Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä jo iäkkäämpi nainen, joka olet pystynyt hoikkana nuoresta asti?

Vierailija
15.04.2023 |

Kerro ruokailu- ja liikuntatottumuksistasi. Olen siis nuori mutta pyöreä (kuten kaikki lähipiirin naiset) ja haluan tehdä elämänmuutoksen. Miten ja minkä kokoisena olet pysynyt? Miten olet sisällyttänyt liikuntaa elämääsi? Mitä vinkkejä antaisit?

Kommentit (252)

Vierailija
61/252 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä tuohon 59/59 että en syö koskaan pizzaa enkä hampurilaisia.

En tunne jääväni mistään paitsi.

Vierailija
62/252 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän huono tähän vastaamaan, koska mä olen aina pysynyt hoikkana vaikka syön todella paljon herkkuja - suklaata, keksejä, juusto- ja linssinaksuja yms yms ja käytän alkoholiakin varmaan keskivertoa enemmän. Syön joka päivä ison aamiaisen ja iltapäivällä toisen aterian. Väli- ja iltapalat on sit noita herkkuja. Liikunta rajoittuu yleensä koiralenkkeihin ja kesällä pyöräilyyn. Ja terve oon, kaikki arvot hyvät, ilmeisesti jotain ihmegeenejä... nyt 58v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/252 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän huono tähän vastaamaan, koska mä olen aina pysynyt hoikkana vaikka syön todella paljon herkkuja - suklaata, keksejä, juusto- ja linssinaksuja yms yms ja käytän alkoholiakin varmaan keskivertoa enemmän. Syön joka päivä ison aamiaisen ja iltapäivällä toisen aterian. Väli- ja iltapalat on sit noita herkkuja. Liikunta rajoittuu yleensä koiralenkkeihin ja kesällä pyöräilyyn. Ja terve oon, kaikki arvot hyvät, ilmeisesti jotain ihmegeenejä... nyt 58v.

...ja siis ruoka on mitä vaan, pastaa, pizzaa, keittoja... paljon kasviksia. Tänään esim aamiaiseksi nakki-sipulimunakasta, banaani, viinirypäleitä, tomaatti, kurkku, porkkana ja kakkua. Päiväruoka riisiä ja broileria kermakastikkeessa.

Vierailija
64/252 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan ei koskaan kysy neuvoja, että miten olet pysynyt tukevana nuoresta vanhaksi asti? Olen vuosia odottanut valmiina listan kanssa.

Vierailija
65/252 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 54 v, ja painoa 10 kg enemmän kuin nuorena. En kutsu itseäni hoikaksi, mutta olen normaalipainon sisällä.

Minun neuvoni on, että syö vuosi vuodelta vähemmän. Tämän ikäisenä pitää syödä kolmannes vähemmän kuin nuorena.

Tämä on juuri se hoikkuuden salaisuus, joka kestää läpi elämän. Vähennä syömistä karkit mukaanlukien, kun tulee ikää. Minäkin olen 6 kg painavampi kuin 18 vuotiaana ja olen 62 vuotias 178 cm ja 72 kg.

Lääkärini mukaan en saa laihduttaa vaikka mieli tekis, koska hieman pyöreyttä pitää olla tässä iässä.

Vierailija
66/252 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 51v. Syön kaikkea mutta kohtuudella. Valitsen portaat hissin sijaan, pyöräilen tai kävelen lähes kaikki matkat. Vesijumppa kolme kertaa viikossa. Olen aina ollut hoikka mutta nyt viime vuosina on paino hiukan noussut. 159cm. 54kg.

Vierailija
67/252 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olenko "iäkäs" :D mutta nyt nelikymppisenä olen samanpainoinen kuin lukiossa 172cm/62kg.

Mun periaate on että nautin elämästä. Liikun aina siitä nauttien, omaan tahtiin lenkkeilen, hiihdän, uin jne. Siksi liikunkin aika paljon mutta en ikinä veren maku suussa.

Syön ranskalaiseen tapaan, eli ei koskaan välipaloja, mutta ruuat mitä syön ovat herkullisia enkö vältä rasvaa tai kaloreita.

Aamiainen on aina kahvi ja muutama keksi tai suklaapala. Töissä syön kasvislounaan, paljon salaattia. Illalla syön myös kunnollisen aterian , mutta siinä se. Ei välipalahöttöjä, voileipiä tai smoothieita tai jugurtteja.

Yksi tärkein ohje on myös kuunnella omaa kehoaan. Jos vaikka lomalla herkuttelen paljon, en tunne nälkää useaan päivään. Silloin syönkin kevyemmin tai jopa paastoan päivän.

Tasapaino, nautinto ja kohtuus kaikessa.

Vierailija
68/252 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 54 v, ja painoa 10 kg enemmän kuin nuorena. En kutsu itseäni hoikaksi, mutta olen normaalipainon sisällä.

Minun neuvoni on, että syö vuosi vuodelta vähemmän. Tämän ikäisenä pitää syödä kolmannes vähemmän kuin nuorena.

Tämä on juuri se hoikkuuden salaisuus, joka kestää läpi elämän. Vähennä syömistä karkit mukaanlukien, kun tulee ikää. Minäkin olen 6 kg painavampi kuin 18 vuotiaana ja olen 62 vuotias 178 cm ja 72 kg.

Lääkärini mukaan en saa laihduttaa vaikka mieli tekis, koska hieman pyöreyttä pitää olla tässä iässä.

Lisään vielä ruokailua. Aamulla maitokahvi ja iso lasi tuoremehua. Lounas toinen maitokahvi iso muki. Pääruoka klo 15-17 paljon kasviksia erityisesti parsakaalia höyrytettynä, päälle juustoraastetta enemmän tai vähemmän, broilerin rintapala tai kaupan tiskiltä kalaa tai joku pihvi, ei kastiketta ja harvoin perunaa, pastaa tai riisiä. Iltapala tomaattia ja kurkkua niin paljon kuin napa vetää. Paljon vettä pitkin päivää. Ei alkoholia ei leivareita ei pullaa. Kiva käydä päivittäin puntarissa :)

Vierailija
69/252 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äitini on 78v, aina ollut superhieno kroppa ja on yhä vieläkin. Ei näytä ikäiseltään. Aikuisiällään ei ole syönyt ruokaa kuin muutaman kerran. Kahvia ja pullaa aamiseksi, lounaaksi ja päivälliseksi. Sekä hirveä määrä vitamiinipillereitä.

Lisään tähän että lisäaineet on jääneet minimaaliseksi ja lääkärit kiittelevät kaikkia veriarvoja. Ei tarvitse mitään lääkitystä, erittäin harvoin kipeänä.

T. Se 78v tytär

Vierailija
70/252 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikkien vanhempien ihmisten salaisuus on siinä, että eivät ole koskaan päästäneet itseään lihomaan. Luin artikkelin, missä väitettiin, että paino pyrkii aina takaisin isoimpaan lukemaansa. Hoikkina pysyneiden rasvasolut eivät ole päässeet laajenemaan, joten heidän on helpompi pitää painonsa kurissa kuin ihmisten, jotka ovat joskus laihduttaneet isoista lukemista pienempiin. 

Vierailija
71/252 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se johtuu rasvasoluista. Minulla ne eivät ole koskaan päässeet laajenemaan.

Olet ilmeisesti sokeriaikaan elänyt nuoruutesi. Sitä tuskin pystyit välttämään ja huomaamattasi kehosi rasvasolut kasvoivat kun sinä kehityit.

Nyt ne ovat isoja ja laihdutus ei tästä syystä onnistu.

Kuullostaa utopistiselta, mutta on täysin totta.

Vierailija
72/252 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole sen kokoinen kun olet. Hyväksy itsesi äläkä kuuntele näitä tyhmiä loruja missä mitoissa ihmisten pitäisi olla.

Kunhan pidät terveydellisyyden mielessä ja liikkuvuutesi. Ettei sitä ylipaino haittaa.

Itse olen aina ollut hoikka jopa nyt niin että aikuisena joudun menemään lasten vaateosastolle.. paino vain laskee.

En sanoisi tämänkään hauskaa olevan...

Kehorauha NYT kaikille

Vierailija
73/252 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon mieluummin lisään kulutustani. Ja se tapahtuu nostamalla painoja, lihas kuluttaa levossakin.

Vaikka olisit himoliikkuja koko elämäsi, ja liikut saman verran prikymppisenä kuin viisikymppisenä, niin ruoan määrää pitää vähentää, mitä enemmän ikää tulee.

Toki voit lisätä iän myötä liikuntaa, jos päivässä riittää tunnit. Minulla ei riitä tunnit eikä jaksaminen. Se myös vähenee iän myötä.

Ei se mene näin. Painoharjoitteluna pointtina on nousujohteinen treeni. Aikaa ei tarvita minuuttiakaan enempää, vaan painoja lisää kun tuloksiakin tulee. Syön nyt nelikymppisenä enemmän kuin nuorena, plus näytänkin paremmalta. Lisäksi liikunta lisää jaksamista.

Mutta kukin tavallaan, saahan sitä vähentää syömisiään jos haluaa. Itseäni ei kituuttaminen kiinnosta.

En sanonut, ettei liikunnan lisääminen auta, vaan sitä, että vanhemmiten kuluttaa vähemmän.

Jos käyt nuoruudesta asti neljä kertaa viikossa salilla, niin kulutat vanhana silti vähemmän kuin nuorena, vaikka kävisit yhä saman neljä kerta viikossa.

Jotta kulutat yhtä paljon kuin nuorena, pitää sinun alkaa vanhana käymään kuusi kertaa viikossa salilla, jotta voit syödä saman verran.

Hyvä, jos sinä jaksat. Minä en. Eli olen vähentänyt syömistä.

No kun ei tarvitse. Liikuntaa ei tarvitse lisätä määrällisesti/ajallisesti enemmän kuluttaakseen enemmän.

Vierailija
74/252 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä ruokailua. Aamulla maitokahvi ja iso lasi tuoremehua. Lounas toinen maitokahvi iso muki. Pääruoka klo 15-17 paljon kasviksia erityisesti parsakaalia höyrytettynä, päälle juustoraastetta enemmän tai vähemmän, broilerin rintapala tai kaupan tiskiltä kalaa tai joku pihvi, ei kastiketta ja harvoin perunaa, pastaa tai riisiä. Iltapala tomaattia ja kurkkua niin paljon kuin napa vetää. Paljon vettä pitkin päivää. Ei alkoholia ei leivareita ei pullaa. Kiva käydä päivittäin puntarissa :)

No onpa järkyttävän rajoitettu ruokavalio. En ikinä suostuisi syömään noin vähän, yksi ateria, vihanneksia ja kahvia.

Voi syödä ihan normaalia ruokaa normaaleja määriä ja pysyä silti hoikkana/normaalipainoisena.

Vierailija
75/252 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina syönyt mitä huvittaa

Ja kävellyt paljon

Samoin minä syön mitä huvittaa ja miten paljon huvittaa. Liikun 5-7 kertaa viikossa reippaan kävelylenkin verran tai pyöräillen 20-50 km.

Kolmekymppisenä painoin 44 kg, pituus 161 cm. Nyt yli seitsenkymppisenä painan 53 kg ja liikun hyvin harvoin. Syömiset ennallaan.

Terveyteni on hyvä.

Vierailija
76/252 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla pysyy paino kurissa, kun en syö seuraavia: sokeri, vehnä ja margariini. Heti kun lisään yhdenkin noista ruokavaliooni, alkaa paino nousta.

Ei kovin terveeltä kuulosta. Normaali kroppa sietää noita kaikkia jonkin verran. Varmaan jollain säästöliekillä elät.

Vierailija
77/252 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iäkäs? IÄKÄS?

Olen 55 

Hoikka , kurvikas

Kasvojen iho siloinen

Olen kaunis, vahvat hiukset

Milloin voin kutsua itseäni iäkkääksi?

Miehet flirttaa ja hymyilee..IÄKKÄÄLLE?

Usko pois että et ole ainoa joka elättelee vauva palstalla toiveita.

Vierailija
78/252 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

51-vuotias ja olen aina ollut hoikka. En välttele mitään vaan syön ja juon niinkuin tykkään. Työ on istumatyötä. Olen aina harrastanut enemmän tai vähemmän jotain liikuntaa. En mikään himourheilija ja välillä on ollut pidempiäkin taukoja että en ole harrastanut mitään liikuntaa. Liikunta on pyöräilyä, juoksemista ja salilla käyntiä. Ei siis mitään kummoista.

Täällä sama... Paitsi ei ole istumatyö.Säännöllinen ruokarytmi ja ruoka perusruokaa, herkkuja menee päivittäin, säännöllinen uni ja säännöllinen liikunta. Paino pysynyt samana 30 vuotta.

Vierailija
79/252 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 29-vuotias. Onko se mielestäsi iäkäs?

Vierailija
80/252 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kaikkea kohtuudella. En syö karkkia, enkä herkkuja joka päivä ja juon vettä (en energiajuomia, enkä sokeripitoisia juomia). Ateriat ovat suht pieniä. En osta ikinä eineksiä. En syö leipää joka päivä. Viiniä juon pari-kolme lasillista muutaman kerran kk. Liikun muutaman kerran viikossa (juoksulenkkkejä, kuntosali, kävelyä). Vaatekoko on 34. Liikkunut aktiivisesti noin 30 vuotta (täytän kohta 57). Näytän myös nuoremmalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi