Emmi, 27, haluaa ravistella ahtaita normeja Vartalon koolla ei ole väliä. Puhutaan välillä myönteisesti pyöreämmistä naisista.
Eikä aina tuomita heitä. Mun mielestä olisi kiva kuulla välillä positiivistakin puhetta pluskoon ihmisistä.
Itse olen suht normaalipainoinen nainen, mutta mulla on useampiakin isompikokoisia naisystäviä, jotka ovat oikeasti hauskaa seuraa. Ja ovat ihan tyylikkäitäkin tapauksia.
Tämäkin juttu on mun mielestä ihan positiivinen:
https://www.iltalehti.fi/mieli/a/aa5d9385-c92a-4d68-b538-655552d70a76
"Jokainen on hyvä juuri sellaisena kuin on onkin Emmille tärkeä ajatus. Hän kertoo aikaisemmin pitäneensä kehoaan vääränlaisena ja halunneensa olla pienikokoisempi.
Lapsuuden ja nuoruuden kiusaamiskokemukset olivat polkeneet Emmin itsetunnon matalaksi.
Yksi merkittävä tekijä muutoksessa oli äidiksi tulo. Se oli yksi syy siihen, miksi Emmi päätti hyväksyä itsensä sellaisena kuin on ja olla piittaamatta muiden mielipiteistä.
Halusin olla lapsilleni hyvä esimerkki. Ymmärsin, että jos en ole itsevarma, kuinka he voisivat oppia itsevarmoiksi. Tämä oivallus on rohkaissut minua työstämään itsetuntoani.
Työ on kannattanut, koska nyt Emmi on yhden askeleen lähempänä unelmaansa.
Toivoisin, että kaikki muistaisivat, ettei painolla, vaatekoolla tai vartalon koolla ole väliä, kunhan syö ja elää terveellisesti, voi hyvin ja on tyytyväinen itseensä.
Kommentit (330)
mikään oo niin seksikästä ku riisua pulleen tytön kylpytakki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Puhutaan välillä"???
Lihavien naisten kehopositiivisuutta tungetaan joka tuutista ulos niin ettet voi avata minkään lehden verkkosivuja ilman että ylipainoinen nainen muistuttaa sinua asiasta.
Mitäpä jos puhuttaisiin vaihteeksi lyhyistä ja hintelistä miehistä? Miesten kehopositiivisuusjuttua on 1% naisten vastaavasta, ja sekin keskittyy oikeasti naisten mieleen oleviin dad bod-miehiin.
Tämä.
Silloin harvoin kun miesten kehopositiivisuudesta puhutaan, artikkelissa on roteva mutta vatsakas perusmies.
Sitten naiset pääsevät hyvesignaloimaan että "kyllähän minä voisin hyväksyä pikku masun, kivan lutuinen nallekarhuhan tuo mies on. See? Mutta entäs me ylipainoiset naiset...".
Totta kai pitäisi puhua piirteistä joita pidetään epämiehekkäinä. Eli lyhyys ja hintelyys, kapeat kasvot, jne.
ps. Seksuaalisuudesta puhuttaessa täysi tabu on alistuvat miehet. Jos alistuva nainen on naisellinen ja dominoiva vahva, miehille on tarjolla vain yksi positiivinen rooli eli dominoiva.
Niinpä, tuo on pistänyt silmään että silloin harvoin kun niitä juttuja miehistä ollut niin ovat olleet kuitenkin mahoineen suht miehekkäitä. Lihavien naisten vastineena pitäisi olla juurikin tuollainen kapeaharteinen hintelä lyhyt mies.
Vierailija kirjoitti:
Eikö noille tule mitään painoon liittyviä sairauksia ? Jos viihtyvät omassa kropassa niin sitten viihtyvät. Toivottavasti opettavat lapsille sen , että ylipaino ei ole terveellistä.
Tuskin opettaa. Lukenut itse niin paljon tarinoita, että on ok olla positiivinen. Toikin on ikuinen laihduttaja, joka ei ole ikinä onnistunut. Siksi se syö epäterveellisesti, vaikka sanoo syövänsä terveellisesti. Jos syö terveellisesti, niin ei ole plussakokoinen.
Omassa kaveripiirissä on naisia kellä on 3 lasta ja ovat hoikkia. Koska syövät oikein ja liikkuvat ja pitävät itsestää huolta. Sitten on 1 lapsen äitejä ketkä juo sidukkaa ja syö pullaa joka päivä ja ranskalaiset uunissa. On siinä ero. Olet mitä syöt ja juot.
Kilpirauhanen ei mene läpi. Kahdella synnyttäjällä on kilpirauhasen vajaatoiminta ja ovat hoikkia silti lääkityksestä huolimatta. Miksi, koska syövät terveellisesti ja liikkuvat..
Missä nämä ahtaat normit muka näkyy, suurin osa suomalaisista on ylipainoisia.
Kun joku aurinkomyrsky tulee ja siihen vielä jotkut tulivuorenpurkaukset niin saadaan sellainen nälänhätä että yksikään alle 200-kiloinen ei selviä hengissä sen läpi. Pyöreämmät ihmiset on valmistautuneet isompiin hätätilanteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Puhutaan välillä"???
Lihavien naisten kehopositiivisuutta tungetaan joka tuutista ulos niin ettet voi avata minkään lehden verkkosivuja ilman että ylipainoinen nainen muistuttaa sinua asiasta.
Mitäpä jos puhuttaisiin vaihteeksi lyhyistä ja hintelistä miehistä? Miesten kehopositiivisuusjuttua on 1% naisten vastaavasta, ja sekin keskittyy oikeasti naisten mieleen oleviin dad bod-miehiin.
Et ole Instagramissa koskaan vieraillut? Siellä on runsaasti miesten kehopositiivisuustilejä, mm. lyhyiden, kaljujen, hoikkien miesten pitämiä. Myös eräs CP-vammainen mies postaa itsestään todella hotteja kuvia ja suosiota riittää.
Instassa on myös niitä peräänkuulutettuja normaalipainoisia kehopositiivisia naisia. Tuhansittain. Sieltä vain etsimään, kaikkea löytyy.
Mikseivät he koskaan saa tilaa iltapäivälehtien sivuilta, vaan ne ovat aina nämä pulleat naiset pelkästään?
En tiedä, en ole toimittaja. Mutta en myöskään usko että nämä ulkomaalaiset sometähdet joilla voi olla satojatuhansia seuraajia paljon soittelevat Iltasanomiin.
Vierailija kirjoitti:
Kun joku aurinkomyrsky tulee ja siihen vielä jotkut tulivuorenpurkaukset niin saadaan sellainen nälänhätä että yksikään alle 200-kiloinen ei selviä hengissä sen läpi. Pyöreämmät ihmiset on valmistautuneet isompiin hätätilanteisiin.
No mut entä sitten kun niiden 200-kiloisten kroppa menee säästöliekille ja sitten kuolevat nälkään hekin.
Nykyään revitään aiheita jenkkilästä, kun ei muuta keksitä. Viime aikoina ollut sen tyyppisiä juttuja, että olisivat voineet olla kopioita esim. BuzzFeeding roskasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Puhutaan välillä"???
Tämä.
Silloin harvoin kun miesten kehopositiivisuudesta puhutaan, artikkelissa on roteva mutta vatsakas perusmies.
Sitten naiset pääsevät hyvesignaloimaan että "kyllähän minä voisin hyväksyä pikku masun, kivan lutuinen nallekarhuhan tuo mies on. See? Mutta entäs me ylipainoiset naiset...".
Totta kai pitäisi puhua piirteistä joita pidetään epämiehekkäinä. Eli lyhyys ja hintelyys, kapeat kasvot, jne.
ps. Seksuaalisuudesta puhuttaessa täysi tabu on alistuvat miehet. Jos alistuva nainen on naisellinen ja dominoiva vahva, miehille on tarjolla vain yksi positiivinen rooli eli dominoiva.
Sinullekin vinkkinä: mene someen. Siellä on kaikenlaisia miehiäkin näkyvillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän me olla hehkutettu läskipalloja jo 10 vuotta. Koska tulee meidän normaalikokoisten vuoro?!
Normaali? Tuo on normaali. Eiköhän niitä missin laihoja luikkuja ole hehkutettu kautta aikojen, viimeiset 100 vuotta ja edelleen. Niissä ole ei ole mitään erityisen kaunista tai edes haluttavaa. Miksi ihmeessä pitäisi ihmisen pakosta olla sen näköinen että ruokaa ei saa kuin kerran viikossa? Itse olen aina ollut hoikka ja jopa toivoisin että paino nousisi, mutta ei nouse syömällä. Mies 38v
Normaalikokoinen on ihminen joka on bmi 21-24.9. Vaatekoko on keskimäärin S-L vartalon mallista riippuen ja vaatemerkistä riippuen Hän ei ole laiha, ei hoikka vaan hän on normaali. Onko tämä jotenkin hämärtynyt ihmisiltä? Jutun ihminen on SAIRAALLOISEN ylipainoinen! Me emme ala normalisoida sairautta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
idiot kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veronmaksajien kuuluu rahoittaa läskien aiheuttamat hoidot kaikille. Väliäkös sillä. Kun enemmän miettii, kyllä sillä vartalon koolla on väliä ja vaikutusta ainakin kansanterveyskustannuksiin. Muuten jokaista tulee kohdella ihmisarvoisesti kaikissa tilanteissa tottakai, mutta läskiin pitää voida suhtautua yhtä kriittisesti kuin tupakointiin, alkoholiin ja muihin haitallisiin elämäntapoihin.
Joo, mutta joskus myös muut sairaudet ja erityisesti niiden lääkkeet aiheuttavat ja ylläpitävät ylipainoa ja tämä on fakta eikä tekosyy. Tosin kirjoituksestasi päätellen sinä et tätä teitenkään ymmärrä ja usko ja jatkat moukkamaista ja täydellisen epäreilua öyhöttämistäsi.
Marginaaliin kuuluvat nämä sairauksista ja lääkkeistä kilonsa saaneet. Fakta on kuitenkin se, että suurin osa ylipainosta johtuu vääristä elintavoista.
-eri
Hyvin usein kuitenkin aivan muusta kuin syömisestä. Oman vaimon syömisiä seuranneena nähnyt että ei se ainakaan herkkujen syömisestä johdu, kahvitkin juodaan lähes aina ilman pullaa, karkkia ei syödä, eikä muutenkaan makeaa, aika terveellisesti myös, liikutaankin. Itse olen normaalipainoinen, lapset myös. Työkaveri aika pullukka mies, hikoaa ihan sairaasti, silmälasitkin niin hiestä märkänä, että monesti katsonut miten näkee niillä edes. Ei ainakaan töissä edes syö epäterveellisesti. Itse jos yhtä paljon hikoaisin, olisin aika luikku. Ihmettelen miten ei laihdu, vaikka vuosikausia aina hiestä märkänä.
Mistä tiedät mitä syö kun et ole läsnä.
Itse olin ylipainoinen mies ja se oli safkasta ja sohvalla makoilusta. Kun muutin ruokavalioni ja aloin liikkua, niin paino putos 35kg. Töissä söin sen salaatin, koska häpesin omaa ylipainoa. Kun töistä pääsin, niin tilasin pitsaa ja kebabbia aina. Aamulla töihin, niin hain hedelmiä ja salaattia. Kärvistelin työpäivän ja ahmin hulluna, kun olin kotona.
Kun aidosti muutin elintapojani ja jätin kaiken sonnan veks, niin alko keho muuttua. Eikä ole löysää, kun aloin käymään kuntosalilla ja otin peeteen siihen. Olen jo 46v mies.
Alko taas vehje seisomaan jne jne ja fiilis hyvä aina.
Vierailija kirjoitti:
Onpa muuten tosi kiva esim. pahasti masentuneiden lukea näitä jatkuvia vttuiluja ja herjaamista painosta! Jotkut lääkkeet nostavat painoa _huimasti_ ja hyvinkin lyhyessä ajassa puhumattakaan että siihen vielä lisätään itse sairauden vaikutukset. Nyt jo edesmennyt Jasminkin kertoi, kuinka paino nousi kerralla 30 kiloa, siis 30 kiloa. Ja tämän päälle pitää vielä sietää infantiilien vttuilu. Olette haukkujat pelkkää rskasakkia. Ja ei, ei ole ylipaino aina kiinni sairauksista tai muusta, mutta usein myös on eikä kaikki halua toisaalta kertoa sellaisia julki tai ette voi muuten sitä tietää. Ei siis ehkä kannata huudella ja haukkua, jos ei tiedä eikä fiksu huutele sittenkään, mutta tiedän, fiksut ihmiset ovat harvinaisuus.
Miten lääkkeet nostavat painoa? Pakottavatko lääkkeet lappamaan lisää ruokaa suuhun?
Emmi tykkää syyä ja herkutella paljon, ei halua liikkua.
Noni,oisko mitään uutta ees tällä kertaa..
Vierailija kirjoitti:
Hienoa! Naisten läskifobia miehiä kohtaan on päivittäistä, satuttavaa ja vakavaa. Moni pulska poika jää ilman seurustelukokemuksia kouluiässä kun tytöt suosivat niitä koulukiusaavia lätkänpelaajapoikia jotka eivät syö sipsejä tai pelaa videopelejä.
Voiko jo ensi vuonna olettaa että ylipainoinenkin mies kelpaa naisille eivätkä kaikki haluakaan treenattua alfaurosta?
Olen hoikka xs/s-kokoinen nainen ja sytyn hieman ylipainoisista miehistä eniten. Tunnen monta naista jotka kokee samoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Puhutaan välillä"???
Tämä.
Sinullekin vinkkinä: mene someen. Siellä on kaikenlaisia miehiäkin näkyvillä.
Nii just että jos ei sitä omaa aihetta nyt ihan silmille työnnetä niin kyllä siitä jotain itse etsimällä jostain kiven alta löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Toivoisin, että kaikki muistaisivat, ettei painolla, vaatekoolla tai vartalon koolla ole väliä, kunhan SYÖ ja elää terveellisesti, voi hyvin ja on tyytyväinen itseensä.-
Tuskin ylipainoinen ihminen syö terveellisesti.
Tietenkin voi syödä. Lihoa voi vaikka kanalla ja riisillä ja kun lihominen on tapahtunut, uuden korkeamman painon ylläpito tarvitsee todella vähän lisäkaloreita. Ihmiset luulevat että kaikki ylipainoiset vetävät karkkia ja sipsiä joka päivä, vaikka jos syöt banaanin verran ylimääräistä joka päivä (ja se kaikki menee varastpon), olet vuoden päästä 5 kg painavampi. Muutaman vuoden päästä 25kg.
Aineenvaihdunta myös hidastuu lihoessa joten laihtumisesta tulee entistä vaikeampaa ja lihomisesta helpompaa.
Rasvasta viis mutta järkyttävän rumat tatuoinnit..kertoo ongelmista. weetee-mamat täällä puolustelemassa tätä otusta joka ihan itse esittelee isoa tuhrittua röllykkäänsä somessa. Tuo ei ole tervettä toimintaa, jossain iässä pitäisi tulla se raja ja kasvaa aikuiseksi, miettiä onko oma toiminta ihan järkevää.
Kilpirauhasen vajaatoiminta nostattaa painoa. Toisilla kestää kauan ennen kuin saadaan lääke oikeaan tasapainoon. On myös hoikkia joilla tuo sairaus. On hyvin yksilöllistä paljon sitä painoa on ja kuinka nopeaa paino lähteen laskee. Annostusta nostetaan pikku hiljaa.
Ex te tajuu pointtii, naisia ei saa valita ulkonäyn tai muun olemuksen mukaa, miehen pitää ottaa se jonka saa, ja rakastaa sitä.
Ei pitäs olla kohtuuton vaatimus ,jos ei kelpaa ne siat saa olla sitten ilman.
ihanan esineellistettävä pullukka