Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä jo iäkkäämpi nainen, joka olet pystynyt hoikkana nuoresta asti?

Vierailija
15.04.2023 |

Kerro ruokailu- ja liikuntatottumuksistasi. Olen siis nuori mutta pyöreä (kuten kaikki lähipiirin naiset) ja haluan tehdä elämänmuutoksen. Miten ja minkä kokoisena olet pysynyt? Miten olet sisällyttänyt liikuntaa elämääsi? Mitä vinkkejä antaisit?

Kommentit (252)

Vierailija
241/252 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla viili tai jogurtti ja kahvi, päivällä ja illalla lämmin ruoka. Ei mitään eineksiä vaan oikeista raaka-aineista tehty ruoka. 

Vierailija
242/252 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vähemmän ja liiku enemmän.

Ei siihen mitään muuta tarvita. Siinä vaiheessa jos vaatteet alkaa puristaa ja tiedät, että ne eivät ole kutistuneet, niin vähennä syömistä.

T. N50+ 54kg

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/252 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen 48 v. Lihaskuntotreeni 3-4 krt viikossa (kotona mahdollisimman painavilla punteilla)+ kehonpainolla esim. punnerruksia ja leuanvetoa), 1 krt viikossa puolen tunnin HIIT -treeni. Näiden lisäksi kävelyä 7000-10 000 askelta päivittäin. Syön normaalia kotiruokaa, herkuttelen joskus. En käy puntarilla en edes omista sellaista, mutta seuraan vyötärönympärystä cm. Lihasmassan ylläpito pitää aineenvaihdunnan hyvänä ja ehkäisee rasvan kertymistä. Muistettava että yli 40 vuotiaana lihasmassaa katoaa 1 prosentin vuosivauhdilla kiihtyen menopaussin jälkeen 2 prosenttiin, jos mitään ei tee. Tämä on keskeinen syy ihmisten lihomiseen vanhemmalla iällä.

Ei minun, mutta komppaan.

En omaa elomassaani palstalla kerro..

😃

Vierailija
244/252 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikka, laiha vai luiseva?

Vierailija
245/252 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin, että geeneistä on apua. Tokikaan en mätä hulluna roskaruokaa ja juo sokerijuomia, vaan enimmäkseen syön nk. oikeaa ruokaa. Olen sekasyöjä, ja itse asiassa sen jälkeen, kun aloin syödä lihaa n. 12 vuotta sitten, painonhallinta on ollut helpompaa.

Mulle on käynyt sellainen onni, että keski-ikään tullessa ruokahaluni on pienentynyt enkä enää himoitse makeaa niin kuin nuorena.

Olen 45-vuotias.

Vierailija
246/252 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

65v.  Syön n 1300kcal päivässä  kuten koko elämäni. Kuitenkin ihan oikeaa ruokaa, ei napostelua. 

Sokeri ja hiilarit pullasta ja leivästä turvottaa joten yritän hillitä niitä. 

Nyt normaalipainon ylärajalla, aiemmin hoikka. Näin vaikka koko ajan siirryn yhä terveellisempään ravintoon.

Hyötyliikuntaa, vesijumppaa, pilatesta

Vierailija
247/252 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 167cm/56kg/54v

Ravinnon tarve vähenee kun ikäännyt. Aina voi lisätä liikunta, mutta eipä normaali työssäkäyvä voi harrastaa liikuntaa tuntikausia päivässä, niin käytännössä on pakko vähentää myös syömistä.

Pidän huolen ettei päivässä mene yli 1000kcal ja liikun vähintään tunnin joka päivä. Harrastan tanssimista, joogaa ja lenkkeilyä. Viimeksi olin flunssassa 4 vuotta sitten ja silloin liikuin vain 30min päivässä, mutta vähensin syömistä vastaavasti. Kipeänä ei tietenkään kannata treenata täysillä!

Läskit vinkuu aina että syön liin vähän, mutta annan niiden "asiantuntijoiden" kommentit mennä korvasta sisään ja toisesta ulos. Ei ole pakko mättää tuhansia kcal päivässä.

Noin 5 vuoden välein on hyvä vähentää syötyjä kaloreita.

Vierailija
248/252 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pysynyt hoikkana koko aikaa nuoruudesta lähtien; ylimääräisiä kiloja tuli n. 45-65 v. iässä, mutta onneksi niistä oli melko helppo päästä eroon eläkkeelle jäädessä ja oman ajan lisääntyessä.

Vierailija
249/252 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hyvin hoikka noin 45 ikään saakka, ja sen jälkeen lihoin paljon. Ruokatavoissa ei ollut mitään suuria muutoksia, mutta kova liikunta loppui. Nykyään ikä 65+ paino pudonnut paljon. 

Vierailija
250/252 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

51-vuotias ja olen aina ollut hoikka. En välttele mitään vaan syön ja juon niinkuin tykkään. Työ on istumatyötä. Olen aina harrastanut enemmän tai vähemmän jotain liikuntaa. En mikään himourheilija ja välillä on ollut pidempiäkin taukoja että en ole harrastanut mitään liikuntaa. Liikunta on pyöräilyä, juoksemista ja salilla käyntiä. Ei siis mitään kummoista.

Täällä sama... Paitsi ei ole istumatyö.Säännöllinen ruokarytmi ja ruoka perusruokaa, herkkuja menee päivittäin, säännöllinen uni ja säännöllinen liikunta. Paino pysynyt samana 30 vuotta.

Vierailija
251/252 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

51v, 58kg. En harrasta liikuntaa enkä syö kevyesti. Eilenkin sipsejä illalla leffan kanssa. Geenit kai ne ehkä on.

Vierailija
252/252 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina syönyt mitä huvittaa

Ja kävellyt paljon

Tämä,lisäksi en syö koskaan itseäni liian täyteen eli venytä mahalaukkuani.painoindeksini on vaihdellut 19 - 20. Olen 76 v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi