Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverit innostuvat asioista joista minä olen ollut innostunut jo pitkään, ja hehkuttavat nyt innostustaan ja "asiantuntijuuttaan"

Vierailija
15.04.2023 |

Olen jo 10 vuotta harrastanut asiaa x, keräillyt 15 vuotta asiaa y, ja pitänyt elämäntapanani viimeiset n. 18 vuotta asiaa z.

Nämä ovat kyllä olleet ystävilläni tiedossa, mutta ovat suhtautuneet joko välinpitämättömästi näitä asioita kohtaan, ja yksi niistä aiheutti suurta huvittuneisuuttakin.

Kappas, yksi toisensa jälkeen ovat nyt innostuneet itsekin näistä kaikista, joka sinänsä mukavaa, mutta ihmetyttää että sen sijaan että nyt vaikka kysyisivät multa neuvoa tai vinkkejä, ovatkin alkaneet "opettaa" ja paasata minulle näistä asioista, ikäänkuin ne olisivat minullekin uusia tai etten ymmärtäisi niistä mitään?! 😂 Jakavat linkkejä aiheista "katsopas tämäkin, sunkin kannattaa tehdä näin tässä asiassa, kysy lisää niin neuvon mielellään" ja minä vastaan että kyllä vain hyvinkin olen ollut tietoinen tästä jo iät ja ajat ja tätähän minä olen yrittänyt sinullekin selittää jo vuosia sitten...

Jotkut asiat otetaan todesta vasta kun jo ulkopuolinen taho tekee niistä trendin.
Sitä ennen samasta puhuneen ystävän kokemukset ja jutut ovat todellakin olleet vain "epäkiinnostavia höpinöitä".

En tiedä naurattaisko vai suututtaisko enemmän.

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teet aloituksia kun sanot vaan x, y ja z. Se on typerää.

Vierailija
2/71 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ihan totta, sama kokemus. Kun asia lukee lehdessä, se on totta. Esimerkkinä alkoholi ja auringonotto vanhentaa vasta kun se kerrotaan lehdessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän kukaan täällä halua itseään tunnistettavan, Tauski! Enkä ole ap.

Vierailija
4/71 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska näiden asioiden nimeäminen ei toisi aloitukseen mitään lisäarvoa, (aloituksen pointti on muu kuin nämä asiat), ja toisekseen jos sanoisin ne, minut voitaisiin tunnistaa tuttujen taholta. Siksi.

Ap

Vierailija
5/71 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä nämä kaverisi ovat vastanneet kun olet sanonut, että olet ollut asiasta tietoinen jo vuosikaudet?

Itse ehkä vielä suoremmin sanoisin, että kiva, kun sinäkin olet innostunut tästä asiasta, mutta etkö muista, että minä olen harrastanut tätä jo 20 vuotta ja minulla on paljon osaamista ja kokemusta siitä, joten minua ei varsinaisesti tarvitse käydä opettamaan.

Vierailija
6/71 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä nämä kaverisi ovat vastanneet kun olet sanonut, että olet ollut asiasta tietoinen jo vuosikaudet?

Itse ehkä vielä suoremmin sanoisin, että kiva, kun sinäkin olet innostunut tästä asiasta, mutta etkö muista, että minä olen harrastanut tätä jo 20 vuotta ja minulla on paljon osaamista ja kokemusta siitä, joten minua ei varsinaisesti tarvitse käydä opettamaan.

Sanomiseni on jotenkin ignoorattu kokonaan tai mutistu jotain epäselvää "niin, mutta" ja jatkettu aiheesta paasaamista/opettamista "niin muttet varmaan tiennyt että..." (kyllä tiesin)

Ap

Vierailija
7/71 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ap on ainoa xyz maailmassa. Nämä vaan on typeriä.

Vierailija
8/71 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös yksi tällainen ystävä.

Kyse tosin laihdutuksesta.

Olen jo laihduttanut 25 kiloa ja normipaino häämöttää muutaman kilon päässä. Häneltä tulee viestejä että kyllä sinunkin kannattaisi tuo laihdutus aloittaa (hän yrittänyt laihduttaa vuosia) ja hyötyisit todella paljon laihdutuksesta ym. Tosi ärsyttävää.

Kerran pistin sitten ennen ja jälkeen kuvia ihan piruuttani ja vastauksena tuli että ei kannata verrata vanhoja kuvia että ei ole realistisia 😳

Vierailija
9/71 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanomiseni on jotenkin ignoorattu kokonaan tai mutistu jotain epäselvää "niin, mutta" ja jatkettu aiheesta paasaamista/opettamista "niin muttet varmaan tiennyt että..." (kyllä tiesin)

Ap

Enpä usko, että.8n sanottu, ettet varmaan tiennyt cxz. Yleensä asiasta innostuneet keskustelee ihan mielellään siheesta xyz. Ei se ole mikään tietokilpailu vaan mukava asia. Toki jos itse alkaa pätemään, että minä harrastin asiaa xyz jo ennen Kristuksen syntymää, saa selkeän vastareaktion.

Vierailija
10/71 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon ihan totta, sama kokemus. Kun asia lukee lehdessä, se on totta. Esimerkkinä alkoholi ja auringonotto vanhentaa vasta kun se kerrotaan lehdessä.

Niin ei ole uskottu, vaikka sinusta olisi nähnyt mitä nuo tekee.

Vierailija
11/71 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni on vähän samanlainen. Kuuntelee podcasteja tai seuraa jotain helvetin tiktokkeja, ja kohta puhuu niin asiantuntemuksella että. Tietää muka aina kaikki, mutta oikeasti toistaa vain muiden puheita kuin papukaija.

Vierailija
12/71 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vaikea nyt saada kiinni millaisista jutuista puhutaan. Tyyliin sinä olet tiennyt Venäjän vaarallisuudesta useita vuosia, mutta kaverit heränneet vasta vuosi sitten sodan alettua?

Vierailija
13/71 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska näiden asioiden nimeäminen ei toisi aloitukseen mitään lisäarvoa, (aloituksen pointti on muu kuin nämä asiat), ja toisekseen jos sanoisin ne, minut voitaisiin tunnistaa tuttujen taholta. Siksi.

Ap

Tottakai tuo lisäarvoa etkä varmaan ole niiiiin uniikki kuin luulet. Annat itsestäsi ylimielisen kuvan muutenkin.

Vierailija
14/71 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko itse kolme oleellista asiaa itsestäsi?

Sellaisia asioita mistä sinut todennäköisesti tunnistaa? Tuski.

Ap on yhtä asiaa harrastanut, yhtä keräillyt ja yksi elämäntapa. Melko tunnistettavaa jos nuo kaikki kertoisi.

Minulle kerran raivostuttiin täällä kun en kertonut työpaikkaani missä etsittiin työntekijää. Pieni firma (viisi työntekijää) pienehköllä paikkakunnalla. Miksi ihmeessä kertoisin?

Aktiiviset työpaikanhakijat kyseisellä paikkakunnalla ovat paikan todennäköisesti ponganneet.

Vierailija
15/71 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen itse innostunut jostain, on siitä.kiva keskustella. Ei ole tarvetta alkaa päteä, että minä.tiefän tästä eniten. Voin mielelläni oppia jotain siltä uudemmalla harrastajalta. Minulla ei ole epävarmuutta itsestäni. On ihan kiva vaan kuunnella ja jutella.

Vierailija
16/71 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko itse kolme oleellista asiaa itsestäsi?

Sellaisia asioita mistä sinut todennäköisesti tunnistaa? Tuski.

Ap on yhtä asiaa harrastanut, yhtä keräillyt ja yksi elämäntapa. Melko tunnistettavaa jos nuo kaikki kertoisi.

Minulle kerran raivostuttiin täällä kun en kertonut työpaikkaani missä etsittiin työntekijää. Pieni firma (viisi työntekijää) pienehköllä paikkakunnalla. Miksi ihmeessä kertoisin?

Aktiiviset työpaikanhakijat kyseisellä paikkakunnalla ovat paikan todennäköisesti ponganneet.

Tuskinpa sinulle nyt sentään raivostuttiin. Turha tehdä aloituksia, jos noin pelkää paljastumista.

Harrastan uintia, keräilen postimerkkejä ja olen vegaani. Hui! Nyt te tunnette minut.

Vierailija
17/71 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän vaikea nyt saada kiinni millaisista jutuista puhutaan. Tyyliin sinä olet tiennyt Venäjän vaarallisuudesta useita vuosia, mutta kaverit heränneet vasta vuosi sitten sodan alettua?

Ihan riittävästi annoin tietoa, yksi liittyy joidenkin asioiden keräilyyn, yksi harrastukseen ja yksi elämäntapaan.

Ja kuten sanoin, pointti ei ole näistä asioista, vaan (väännetään nyt rautalangasta) siitä, että jos ystävä on harrastanut/keräillyt/noudattanut jotain ei-valtavirrassa yleistä olevaa elämäntapaa, jo 10-18 vuotta, niin koko tämän ajan kaverit ovat joko naureskelleet asialle tai pitäneet höpöhöpönä.

Nyt sitten kun asioista onkin tullut trendikkäitä ja niistä juttuja esim. lehdissä tai somessa, kaverit innostuvat näistä itsekin, mutta sivuuttavat täysin sen että sinä olet aktiivisesti niitä tehnyt/harrastanut jo vuosikausia ja hyvin tietoinen niistä ja niihin liittyvistä yksityiskohdista. Kaverit silti ikäänkuin tuovat asian uutena sinulle, puhuvat kuin olisivat itse asiantuntijoita tai likipitäen keksineet koko asian itse. Eivät voi uskoa, että sinulla oikeaati on se kaikki tietämys ja kokemus jo useiden vuosien ajalta, johon he vasta havahtuvat. Tai vähättelevät tietotaitoasi.

Ap

Vierailija
18/71 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Enpä usko, että.8n sanottu, ettet varmaan tiennyt cxz. Yleensä asiasta innostuneet keskustelee ihan mielellään siheesta xyz. Ei se ole mikään tietokilpailu vaan mukava asia. Toki jos itse alkaa pätemään, että minä harrastin asiaa xyz jo ennen Kristuksen syntymää, saa selkeän vastareaktion.

Kyllä vaan jotkut uudet harrastajat pitävät itseään ekspertteinä jo viikkojen kokemuksella ja alentuvasti neuvovat pitkän linjan harrastajia. Ihan harrastuksesta riippumatta tähän törmää.

Toinen ärsyttävä ihmisryhmä on sitten se, joka tekeytyy osaamattomaksi, ja sitten kun neuvoo (koska et voi tietää mitä osaamatonta esittävä ihminen oikeasti osaa), naureskelee selän takana että et voi uskoa että X yritti opettaa minua vaikka olen harrastanut tätä viisi vuotta kauemmin. En tajua, mitä iloa ihmiset saavat tuollaisesta leikkimisestä irti.

-eri

Vierailija
19/71 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos leikit vaikka että ap harrastaa triathlonia, keräilee netsukeja ja vegaanius on elämäntapa ja kaverit ovat löytäneet sanat asiat ja opettavat ap:ta niin helpottaako? Pystytkö nyt hahmoittamaan kokonaiskuvaa paremmin?

Asiat voi vaihtaa myös joogaan harrastuksena, muumimukien keräilyyn ja minimalismiin elämäntapana. Itse asian pointti ei nyt varmaan hirveesti muutu vaikka kyse olisikin joistakin muista asioista?

Vierailija
20/71 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies innostui oivalluksesta, että pyykkikone kannattaa pestä tyhjänä sitruunahapolla säännöllisesti että jäämät lähtee liikkeelle ja välillä kannattaa myös putsata nukkasihti. Kaverinsa oli tämän mullistavan idean hänelle kertonut, kun kaverin vaimo oli kertonut kaverille.

Kuuntelin tätä luentoa pyykinpesukoneen puhdistustoimista aikani. Sitten kerroin, että viisitoistavuotisen yhteiselomme aikana olen puhdistanut pyykkikoneen sitruunahapolla ja kuumalla ohjelmalla hyvinkin säännöllisesti ja tästä aina välillä miehellekin kertonut, kun herra itse on ihmetellyt miksi kone käy eikä siellä ole pyykkiä. Ja juu u, nukkasihdistäkin on tullut kaiveltua milloin mitäkin pikkukrääsää ja töhnää. Että herra on nyt sitten jatkossa hyvä, ja alkaa ihan itse pitämään tästä asiasta huolen, kun kerran itsekin osaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi