Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hammaskiveä ei voisi itse rapsutella irti?

Vierailija
15.04.2023 |

Vai voiko?

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoidan itse tosi hyvin hampaitani. Käyn julkisella suuhygienistilla kaksi kertaa vuodessa ja hammaslääkärillä joka kolmas vuosi. Hinta on mitätön, hampaat on tosi tärkeät kun vanhenet.

Ja missäs ihmemaassa pääsee kahdesti vuodessa julkiselle puolelle suuhygienistille?

Tätä samaa minäkin ihmettelen. Ehkä jotkut sitten pääsee johonkin hoitoputkeen, jossa heidän kohdalla kaikki palvelut on saatavilla? Ainakaan tasavertaisesti nämä ei toteudu.

Vierailija
42/67 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoidan itse tosi hyvin hampaitani. Käyn julkisella suuhygienistilla kaksi kertaa vuodessa ja hammaslääkärillä joka kolmas vuosi. Hinta on mitätön, hampaat on tosi tärkeät kun vanhenet.

Ja missäs ihmemaassa pääsee kahdesti vuodessa julkiselle puolelle suuhygienistille?

Tätä samaa minäkin ihmettelen. Ehkä jotkut sitten pääsee johonkin hoitoputkeen, jossa heidän kohdalla kaikki palvelut on saatavilla? Ainakaan tasavertaisesti nämä ei toteudu.

Porvoossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turussa olen käynyt vuodesta 2013 alkaen.

Vierailija
44/67 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rapsutan kynsisaksien kärjellä. Ientä vähän sivuun.

Vierailija
45/67 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaiset on jonot? Pääseekö kaikki sielläpäin noin usein hoidettavaksi?

Vierailija
46/67 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan turhaan alapeukutat kun asia on täysin totta.

Vierailija
47/67 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaiset on jonot? Pääseekö kaikki sielläpäin noin usein hoidettavaksi?

Nyt kävin maaliskuussa ja pyysin saada seuraavan ajan syyskuulle niin sain.

Vierailija
48/67 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hammaskiven muodostuminen on kovin yksilöllistä, ja muodostumistaipumukseen vaikuttaa muun muassa syljen suuri kalsiumpitoisuus." (Lähde: terveyskirjasto.fi)

Itse kyllä raaputtelen heti kun jotain kertyy, vaikka käyn myös hammaslääkärillä puhdistuttamassa. Työkaluna ihan oikea raaputin.

Vierailija
49/67 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on sontaa 😃

Ihan yhtäläiset kammojonot on Turussa kuin muuallakin. Julkiselle ei pääse edes kertaa vuoteen.

Vierailija
50/67 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykäämme siis kaikki Turkuseen hammaskivenpoistoseen!

Vierailija
51/67 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eikö ne nykyään poista ne ultraäänellä?

Ei. Käyn joka kolmas kuukausi hammashygienistillä ja pari kertaa vuodessa hammaslääkärillä. Mieluummin menen sinne hammaslääkäriin kun hygieenikolle. Ja kumpaakaan en kovin halukas ole menemään.

Vierailija
52/67 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ja sattuu muuten ihan perkeleesti, ainakin itsellä enemmän kuin rapsutukset. Se vinkuva äänikin on ihan kamala.

Se ei satu, jos hygienisti käyttää tarpeeksi kylmää vettä hampaan jäähdytykseen. Ultraäänellä puhdistettaessa hammas lämpenee ja se vihloo siksi.

Vierailija
53/67 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hammaskiveä ei voisi itse rapsutella irti?

Voi ihan hyvin.

Hommaa oikeat välinee ja tee se varovaisesti, välineestä vain kahdella sormella kevyesti ote.

Ja vain ne helpoimmat ehkä onnistut.

Ite oon tehny.

.

Ja tosiiaan voit väärin teklemällä aiheuttaa pahaa vahinkoa.

Vierailija
54/67 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se ultraäänellä poistaminen ole jotenkin haitallista?

Ultraääni aktivoi koronarokotteessa ujutetut mikrosirut.

Vierailija
55/67 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse rapsuttelin ne jo lapsena pinsettien päällä :D Mulle kertyi siis hammaskiveä helposti alahampaisiin.

Vierailija
56/67 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko kotikäyttöön olla joku ultraäänilaite, jolla saisi niitä pois?

Olisi kätevä

Vierailija
57/67 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella tiukassa voi olla ienrajan hammaskivi ja sitten kun se piikki siitä lipsahtaa ikeneen niin voi ottaa kipeetä

Vierailija
58/67 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi mutta ei saa hyvin muutakuin etuhampaista. Kynnellä vaan suun sisäpuolelta hampaidenväliin, sitten hammaslangalla irroittaa kiilautuneen hammaskiven.

Vierailija
59/67 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ja sattuu muuten ihan perkeleesti, ainakin itsellä enemmän kuin rapsutukset. Se vinkuva äänikin on ihan kamala.

Ultraääni 10 kertaa pahempi kuin se old school rapsutuspiikki millä hammaslääkäri ennen kaapi.

Vierailija
60/67 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei satu, jos hygienisti käyttää tarpeeksi kylmää vettä hampaan jäähdytykseen. Ultraäänellä puhdistettaessa hammas lämpenee ja se vihloo siksi.

Mulla hygienisti ei ole koskaan käyttänyt kylmää vettä. Imurin laittaa suuhun ja ultraäänellä vihloo. Lopuksi huuhtelee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän