Miksi hammaskiveä ei voisi itse rapsutella irti?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutä jos maksat nyt tämän kerran satasen ja jatkossa peset ne plakit vimpan päälle pois kaksi kertaa päivässä.
Joo ja tässä yksi syy, miksi ei tosiaan yhtään tee mieli mennä sinne hammaslääkäriin. Olen aina tunnollisesti hoitanut hampaitani, vähintään 2xpäivässä pesen ja käytän lankaa. Silti saa tämmöisiä täysin mulkkuja vittuiluja "no pese hampaat".
Minä opin vasta aikuisena käyttämään hammaslankaa oikein. Nyt on vain yksi hankala paikka mihin tulee vähän hammaskiveä. Eli on se ainakin joillekin mahdollista, että omalla käytöksellä voi vaikuttaa asiaan.
Onhan tuo julkisillakin kalliimpi kuin 20e, ja sinne ei tosiaan edes pääse edes jonoon.
Haloo...... jos maksaa sen 50€ kaksi kertaa vuodessa niin ei ole mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä asutte jos kallis hammaslääkäri? Itse kun kävin hammaskiven poistossa ja fluorilakkauksessa, oli viime vuonna joku 15-20e käyntimaksu.
Pääsit sitten julkiselle?
Miksi ei pääsisi? Ajoissa varaa ajan vaan.
Hammaskivi on kivettynyttä plakkia. Jos plakin poisto ei syystä tai toisesta onnistu kotikonstein päivittäisen puhdistuksen yhteydessä, niin miksi sitten se olisi kivettyneessä muodossa helposti itse poistettavissa?
Minä itse ienvaivoja kokeneena näkisin, että tämä on nimenomaan sellaista terveydenhuoltoa, josta kannattaa maksaa.
Vierailija kirjoitti:
eikö ne nykyään poista ne ultraäänellä?
Eikös se ultraäänellä poistaminen ole jotenkin haitallista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä asutte jos kallis hammaslääkäri? Itse kun kävin hammaskiven poistossa ja fluorilakkauksessa, oli viime vuonna joku 15-20e käyntimaksu.
Miksi ei pääsisi? Ajoissa varaa ajan vaan.
Vähintään vuoden jono, että eikö siinä odotellessa voisi niitä itse jo rapsuttaa? Tosiaan on totta, että tähänkin varmasti olisi jokin konsti keksittävissä ja samoin kiilteen vahvistamiseen, mutta jostain syystä näin ei tehdä. Onhan kiillettä suojaamaan kehitetty jo se mineraali&fluori pinnoite, mutta valtaosa hammaslääkäreistä Suomessa ei tästä mitään edes tiedä!
Hoidan itse tosi hyvin hampaitani. Käyn julkisella suuhygienistilla kaksi kertaa vuodessa ja hammaslääkärillä joka kolmas vuosi. Hinta on mitätön, hampaat on tosi tärkeät kun vanhenet.
Vierailija kirjoitti:
Haloo...... jos maksaa sen 50€ kaksi kertaa vuodessa niin ei ole mitään.
Hoitakaa hampaita kotona hyvin. Tuo hinta ammattilaisella ei ole mitään.
Vierailija kirjoitti:
eikö ne nykyään poista ne ultraäänellä?
Joo ja sattuu muuten ihan perkeleesti, ainakin itsellä enemmän kuin rapsutukset. Se vinkuva äänikin on ihan kamala.
Maksoin juuri pari päivää sitten laskun hammaskiven poistosta: 38,40 e, Helsingin Sote. Mieluusti olisin maksanut vain 20,00. Vuosi sitten maksoin 150 yksityiselle.
Voi rapsuttaa. Kannattaa katsoa ensin Youtubesta ohjevideoita (kyllä, niitä on siellä runsaasti!) ja hankkia tosiaan sellainen metalliraaputin. Niitä saa halvalla Amazonista ym. paikoista.
Ainahan ammattilaiset sanovat, ettei saisi värjätä hiuksia kotona, ei saisi puristella finnejä kotona, ei saisi putsata korvakäytäviä kotona, ei saa käyttää happokuorintoja kotona, ei saa vahata ihokarvoja kotona, koska voi tulla jokin vahinko tai "teet kuitenkin väärin eikä lopputulos ole yhtä hyvä". Onhan se tietysti ikävää, jos kosmetologi ei saakaan 300 euroa kemiallisesta kuorinnasta ja tulot vähenevät.
Vierailija kirjoitti:
Hoidan itse tosi hyvin hampaitani. Käyn julkisella suuhygienistilla kaksi kertaa vuodessa ja hammaslääkärillä joka kolmas vuosi. Hinta on mitätön, hampaat on tosi tärkeät kun vanhenet.
Missä pääsee suuhygienistille julkisella kaksi kertaa vuodessa? Yleensä pääsee max. kerran vuodessa jos sitäkään.
Suosittelen käyttämään kuuriluontoisesti apteekista saatavaa paroex gum suuvesi ja hammastahnaa. On suositeltavaa suun tulehdusten yhteydessä mutta voi käyttää muutoinkin. Olen huomannut että pitää hammaskiven paremmin poissa kuin pelkällä normihammastahnalla harjaten. Oma fiilis on että hampaan pinta ja suu tuntuu puhtaammalta tuon käytön jälkeen.
Kävin viime viikolla suuhygienistillä. Lasku 151,40 euroa. Siihen sisälty klinikkamaksu, 21,90. Siis se, että maksan. Kelakorvaus 18,00. Kesto n. 50 min. Käyn siis joka vuosi, jonkun verran värjäytymiä, hammaskiveä ei juurikaan. Mistä hitosta ne repii nää hinnat? Oon käynyt vuosikymmenet samassa paikassa, myös hammaslääkärissä.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen käyttämään kuuriluontoisesti apteekista saatavaa paroex gum suuvesi ja hammastahnaa. On suositeltavaa suun tulehdusten yhteydessä mutta voi käyttää muutoinkin. Olen huomannut että pitää hammaskiven paremmin poissa kuin pelkällä normihammastahnalla harjaten. Oma fiilis on että hampaan pinta ja suu tuntuu puhtaammalta tuon käytön jälkeen.
Tätä en ainakaan epäile. Väitän, että hammastahnalla on suuri merkitys siinä, tuleeko hammaskiveä. Vaihdoin hammastahnan toiseen ja sitä alkoi ilmaantua ihan kunnolla. Valitettavasti aiemmin käyttämääni tahnaa ei enää saa mistään.
Vierailija kirjoitti:
jep
https://www.narskuttelu.fi/product/11/hammaspintojen-puhdistuspakkaus--…
Kiitos tästä! Juuri tätä hain ja hintakin aivan päätähuimaava 7,95e. Kyllä tuolla alalla rahastetaan ihmisiä sitten ihan häpeilemättä eikä lopputulos useinkaan edes ole kovin hääppöinen.
Vierailija kirjoitti:
Ja missäs ihmemaassa pääsee kahdesti vuodessa julkiselle puolelle suuhygienistille?