Miksi naiset haluaa olla vain kavereita?
Olen 35v mies ja en ole koskaan seurustellut. Kuntoilen aktiivisesti, minulla on hyvä työpaikka ja pidän itsestäni huolta. En pidä itseäni mitenkään rumana tms. ja minulla on ollut joskus yhdenillanjuttuja ja lyhyitä, korkeintaan parin viikon tapailujuttuja.
Kuitenkin minulla on myös ollut useampi pidempi ja syvempi kaverisuhde naisen kanssa. Noissa suhteissa ollaan juteltu syvällisiä ja tekstailtu paljon somessa, käyty yhdessä syömässä, yksillä tai salilla yms. aktiviteeteissä. Tuollaisia juttuja mitä parisuhteissakin tehdään, mutta kuitenkaan jutut eivät ole menneet fyysisiksi. Olen kyllä kokenut ihastumista ja yrittänyt viedä juttua eteenpäin, mutta saanut aina pakit. Monesti nuo naiset ovat myös tapailleet tai jopa seurustelleet jonkun muun kanssa.
Ihmeellisin tapaus noista oli nainen, joka valitti kun ei ole ketään kenen kanssa matkustaa minnekään kesälomalla, mutta joka ei tarttunut tarjoukseeni lähteä mukaani Sisiliaan. Nainen myös ehdotti usein yhdessä treenaamista salilla ja halusi viettää kanssani aikaa. Nainen silti torjui minut, kun koetin viedä suhteen fyysiseksi. Kuitenkin minulle paljastui naisella olevan seksisuhde toisen miehen kanssa samaan aikaan. Tuo mies oli ylipainoinen duunari ja minua ihmetytti tuo tosi paljon. Miksi ihmeessä nainen halusi viettää aikaa kanssani, mutta sitten harrastaa seksiä toisen kanssa? Enkä ymmärrä tuotakaan miksi seksikumppani on sitten ylipainoinen mies eikä minun kaltainen salilla treenaava mies joka haluaa naisen kanssa muutakin kuin seksiä.
Voisiko joku avata tätä naisten ajatusmaailmaa? Miksi miehen kanssa tehdä tuollaista, mutta ei sitten viedä juttua eteenpäin? Uskon että tämä ongelma on ikisinkkuuteni syy.
Kommentit (201)
Ap, kerrot että osa naisista on tahollaan tapaillut tai seurustellut jonkun muun kanssa, ja silti ihmettelet, miksi eivät halunneet kanssasi mitään fyysistä. Oletko oikeasti noin kujalla vai kehittelitkö jonkun provon sunnuntaiaamun huviksi?
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin huvittavaa ja surullista samaan aikaan, miten joillekin miehille pitää tosiaan vääntää rautalangasta, että jos joku nainen haluaa olla kaverisi ja viettää aikaa kanssasi, se ei mitenkään automaattisesti tarkoita enemmän haluamista. Sama toimii tietysti myös kääntämällä sukupuolet toisinpäin.
Olen nainen ja peruskohtelias kaikille sukupuoleen katsomatta. En ole eläessäni flirttailut, vihjaillut tai lähennellyt ketään. Uusiin ihmisiin tutustuessa ja aiheen tultua (yleensä tosi nopeasti) puheeksi kerron aina suoraan, etten deittaile enkä halua poikaystävää. Silti joitakin kertoja mies on alkanut ystäväkseni sillä agendalla, että muutan vielä jossain kohtaa mieleni ja vähintäänkin hyppään sänkyyn heidän kanssaan. Älkää ihmiset oikeasti tehkö niin, se on todella ahdistavaa kun "ystävä" paljastaa lopulta salaiset tarkoitusperänsä.
Miksi edes suostut olemaan miehen "ystävä"? Ei kannata edes yrittää. Mies ei ole kiinnostunut naisen ystävyydestä vaan mies yrittää saada viehättävän naisen ihastumaan itseensä kaikin mahdollisin keinoin mukaan lukien esittämällä naisen ystävää.
En jaksa lukea ketjua, mutta homma pähkinänkuoressa:
On A- ja B-kategorian miehiä. Naiset jakavat miehet näihin kahteen kategoriaan. Naiset itse puhuvat mm. "oliko se ATM?" (alemman tason mies).
Niin että ei tää niin vaikeaa ole. Älä ole väärän kategorian mies.
On miehiä joita arvostetaan miehenä ja heitä pidetään seksuaalisesti haluttavana, ja sitten on miehiä, joita oikeasti ei arvosteta (lue: äijä on nössö, ei oo särmää, ei mitään jännittävää, ei lisäarvoa, liian tavallinen jne jne jne), mutta joidenkaltaisia voi pitää kavereina
Mutta sehän on sinusta itsestäsi kiinni, kummassako kategoriassa haluat olla. Eikös niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap siksi että sun feromonit ei vetoa/ sulla on huonot geenit.
Tai sitten tapailemasi naiset käyttävät e-pillereitä.
Myös: mahdollisesti pidät itseäsi paremman näköisenä kuin oikeasti olet. Mahdollisesti salilla asuva itseään peilistä ihaileva jantteri ei ole unelmamies naiselle.
En tiedä miten muuten vietät aikasi. En tiedä millainen yleissivitys sulla on, millaiset käytöstavat sulla on, oletko epävarma ja myötäiletkö muita hylkäämisen pelosta jne.
Syitä voi olla monia. Annoit aloitusviestissä hyvin suppean kuvan itsestäsi.Aika usein miehet kuvittelevat olevansa jotain unelmamiehiä, kun sattuu olemaan kroppa tikissä. Yleensä naiset kuitenkin katsovat enemmän kasvoja, ja niitä ei ikävä kyllä voi salilla treenata. Ruma mies ei muutu komeaksi vartaloa viilaamalla.
Ja jos miehen kanssa on seksuaalista vetovoimaa, sitä olisi myös, vaikka olisi kroppa sellaisessa "taviskunnossa" eli ei-niin-tikissä, ainakin jos kuitenkin on normaalipainoinen eikä mikään plösö (eikä monia pieni vatsakumpukaan haittaa). Ei se kropan treenaus tee lähtökohtaisesti epäkiinnostavasta miehestä kiinnostavaa. Tikissä oleva kroppa voi olla kiihottava lisä muutenkin kiinnostavalla miehellä, mutta seksuaalinen vetovoima on niin monen asian summa, että ei se täydelliseksi treenattu kroppa oikeasti mitään ratkaise.
Mimmonen kroppa sulla sitten itellä on slut? Riittää että olet nainen vaan niin kelpaat.
Sanoisinko että sellainen hoikka laihaläski, eli hoikka mutta treenaamaton. Ja sehän on ihan teidän miesten oma valinta, jos teille kelpaa nainen kuin nainen - en minä sille mitään mahda, jos ette osaa vaatia enemmän.
Nuorena miehenä kipuilin minäkin sen kanssa kun tunteille ei saanut vastakaikua. Suurin muutos mikä pitää tehdä on muuttua kuolaajasta kuolattavaksi. Vähän ällöttävä termistö, mutta henkisellä puolella tapahtuu se muutos. Salilla käynti voi auttaa sinua, mutta viehätysvoiman lisäys ei ole niin yksinkertaista. Ihmisen tyyli ja ulkonäkö on kokonaisuus, kaikille ei tatuoinnit tai lihakset sovi.
Seksuaalinen vetovoima syntyy sekä miehessä että naisessa usein katseen kautta. Jos katseessa ei heijastu riittävästi päättäväisyyttä ja itsevarmuutta, niin kaverihommiksi voi mennä jatkossakin.
Uskon silläkin olevan vaikutusta, että mulle saaminen ei ole saamista. Ei sen kuulu olla jotain sellaista kuin koiralle annetaan palkinnoksi kiltteydestä keksi. Älkää siis miehet olko koiria tässä asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syitä miksi mies joutuu friendzonelle:
1. Hänessä on jotain kiusallista
2. Ei miellytä silmää
3. Arvaamaton luonne
4. Liian komea eikä tajua sitä (naiset ei uskalla lähestyä)
5. Homomainen
6. Toinen osapuolista on varattu
7. Lapsellinen käytös/ tunteiden hallinta ongelmat/ elämänhallinta ongelmat
8. Aiheuttaa ärsytystä
9. Haisee pahalle
10. Täysin erilaiset elämänarvot
11. Ei uskalla tehdä aloitetta ja roikkuu ystävänä ikuisesti koska arvostaa itseään niin vähän. Tämä on myös naista kohtaan epäreilua koska nainen luulee saaneensa ystävän eikä tikittävää aikapommia.Täh? Mulla on tosi kivoja ja viehättäviä miespuolisia ystäviä, joissa ei ole mitään vikaa, mutta en halua pari- tai seksisuhdetta heidän kanssaan vaan ystävyyssuhteen.
Monilla miehillä on aivan ihmeellinen käsitys, että naiset ovat lähtökohtaisesti romanttisesti/seksuaalisesti kiinnostuneita kaikista miehistä ja että kiinnostuksen sammuttamiseen tarvitaan jokin erityinen syy: lyhyys, hiusraja, työttömyys, haju... Ei, ei, ei. Kiinnostuksen HERÄTTÄMISEEN tarvitaan jotakin erityistä.
Kyllä. Muhkea panttitili ja paksu lompakko täynnä sileitä seteleitä auttaa ensi hädässä.
Et sä pärjää missään maassa pelkästään rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Kaveruus on kohtelias tapa antaa pakit. Nainen ei sinuun yhteyttä ota ja jos laitat viestiä niin voi aluksi parilla lauseella vastata takaisin. Lopulta "kaveruus" haihtuu pois.
Käytöskouluun nämä.
Se on aika harva joka saa kenet haluaa. Niin se vain menee. On varsin kiusallista kun joku jota pitää kaverina alkaa kosiskelemaan. Koska niitä romanttisia tunteita ei vaan ole. Eikä silloin ole merkitystä ulkonäöllä tai asemalla.
Vierailija kirjoitti:
Se on aika harva joka saa kenet haluaa. Niin se vain menee. On varsin kiusallista kun joku jota pitää kaverina alkaa kosiskelemaan. Koska niitä romanttisia tunteita ei vaan ole. Eikä silloin ole merkitystä ulkonäöllä tai asemalla.
Eikö silloin voi suostua kompromissiratkaisuun?
Vierailija kirjoitti:
Koska olet hyvä tyyppi? Minulla on erittäin arvoton olo, kun kukaan mies ei halua olla kanssani vain kaveri. En jaksa enää edes työpaikalla tervehtiä miehiä ja olla heille samalla tavalla kuin naisille, koska kukaan heistä ei pysty tuttavuuteen tai kaveruuteen ilman että ovat pian ehdottelemassa lähempää tuttavuutta.
Tämä.
Joka kerta, kun olen ollut kaveri tai ystävä miehen kanssa, on tilanne mennyt siihen, että mies on halunnut lopulta romantiikkaa ja seksiä. Olen niin pettynyt noihin feikkiystäviin. Miksi sitä seksiä pitää ajatella kaiken kohdalla. Todella arvoton olo tulee, jos mies ei kykene olemaan kaveri, vaan haluaa muutakin.
Parisuhdetta kun en halua, eikä enää uskalla olla miesten kanssa kaveri, niin aika suppeaksihan sitä elämänpiiri rupeaa kutistumaan, kun ei miehille juurikaan juttele.
Sulla on liian pieni, jos ei puntissa pullota ei mimmit innostu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä se voisi olla?
Vierailija kirjoitti:
Joka kerta, kun olen ollut kaveri tai ystävä miehen kanssa, on tilanne mennyt siihen, että mies on halunnut lopulta romantiikkaa ja seksiä.
En minäkään miehenä näköjään pysty olla naisten kanssa kaveri muuten kuin viestittelytasolla niin ettei koskaan kasvotusten näe. Pari naista jonka kanssa olen ollut livenä tekemisissä hinkuavat he sitten kaveruutta syvempiä. Tuskastuttaa, että onko se ystävyys pakko mennä lopulta pilaamaan jollain sutinoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä se voisi olla?
Nainen suostuisi antamaan seksiä keskusteluja vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ruveta seurustelemaan jonkun kanssa, jonka kanssa ei halua seurustella? Joku fwb- viritys ihmisen kanssa, jonka kanssa ei halua seksiä? Ei se nyt mene niin, että jonkun saa kumppaniksi tai sänkyyn vain siksi että itse niin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä se voisi olla?
Nainen suostuisi antamaan seksiä keskusteluja vastaan.
Huono diili.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin huvittavaa ja surullista samaan aikaan, miten joillekin miehille pitää tosiaan vääntää rautalangasta, että jos joku nainen haluaa olla kaverisi ja viettää aikaa kanssasi, se ei mitenkään automaattisesti tarkoita enemmän haluamista. Sama toimii tietysti myös kääntämällä sukupuolet toisinpäin.
Olen nainen ja peruskohtelias kaikille sukupuoleen katsomatta. En ole eläessäni flirttailut, vihjaillut tai lähennellyt ketään. Uusiin ihmisiin tutustuessa ja aiheen tultua (yleensä tosi nopeasti) puheeksi kerron aina suoraan, etten deittaile enkä halua poikaystävää. Silti joitakin kertoja mies on alkanut ystäväkseni sillä agendalla, että muutan vielä jossain kohtaa mieleni ja vähintäänkin hyppään sänkyyn heidän kanssaan. Älkää ihmiset oikeasti tehkö niin, se on todella ahdistavaa kun "ystävä" paljastaa lopulta salaiset tarkoitusperänsä.
Miksi edes suostut olemaan miehen "ystävä"? Ei kannata edes yrittää. Mies ei ole kiinnostunut naisen ystävyydestä vaan mies yrittää saada viehättävän naisen ihastumaan itseensä kaikin mahdollisin keinoin mukaan lukien esittämällä naisen ystävää.
Noinhan se näyttää olevan. Ilmeisesti miehet haluavat tutustua naisiin ainoastaan seksinhimosta. Ystävyyteen kun tarvittaisiin niin paljon muutakin.
Pidä huoli että kassit on tyhjänä ennen kun olet vuorovaikutuksessa kiinostuksesi kohteen kanssa.
Naiset alitajuisesti vaistoavat epätoivoisuutesi jos näin ei ole.
Tyhjät kassit = mies kelpaa muillekin naaraille = tavoittelemisen arvoinen uros.
Puhe on hopeaa, vaikeneminen kultaa. Eli, anna neidin puhua, kuuntele ja opettele keskustelemaan häntä kiinnostavasti ja kannustavasti.
Anna naisen hienovaraisesti mutta selvästi käsittää että aikasi ja seurasi on rajallista ja osallisuus elämääsi tulee ansaita suhteen luontevan edistymisen kautta. Toisin sanoen, hänen tulee ymmärtää mitä haluat ja näin hän pystyy arvioimaan haluaako hän samoja asioita kanssasi.
Mitä nopeammin tämä saadaan selväksi, sitä nopeammin voidaan tehdä päätös ajankäytöstä jatkossa.
Tähän on turha tuhrata päivää paria enempää, optimaalisesti enemminkin minuutteja kuin tunteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minde kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne naiset nauttii huomiosta ja vallantunteesta, siitä, että he pyörittelevät miestä sormensa ympärillä.
Kissus. Jos oikeasti ajattelet noin, niin vastasit juuri omaan kysymykseesi.
En ole Ap, mutta ei tämä minusta mitään selitä. Jos ei tykkää toisen ajatuksista ja mielipiteistä, niin kyllähän sen luulisi olevan vielä suurempi este ystävyydelle kuin seksisuhteelle. Voisi siis selittää sen, jos naiset ei haluaisi olla missään tekemisissä, mutta tuskin selittää sitä miksi haluaa viettää ystävänä aikaa.
Miehet luulee naisten syttyvän munasta. Nainen haluaa vakautta ja turvaa. Miehen joka näyttää ensitreffeistä alkaen olevansa kykeneväinen huolehtimaan naisestaan.
En tunne ketään joka nimenomaan seksuaalisesti syttyisi vakaudesta ja turvasta. Tietysti pitkästä parisuhteesta haetaan myös niitä, mutta se seksuaalinen veto on jotain muuta jota tarvitaan niiden lisäksi, ja jota voi joskus olla ihan ilmankin niitä. Kyllä nainenkin voi haluta pelkkää seksiä. Ja syttyä myös siitä munasta.
Meinasin ensin alapeukuttaa ja sitten yläpeukuttaa kunnes tajusin, että pitää ihan vastata.
Minä olen nainen ja kyllä allekirjoitan sen, että nainenkin voi haluta pelkkää seksiä ja intohimon syttymistä ei voi ulkopuoliset arvioida. Siis että mistä kukakin syttyy.
Pitkässä parisuhteessa vakaus ja turva ovat kyllä tärkeitä ja vaikuttavat ainakin minulla myös se,ksuaalisuuteen. Miten sen nyt tässä ilmaisisi... Vakituisen kumppanin täytyy minun kohdallani osata maistella tuota alaosastoa ja siinä on kyllä se ja sama onko mies timmi vai tuhti. Suurin osa elämästä vietetään makkarin ulkopuolella eli sellainen vakaa ja luotettava, _hauska_ mies (joka osaa nuo em. temput) on minulle täysi kymppi.
-eri-
Juu, en tarkoittanut väheksyä vakautta ja luotettavuutta parisuhteessa. Mutta aika monelle naiselle on elämän varrelle ollut tarjolla useita vakaita ja luotettavia miehiä, joista kuitenkin vain pieni osa sytyttää seksuaalisesti riittävän hyvin jotta parisuhdetta voisi edes ajatella. Suurin osa on niitä ihan hyviä tavallisia miehiä, joissa ei periaatteessa ole mitään vikaa mutta kemia puuttuu. Sikäli minusta on hassua antaa ymmärtää, että eroottinen kemia nousisi siitä vakaudesta ja turvallisuudesta. Minusta ne on eri asioita, jotka molemmat tarvitaan hyvään suhteeseen, mutta joista kumpikaan ei luo tyhjästä sitä toista.
Miehellä ei ole mitään muuta käyttöarvoa kun se ei edes tee uusintamistyötä.