Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Emmi, 27, haluaa ravistella ahtaita normeja Vartalon koolla ei ole väliä. Puhutaan välillä myönteisesti pyöreämmistä naisista.

Vierailija
16.04.2023 |

Eikä aina tuomita heitä. Mun mielestä olisi kiva kuulla välillä positiivistakin puhetta pluskoon ihmisistä.

Itse olen suht normaalipainoinen nainen, mutta mulla on useampiakin isompikokoisia naisystäviä, jotka ovat oikeasti hauskaa seuraa. Ja ovat ihan tyylikkäitäkin tapauksia.

Tämäkin juttu on mun mielestä ihan positiivinen:

https://www.iltalehti.fi/mieli/a/aa5d9385-c92a-4d68-b538-655552d70a76

"Jokainen on hyvä juuri sellaisena kuin on onkin Emmille tärkeä ajatus. Hän kertoo aikaisemmin pitäneensä kehoaan vääränlaisena ja halunneensa olla pienikokoisempi.

Lapsuuden ja nuoruuden kiusaamiskokemukset olivat polkeneet Emmin itsetunnon matalaksi.

Yksi merkittävä tekijä muutoksessa oli äidiksi tulo. Se oli yksi syy siihen, miksi Emmi päätti hyväksyä itsensä sellaisena kuin on ja olla piittaamatta muiden mielipiteistä.

Halusin olla lapsilleni hyvä esimerkki. Ymmärsin, että jos en ole itsevarma, kuinka he voisivat oppia itsevarmoiksi. Tämä oivallus on rohkaissut minua työstämään itsetuntoani.

Työ on kannattanut, koska nyt Emmi on yhden askeleen lähempänä unelmaansa.

Toivoisin, että kaikki muistaisivat, ettei painolla, vaatekoolla tai vartalon koolla ole väliä, kunhan syö ja elää terveellisesti, voi hyvin ja on tyytyväinen itseensä.

Kommentit (330)

Vierailija
81/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei maksa lskihullun mielenterveyden hoitokuluja ja se kyllä huomaa.

Vierailija
82/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Puhutaan välillä"???

Lihavien naisten kehopositiivisuutta tungetaan joka tuutista ulos niin ettet voi avata minkään lehden verkkosivuja ilman että ylipainoinen nainen muistuttaa sinua asiasta.

Mitäpä jos puhuttaisiin vaihteeksi lyhyistä ja hintelistä miehistä? Miesten kehopositiivisuusjuttua on 1% naisten vastaavasta, ja sekin keskittyy oikeasti naisten mieleen oleviin dad bod-miehiin.

Tämä.

Silloin harvoin kun miesten kehopositiivisuudesta puhutaan, artikkelissa on roteva mutta vatsakas perusmies.

Sitten naiset pääsevät hyvesignaloimaan että "kyllähän minä voisin hyväksyä pikku masun, kivan lutuinen nallekarhuhan tuo mies on. See? Mutta entäs me ylipainoiset naiset...".

Totta kai pitäisi puhua piirteistä joita pidetään epämiehekkäinä. Eli lyhyys ja hintelyys, kapeat kasvot, jne.

ps. Seksuaalisuudesta puhuttaessa täysi tabu on alistuvat miehet. Jos alistuva nainen on naisellinen ja dominoiva vahva, miehille on tarjolla vain yksi positiivinen rooli eli dominoiva.

Sinullekin vinkkinä: mene someen. Siellä on kaikenlaisia miehiäkin näkyvillä.

Nii just että jos ei sitä omaa aihetta nyt ihan silmille työnnetä niin kyllä siitä jotain itse etsimällä jostain kiven alta löytyy.

Siellä on tuhansia ja tuhansia myös miesten body positivity -tilejä. Ei tarvi kuin laittaa yksi hakusana vaikkapa Instagramiin. On kaljuja, nörttejä, laihoja, vammaisia, lihavia, vaikka mitä. Ja totta kai on myös viimeisen päälle trimmattuja, tatuoituja, pitkiä ja rotevia hunkseja. Ihan kaikkea löytyy, kaikenlaiset ihmiset kun nykyään esittelevät itseään nykyään somessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai välillä?? Joka tuutistahan tota kehopositiivisuus-läskit on jees-shaibaa tulee. Ihan jatkuvasti. Puhutaan mieluummin välillä myönteisesti hoikista ihmisistä.

Tunnista etuoikeutesi! Ei se käy, nyt on ylistettävä kaikkea sitä, mikä oli ennen vähemmän tavoiteltavaa/toivottua/arvostettua, koska muu on syrjintää ja kiusaamista, jopa vihaa. Tällä verukkeella saadaan käännettyä mitä tahansa epätoivottua, jopa vaarallista yhtäkkiä hirvittävän haluttavaksi ja suosittavaksi. Koska moraali on jonkun sortoa sekin. Sairautta tätä edistetään.

Vierailija
84/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tämäkin emmi on kertomaan onko sillä vartalon koolla väliä vaiko ei? Mikä ihme saa nämä emmit kuvittelemaan, että ovat oikeutettuja kertomaan ja vielä päättämäänkin sen, millaiseksi kenenkin pitää olonsa omassa kropassa tuntea?

Miksi se ei riitä, että huolehtivat ihan vain siitä omasta olostaan omassa kropassaan?

Vierailija
85/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Puhutaan välillä"???

Lihavien naisten kehopositiivisuutta tungetaan joka tuutista ulos niin ettet voi avata minkään lehden verkkosivuja ilman että ylipainoinen nainen muistuttaa sinua asiasta.

Mitäpä jos puhuttaisiin vaihteeksi lyhyistä ja hintelistä miehistä? Miesten kehopositiivisuusjuttua on 1% naisten vastaavasta, ja sekin keskittyy oikeasti naisten mieleen oleviin dad bod-miehiin.

Tämä.

Silloin harvoin kun miesten kehopositiivisuudesta puhutaan, artikkelissa on roteva mutta vatsakas perusmies.

Sitten naiset pääsevät hyvesignaloimaan että "kyllähän minä voisin hyväksyä pikku masun, kivan lutuinen nallekarhuhan tuo mies on. See? Mutta entäs me ylipainoiset naiset...".

Totta kai pitäisi puhua piirteistä joita pidetään epämiehekkäinä. Eli lyhyys ja hintelyys, kapeat kasvot, jne.

ps. Seksuaalisuudesta puhuttaessa täysi tabu on alistuvat miehet. Jos alistuva nainen on naisellinen ja dominoiva vahva, miehille on tarjolla vain yksi positiivinen rooli eli dominoiva.

Nii just että jos ei sitä omaa aihetta nyt ihan silmille työnnetä niin kyllä siitä jotain itse etsimällä jostain kiven alta löytyy.

Siellä on tuhansia ja tuhansia myös miesten body positivity -tilejä. Ei tarvi kuin laittaa yksi hakusana vaikkapa Instagramiin. On kaljuja, nörttejä, laihoja, vammaisia, lihavia, vaikka mitä. Ja totta kai on myös viimeisen päälle trimmattuja, tatuoituja, pitkiä ja rotevia hunkseja. Ihan kaikkea löytyy, kaikenlaiset ihmiset kun nykyään esittelevät itseään nykyään somessa.

Vaan kun minä en somessa ole enkä mene ja seuraamissani iltapäivälehdissä tungetaan vain pulleita naisia ja heidän römpsiään naamalle.

Vierailija
86/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai välillä?? Joka tuutistahan tota kehopositiivisuus-läskit on jees-shaibaa tulee. Ihan jatkuvasti. Puhutaan mieluummin välillä myönteisesti hoikista ihmisistä.

Ei voi puhua hoikistua myönteisesti, koska se on lihavien moittimista ja halveksuntaa. Kehopositiivisuudessa tulisi ottaa huomioon myös terveysvaikutukset. Jos on vuosikausia reilusti ylipainoinen, niin taatusti se vaikuttaa terveyteen. Tervettä viiskymppistä läskiä ei ole. Olen itsekin 15 kg ylipainoinen.

Vierailija
87/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat painaa mun puolesta vaikka 500 kg. Munaani en siihen tunge.

Etpä sinä tunge sitä mihinkään muuallekkaan kun täällä noita raiskausjuttujas kirjoittelet.

Vierailija
88/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa muuten tosi kiva esim. pahasti masentuneiden lukea näitä jatkuvia vttuiluja ja herjaamista painosta! Jotkut lääkkeet nostavat painoa _huimasti_ ja hyvinkin lyhyessä ajassa puhumattakaan että siihen vielä lisätään itse sairauden vaikutukset. Nyt jo edesmennyt Jasminkin kertoi, kuinka paino nousi kerralla 30 kiloa, siis 30 kiloa. Ja tämän päälle pitää vielä sietää infantiilien vttuilu. Olette haukkujat pelkkää rskasakkia. Ja ei, ei ole ylipaino aina kiinni sairauksista tai muusta, mutta usein myös on eikä kaikki halua toisaalta kertoa sellaisia julki tai ette voi muuten sitä tietää. Ei siis ehkä kannata huudella ja haukkua, jos ei tiedä eikä fiksu huutele sittenkään, mutta tiedän, fiksut ihmiset ovat harvinaisuus.

Miten lääkkeet nostavat painoa? Pakottavatko lääkkeet lappamaan lisää ruokaa suuhun?

Tämä kyllä selviää sinulle kun sairastut ja joudut rankalle lääkekuurille. Minulle tuli 10kg kuussa, mitään en voinut vaikka söin yhden jogurtin päivässä. Sairastuin tuosta myös syömishäiriöön lopulta koska ahdisti vastentahtoinen painonnousu jolle en voinut mitään.

Myös lääkäri vahvisti että monille potilaille käy näin kun kroppa menee lääkkeestä täysin sekaisin. Läski myös tuli aivan luonnottomiin paikkoihin kuten yläselkään ja käsivarsiin. Normaalisti lihon alavartalosta. Sittemmin olen nuo kilot pudottanut, mutta siihenkin meni pari vuotta kovaa työtä, vaikka kilot tulivat muutamassa viikossa.

Sairastu siis itse ensin ja tule sitten inisemään.

Vierailija
89/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi ihmisihanne pitäisi olla uusliberalistisen supersuorittajan vastakohta. Kaikkea mitä perinteiset voittajat eivät ole. Heikkoudesta tehdään ihailtavaa. Silläkö kansakunta nousuun? Ei taida olla tavoitekaan.

Vierailija
90/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Puhutaan välillä"???

Tämä.

Vaan kun minä en somessa ole enkä mene ja seuraamissani iltapäivälehdissä tungetaan vain pulleita naisia ja heidän römpsiään naamalle.

Sitten ole hyvä ja ota yhteyttä Iltalehtiin ja ehdota haluamaasi aihetta.

Emme me muut sille mitään voi jos et seuraa erittäin suosittua puheenaihetta maailmalla, ja sitten omassa kuplassasi väität että aiheesta ei koskaan puhuta.

Vierailija
91/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veronmaksajien kuuluu rahoittaa läskien aiheuttamat hoidot kaikille. Väliäkös sillä.  Kun enemmän miettii, kyllä sillä vartalon koolla on väliä ja vaikutusta ainakin kansanterveyskustannuksiin. Muuten jokaista tulee kohdella ihmisarvoisesti kaikissa tilanteissa tottakai, mutta läskiin pitää voida suhtautua yhtä kriittisesti kuin tupakointiin, alkoholiin ja muihin haitallisiin elämäntapoihin. 

Niin mitkä hoidot? Olen terve ja en käytä lääkkeitä.

On vain ajan kysymys, milloin tarvitset lääkärinhoitoa. Ei voida kiistää, että lihavilla ihmisillä on huonompi terveys kuin normaalipainoisilla.

Tilastollisesti sairastumisriski on suurempi, yksilötasolla et voi tietää. Minä täytän tänä kesänä 60, BMI on noin 32 ja olen täysin terve. Olen viimeksi käynyt lääkärissä pitkittyneen flunssan takia 2018. Yli kolmeen vuoteen en ole sairastanut ede flunssaa. Työhöntulotarkastuksessa kävin viimeksi kolmisen vuotta sitten, aika ajoin mittailen kotona verenpainetta ja koska puoliso on diabeetikko niin onpa tullut joskus huvikseen mitattua verensokeriakin. Kaikki arvot täysin normaaleja.

Tulin juuri vajaan kuuden kilometrin reippaalta kävelylenkiltä, sen jälkeen tein tunnin pihatöitä. Aamulla tein jo koiran kanssa reilun kilometrin lenkin ja illalla teen vielä yhden.

Ruokavalioni sisältää hyvin vähän kovaa rasvaa eikä lainkaan kolesterolia, koska syön vegaanisesti. En käytä sokeria, siis sakkariinia, "valkoista sokeria" eli en syö makeisia, pullaa, limsoja yms. En myöskään sipsejä enkä poppareita tms.

Luulen, että monella normaalipainoisella ja hoikalla on suurempi sairastumisriski kuin minulla.

Vierailija
92/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Puhutaan välillä"???

Tämä.

Sitten ole hyvä ja ota yhteyttä Iltalehtiin ja ehdota haluamaasi aihetta.

Emme me muut sille mitään voi jos et seuraa erittäin suosittua puheenaihetta maailmalla, ja sitten omassa kuplassasi väität että aiheesta ei koskaan puhuta.

Luulis kyllä että niitä iltapäivälehtiä kiinnostais seurata näitä erittäin suosittuja puheenaiheita maailmassa, eikö.

Vierailija
93/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi ihmisihanne pitäisi olla uusliberalistisen supersuorittajan vastakohta. Kaikkea mitä perinteiset voittajat eivät ole. Heikkoudesta tehdään ihailtavaa. Silläkö kansakunta nousuun? Ei taida olla tavoitekaan.

Helpot ajat luo heikkoja ihmisiä. Kohta varmaan tapahtuu käänne kun ei tämä ikuisuuksiin voi jatkua.

Vierailija
94/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Toivoisin, että kaikki muistaisivat, ettei painolla, vaatekoolla tai vartalon koolla ole väliä, kunhan SYÖ ja elää terveellisesti, voi hyvin ja on tyytyväinen itseensä.-

Tuskin ylipainoinen ihminen syö terveellisesti.

Ylipainoinen ihminen voi syödä hyvinkin terveellisesti, ongelma on vain ateriakoossa.

Vierailija
95/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helpot ajat luo heikkoja ihmisiä. Kohta varmaan tapahtuu käänne kun ei tämä ikuisuuksiin voi jatkua.

Tyhmät ajat luo paskoja sanontoja ja vieläpaskempia hokemia.

Vierailija
96/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa muuten tosi kiva esim. pahasti masentuneiden lukea näitä jatkuvia vttuiluja ja herjaamista painosta! Jotkut lääkkeet nostavat painoa _huimasti_ ja hyvinkin lyhyessä ajassa puhumattakaan että siihen vielä lisätään itse sairauden vaikutukset. Nyt jo edesmennyt Jasminkin kertoi, kuinka paino nousi kerralla 30 kiloa, siis 30 kiloa. Ja tämän päälle pitää vielä sietää infantiilien vttuilu. Olette haukkujat pelkkää rskasakkia. Ja ei, ei ole ylipaino aina kiinni sairauksista tai muusta, mutta usein myös on eikä kaikki halua toisaalta kertoa sellaisia julki tai ette voi muuten sitä tietää. Ei siis ehkä kannata huudella ja haukkua, jos ei tiedä eikä fiksu huutele sittenkään, mutta tiedän, fiksut ihmiset ovat harvinaisuus.

Miten lääkkeet nostavat painoa? Pakottavatko lääkkeet lappamaan lisää ruokaa suuhun?

Tämä kyllä selviää sinulle kun sairastut ja joudut rankalle lääkekuurille. Minulle tuli 10kg kuussa, mitään en voinut vaikka söin yhden jogurtin päivässä. Sairastuin tuosta myös syömishäiriöön lopulta koska ahdisti vastentahtoinen painonnousu jolle en voinut mitään.

Myös lääkäri vahvisti että monille potilaille käy näin kun kroppa menee lääkkeestä täysin sekaisin. Läski myös tuli aivan luonnottomiin paikkoihin kuten yläselkään ja käsivarsiin. Normaalisti lihon alavartalosta. Sittemmin olen nuo kilot pudottanut, mutta siihenkin meni pari vuotta kovaa työtä, vaikka kilot tulivat muutamassa viikossa.

jos söit yhden jogurtin päivässä se 10kg painoa oli vettä ei läskiä.

Vierailija
97/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

idiot kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veronmaksajien kuuluu rahoittaa läskien aiheuttamat hoidot kaikille. Väliäkös sillä.  Kun enemmän miettii, kyllä sillä vartalon koolla on väliä ja vaikutusta ainakin kansanterveyskustannuksiin. Muuten jokaista tulee kohdella ihmisarvoisesti kaikissa tilanteissa tottakai, mutta läskiin pitää voida suhtautua yhtä kriittisesti kuin tupakointiin, alkoholiin ja muihin haitallisiin elämäntapoihin. 

Joo, mutta joskus myös muut sairaudet ja erityisesti niiden lääkkeet aiheuttavat ja ylläpitävät ylipainoa ja tämä on fakta eikä tekosyy. Tosin kirjoituksestasi päätellen sinä et tätä teitenkään ymmärrä ja usko ja jatkat moukkamaista ja täydellisen epäreilua öyhöttämistäsi.

Marginaaliin kuuluvat nämä sairauksista ja lääkkeistä kilonsa saaneet. Fakta on kuitenkin se, että suurin osa ylipainosta johtuu vääristä elintavoista.

-eri

Hyvin usein kuitenkin aivan muusta kuin syömisestä. Oman vaimon syömisiä seuranneena nähnyt että ei se ainakaan herkkujen syömisestä johdu, kahvitkin juodaan lähes aina ilman pullaa, karkkia ei syödä, eikä muutenkaan makeaa, aika terveellisesti myös, liikutaankin. Itse olen normaalipainoinen, lapset myös. Työkaveri aika pullukka mies, hikoaa ihan sairaasti, silmälasitkin niin hiestä märkänä, että monesti katsonut miten näkee niillä edes. Ei ainakaan töissä edes syö epäterveellisesti. Itse jos yhtä paljon hikoaisin, olisin aika luikku. Ihmettelen miten ei laihdu, vaikka vuosikausia aina hiestä märkänä.

Mistä tiedät mitä syö kun et ole läsnä.

Itse olin ylipainoinen mies ja se oli safkasta ja sohvalla makoilusta. Kun muutin ruokavalioni ja aloin liikkua, niin paino putos  35kg. Töissä söin sen salaatin, koska häpesin omaa ylipainoa. Kun töistä pääsin, niin tilasin pitsaa ja kebabbia aina. Aamulla töihin, niin hain hedelmiä ja salaattia. Kärvistelin työpäivän ja ahmin hulluna, kun olin kotona.

Kun aidosti muutin elintapojani ja jätin kaiken sonnan veks, niin alko keho muuttua. Eikä ole löysää, kun aloin käymään kuntosalilla ja otin peeteen siihen. Olen jo 46v mies.

Alko taas vehje seisomaan jne jne ja fiilis hyvä aina.

Niin totta. Ylipainoiset syövät toisten seurassa kevyesti, mutta kotona tai yksin ollessa ahmitaan sitten senkin edestä.

Vierailija
98/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mitkä hoidot? Olen terve ja en käytä lääkkeitä.

On vain ajan kysymys, milloin tarvitset lääkärinhoitoa. Ei voida kiistää, että lihavilla ihmisillä on huonompi terveys kuin normaalipainoisilla.

Etenkään nuorena monilla ei ole mitään oireita. Se tosin ei takaa, etteikö elimistössä olisi hiljainen tulehdus tuhoja tekemässä. Se ilmenee sit viimestään keski-iässä terveyden nopeana romahduksena. 

Ylipaino itsessään ei aiheuta hiljaista tulehdusta., edelleen on kyse siitä, mitä ihminen panee suuhunsa, miten paljon liikkuu ja miten hyvin nukkuu.

Vierailija
99/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos söit yhden jogurtin päivässä se 10kg painoa oli vettä ei läskiä.

Ei se ollut vettä. Kuten sanoin lääkkeen lopettamisen jälkeen vaati pari vuotta tiukkaa treeniä ja syömishäiriöistä käyttäytymistä, että sain ne kilot pois. Nesteet olisivat lähteneet muutamassa viikossa. Myös kehonkoostumusmittaus kiistatta osoitti rasvaprosentin rajun nousun.

Vierailija
100/330 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Toivoisin, että kaikki muistaisivat, ettei painolla, vaatekoolla tai vartalon koolla ole väliä, kunhan SYÖ ja elää terveellisesti, voi hyvin ja on tyytyväinen itseensä.-

Tuskin ylipainoinen ihminen syö terveellisesti.

Mistä vetoa että syön terveellisemmin kuin sinä? Kerro mitä itse syöt?