eikö pätkispatukat oo hyvä viedä pvkotiin kun tyttö täyttää 3v?
siis hän tarjoaa siellä niitä lapsille ja tädeille. Jos joku tiukkapipo niin olkoon, en jaksa ymmärtää et joku viitsii stressata niin pikkuasiasta (eri tietty jos allergiaa).
Kommentit (43)
En ylipäätään ymmärrä, miksi sitä makeaa täytyy tuputtaa jokaisen lapsen synttärin kohdalla. Eli vähän väliä. Olen sitten varmaan nipo.
pätkiksessä on paitsi suklaata niin siinä on maitoa, olisikohan kananmunaakin...?
Tai karkkipussi (Ässä mix tms) mistä jokainen lapsi saa ottaa muutaman karkin, ja aikuiset tietty myös.
suklaa sotkee paljon, ja lisäksi siinä on sellaisia ainesosia joille moni voi olla allerginen.
Karkin lisäksi tai tilalla voisi viedä vaikka jotain keksejä.
Saavat nekin jotain hyvää, jos joku haluaa tarjota suklaata esim. synttäreillä.
ei kerrota esim. että on maidoton/munaton ryhmässä. eihän se vielä riko mitään vaitiolovelvollisuutta tms. ja olisi kiva huomioida heidät kun valitsee sitä synttäriherkkua :(
jos siis joku tarjoaa esim. suklaata synttäripäivänä.
pätkis on ehkä hiukan huono vaihtoehto... ennemmin veisin karkkeja tai keksejä.
alkuperäiseen kysymykseen vastaus, itse söisin mielelläni Pätkiksiä vaikka koko päivän, mutta päiväkotiin ne on ehkä vähän liian sottaavia.
Ässämix-pussi oli hyvä ehdotus jos haluat karkkia viedä.
Minä olen aina antanut lapsille mukaan Carneval-keksejä tai pikkukorvapuustipusseja.
niitä saavat yleensä jo pienetkin syödä.
enkä todellakaan ole perillä kaikkien ryhmän lasten allergioista.
Vierailija:
alkuperäiseen kysymykseen vastaus, itse söisin mielelläni Pätkiksiä vaikka koko päivän, mutta päiväkotiin ne on ehkä vähän liian sottaavia.Ässämix-pussi oli hyvä ehdotus jos haluat karkkia viedä.
Minä olen aina antanut lapsille mukaan Carneval-keksejä tai pikkukorvapuustipusseja.
Kun lapseni oli harjoittelemassa päiväkodissa olin mukana kuudessa ruokailussa ja näin kuka söi mitä ja mikä jätettiin kenenkin osalta kärryyn. Myös ryhmän taulussa keittiössä on lueteltuna mille kukakin on allerginen, sitä voi vilkaista kun käy tervehtimässä keittäjää. Lapsen synttäreille kun kutsuttiin vieraat niin kaikilta vanhemmilta kysyttiin ilmoittautumisen yhteydessä allergiat. Ei ole vollut yhtään vaikeaa ottaa asioista selvää.
en kyllä yhtään ihmettele jos ei ole allergioista perillä...ei kai vanhempien nyt niitä tarvitse tietää. eri tietty jos kutsuu synttäreille tai kylään ym. jos karkkia haluaa viedä niin parasta on kuitenkin varmaan viedä mahd vähän väri- ja lisäaineita sisältäviä hedelmäkarkkeja...luulis ettei ainakaan montaa allergista löydy.
opettaa jo ihan pienestä pitäen siihen, että tarjottavien pitää olla makeita (karkkia tms.)? Kysehän on siitä, mihin lapset tottuvat ja mihin opetetaan.
Tottakai lapset tykkäävät makeasta karkista, mutta miksi synttärimuistaminen ei voisi olla jotakin muuta? Hedelmätkin ovat makeita,
ja paljon muutakin terveellistä syötävää olisi mahdollista valita.
Ja voisihan se vieminen olla muutakin kuin syömistä. Vaikka jotakin itse tehtyä tai pientä kaupasta ostettua: tarroja, kiiltokuvia tms.
Miksi aina karkkia?
Tosin meillä lapset halusivat itse viedä tarhaan keksipaketin. Tais olla just Carneval ja muumikeksit.
pätkis on ihan hyvä, oli pieniä tai isoja, mutta kysy ne allergiset.
Pikkupullat tai keksi parempi vaihtoehto.
Ei kukaan tarjoa pk:n synttäreillä karkkia: Keksitkin on lapsille kesken päivän herkkua ja rittävän kivaa.
ihan sama se, onko keksiä vai karkkia.
pienten ryhmään en veisi mitään karkkeja.