Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hammaskiveä ei voisi itse rapsutella irti?

Vierailija
15.04.2023 |

Vai voiko?

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä vaan mutta ikenensä on helppo rusikoida verille siinä hommassa, hammaskivet kun usein sijaitsee siinä ikenen ja hampaan rajapinnassa.

Niinhän se menee hammaslääkärissäkin, kun se poistetaan kunnolla. On se nyt vaan niin, että ei niitä itse luultavasti saa kunnolla sieltä ikenistä kuitenkaan ja pahimmilaan voi aiheuttaa vahinkoa. Parempi se vaan olis käydä sillä kiven positossa ja käyttää sitä hammaslankaa ja sähköhammasharjaa. Kunnon harjan saa tarjouksista 40 € jos ei halvemmalla.

Varmaan niitä mitä tuntee ja näkee voi rapsutella omalla riskillä. Olennaisinta on kuitenkin saada juuri ne, mitkä menee sinne ikenien alle, jotka saattavat aiheuttaa veritulppia yms. jos niitä ei hoideta. Kyllä sen huomaa, jos ikenet vuotaa aina verta harjatessa. 

Se on valitettavasti julkisella puolella nähty, että kaikki Idässä koulutetut eivät sitä hommaa julkisella puolella hoida kunnolla. Käynyt hammskiven positossa ja tarkastuksen jälkeen lähetetty heti uudelleen, vaikka viikko aiemmin oli juuri muka kaikki poistettu.

Vierailija
62/67 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika jännä tosiaan, ettei tähän ole keksitty mitään turvallista välinettä, jolla sen voi itse ottaa pois. Ehkä se veisi niin paljon tuloja pois hammaslääkäreiltä ja suuhygienisteiltä.

Aivan varmasti voitaisiin keksiä joku hammaskiveä pois liuottava purskutteluaine, mutta niin. Sama hampaan kiilteen vahvistamisen kanssa, ei muka ole keksitty mitään konstia uusia sitä kiillettä vaikka maailmassa on kaikenlaisia käsittämättömän kovia aineita.

Oliiviöljy on se purskutteluaine, jolla hammaskivi irtoaa. Voi toimia muutkin öljyt, mutta oliivia on käytetty vuosituhansia hammastahnaa ennen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eikö ne nykyään poista ne ultraäänellä?

Joo ja sattuu muuten ihan perkeleesti, ainakin itsellä enemmän kuin rapsutukset. Se vinkuva äänikin on ihan kamala.

Ultraääni 10 kertaa pahempi kuin se old school rapsutuspiikki millä hammaslääkäri ennen kaapi.

Mulla kans sattuu tämä ultraääni, ei siis vihlo. Hirveä toimenpide :D

Vierailija
64/67 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin käyttää hammasväliharjaa lähes päivittäin eikä hammaskiveä enää muodostu. Kävin hammaslääkärissä ja pyysin samalla putsausta, mutta hammaslääkäri sanoi, etteihän täällä ole juuri mitään putsattavaa.

Vierailija
65/67 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ultraääni  tarkoittaa että "piikki "heiluu älyttömän nopeesti. Eli  metallinen osa sen hammaskiven irrottaa siinäkin.

Vierailija
66/67 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ultraääni  tarkoittaa että "piikki "heiluu älyttömän nopeesti. Eli  metallinen osa sen hammaskiven irrottaa siinäkin.

Kyllää se irronnut aine siitä  hampaasta vesisuihkulla poistetaan, aika erikoinen ultraäänipuhdistus kyllä olisi ilman vesisuihkua. Ja kivuliaskin.

Voihan tuosta googlata videoitakin, ettei tarvitse ihan höpöjä tietoja jakaa.

Vierailija
67/67 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eikö ne nykyään poista ne ultraäänellä?

Joo ja sattuu muuten ihan perkeleesti, ainakin itsellä enemmän kuin rapsutukset. Se vinkuva äänikin on ihan kamala.

Ultraääni 10 kertaa pahempi kuin se old school rapsutuspiikki millä hammaslääkäri ennen kaapi.

Mulla kans sattuu tämä ultraääni, ei siis vihlo. Hirveä toimenpide :D

Sama täällä. Hygienisti ei koskaan usko sitä, että ultraääni väistämättä vihlaisee kunnolla, ja minä joudun makaamaan tuolissa ja odottamaan sitä, että kohta sattuu. Raaputtamiseen olen sen sijaan nukahtanut kahdesti.

Viimeksi tarkastuksen jälkeen hammaslääkäri ilmoitti, että ei reikiä ja että sitten seuraavaksi varaat ajan hammaskiven poistoon. Kerroin, että edellisviikolla olín käynyt. Hammaslääkäri vaihtoi äkkiä puheenaihetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi