Sinä jo iäkkäämpi nainen, joka olet pystynyt hoikkana nuoresta asti?
Kerro ruokailu- ja liikuntatottumuksistasi. Olen siis nuori mutta pyöreä (kuten kaikki lähipiirin naiset) ja haluan tehdä elämänmuutoksen. Miten ja minkä kokoisena olet pysynyt? Miten olet sisällyttänyt liikuntaa elämääsi? Mitä vinkkejä antaisit?
Kommentit (252)
Liikun paljon ja ruokavalioni koostuu pitkälti kalasta, vihanneksista ja hedelmistä.
Nykyään niin harva on tälläinen etten osaa edes kuvitella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
160 cm ja 57 kg. Syön aamiaisen, lounaan, päivällisen ja iltapalan. Kaikki todella pieniä annoksia. Makeaa joko 2 palaa suklaata tai 4 irtokaramellia lounaan jälkeen.
N49
Et ole hoikka.
Samaa mieltä. Tuo ei ole hoikka, normaalipainon rajoissa kuitenkin kai... Minä olen saman painoinen hoikka mutta 10cm enemmän pituutta...
Minä 175 cm ja 59 kg enkä ole edes erityisen hoikka, joten tuostakin voi päätellä jotain.
En syö punaistalihaa enkä juo siidereitä tms. Paino ollut sama 30 vuotta
Yritän pysyä kohtuudessa; ei alkoa, ei kovia rasvoja, kohtuullisesti leipää. Liikun hölkkäämällä, jos tulee lihava olo. En käytä vaakaa, koska tällä iällä saa joskus herkutella. Tarkkailin painoani hysteerisesti 25 vuotta, painaen 49-66 kg, olen 172 cm, sitten lopetin koska koin näivettyväni sisäisesti jatkuvassa painontarkkailussa. Nyt olen kokoa 42. Tavoite olla hieman hoikempi, ehkä ensi vuonna.
Paljon hyötyliikuntaa. Kävelen paljon, portaat aina kun mahdollista. Syömisiä en juurikaan mieti, mutta herkkuja syön harvoin, limuja en ole koskaan juonut lähes lainkaan ja alkoholia harvoin.
Jonkinlainen syömishäiriö? Tai ei ole halua aikuistua. Pakkomielle pysyä "tyttösenä". Ei ole kaunis näky 'terveellä' aikuisella naisella lommo vatsa, pakaraton ja rinnaton olemus. Sekä pakkomielle jyräävään kalorinpolttoliikuntaan kuten 80-luvulla. '....kun tekee hyvän olon'
Vierailija kirjoitti:
Jonkinlainen syömishäiriö? Tai ei ole halua aikuistua. Pakkomielle pysyä "tyttösenä". Ei ole kaunis näky 'terveellä' aikuisella naisella lommo vatsa, pakaraton ja rinnaton olemus. Sekä pakkomielle jyräävään kalorinpolttoliikuntaan kuten 80-luvulla. '....kun tekee hyvän olon'
Tai sitten vain terveelliset elämäntavat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten vain terveelliset elämäntavat?
Syön paljon suklaata ja otan rennosti. Ruokailen vain 3 kertaa päivässä suht pienesti. Harrastan kävelyä hyvällä säällä ja pilatesta silloin kun huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Syön paljon suklaata ja otan rennosti. Ruokailen vain 3 kertaa päivässä suht pienesti. Harrastan kävelyä hyvällä säällä ja pilatesta silloin kun huvittaa.
Niin siis olen 166cm/54kg. Rinnat on sekä peppu ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nää pienesti - ateriat yleensä sisältää?
Pitää jättää roska- ja valmisruuat. Itse en ole syönyt valmisruokia enää yli vuoteen, enkä syö. Teen ruuan itse terveellisistä aineksista, harvoin herkkuja. Pitsan teen itse. Ennen pullakahvit kuuluivat lähes jokaiseen päivään, mutta ei enää. Pullaa en enää osta enkä keksejä, paitsi vieraita varten. Pulla oli yksi suurin lihottaja, sisältää rasvaa ja sokeria. Sokerin käyttöä vähensin myös. Nyt liikunkin enemmän ja olo on paljon paljon parempi. Olen keski-ikää lähestyvä, joten herkut jäävät vartalolleni herkemmin kuin nuorempana, eli tarkkana pitää olla mitä ja miten paljon syö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nää pienesti - ateriat yleensä sisältää?
Esim. aamupala leipää, juustoa/kanamuna, kurkkua/salaattia/tomaattia, kuppi teetä tai vettä. Esim. päivällinen makaronia juuston ja ketsupin kera. Jälkkäriksi suklaata. Iltapala kuin aamupala.
Mä en niin välitä syömisestä, joten teen sen mahdollisimman helpoksi ja nopeaksi.
Olen 65 v ja syönyt aina melko paljon, tosin olen aina liikkunut myös paljon. Ruokavaliono koostuu juureksista, vihanneksista, kalasta, nykyään myös punaisesta lihasta, koska en enää pysty syömään broileria, leivästä, juustosta ja hedelmistä. Valitettavasti olen melkoinen herkkusuu ja syön edelleen päivittäin juustoja ja leivon usein ja sitten myös syön niitä usein. Koitan kompensoida tämän liikkumalla ja iästäni huolimatta paino ei ole noussut. Tosin geeneillä voi olla osansa asiassa, sillä sukuni kaikki naiset ovat hoikkia.
Vierailija kirjoitti:
Olen 65 v ja syönyt aina melko paljon, tosin olen aina liikkunut myös paljon. Ruokavaliono koostuu juureksista, vihanneksista, kalasta, nykyään myös punaisesta lihasta, koska en enää pysty syömään broileria, leivästä, juustosta ja hedelmistä. Valitettavasti olen melkoinen herkkusuu ja syön edelleen päivittäin juustoja ja leivon usein ja sitten myös syön niitä usein. Koitan kompensoida tämän liikkumalla ja iästäni huolimatta paino ei ole noussut. Tosin geeneillä voi olla osansa asiassa, sillä sukuni kaikki naiset ovat hoikkia.
53v./162cm./60kg.
Kymppi tullut nuoruudesta painoa lisää, mutta edelleen hoikka.
Työmatkat pyöräilen ja vapaalla lenkkeilen.
Viikolla en pahemmin herkuttele ja en syö enää klo. 18 jälkeen.
Viikonloppuisin kyllä herkuttelen, mutta esim. alkoa en käytä ollenkaan.
Geeneistä* tuo on pitkälle kiinni. Ja siitä, onko pikkulapsena jo syötetty ylilihavaksi, jolloin rasvasoluja on muodostunut reilusti.
Olen 66 v, ollut hoikka koko ikäni ilman sen kummempia tekniikoita. Syön mitä huvittaa, milloin huvittaa. Olen aika "holtiton" eli minulla ei ole mitään rutiineja elämässä, ei edes ruoka-aikoja.
Jaa, tykkään syödä ns lämpimät ruoatkin kylminä. Joskus luin, että esim. perunan ravintoaineet eivät imeydy niin tarkkaan, kun syö kylmänä. Olisko tämä "salaisuuteni"?
*Minulla on aika nopea perusaineenvaihdunta. Tämä on tutkitusti todettu mittauksissa (kehonkoostumus, hapenotto ym.)
rakastan elää en mittaile mitään nautin olostani