Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Emmi, 27, haluaa ravistella ahtaita normeja Vartalon koolla ei ole väliä. Puhutaan välillä myönteisesti pyöreämmistä naisista.

Vierailija
16.04.2023 |

Eikä aina tuomita heitä. Mun mielestä olisi kiva kuulla välillä positiivistakin puhetta pluskoon ihmisistä.

Itse olen suht normaalipainoinen nainen, mutta mulla on useampiakin isompikokoisia naisystäviä, jotka ovat oikeasti hauskaa seuraa. Ja ovat ihan tyylikkäitäkin tapauksia.

Tämäkin juttu on mun mielestä ihan positiivinen:

https://www.iltalehti.fi/mieli/a/aa5d9385-c92a-4d68-b538-655552d70a76

"Jokainen on hyvä juuri sellaisena kuin on onkin Emmille tärkeä ajatus. Hän kertoo aikaisemmin pitäneensä kehoaan vääränlaisena ja halunneensa olla pienikokoisempi.

Lapsuuden ja nuoruuden kiusaamiskokemukset olivat polkeneet Emmin itsetunnon matalaksi.

Yksi merkittävä tekijä muutoksessa oli äidiksi tulo. Se oli yksi syy siihen, miksi Emmi päätti hyväksyä itsensä sellaisena kuin on ja olla piittaamatta muiden mielipiteistä.

Halusin olla lapsilleni hyvä esimerkki. Ymmärsin, että jos en ole itsevarma, kuinka he voisivat oppia itsevarmoiksi. Tämä oivallus on rohkaissut minua työstämään itsetuntoani.

Työ on kannattanut, koska nyt Emmi on yhden askeleen lähempänä unelmaansa.

Toivoisin, että kaikki muistaisivat, ettei painolla, vaatekoolla tai vartalon koolla ole väliä, kunhan syö ja elää terveellisesti, voi hyvin ja on tyytyväinen itseensä.

Kommentit (330)

Vierailija
101/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusi ihmisihanne pitäisi olla uusliberalistisen supersuorittajan vastakohta. Kaikkea mitä perinteiset voittajat eivät ole. Heikkoudesta tehdään ihailtavaa. Silläkö kansakunta nousuun? Ei taida olla tavoitekaan.

Helpot ajat luo heikkoja ihmisiä. Kohta varmaan tapahtuu käänne kun ei tämä ikuisuuksiin voi jatkua.

Tyhmät ajat luo paskoja sanontoja ja vieläpaskempia hokemia.

Elämäsi taitaa olla aikamoista paskaa.

Vierailija
102/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Toivoisin, että kaikki muistaisivat, ettei painolla, vaatekoolla tai vartalon koolla ole väliä, kunhan SYÖ ja elää terveellisesti, voi hyvin ja on tyytyväinen itseensä.-

Tuskin ylipainoinen ihminen syö terveellisesti.

Ylipainoinen ihminen voi syödä hyvinkin terveellisesti, ongelma on vain ateriakoossa.

Ja saavutetun painon ylläpito EI vaadi tuhansia ja tuhansia kilokaloreita mässäilyä joka päivä! Ihmiset tuntuvat kuvittelevan että kaikki lihavat lihovat aina vaan lisää, mutta eihän tämä pidä paikkaansa. Siskoni on minua 30 kg painavampi ja on ollut jo vuosia. Hän ei tarvitse painon ylläpitoon kuin yhden välipalan verran enemmän ruokaa. Ja se ruoka voi olla terveellistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toivoisin, että kaikki muistaisivat, ettei painolla, vaatekoolla tai vartalon koolla ole väliä, kunhan syö ja elää terveellisesti, voi hyvin ja on tyytyväinen itseensä." Jutussa tämä kohta tuntuu vähän oudolta... jos syö ja elää terveellisesti niin silloin EI ole ylipainoinen. Ja kyllä painolla ON väliä sillä ylipainon myötä tulee useimmiten ajan myötä terveydellisiä ongelmia.

Vierailija
104/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

idiot kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veronmaksajien kuuluu rahoittaa läskien aiheuttamat hoidot kaikille. Väliäkös sillä.  Kun enemmän miettii, kyllä sillä vartalon koolla on väliä ja vaikutusta ainakin kansanterveyskustannuksiin. Muuten jokaista tulee kohdella ihmisarvoisesti kaikissa tilanteissa tottakai, mutta läskiin pitää voida suhtautua yhtä kriittisesti kuin tupakointiin, alkoholiin ja muihin haitallisiin elämäntapoihin. 

Joo, mutta joskus myös muut sairaudet ja erityisesti niiden lääkkeet aiheuttavat ja ylläpitävät ylipainoa ja tämä on fakta eikä tekosyy. Tosin kirjoituksestasi päätellen sinä et tätä teitenkään ymmärrä ja usko ja jatkat moukkamaista ja täydellisen epäreilua öyhöttämistäsi.

Marginaaliin kuuluvat nämä sairauksista ja lääkkeistä kilonsa saaneet. Fakta on kuitenkin se, että suurin osa ylipainosta johtuu vääristä elintavoista.

-eri

Jep, sinähän sen totta kai tiedät x,D Ja toisaalta et koskaan voi tietää miten asia juuri kenenkin kohdalla on!

Suomessa yli puolet ovat ylipainoisia, lähes kaikilla jokin lääkitys ja sairaus, mistä ylipaino kertyy?

Ylipaino on kauppiaiden vika. Myyvät lihottavaa sontaa ihmisille. Ei kaupoissa ollut 70-luvulla kuin 20 tuotetta mitä ostettiin vaihtelevasti. Ei ollut puolivalmisteita ja muuta sontaa.

Vierailija
105/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Toivoisin, että kaikki muistaisivat, ettei painolla, vaatekoolla tai vartalon koolla ole väliä, kunhan syö ja elää terveellisesti, voi hyvin ja on tyytyväinen itseensä." Jutussa tämä kohta tuntuu vähän oudolta... jos syö ja elää terveellisesti niin silloin EI ole ylipainoinen. Ja kyllä painolla ON väliä sillä ylipainon myötä tulee useimmiten ajan myötä terveydellisiä ongelmia.

Tietenkin voi syödä terveellisesti ja olla silti ylipainoinen. Miten niin ei voisi? Kuulutko heihin jotka luulevat että ylipainoisena pysyäkseen ihmisen pitää mättää roskaa joka päivä?

Vierailija
106/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipaino on kauppiaiden vika. Myyvät lihottavaa sontaa ihmisille. Ei kaupoissa ollut 70-luvulla kuin 20 tuotetta mitä ostettiin vaihtelevasti. Ei ollut puolivalmisteita ja muuta sontaa.

Oli puolivalmiita ja valmiita ruokia.

Vierailija
107/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veronmaksajien kuuluu rahoittaa läskien aiheuttamat hoidot kaikille. Väliäkös sillä.  Kun enemmän miettii, kyllä sillä vartalon koolla on väliä ja vaikutusta ainakin kansanterveyskustannuksiin. Muuten jokaista tulee kohdella ihmisarvoisesti kaikissa tilanteissa tottakai, mutta läskiin pitää voida suhtautua yhtä kriittisesti kuin tupakointiin, alkoholiin ja muihin haitallisiin elämäntapoihin. 

Niin mitkä hoidot? Olen terve ja en käytä lääkkeitä.

On vain ajan kysymys, milloin tarvitset lääkärinhoitoa. Ei voida kiistää, että lihavilla ihmisillä on huonompi terveys kuin normaalipainoisilla.

Etenkään nuorena monilla ei ole mitään oireita. Se tosin ei takaa, etteikö elimistössä olisi hiljainen tulehdus tuhoja tekemässä. Se ilmenee sit viimestään keski-iässä terveyden nopeana romahduksena. 

Miksi et ole huolissasi kiusaamisesta? Kiusaaminen johtaa masennukseen ja masennus muuttaa verta

https://www.uef.fi/fi/artikkeli/akuutin-ja-kroonisen-masennuksen-valill…

Eikö terveys enää kiinnostakaan kun sinun pitäisi lopettaa muiden sättiminen?

-eri

Todella huono yritys kääntää keskustelu lihavuudesta ja sen epäterveellisyydestä. Ja sen sanominen, että lihavuus on epäterveellistä ei ole sättimistä. 

Vierailija
108/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läskiys ei ole koskaan kaunista.

Ei miehellä eikä naisella.

Ei se yhtään sen kauniimmaksi tee eikä laadukkaammaksi vaikka olis kuinka hoikka ja missi. Miehen silmissä usein päinvastoin. M37

Useimmat miehet pitävät laihasta naisesta. Katsokaa muusikoita, elokuvatähtiä ja rikkaita miehiä, jotka saavat melkein minkä tahansa naisen. Lähes kaikilla heistä on hoikka nainen. En tiedä yhtäkään heistä, jolla olisi lihava nainen.

Ridge ja Bond.

Ajatelkaa miten pinnallisia suurin osa tähdistä on, mutta Ritge ja Bondi eivät. Oikeastaan aika sydäntä lämmittävää.

Vierailija
109/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vain ajan kysymys, milloin tarvitset lääkärinhoitoa. Ei voida kiistää, että lihavilla ihmisillä on huonompi terveys kuin normaalipainoisilla.

Etenkään nuorena monilla ei ole mitään oireita. Se tosin ei takaa, etteikö elimistössä olisi hiljainen tulehdus tuhoja tekemässä. Se ilmenee sit viimestään keski-iässä terveyden nopeana romahduksena. 

Miksi et ole huolissasi kiusaamisesta? Kiusaaminen johtaa masennukseen ja masennus muuttaa verta

https://www.uef.fi/fi/artikkeli/akuutin-ja-kroonisen-masennuksen-valill…

Eikö terveys enää kiinnostakaan kun sinun pitäisi lopettaa muiden sättiminen?

-eri

Ei kiinnosta. Kiusaaja nauttii kun toinen sairastuu mielenterveysongelmiin ja se on hänen tarkoituksensakin. Kiusaaja ei ole valmis työstämään itseään. Kiusaajaa ei haittaa kohoavat mielenterveyskulut, hän makselee niitä veroillaan hyvin mieluusti.

Vierailija
110/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

idiot kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta joskus myös muut sairaudet ja erityisesti niiden lääkkeet aiheuttavat ja ylläpitävät ylipainoa ja tämä on fakta eikä tekosyy. Tosin kirjoituksestasi päätellen sinä et tätä teitenkään ymmärrä ja usko ja jatkat moukkamaista ja täydellisen epäreilua öyhöttämistäsi.

Marginaaliin kuuluvat nämä sairauksista ja lääkkeistä kilonsa saaneet. Fakta on kuitenkin se, että suurin osa ylipainosta johtuu vääristä elintavoista.

-eri

Jep, sinähän sen totta kai tiedät x,D Ja toisaalta et koskaan voi tietää miten asia juuri kenenkin kohdalla on!

Suomessa yli puolet ovat ylipainoisia, lähes kaikilla jokin lääkitys ja sairaus, mistä ylipaino kertyy?

Ei sontaa tarvitse nytkään ostaa JA vartalon koolla on todellakin väliä.

Vierailija
111/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roikkuvat vyötärömakkarat ja eteen nostetut utareet vaan ei oo kaikkien juttu, vaikka kuinka väität, ei ne silti miellytä.

En vaan muutu kehopositiiviseksi ja halua ylilihavaa puolisoa vaikka lihavuus johtuisi mistä sairaudesta tai aineenvaihdunta häiriöstä.

eikö minulla ole enää oikeutta valita itse?????

Vierailija
112/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilastollisesti sairastumisriski on suurempi, yksilötasolla et voi tietää. Minä täytän tänä kesänä 60, BMI on noin 32 ja olen täysin terve. Olen viimeksi käynyt lääkärissä pitkittyneen flunssan takia 2018. Yli kolmeen vuoteen en ole sairastanut ede flunssaa. Työhöntulotarkastuksessa kävin viimeksi kolmisen vuotta sitten, aika ajoin mittailen kotona verenpainetta ja koska puoliso on diabeetikko niin onpa tullut joskus huvikseen mitattua verensokeriakin. Kaikki arvot täysin normaaleja.

Tulin juuri vajaan kuuden kilometrin reippaalta kävelylenkiltä, sen jälkeen tein tunnin pihatöitä. Aamulla tein jo koiran kanssa reilun kilometrin lenkin ja illalla teen vielä yhden.

Ruokavalioni sisältää hyvin vähän kovaa rasvaa eikä lainkaan kolesterolia, koska syön vegaanisesti. En käytä sokeria, siis sakkariinia, "valkoista sokeria" eli en syö makeisia, pullaa, limsoja yms. En myöskään sipsejä enkä poppareita tms.

Luulen, että monella normaalipainoisella ja hoikalla on suurempi sairastumisriski kuin minulla.

Mistä ihmeestä ne kilot sinulle sitten kertyvät, jos syöt ja liikut, kuten kerrot?

Vierailija
113/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Toivoisin, että kaikki muistaisivat, ettei painolla, vaatekoolla tai vartalon koolla ole väliä, kunhan SYÖ ja elää terveellisesti, voi hyvin ja on tyytyväinen itseensä.-

Mistä vetoa että syön terveellisemmin kuin sinä? Kerro mitä itse syöt?

Miten voi luottaa siihen, että listaat rehellisesti syömäsi ruuat, etkä jätä sipsipusseja ja suklaita mainitsematta.

Vierailija
114/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilastollisesti sairastumisriski on suurempi, yksilötasolla et voi tietää. Minä täytän tänä kesänä 60, BMI on noin 32 ja olen täysin terve. Olen viimeksi käynyt lääkärissä pitkittyneen flunssan takia 2018. Yli kolmeen vuoteen en ole sairastanut ede flunssaa. Työhöntulotarkastuksessa kävin viimeksi kolmisen vuotta sitten, aika ajoin mittailen kotona verenpainetta ja koska puoliso on diabeetikko niin onpa tullut joskus huvikseen mitattua verensokeriakin. Kaikki arvot täysin normaaleja.

Tulin juuri vajaan kuuden kilometrin reippaalta kävelylenkiltä, sen jälkeen tein tunnin pihatöitä. Aamulla tein jo koiran kanssa reilun kilometrin lenkin ja illalla teen vielä yhden.

Ruokavalioni sisältää hyvin vähän kovaa rasvaa eikä lainkaan kolesterolia, koska syön vegaanisesti. En käytä sokeria, siis sakkariinia, "valkoista sokeria" eli en syö makeisia, pullaa, limsoja yms. En myöskään sipsejä enkä poppareita tms.

Luulen, että monella normaalipainoisella ja hoikalla on suurempi sairastumisriski kuin minulla.

Mistä ihmeestä ne kilot sinulle sitten kertyvät, jos syöt ja liikut, kuten kerrot?

Varmaan juostessa lentää niin paljon kaikenlaista suuhun.

Vierailija
115/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Puhutaan välillä"???

Lihavien naisten kehopositiivisuutta tungetaan joka tuutista ulos niin ettet voi avata minkään lehden verkkosivuja ilman että ylipainoinen nainen muistuttaa sinua asiasta.

Mitäpä jos puhuttaisiin vaihteeksi lyhyistä ja hintelistä miehistä? Miesten kehopositiivisuusjuttua on 1% naisten vastaavasta, ja sekin keskittyy oikeasti naisten mieleen oleviin dad bod-miehiin.

Tämä.

Silloin harvoin kun miesten kehopositiivisuudesta puhutaan, artikkelissa on roteva mutta vatsakas perusmies.

Sitten naiset pääsevät hyvesignaloimaan että "kyllähän minä voisin hyväksyä pikku masun, kivan lutuinen nallekarhuhan tuo mies on. See? Mutta entäs me ylipainoiset naiset...".

Totta kai pitäisi puhua piirteistä joita pidetään epämiehekkäinä. Eli lyhyys ja hintelyys, kapeat kasvot, jne.

ps. Seksuaalisuudesta puhuttaessa täysi tabu on alistuvat miehet. Jos alistuva nainen on naisellinen ja dominoiva vahva, miehille on tarjolla vain yksi positiivinen rooli eli dominoiva.

Sinullekin vinkkinä: mene someen. Siellä on kaikenlaisia miehiäkin näkyvillä.

Nii just että jos ei sitä omaa aihetta nyt ihan silmille työnnetä niin kyllä siitä jotain itse etsimällä jostain kiven alta löytyy.

Siellä on tuhansia ja tuhansia myös miesten body positivity -tilejä. Ei tarvi kuin laittaa yksi hakusana vaikkapa Instagramiin. On kaljuja, nörttejä, laihoja, vammaisia, lihavia, vaikka mitä. Ja totta kai on myös viimeisen päälle trimmattuja, tatuoituja, pitkiä ja rotevia hunkseja. Ihan kaikkea löytyy, kaikenlaiset ihmiset kun nykyään esittelevät itseään nykyään somessa.

Vaan kun minä en somessa ole enkä mene ja seuraamissani iltapäivälehdissä tungetaan vain pulleita naisia ja heidän römpsiään naamalle.

Sitten ole hyvä ja ota yhteyttä Iltalehtiin ja ehdota haluamaasi aihetta.

Emme me muut sille mitään voi jos et seuraa erittäin suosittua puheenaihetta maailmalla, ja sitten omassa kuplassasi väität että aiheesta ei koskaan puhuta.

Luulis kyllä että niitä iltapäivälehtiä kiinnostais seurata näitä erittäin suosittuja puheenaiheita maailmassa, eikö.

Ei se ole samalla tavalla mediaseksikästä tehdä juttua lihavista, kehopositiivisista miehistä kuin naisista.

Ylipaino miehillä on edelleen ällöä, mutta naisilla sitä nykyään normalisoidaan ja ihaillaan.

Vierailija
116/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuntuu että nää somejulkkisten "ravistelut" ei oikein toimi?

Vuodesta toiseen samat itkut jatkuu, niin mitä hyötyä näistä "ravistelemisista," oikein on?

Vierailija
117/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nooh, sairauksia odotellessa.. Eläke lähestyy.

Vierailija
118/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, 10 nuorempi vegaani mutta sama BMI32. Minä taas en ole terve, olen monisairas. Terveenä olin hoikka, paino tuli sairauksien mukana, en jaksa kaikkea selittää.

Yritän kaikin voimin laihduttaa takaisin normaalipainooni, liikun mahdollisimman paljon ja syön terveellisesti ja monipuolisesti ja lasken kaloreita. Syön pieniä annoksia. Silti vaan paino todella hitaasti tippuu. Korkeimmillaan BMI oli 35 vuodessa on 10 kg lähtenyt.

Tuntuu että syön tiukemmin kuin hoikkana ollessani, silloin saatoin herkutellakin välillä ja söin ihan kunnon annoksia niin että nälkä lähti. Nykyisin tunnen syyllisyyttä ja koen epäonnistuneeni laihdutuksessa jos minulla ei ole koko ajan näläntunnetta. Syön vain sen verran että pahin nälkä lähtee. Esim. kun ennen söin kokonaisen voileivän niin nyt otan vaan yhden puraisun. Kun ennen söin ruokaa normaalin lautasellisen niin nyt syön vain leipälautasellisen.

Vierailija
119/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä valehtele, edes itsellesi.

Vierailija
120/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi luottaa siihen, että listaat rehellisesti syömäsi ruuat, etkä jätä sipsipusseja ja suklaita mainitsematta.

Onko sipsi ja suklaa sinun ultimateherkku? Minun ei. Siitäpä muuten muistinkin että minulla onkin ihanaa naurista jääkaapissa, miten olenkin unohtanut. Nam.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan