Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hammaskiveä ei voisi itse rapsutella irti?

Vierailija
15.04.2023 |

Vai voiko?

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä hammaslääkärissä käyminen on tosi kallista.

Vierailija
2/67 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos joku kieltänyt?

Vierailija
4/67 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä hammaslääkärissä käyminen on tosi kallista.

Olen kyllä käynyt hammaslääkärissä eikä muuta ongelmaa ole kuin pieni määrä hammaskiveä ienrajassa. Mietin vaan, että voinko itse jollain konstilla saada sen pois? Ap

Vierailija
5/67 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan mutta ikenensä on helppo rusikoida verille siinä hommassa, hammaskivet kun usein sijaitsee siinä ikenen ja hampaan rajapinnassa.

Vierailija
6/67 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa siihen oikeat välineet tukusta.

Vierailija
7/67 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä oon rapsutellu itse. Mulla on oikein siihen tarkoitukseen tehty se raaputinkin, tosin eläinkaupasta ostettu kun koirille tarkoitettu. Kaiketi turvallisempaa olisi teettää nämä hommat suuhygienistillä, mutta kun on köyhä niin koittaa säästää kaikesta.

Vierailija
8/67 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä vaan mutta ikenensä on helppo rusikoida verille siinä hommassa, hammaskivet kun usein sijaitsee siinä ikenen ja hampaan rajapinnassa.

Verille raapii suuhygienistikin ja ottaa satasen.

Vierailija
9/67 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä tosiaan, ettei tähän ole keksitty mitään turvallista välinettä, jolla sen voi itse ottaa pois. Ehkä se veisi niin paljon tuloja pois hammaslääkäreiltä ja suuhygienisteiltä.

Vierailija
10/67 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutä jos maksat nyt tämän kerran satasen ja jatkossa peset ne plakit vimpan päälle pois kaksi kertaa päivässä.

Vierailija
11/67 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko se kauhean väärin, jos nappaisi hampilääkärin vastaanotolta omaan taskuun jonkun instrumentin tähän?

Vierailija
12/67 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottaisin mielummin ammattilaiseen jolla on välineet ja paljon kokemusta. Se mikä näkyy ienrajassa on vain osa hammaskivestä.

Vierailija
13/67 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pessyt jo nuoresta asti muutaman kerran viikossa hampaat luonnonsaipualla, joka tappaa myös bakteerit. Ja muutamana hammastahnalla. Ei ole koskaan ollut hammaskiveä. N. 50+.

Vierailija
14/67 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutä jos maksat nyt tämän kerran satasen ja jatkossa peset ne plakit vimpan päälle pois kaksi kertaa päivässä.

Joo ja tässä yksi syy, miksi ei tosiaan yhtään tee mieli mennä sinne hammaslääkäriin. Olen aina tunnollisesti hoitanut hampaitani, vähintään 2xpäivässä pesen ja käytän lankaa. Silti saa tämmöisiä täysin mulkkuja vittuiluja "no pese hampaat".

Vierailija
15/67 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö ne nykyään poista ne ultraäänellä?

Vierailija
16/67 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luottaisin mielummin ammattilaiseen jolla on välineet ja paljon kokemusta. Se mikä näkyy ienrajassa on vain osa hammaskivestä.

No eihän se suuhygienisti tai hammaslääkärikään niitä ienten alta saa pois, vai mitä ihmettä oikein selität?

Vierailija
17/67 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ja tässä yksi syy, miksi ei tosiaan yhtään tee mieli mennä sinne hammaslääkäriin. Olen aina tunnollisesti hoitanut hampaitani, vähintään 2xpäivässä pesen ja käytän lankaa. Silti saa tämmöisiä täysin mulkkuja vittuiluja "no pese hampaat".

Pesen ja lankaan minäkin samaa tahtia ja lisäksi käyn vuosittain hammaskiven poistatuksessa. Ei käy tasan onnen lahjat, mutta kyllä siihen muodostumisnopeuteen voi vaikuttaa myös omilla elämäntavoilla.

T. Se vittuilija.

Vierailija
18/67 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika jännä tosiaan, ettei tähän ole keksitty mitään turvallista välinettä, jolla sen voi itse ottaa pois. Ehkä se veisi niin paljon tuloja pois hammaslääkäreiltä ja suuhygienisteiltä.

Aivan varmasti voitaisiin keksiä joku hammaskiveä pois liuottava purskutteluaine, mutta niin. Sama hampaan kiilteen vahvistamisen kanssa, ei muka ole keksitty mitään konstia uusia sitä kiillettä vaikka maailmassa on kaikenlaisia käsittämättömän kovia aineita.

Vierailija
19/67 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asutte jos kallis hammaslääkäri? Itse kun kävin hammaskiven poistossa ja fluorilakkauksessa, oli viime vuonna joku 15-20e käyntimaksu.

Vierailija
20/67 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ultraäänilaite. Mutta ien menee herkästi verille, kun on limakalvoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän