Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Voiko intellektuelli olla oikeistolainen?

Vierailija
15.04.2023 |

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000009511937.html

Onhan noita esim. some täynnä. Eduskuntaankin noussut jo muutamia.

Kommentit (151)

Vierailija
81/151 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin näytti viisaalta Orpokin pari viikkoa sitten a-studiossa 😂 Ihan ulalla eikä tiennyt mistään mitään. Nyt vaan on pakko!

Vierailija
82/151 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeisto on "se alkuperäinen" demokraattinen suuntautuminen.

Jos se olisi todellisuuden asialla, olisi ollut suorastaan absurdia poiketa siitä 1700-luvulla.

Mutta kovinkin oikeistolainen taitaa myöntää, että poikkeaminen oli hyvä juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/151 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Suomessa edes todellisia oikeistolaisia?

Onko Suomessa edes oikeita intellektuelleja?

Vierailija
84/151 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vasurit ovat kerran niin älykkäitä, miksi he ovat pääsääntöisesti köyhiä, huonosti koulutettuja, usein työttömiä ja päihteitä käyttäviä luusereita?

Jännä stereotypia sulla vasemmistosta. Ei vastaa todellisuutta kuitenkaan

Vierailija
85/151 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeistoa lähellä on myös ollut kristinuskon normit ja ajattelutavat. Vasemmistossa on runsaasti enemmän ateisteja.

Olen yhteiskuntatieteiden maisteri. Opiskellut yhteiskuntaan ja sen toimivuuteen liittyviä asioita 400 opintopisteen edestä sekä toiminut kenttätyössä. Väitän, että minun ajattelustani on haihattelu kaukana. Ymmärrän tasan tarkkaan niin teoriassa kuin käytännössä mm. poliittisten päätösten ja talouden merkityksen niin koko yhteiskunnan kuin yksittäisen ihmisen elämään.

- ei oikeistolainen

Vierailija
86/151 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskeltä oikealle ovat markkinatalous, markkinointi ja myynti ihmiset. Keskeltä vasemmalle ihmisläheiset, tutkijat, taiteilijat ja humanistisen alan ihmiset. Kummassakin on älykkäitä, mutta oikeistolaiset on kiinnostuneita numeroista ja rahasta. Vasemmalla kiinnostaa ihmiset, taide, tiede, luonto ja hyvinvointi

Ei.

Oikealla kiinnostaa totuudellisuus ja vasemmalla haihattelu jopa rehellisyyden kustannuksella.

Oikeiston linsseillä ei tavoiteta todellisuutta. Jos niin olisi, tokko edes tarvittaisiin erimielisyyttä heidän kanssaan.

Nimenomaan totuudellisuushan erottaa "oikeistolaisen"(siis edelleenkin vasemistolaisen määritelmän mukaan) vasemmistolaisesta wokeltajasta, intersektionaalihörhöstä ja canceloijasta.

Vasemmisto pelkää totuudellisuutta niin paljon, että se jopa kieltäytyy tietoisesti käymästä dissonanssin täytteistä dialogia "oikeistolaisten" kanssa.

Vierailija
87/151 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin näytti viisaalta Orpokin pari viikkoa sitten a-studiossa 😂 Ihan ulalla eikä tiennyt mistään mitään. Nyt vaan on pakko!

Orpon maaninen vimma yhteiskuntapolitiikan airuena on äärimmäisen kaukana viisaudesta, saati teoreetikosta ja teoriasta. Impulssipolitiikka tuo mieleeni vain fasismin nousun 1800-luvun lopulla. Trump teki sen näkyväksi, Orpo kätkee sen eri rihmastoihin.

Vierailija
88/151 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tavannut vielä yhtään älykästä vasemmistolaista. 

Tiesitkö että esim. se  1970-luvun ns. taistolaisuus oli ennenkaikkea ns.,(eli kuten silloin sanottiin)'tiedostavan'  opiskelijanuorison liike?

Taas pitää toistaa se neuvo että unohtakaa se miksi nuo itseään väittää ja katsokaa mitä nuo oikeasti tekee ja edistää. Kaikki nää eri vasemmistoliikkeet oli enemmän ja vähemmän neuvostovaltion tapa aiheuttaa maassa hajaannusta ja saada osa porukasta tukemaan tahallaan tai hölmöyttään neuvostoliiton politiikkaa suomen sisällä toimiessaan. Sama nykyäänkin mutta neuvostoliiton tilalla on venäjä, tajusi nuo vasemmistolaiset ja muut venäjämieliset sitä itse tai ei.

Vierailija
89/151 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vasurit ovat kerran niin älykkäitä, miksi he ovat pääsääntöisesti köyhiä, huonosti koulutettuja, usein työttömiä ja päihteitä käyttäviä luusereita?

Näinpä. Minun lähipiirissäni on kaikki vasemmistolaisia. Kaikilla vähintään yksi korkeakoulututkinto ja kaikki ovat työelämässä. Kukaan meistä ei myöskään ole köyhä.

Vierailija
90/151 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Orpon maaninen vimma yhteiskuntapolitiikan airuena on äärimmäisen kaukana viisaudesta, saati teoreetikosta ja teoriasta. Impulssipolitiikka tuo mieleeni vain fasismin nousun 1800-luvun lopulla. Trump teki sen näkyväksi, Orpo kätkee sen eri rihmastoihin.

Huoh. mitä soopaa. Moskovanspämmien laatu on laskenut kuin lehmän häntä eikä nuo jaksa juurikaan edes yrittää nykyään. 

Vierailija
91/151 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskeltä oikealle ovat markkinatalous, markkinointi ja myynti ihmiset. Keskeltä vasemmalle ihmisläheiset, tutkijat, taiteilijat ja humanistisen alan ihmiset. Kummassakin on älykkäitä, mutta oikeistolaiset on kiinnostuneita numeroista ja rahasta. Vasemmalla kiinnostaa ihmiset, taide, tiede, luonto ja hyvinvointi

Ei.

Oikealla kiinnostaa totuudellisuus ja vasemmalla haihattelu jopa rehellisyyden kustannuksella.

Oikeiston linsseillä ei tavoiteta todellisuutta. Jos niin olisi, tokko edes tarvittaisiin erimielisyyttä heidän kanssaan.

Nimenomaan totuudellisuushan erottaa "oikeistolaisen"(siis edelleenkin vasemistolaisen määritelmän mukaan) vasemmistolaisesta wokeltajasta, intersektionaalihörhöstä ja canceloijasta.

Vasemmisto pelkää totuudellisuutta niin paljon, että se jopa kieltäytyy tietoisesti käymästä dissonanssin täytteistä dialogia "oikeistolaisten" kanssa.

Et nyt anna rehellistä kuvaa vasemmistolaisuudesta. Tuo olisi sama kuin väittää, että kaikki jääkiekkofanit ovat Jokerien ultrakannattajia.

Vierailija
92/151 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeistolaiset haluaa yleensä elättää itse itsensä ja tehdä jotain tuottavaa työtä. Yliopistomaailma pyörii muiden rahoituksella. Se ei ole oikeistolaisille paras mahdollinen paikka, eikö heitä yleensä toivoteta tervetulleeksi.

Vierailija
93/151 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistolla ei ole koskaan ollut omia aivoja - ja silloin kun sillä on ollut, on seurauksena hirveä totalitaria. Nykyaika ei ole siinä suhteessa yhtään erilainen kuin mennyt. Intersektionaaliwokecanceloitsijat ovat tasan samanlaisia hyödyllisiä i d i  o o t  t e j  a  kuin taistolaiset, Maon tai kommunismin ihailijat takavuosina.

Ei yhtään omia ajatuksia, kaikki dogmit sanellaan jossain aatepajassa.

Vierailija
94/151 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä. Minun lähipiirissäni on kaikki vasemmistolaisia. Kaikilla vähintään yksi korkeakoulututkinto ja kaikki ovat työelämässä. Kukaan meistä ei myöskään ole köyhä.

Mulla myös mennyt niin, että mitä enemmän olen opiskellut, sitä vasemmammalle olen siirtynyt.

Vierailija
95/151 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei.

Et nyt anna rehellistä kuvaa vasemmistolaisuudesta. Tuo olisi sama kuin väittää, että kaikki jääkiekkofanit ovat Jokerien ultrakannattajia.

Enkö tosiaan? Onko yhtäkään vasemmistolaista, joka ei ajautuisi oikopäätä paariaksi jos sanoisi ääneen jotain epä-wokea? Siis koskien islamia, sukupuolia tai mmuuttoa jne.

Vierailija
96/151 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeistoa lähellä on myös ollut kristinuskon normit ja ajattelutavat. Vasemmistossa on runsaasti enemmän ateisteja.

Olen yhteiskuntatieteiden maisteri. Opiskellut yhteiskuntaan ja sen toimivuuteen liittyviä asioita 400 opintopisteen edestä sekä toiminut kenttätyössä. Väitän, että minun ajattelustani on haihattelu kaukana. Ymmärrän tasan tarkkaan niin teoriassa kuin käytännössä mm. poliittisten päätösten ja talouden merkityksen niin koko yhteiskunnan kuin yksittäisen ihmisen elämään.

- ei oikeistolainen

Tai sitten elät omassa vahvistusharhan kuplassasi kaltaistesi keskellä etkä huomaa oman ajattelusi vinoutumia.

Koulutus tai äly ei takaa oikeassaoloa saati sitten viisautta. Eikä netissä kannata uskoa pätkääkään mitä joku väittää olevansa. 

Vierailija
97/151 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi Kokoomusta äänestänyt monipuolinen ajattelija ja yhteiskuntakriitikko.

Uskoo pienpuolueiden teemoihin, mutta epäilee niiden olevan vastaus yhteiskunnan hankalimpiin ongelmiin. Persuilla monia mielenkiintoisia ajatuksia, mutta valtiomiestaidot puuttuvat.

Vasemmisto näytti jo kykynsä. Ei jatkoon!

Vierailija
98/151 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeistolaiset haluaa yleensä elättää itse itsensä ja tehdä jotain tuottavaa työtä. Yliopistomaailma pyörii muiden rahoituksella. Se ei ole oikeistolaisille paras mahdollinen paikka, eikö heitä yleensä toivoteta tervetulleeksi.

Ei jumankeuta🤣 Suollat uskomatonta uusliberalistista sontaa.

Vierailija
99/151 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla myös mennyt niin, että mitä enemmän olen opiskellut, sitä vasemmammalle olen siirtynyt.

Jotkut yliopistot tosiaan opettaa vasemmistolaiseksi. Toiset samaa asiaa kouluttavat sitten ei.

Vierailija
100/151 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistolla ei ole koskaan ollut omia aivoja - ja silloin kun sillä on ollut, on seurauksena hirveä totalitaria. Nykyaika ei ole siinä suhteessa yhtään erilainen kuin mennyt. Intersektionaaliwokecanceloitsijat ovat tasan samanlaisia hyödyllisiä i d i  o o t  t e j  a  kuin taistolaiset, Maon tai kommunismin ihailijat takavuosina.

Ei yhtään omia ajatuksia, kaikki dogmit sanellaan jossain aatepajassa.

Omilla aivoilla saa kyllä hyötyä, mutta muuta positiivista tai uskottavaa siitä lähtöajatuksesta on vaikea keksiä.

Esimerkiksi omilla aivoilla joku asia voi näyttää olevan tavalla X, mutta se ei ehkä oikeasti olekaan niin.