Emmi, 27, haluaa ravistella ahtaita normeja Vartalon koolla ei ole väliä. Puhutaan välillä myönteisesti pyöreämmistä naisista.
Eikä aina tuomita heitä. Mun mielestä olisi kiva kuulla välillä positiivistakin puhetta pluskoon ihmisistä.
Itse olen suht normaalipainoinen nainen, mutta mulla on useampiakin isompikokoisia naisystäviä, jotka ovat oikeasti hauskaa seuraa. Ja ovat ihan tyylikkäitäkin tapauksia.
Tämäkin juttu on mun mielestä ihan positiivinen:
https://www.iltalehti.fi/mieli/a/aa5d9385-c92a-4d68-b538-655552d70a76
"Jokainen on hyvä juuri sellaisena kuin on onkin Emmille tärkeä ajatus. Hän kertoo aikaisemmin pitäneensä kehoaan vääränlaisena ja halunneensa olla pienikokoisempi.
Lapsuuden ja nuoruuden kiusaamiskokemukset olivat polkeneet Emmin itsetunnon matalaksi.
Yksi merkittävä tekijä muutoksessa oli äidiksi tulo. Se oli yksi syy siihen, miksi Emmi päätti hyväksyä itsensä sellaisena kuin on ja olla piittaamatta muiden mielipiteistä.
Halusin olla lapsilleni hyvä esimerkki. Ymmärsin, että jos en ole itsevarma, kuinka he voisivat oppia itsevarmoiksi. Tämä oivallus on rohkaissut minua työstämään itsetuntoani.
Työ on kannattanut, koska nyt Emmi on yhden askeleen lähempänä unelmaansa.
Toivoisin, että kaikki muistaisivat, ettei painolla, vaatekoolla tai vartalon koolla ole väliä, kunhan syö ja elää terveellisesti, voi hyvin ja on tyytyväinen itseensä.
Kommentit (330)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa muuten tosi kiva esim. pahasti masentuneiden lukea näitä jatkuvia vttuiluja ja herjaamista painosta! Jotkut lääkkeet nostavat painoa _huimasti_ ja hyvinkin lyhyessä ajassa puhumattakaan että siihen vielä lisätään itse sairauden vaikutukset. Nyt jo edesmennyt Jasminkin kertoi, kuinka paino nousi kerralla 30 kiloa, siis 30 kiloa. Ja tämän päälle pitää vielä sietää infantiilien vttuilu. Olette haukkujat pelkkää rskasakkia. Ja ei, ei ole ylipaino aina kiinni sairauksista tai muusta, mutta usein myös on eikä kaikki halua toisaalta kertoa sellaisia julki tai ette voi muuten sitä tietää. Ei siis ehkä kannata huudella ja haukkua, jos ei tiedä eikä fiksu huutele sittenkään, mutta tiedän, fiksut ihmiset ovat harvinaisuus.
Miten lääkkeet nostavat painoa? Pakottavatko lääkkeet lappamaan lisää ruokaa suuhun?
Tämä kyllä selviää sinulle kun sairastut ja joudut rankalle lääkekuurille. Minulle tuli 10kg kuussa, mitään en voinut vaikka söin yhden jogurtin päivässä. Sairastuin tuosta myös syömishäiriöön lopulta koska ahdisti vastentahtoinen painonnousu jolle en voinut mitään.
Myös lääkäri vahvisti että monille potilaille käy näin kun kroppa menee lääkkeestä täysin sekaisin. Läski myös tuli aivan luonnottomiin paikkoihin kuten yläselkään ja käsivarsiin. Normaalisti lihon alavartalosta. Sittemmin olen nuo kilot pudottanut, mutta siihenkin meni pari vuotta kovaa työtä, vaikka kilot tulivat muutamassa viikossa.
Sairastu siis itse ensin ja tule sitten inisemään.
Aaaaahhahaha, 10kg kuussa ja pelkän jogurtin söit päivässä. Nyt tuli kyllä semmosta paskaa luikautettua, ettei tuota kyllä usko Erkkikään. Läski kun ei itsestään ilmesty kehoon, sen on tultava ravinnon mukana. Ellet tietysti syönyt jotain gallonan jogurttia päivässä. Ahmit ruokaa ku syöttöporsas, koska mielialalääkkeet kasvattivat ruokahaluasi, tämä on syy minkä takia lääkkeet aiheuttavat lihoamista, se lääke itsessään ei lihota grammaakaan.
Sinä siis tiedät asian paremmin kuin lääkkeen määrännyt lääkäri? Olen eri mutta koin saman steroidikuurin aikana, paino nousi vaikka mitä tekisi. En syönyt yhtään normaalia enempää, päinvastoin vähensin kun huomasin painonnousun. Lääkkeet voivat laittaa kroppasi niin sekaisin että sitä ei usko ennen kuin sen itse kokee. Kukaan ei väitä että lääkkeessä itsessään on energiaa, vaan se sekoittaa hormonitoiminnan, kaiken. Totta kai se loppuu jossain vaiheessa mutta tuommoinen 10-20 kg voi tulla ihan viikoissa - kyllä myös sinulle.
eli terveydellä ei ole väliä? ok....
Vierailija kirjoitti:
Joskus ihmetellyt miten joku voi vetää yhdellä kertaa vetää koko suklaalevyn tai kotiin ostetaan limuja mitä juodaan janoon. Sitten mietitään mistä tulee kiloja. Kehopositiivinen mitä se on ? Onnekas saa olla jos ei tule sairauksia. Vanhempana voi tulla. Tai yks kaks se pumppu sanoo poks. Tai ei välttämättä tiedä , että kolesteroli arvot onkin koholla.
En syö koskaan suklaata, karkkia, leivoksia, keksejä, sipsejä, suolapähkinöitä, mitään välipalajuttuja, sokerijogurtteja, vanukkaita, mitään patukoita, enkä juo kaloreita limsassa, mehussa, alkoholissa tms.
Silti olen 10kg ylipainoinen ja se on tiukassa. Eikö olekin ihmeellistä???
Vierailija kirjoitti:
eli terveydellä ei ole väliä? ok....
Sinua ei kiinnosta lihavan terveys pätkääkään.
Eipä juuri yllättänyt että tällä palstalla keskusteluun nousi jo ekalla sivulla väsynyttäkin väsyneemmät argumentit - huolitrollaus, veronmaksajat ja väite että läski ei voi olla onnellinen.
Miten tästä aiheesta jutut on aina niin väsyneitä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa muuten tosi kiva esim. pahasti masentuneiden lukea näitä jatkuvia vttuiluja ja herjaamista painosta! Jotkut lääkkeet nostavat painoa _huimasti_ ja hyvinkin lyhyessä ajassa puhumattakaan että siihen vielä lisätään itse sairauden vaikutukset. Nyt jo edesmennyt Jasminkin kertoi, kuinka paino nousi kerralla 30 kiloa, siis 30 kiloa. Ja tämän päälle pitää vielä sietää infantiilien vttuilu. Olette haukkujat pelkkää rskasakkia. Ja ei, ei ole ylipaino aina kiinni sairauksista tai muusta, mutta usein myös on eikä kaikki halua toisaalta kertoa sellaisia julki tai ette voi muuten sitä tietää. Ei siis ehkä kannata huudella ja haukkua, jos ei tiedä eikä fiksu huutele sittenkään, mutta tiedän, fiksut ihmiset ovat harvinaisuus.
Miten lääkkeet nostavat painoa? Pakottavatko lääkkeet lappamaan lisää ruokaa suuhun?
Tämä kyllä selviää sinulle kun sairastut ja joudut rankalle lääkekuurille. Minulle tuli 10kg kuussa, mitään en voinut vaikka söin yhden jogurtin päivässä. Sairastuin tuosta myös syömishäiriöön lopulta koska ahdisti vastentahtoinen painonnousu jolle en voinut mitään.
Myös lääkäri vahvisti että monille potilaille käy näin kun kroppa menee lääkkeestä täysin sekaisin. Läski myös tuli aivan luonnottomiin paikkoihin kuten yläselkään ja käsivarsiin. Normaalisti lihon alavartalosta. Sittemmin olen nuo kilot pudottanut, mutta siihenkin meni pari vuotta kovaa työtä, vaikka kilot tulivat muutamassa viikossa.
Sairastu siis itse ensin ja tule sitten inisemään.
Aaaaahhahaha, 10kg kuussa ja pelkän jogurtin söit päivässä. Nyt tuli kyllä semmosta paskaa luikautettua, ettei tuota kyllä usko Erkkikään. Läski kun ei itsestään ilmesty kehoon, sen on tultava ravinnon mukana. Ellet tietysti syönyt jotain gallonan jogurttia päivässä. Ahmit ruokaa ku syöttöporsas, koska mielialalääkkeet kasvattivat ruokahaluasi, tämä on syy minkä takia lääkkeet aiheuttavat lihoamista, se lääke itsessään ei lihota grammaakaan.
nestettähän nuo saattaa kai jotkut lääkkeet kerryttää
Vierailija kirjoitti:
Eikö noille tule mitään painoon liittyviä sairauksia ? Jos viihtyvät omassa kropassa niin sitten viihtyvät. Toivottavasti opettavat lapsille sen , että ylipaino ei ole terveellistä.
Minä sen sijaan olen ylivoimainen sillä näytän ne ylipainosta tulevat sairaudet myös. Siinä oppii kovapäisempikin lapsi.
Toivon että kaikki löytää itsestään kauneutta ja komeutta, eivätkä anna ns. kauneusstandardien vaikuttaa mielialaan tai siihen mitä uskaltaa tehdä (esim. mennä rannalle uikkareissa). Olkaa itsevarmoja, hienoa!
Mutta muistakaa että kenelläkään ei ole velvollisuutta ihailla tai haluta teitä, varmasti löytyy ihmisiä jotka haluaa, mutta jos joku ei halua niin sit ei voi mitään, se ei tee hänestä läskifoobikkoa tms.
Ja älkää jumaliste jaksako jatkaa tota "ollaan terveellisiä, ollaan vaan reilusti ylipainoisia, sillä ei oo mitään tekemistä terveyden kanssa".
Juu, en ole huolissani teidän terveydestänne, omapahan on asianne, mutta oon huolissani siitä että nuoret (sisarusteni lapset esim) tärvelee terveytensä kun kuulevat valheita kun läskipositiiviset hehkuttaa sitä kuinka terveitä ovat. Paskanmarjat. Ja ihan yhtä suuttunut ja huolissani oon siitä että heroin chic tulisi takaisin muotiin.
Itse tykkään pulleista naisista. Mutta en tykkää näistä feministiääliöistä, joiden mielestä lihavuus on joidenkin muiden syy, yleensä miesten ja muun yhteiskunnan. Harmittavan moni mukava lihava nainen sitten hassahtaa tohon feministipaasaukseen.
Joskus ihmetellyt miten joku voi vetää yhdellä kertaa vetää koko suklaalevyn tai kotiin ostetaan limuja mitä juodaan janoon. Sitten mietitään mistä tulee kiloja. Kehopositiivinen mitä se on ? Onnekas saa olla jos ei tule sairauksia. Vanhempana voi tulla. Tai yks kaks se pumppu sanoo poks. Tai ei välttämättä tiedä , että kolesteroli arvot onkin koholla.