Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MIten saatte ne lasagnet keitettyä kokonaisina?

Vierailija
16.04.2023 |

Ei mahdu kattilaan

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti tämä tulee sinulle järkytyksenä, mutta monet tekevät lasagnen niin, että esikypsentävät levyt keittämällä. Näin ne imevät uunissa vähemmän nestettä ja ruoka on nopeammin valmis.

En ole koskaan kuullut, että kukaan niitä keittäisi makaronilaatikon makaronien tapaan, mutta itse käytän niitä kuumassa vedessä ennen vuokaan laittamista. Ei ne siitä pehmene enkä tiedä, onko sillä oikeastaan mitään merkitystä lopputuloksen kannalta.

Valkokastikkeesta tulee vähemmän kokkareista, kun käyttää karkeita vehnäjauhoja, ja antaa ensin voi-jauhoseoksen vähän jäähtyä ennen kuin lisää maitoa.

Ei ole mitään syytä niitä levyjä käyttää kuumassa vedessä. Täysin turhaa.

Valkokastike onnistuu ihan tavallisilla vehnäjauhoilla, kun käyttää tarpeeksi rasvaa ja lisää ehdottomasti kiehuvaan voi-jauhoseokseen ensin vähän maitoa ja sekottaa kokoajan. Kun kastike on kiinteytynyt, lisätään maitoa. Hyvin yksinkertaista.

Vierailija
22/44 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen rakettispagetista lasaknea uunissa, jauhelihaa ja itse tehtyä soosia lasakneen.

Se on pastapaistos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain kommunisti keittää lasgnelevyt ennen käyttöä!

Vierailija
24/44 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti tämä tulee sinulle järkytyksenä, mutta monet tekevät lasagnen niin, että esikypsentävät levyt keittämällä. Näin ne imevät uunissa vähemmän nestettä ja ruoka on nopeammin valmis.

Tämä on totta, ja kerran yritin itsekin näin, mutta lopputulos oli toisiinsa liimaantunut läjä levyjä, joiden toinen puoli oli aivan raaka edelleen 😮💨

Vierailija
25/44 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

keitä ne paistinpannussa kyllä onnistuu

Vierailija
26/44 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italialaisessa keittiössä on tosi nopeita vaiheita ja ruoka valmistuu äkkiä kun raaka-aineet valmiina. Ja sitten on hidasta kypsyttämistä uunissa tai kattilassa jotta maku syvenee.

Aitoa ragua eli jauhelihakastiketta keitellä pienellä liedellä kattilassa noin 3 tuntia. Sen jälkeen sitä voi käyttää pastakastikkeena tai lasagnessa tai cannelloneissa jne.

Itse teen ison kattilallisen josta riittää sitten koko vkl: ksi.

Vierailija
27/44 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä lämmitän Saarioisten lasagenen mikrossa, mutta kiitos vinkistä, että voi keittääkin. Otatteko suojakuoret pois ennen kattilaan laittamista?

Vierailija
28/44 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mä just luin? Olen aina luullut että lasagne tehdään vuokaan ja paistetaan uunissa.

Vierailija
29/44 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä keitän tuommoset jotta ne puhdistuu kunnolla, Mistä mä tietän jos niitä on pakannu vaikka minkä värinen tyyppi ja välillä kopeloinut muniaan.

Kuorinhan myös hetelät jamuut ulkomaan ruuat.

Vierailija
30/44 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isompi kattila. Eihän ne sellaiseen litran kattilaan mahdukkaan. Suurin kattila mulla on 10ltr. Äidiltäni sain, nyt hän asuu yksin eikä sitä tarvitse. Ennen oli perhepäivähoitaja.

Vierailija
31/44 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkokastike on ihan turha ainesosa.

Vierailija
32/44 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen esikypsennyksen pesukoneessa. 🤣😊Tulee raikasta lasagnea. 😃

Vierailija
33/44 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen esikypsennyksen pesukoneessa. 🤣😊Tulee raikasta lasagnea. 😃

Laitatko valko- vai kirjopyykin sekaan vai ihan pelkästään?

Vierailija
34/44 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mä just luin? Olen aina luullut että lasagne tehdään vuokaan ja paistetaan uunissa.

Niinhän se tehdäänkin, kummallista vääräoppisuutta liikkeellä. Sama homma tuon valkokastikkeen kanssa, ihan sileäähän siitä tulee kun tekee oikein eli käyttää riittävästi voita, monet lasagnet ja moussakat olen tehnyt ja aina on kastike onnistunut.

Vierailija
35/44 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä jonkun päähän on tullut idea keittää lasagnelevyt ennen vuokaan asettelua? Mää ihmettelen ihan kauhiasti. 

Vierailija
36/44 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on, ei jauhelihakastikkeeseenkaan jauhelihaa kannata laittaa. Ihan turhaa.

Vierailija
37/44 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin on. Lykkää ananasta sinne, se sopii paremmin.

Vierailija
38/44 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista pestä jauhenliha.

Vierailija
39/44 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitten varmaankin kiehuvassa vedessä kasarissa? Paljonko se kypsyminen siitä 30-35 minuutista nopeutuu tuolla tavalla?

Vierailija
40/44 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitän levyt koska en tykkää että ne raaát levyt on hyviä,Kovia korppuja vaikka laitan bechamelkastiketta päälle. Vähän työtä kun esikeittää ,joudut repimään koska ne liimautuvat yhteen kiinni.laita tippa öjyä kun keität, helpompi erottaa.