MIten saatte ne lasagnet keitettyä kokonaisina?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Mä teen rakettispagetista lasaknea uunissa, jauhelihaa ja itse tehtyä soosia lasakneen.
Se on pastapaistos.
Vain kommunisti keittää lasgnelevyt ennen käyttöä!
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti tämä tulee sinulle järkytyksenä, mutta monet tekevät lasagnen niin, että esikypsentävät levyt keittämällä. Näin ne imevät uunissa vähemmän nestettä ja ruoka on nopeammin valmis.
Tämä on totta, ja kerran yritin itsekin näin, mutta lopputulos oli toisiinsa liimaantunut läjä levyjä, joiden toinen puoli oli aivan raaka edelleen 😮💨
keitä ne paistinpannussa kyllä onnistuu
Italialaisessa keittiössä on tosi nopeita vaiheita ja ruoka valmistuu äkkiä kun raaka-aineet valmiina. Ja sitten on hidasta kypsyttämistä uunissa tai kattilassa jotta maku syvenee.
Aitoa ragua eli jauhelihakastiketta keitellä pienellä liedellä kattilassa noin 3 tuntia. Sen jälkeen sitä voi käyttää pastakastikkeena tai lasagnessa tai cannelloneissa jne.
Itse teen ison kattilallisen josta riittää sitten koko vkl: ksi.
Yleensä lämmitän Saarioisten lasagenen mikrossa, mutta kiitos vinkistä, että voi keittääkin. Otatteko suojakuoret pois ennen kattilaan laittamista?
Mitä mä just luin? Olen aina luullut että lasagne tehdään vuokaan ja paistetaan uunissa.
Mä keitän tuommoset jotta ne puhdistuu kunnolla, Mistä mä tietän jos niitä on pakannu vaikka minkä värinen tyyppi ja välillä kopeloinut muniaan.
Kuorinhan myös hetelät jamuut ulkomaan ruuat.
Isompi kattila. Eihän ne sellaiseen litran kattilaan mahdukkaan. Suurin kattila mulla on 10ltr. Äidiltäni sain, nyt hän asuu yksin eikä sitä tarvitse. Ennen oli perhepäivähoitaja.
Valkokastike on ihan turha ainesosa.
Teen esikypsennyksen pesukoneessa. 🤣😊Tulee raikasta lasagnea. 😃
Vierailija kirjoitti:
Teen esikypsennyksen pesukoneessa. 🤣😊Tulee raikasta lasagnea. 😃
Laitatko valko- vai kirjopyykin sekaan vai ihan pelkästään?
Vierailija kirjoitti:
Mitä mä just luin? Olen aina luullut että lasagne tehdään vuokaan ja paistetaan uunissa.
Niinhän se tehdäänkin, kummallista vääräoppisuutta liikkeellä. Sama homma tuon valkokastikkeen kanssa, ihan sileäähän siitä tulee kun tekee oikein eli käyttää riittävästi voita, monet lasagnet ja moussakat olen tehnyt ja aina on kastike onnistunut.
Mistä jonkun päähän on tullut idea keittää lasagnelevyt ennen vuokaan asettelua? Mää ihmettelen ihan kauhiasti.
Vierailija kirjoitti:
Näin on, ei jauhelihakastikkeeseenkaan jauhelihaa kannata laittaa. Ihan turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin on. Lykkää ananasta sinne, se sopii paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti tämä tulee sinulle järkytyksenä, mutta monet tekevät lasagnen niin, että esikypsentävät levyt keittämällä. Näin ne imevät uunissa vähemmän nestettä ja ruoka on nopeammin valmis.
No sitten varmaankin kiehuvassa vedessä kasarissa? Paljonko se kypsyminen siitä 30-35 minuutista nopeutuu tuolla tavalla?
Keitän levyt koska en tykkää että ne raaát levyt on hyviä,Kovia korppuja vaikka laitan bechamelkastiketta päälle. Vähän työtä kun esikeittää ,joudut repimään koska ne liimautuvat yhteen kiinni.laita tippa öjyä kun keität, helpompi erottaa.
Ei ole mitään syytä niitä levyjä käyttää kuumassa vedessä. Täysin turhaa.
Valkokastike onnistuu ihan tavallisilla vehnäjauhoilla, kun käyttää tarpeeksi rasvaa ja lisää ehdottomasti kiehuvaan voi-jauhoseokseen ensin vähän maitoa ja sekottaa kokoajan. Kun kastike on kiinteytynyt, lisätään maitoa. Hyvin yksinkertaista.