Miksi naiset haluaa olla vain kavereita?
Olen 35v mies ja en ole koskaan seurustellut. Kuntoilen aktiivisesti, minulla on hyvä työpaikka ja pidän itsestäni huolta. En pidä itseäni mitenkään rumana tms. ja minulla on ollut joskus yhdenillanjuttuja ja lyhyitä, korkeintaan parin viikon tapailujuttuja.
Kuitenkin minulla on myös ollut useampi pidempi ja syvempi kaverisuhde naisen kanssa. Noissa suhteissa ollaan juteltu syvällisiä ja tekstailtu paljon somessa, käyty yhdessä syömässä, yksillä tai salilla yms. aktiviteeteissä. Tuollaisia juttuja mitä parisuhteissakin tehdään, mutta kuitenkaan jutut eivät ole menneet fyysisiksi. Olen kyllä kokenut ihastumista ja yrittänyt viedä juttua eteenpäin, mutta saanut aina pakit. Monesti nuo naiset ovat myös tapailleet tai jopa seurustelleet jonkun muun kanssa.
Ihmeellisin tapaus noista oli nainen, joka valitti kun ei ole ketään kenen kanssa matkustaa minnekään kesälomalla, mutta joka ei tarttunut tarjoukseeni lähteä mukaani Sisiliaan. Nainen myös ehdotti usein yhdessä treenaamista salilla ja halusi viettää kanssani aikaa. Nainen silti torjui minut, kun koetin viedä suhteen fyysiseksi. Kuitenkin minulle paljastui naisella olevan seksisuhde toisen miehen kanssa samaan aikaan. Tuo mies oli ylipainoinen duunari ja minua ihmetytti tuo tosi paljon. Miksi ihmeessä nainen halusi viettää aikaa kanssani, mutta sitten harrastaa seksiä toisen kanssa? Enkä ymmärrä tuotakaan miksi seksikumppani on sitten ylipainoinen mies eikä minun kaltainen salilla treenaava mies joka haluaa naisen kanssa muutakin kuin seksiä.
Voisiko joku avata tätä naisten ajatusmaailmaa? Miksi miehen kanssa tehdä tuollaista, mutta ei sitten viedä juttua eteenpäin? Uskon että tämä ongelma on ikisinkkuuteni syy.
Kommentit (201)
Kaverisuhde on tosiaan kaverisuhde, ei siihen kannata alkaa jos itse haluaa jotain muuta. Nuorena naisena en ymmärtänyt koskaan kun oli kirjekaveri palsta ja miehet haki sieltä "naispuoleisia kavereita" Itsellä herätyskellot ainakin soi heti.
Mitä siinä on ihmettelemistä jos nainen ei halunnut sitten sinua ja harrasti kuitenkin toisen miehen kanassa seksiä? Hän piti siitä toisesta miehestä seksuaalisesti ja halusi häntä. Et kai voi päättää kenestä kukakin viehättyy seksuaalisesta? Tällä kertaa se nainen näki sinut vain kaverina, ei muuna.
Vierailija kirjoitti:
Järjissään oleva nainen ei halua uhrata elämäänsä miehen hyväksi. Ei ole eka eikä vika kerta kun mies vetoaa naisen tunteisiin ja pyytää tätä uhraamaan kaiken miehen hyväksi. Nytkin meillä on perheterapiassa ravaavia väsyneitä äitejä. Miestä et välttämättä terapiaan saa. Harrastukset sekä työ menee kaiken muun edelle. Ainoastaan onnenonkija voi suostua tähän diiliin.
Naisen kuuluu uhrata muu elämänsä miehen hyväksi. Se on naisen biologinen tarkoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järjissään oleva nainen ei halua uhrata elämäänsä miehen hyväksi. Ei ole eka eikä vika kerta kun mies vetoaa naisen tunteisiin ja pyytää tätä uhraamaan kaiken miehen hyväksi. Nytkin meillä on perheterapiassa ravaavia väsyneitä äitejä. Miestä et välttämättä terapiaan saa. Harrastukset sekä työ menee kaiken muun edelle. Ainoastaan onnenonkija voi suostua tähän diiliin.
Naisen kuuluu uhrata muu elämänsä miehen hyväksi. Se on naisen biologinen tarkoitus.
Miehen kuuluu raataa henki hieverissä töissä. Sekin on biologiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syitä miksi mies joutuu friendzonelle:
1. Hänessä on jotain kiusallista
2. Ei miellytä silmää
3. Arvaamaton luonne
4. Liian komea eikä tajua sitä (naiset ei uskalla lähestyä)
5. Homomainen
6. Toinen osapuolista on varattu
7. Lapsellinen käytös/ tunteiden hallinta ongelmat/ elämänhallinta ongelmat
8. Aiheuttaa ärsytystä
9. Haisee pahalle
10. Täysin erilaiset elämänarvot
11. Ei uskalla tehdä aloitetta ja roikkuu ystävänä ikuisesti koska arvostaa itseään niin vähän. Tämä on myös naista kohtaan epäreilua koska nainen luulee saaneensa ystävän eikä tikittävää aikapommia.Täh? Mulla on tosi kivoja ja viehättäviä miespuolisia ystäviä, joissa ei ole mitään vikaa, mutta en halua pari- tai seksisuhdetta heidän kanssaan vaan ystävyyssuhteen.
Ok? Ovatko he siis useiden naisten taholta friendzonetettuja? Mistä syystä että halunnut muodostaa suhdetta näiden kanssa ?
Ei kai mulla tarvitse olla erityistä syytä siihen miksi en halua heidän kanssaan parisuhdetta. Tarvitsisin syyn siihen miksi haluaisin.
Jos ovat kivoja ja jopa viehättäviä niin miksi et halua seksiä heidän kanssaan? Eikö ihminen josta viehätyt kelpaa? Mutta johonkin vaimonhakkaaja jännikseen kyllä ihastut ja levität haaratkin sekunnissa!
Mies oikein odottaa pääsevänsä tallaamaan naisen hienosti alkaneen uran tasaiseksi. Naisen homehtuessa kotona miehen tietää juoksevan maksullisissa ja vieraissa. Ihan liian moni sinkku maalaa päässään söpön liiton jossa homma vaan toimi. 95% ajasta ei toimi. Sosiaalinen paine silti ajaa silti kokeilemaan jonka jälkeen voidaan todeta ei saatana.
Niin. Nyt ollaan päästy jo sille tasolle jossa nainen voi tehdä samoilla perusteilla päätöksiä oman elämänsä suhteen kuin mies. Jos kemiaa ei ole niin sitä ei ole eikä sitä tarvitse perustella miehelle. Suhteeseen tarvitaan muutakin kuin se paljon puhuttu jalkoväli. Jos puhutaan pelkästä seksistä niin onneksi miehet keksivät hyvän korvikkeen itselleen (d..ldo) Kiitos siitä teille 😁
Mies etsii epätoivoisesti naisesta seksuaalikumppania ja nainen etsii miehestä epätoivoisesti ystävää. Miten tämän dilemman voi ratkaista kun kumpikaan ei suostu tinkimään tavoitteistaan?
Samaa voin kysyä miehiltä. Joskus nuorempana kun tapailin miestä, luulin että siinä oli kotain muuta mutta sitten ilmenikin että hän halusi vain kaveruutta. Enää en suostu tuollaiseen. En ole kiinnostunut kaverimiehistä paitsi jostain serkuista tms jotka ovat luonnostasn kaverreita.
Jokin näistä:
-olet liian naisellinen
-olet lyhyempi kuin tavoittelemasi naiset
-yrität naisia jotka ei osoita mitään kiinnostusta sinua kohtaan
-et osaa lukea ihmisen kehonkieltä
-et osaa flirttailla tai mitenkään osoittaa kiinnostusta muuten kuin kaverillisesti
-huono hygienia tai jokin muu ulkomuodossasi
-kemiat ei matchaa parisuhteeseen
Vierailija kirjoitti:
Ajattele AP, jos käyttäisit tuon ajan mikä menee kaverinaisten huomiointiin itsesi parantamiseen? Eli vaihda hiustyyliä, juttele kampaajan kanssa että haluat uudistua hieman. Mieti pukeutumistyylisi uusiksi. Aloita jokin harrastus mikä vetää naisia puoleensa, esim pianonsoitto tai kitara. Jatka salitreeniä mut älä vedä överiksi. Käy vaikka italoruuan kokkauskurssilla ja opi eri punaviineistä. Paremmat kuvat someen ja deittiäppeihin, myös parempi profiiliteksti. Lue jotain vitsikirjaa ja memorisoi ulkoa muutamat viikossa, saat naiset nauramaan ja rentoutumaan seurassasi!
Kun nostat omaa tasoasi ja olet sosiaalinen, kiva ja omaat käytöstavat, alkavat naiset kiinnostua sinusta enemmän.
Ulkoaopetellut vitsit kyllä ei ole tie naisen sydämeen. Hyvä huomioiva käytös ja sivistys sen ratkaisee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syitä miksi mies joutuu friendzonelle:
1. Hänessä on jotain kiusallista
2. Ei miellytä silmää
3. Arvaamaton luonne
4. Liian komea eikä tajua sitä (naiset ei uskalla lähestyä)
5. Homomainen
6. Toinen osapuolista on varattu
7. Lapsellinen käytös/ tunteiden hallinta ongelmat/ elämänhallinta ongelmat
8. Aiheuttaa ärsytystä
9. Haisee pahalle
10. Täysin erilaiset elämänarvot
11. Ei uskalla tehdä aloitetta ja roikkuu ystävänä ikuisesti koska arvostaa itseään niin vähän. Tämä on myös naista kohtaan epäreilua koska nainen luulee saaneensa ystävän eikä tikittävää aikapommia.Täh? Mulla on tosi kivoja ja viehättäviä miespuolisia ystäviä, joissa ei ole mitään vikaa, mutta en halua pari- tai seksisuhdetta heidän kanssaan vaan ystävyyssuhteen.
Ok? Ovatko he siis useiden naisten taholta friendzonetettuja? Mistä syystä että halunnut muodostaa suhdetta näiden kanssa ?
Ei kai mulla tarvitse olla erityistä syytä siihen miksi en halua heidän kanssaan parisuhdetta. Tarvitsisin syyn siihen miksi haluaisin.
Jos ovat kivoja ja jopa viehättäviä niin miksi et halua seksiä heidän kanssaan? Eikö ihminen josta viehätyt kelpaa? Mutta johonkin vaimonhakkaaja jännikseen kyllä ihastut ja levität haaratkin sekunnissa!
Olen eri, mutta jos heidän kanssaan ei ole seksuaalista kemiaa ja en halua heitä seksuaalisesti, sitten en halua seksiä. Minulle ei riitä seksiin se, että toinen on hyvännäköinen ja kiva. Seksuaalinen vetovoima ei ole (minulle) pelkkää estetiikkaa. Joku voi olla hyvännäköinen tai viehättävä, mutta ei kuitenkaan ns. omaa tyyppiäni. Ja toisaalta se seksuaalinen halu vaatii sen, että toisen kanssa on oikeanlaista kemiaa ja kipinää. Ei se sen kummempaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Mies etsii epätoivoisesti naisesta seksuaalikumppania ja nainen etsii miehestä epätoivoisesti ystävää. Miten tämän dilemman voi ratkaista kun kumpikaan ei suostu tinkimään tavoitteistaan?
Ratkaisu: jos yhden kanssa ei natsaa, jatkaa etsimistä muualta.
Vierailija kirjoitti:
Ei taida hiusraja olla täydellinen? :D
Tuollaiset ollaan kavereita vaan on ihan perseestä ja pidemmän päälle tosi rasittavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ratkaisu: jos yhden kanssa ei natsaa, jatkaa etsimistä muualta.
Jompi kumpi voi jäädä toiseen roikkumaan. Nainen kaverina tai mies seksin himossa. On vaikea nollata tunteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap siksi että sun feromonit ei vetoa/ sulla on huonot geenit.
Tai sitten tapailemasi naiset käyttävät e-pillereitä.
Myös: mahdollisesti pidät itseäsi paremman näköisenä kuin oikeasti olet. Mahdollisesti salilla asuva itseään peilistä ihaileva jantteri ei ole unelmamies naiselle.
En tiedä miten muuten vietät aikasi. En tiedä millainen yleissivitys sulla on, millaiset käytöstavat sulla on, oletko epävarma ja myötäiletkö muita hylkäämisen pelosta jne.
Syitä voi olla monia. Annoit aloitusviestissä hyvin suppean kuvan itsestäsi.Aika usein miehet kuvittelevat olevansa jotain unelmamiehiä, kun sattuu olemaan kroppa tikissä. Yleensä naiset kuitenkin katsovat enemmän kasvoja, ja niitä ei ikävä kyllä voi salilla treenata. Ruma mies ei muutu komeaksi vartaloa viilaamalla.
Ja jos miehen kanssa on seksuaalista vetovoimaa, sitä olisi myös, vaikka olisi kroppa sellaisessa "taviskunnossa" eli ei-niin-tikissä, ainakin jos kuitenkin on normaalipainoinen eikä mikään plösö (eikä monia pieni vatsakumpukaan haittaa). Ei se kropan treenaus tee lähtökohtaisesti epäkiinnostavasta miehestä kiinnostavaa. Tikissä oleva kroppa voi olla kiihottava lisä muutenkin kiinnostavalla miehellä, mutta seksuaalinen vetovoima on niin monen asian summa, että ei se täydelliseksi treenattu kroppa oikeasti mitään ratkaise.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minde kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne naiset nauttii huomiosta ja vallantunteesta, siitä, että he pyörittelevät miestä sormensa ympärillä.
Kissus. Jos oikeasti ajattelet noin, niin vastasit juuri omaan kysymykseesi.
En ole Ap, mutta ei tämä minusta mitään selitä. Jos ei tykkää toisen ajatuksista ja mielipiteistä, niin kyllähän sen luulisi olevan vielä suurempi este ystävyydelle kuin seksisuhteelle. Voisi siis selittää sen, jos naiset ei haluaisi olla missään tekemisissä, mutta tuskin selittää sitä miksi haluaa viettää ystävänä aikaa.
Miehet luulee naisten syttyvän munasta. Nainen haluaa vakautta ja turvaa. Miehen joka näyttää ensitreffeistä alkaen olevansa kykeneväinen huolehtimaan naisestaan.
En tunne ketään joka nimenomaan seksuaalisesti syttyisi vakaudesta ja turvasta. Tietysti pitkästä parisuhteesta haetaan myös niitä, mutta se seksuaalinen veto on jotain muuta jota tarvitaan niiden lisäksi, ja jota voi joskus olla ihan ilmankin niitä. Kyllä nainenkin voi haluta pelkkää seksiä. Ja syttyä myös siitä munasta.
Meinasin ensin alapeukuttaa ja sitten yläpeukuttaa kunnes tajusin, että pitää ihan vastata.
Minä olen nainen ja kyllä allekirjoitan sen, että nainenkin voi haluta pelkkää seksiä ja intohimon syttymistä ei voi ulkopuoliset arvioida. Siis että mistä kukakin syttyy.
Pitkässä parisuhteessa vakaus ja turva ovat kyllä tärkeitä ja vaikuttavat ainakin minulla myös se,ksuaalisuuteen. Miten sen nyt tässä ilmaisisi... Vakituisen kumppanin täytyy minun kohdallani osata maistella tuota alaosastoa ja siinä on kyllä se ja sama onko mies timmi vai tuhti. Suurin osa elämästä vietetään makkarin ulkopuolella eli sellainen vakaa ja luotettava, _hauska_ mies (joka osaa nuo em. temput) on minulle täysi kymppi.
-eri-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän miesten luulon takia juuri välttelen miehiä. Nainen uhraa hetken lapselleen aikaa, mutta toisen naisen aikuinen lapsi on parasiitti ja sitä ei hoideta.
Vastaus otsikon kysymykseen on se, että kyseiset naiset eivät halua seurustelu- tai parisuhdetta kanssasi. Syy voi olla sinussa ja kemian puutteessa tai sitten nainen ei ylipäätään ole hakemassa seurustelu- tai parisuhdetta .
Vierailija kirjoitti:
Sillä tavalla, että nainen on vain sellaisen miehen kanssa joka maksaa hänen elämisensä sekä muut kulut ja vastineeksi mies saa joskus seksiä. Ja tämähän on se miehen ideaali parisuhteesta, oma h u o r a. Nainen saa sitten rahana kompensaation menetetystä itsekunnioituksesta, ajasta ja voi hankkia sillä rahalla lohduketta itselleen.
Jotenkin huvittavaa ja surullista samaan aikaan, miten joillekin miehille pitää tosiaan vääntää rautalangasta, että jos joku nainen haluaa olla kaverisi ja viettää aikaa kanssasi, se ei mitenkään automaattisesti tarkoita enemmän haluamista. Sama toimii tietysti myös kääntämällä sukupuolet toisinpäin.
Olen nainen ja peruskohtelias kaikille sukupuoleen katsomatta. En ole eläessäni flirttailut, vihjaillut tai lähennellyt ketään. Uusiin ihmisiin tutustuessa ja aiheen tultua (yleensä tosi nopeasti) puheeksi kerron aina suoraan, etten deittaile enkä halua poikaystävää. Silti joitakin kertoja mies on alkanut ystäväkseni sillä agendalla, että muutan vielä jossain kohtaa mieleni ja vähintäänkin hyppään sänkyyn heidän kanssaan. Älkää ihmiset oikeasti tehkö niin, se on todella ahdistavaa kun "ystävä" paljastaa lopulta salaiset tarkoitusperänsä.