Harry Potterin remake draamasarja tekee Hermionesta mustan
Max (aikaisemmin HBO Max) ilmoitti että sen tuotannon alla oleva High-school draamasarja remake Harry Potter kirjoista on elokuva edeltäjiään monimuotoisempi ja tarinoihin tehdään muutoksia jotta se olisi amerikkalaiseen draamasarja formaattiin sopivampi:
Kommentit (154)
Meinaatko, että briteissä ei olisi ollut mustaihoisia jo pitkään? Te aina väitätte, että ihon väriä muuttamalla pilataan realismia, mutta nyt ei saa muuttaa enää edes fantasiaa?
On ollut musta Macbeth ja Hamletkin, joten luulisi että Hermionekin menisi siinä sivussa.
Hermionen ihonvärin muuttaminen ei haittaa mua. High school-draamasarja ja amerikkalaiseen formaattiin sopivammaksi tekeminen sen sijaan kuulostaa pahalta
Hermionen alkuperäinen kuvaus on aina sopinut mustaan tyttöön tuuheaa tukkaa ja ruskeita silmiä myöten.
Olisihan niissä elokuvissakin ollut jo monipuolisempi casting ja koulu sijainnut Pensylvaniassa ellei Rowling olisi alkanut idiootiksi ja vaatinut että kaikkien näyttelijöiden tulee olla UK:n kansalaisia ja koulun sijaita Skotlannissa. Britit ovat huonoja näyttelijöitä ja rumia minkä lisäksi Hogwartsin sijoittaminen Yhdysvaltoihin olisi tehnyt elokuvasta kaikille paremmin samaistuttavamman ja taloudellisemman kuvata.
Mua haittaa, hermione on valkoinen. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Kleopatrakin on musta nykyään.
Kleopatra oli afrikkalainen ja siellä paikallisilla ihmisillä iho on musta kuin eebenpuu.
Vierailija kirjoitti:
Hermionen alkuperäinen kuvaus on aina sopinut mustaan tyttöön tuuheaa tukkaa ja ruskeita silmiä myöten.
Etenkin kirjoissa ollut kuvaus "Hermione's WHITE FACE". :D Kuka kuvailisi mustan hahmon naamaa valkoiseksi vaikka olisi kuinka tiukka tilanne menossa?
Kirjoissa muutenkin on useampi tumma hahmo kuten Lee Jordan ja Kingsley, etenkin jälkimmäisen ihonväriä tuotiin useasti esille.
Johan se oli jossain näytelmässä tmv musta, joten tämähän on vaan jatkumoa sille
Vierailija kirjoitti:
Hermionen ihonvärin muuttaminen ei haittaa mua. High school-draamasarja ja amerikkalaiseen formaattiin sopivammaksi tekeminen sen sijaan kuulostaa pahalta
Eikö se ole just noiden kirjojen idea että ne sijoittuu noitakouluun?
Joskus ala-asteella luin, ei enää aikuisena kiinosta jotkut lasten kirjat. Suosin ennemmin oikeaa korkeakulttuuria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, mutta High school ei mielestäni sovi ollenkaan kuvaamaan Tylypahkaa. Tulee liian amerikkalainen tuntu. Tylypahka on mielestäni paljon syvällisempi kuin tuo amerikkalainen High school. Lisäksi olen sitä mieltä, että kaikkea ei tarvitse amerikkalaistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, mutta High school ei mielestäni sovi ollenkaan kuvaamaan Tylypahkaa. Tulee liian amerikkalainen tuntu. Tylypahka on mielestäni paljon syvällisempi kuin tuo amerikkalainen High school. Lisäksi olen sitä mieltä, että kaikkea ei tarvitse amerikkalaistaa.
Kuinka sitten ihmiset voi ymmärtää ja samaistua, etenkin yläkouluikäiset nuoret ja teinit jotka oletettavasti on sarjan kohderyhmä kun brittiläisen sisäoppilaitoksen malli on useimmille vieras ja tuntematon?
Olen huomannut, että nimenomaan naisia muutetaan tummaihoisiksi (esim. HBO:n the Last of Us, Disneyn uusin Ariel). Miehiä muutetaan maltillisemmin eli mies saatetaan korvata toisella vaaleaihoisella miehellä, vaikka tämä vaaleaihoinen mies omaisikin etnisen taustan.
On rasismia korvata näyttelijöitä toisilla ihonvärin vuoksi. Myös niin päin että valkoihoinen korvataan tummaihoisella "positiivisena syrjintänä" (kammottava termi).
Eikös sarjan ole tarkoitus olla aikaisempaa uskollisempi kirjoille? Ja mitenkä musta Hermione sopii siihen? Ja olihan Tylypahkassa jo mustia nuoria, Blaise ja Dean esim.
Jos Hermione on musta, silloin hän on ehdottomasti Korpinkynsi.
Mustat eläimet merkitsevät -liike alkaa jo mennä naurettavuuden puolelle
Sehän on hyvä, että musta noita ei enää suututa. Woodoo.
Vierailija kirjoitti:
Eikös sarjan ole tarkoitus olla aikaisempaa uskollisempi kirjoille? Ja mitenkä musta Hermione sopii siihen? Ja olihan Tylypahkassa jo mustia nuoria, Blaise ja Dean esim.
Jos Hermione on musta, silloin hän on ehdottomasti Korpinkynsi.
Koska Rowling päätti olla kunnon noita-akka ja ilmoitti faneille Hermionin olevan musta ja että hän olisi aina miettinyt Hermionin olevan musta. Rowling myös järkytti faneja sillä että ilmoitti Dumbledore olevan gay ja joidenkin hahmojen olevan oikeasti ransuja ynnä muuta ynnä muuta. Nämä kohut oli siis ennen näitä viime aikaisia kohuja, jotka paljasti Rowlingin olevan fobisti ja vihaaja joka suuntaan.
Siinä olkin liian vähän näitä vähemmistöjä.