Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tarkoittaa Instagramissa????

Vierailija
15.12.2022 |

Auttakaa! Mitä tarkoittaa, kun instasta tulee vähän väliä ilmoitusta "xx jakoi juuri julkaisusi", mutta en näe mitä on jaettu ja minne! Ei näy kyseisten henkilöiden storyissa eikä julkaisuissa. Mihin siis niitä mun julkaisuja jaetaan? 🤨

Ja ennen kuin kukaan villiintyy, niin kyseessä on keski-ikäisen naisen tili. Ei yhtään pyllistystä eikä lapsia.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ihan varmasti lukenut oikein? Ettei ilmoitus ole "x jakoi juuri julkaisun"? Anteeksi nyt, kun kysyn tyhmiä, mutta mulle tulee ainakin noita "se ja se jakoi julkaisun" -ilmoituksia jonkin verran, etenkin toiselta tililtäni, jota vähemmän katson.

Vierailija
2/16 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ihan varmasti lukenut oikein? Ettei ilmoitus ole "x jakoi juuri julkaisun"? Anteeksi nyt, kun kysyn tyhmiä, mutta mulle tulee ainakin noita "se ja se jakoi julkaisun" -ilmoituksia jonkin verran, etenkin toiselta tililtäni, jota vähemmän katson.

Olen tässä viime aikoina ottanut noista pari kuvakaappausta, koska aloin epäillä itseäni (se ilmoitushan vain hetken välähtää tuolla yläreunassa, eikä sen jälkeen ole enää nähtävissä) ja kyllä niissä lukee "jakoi juuri julkaisusi".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tässä viime aikoina ottanut noista pari kuvakaappausta, koska aloin epäillä itseäni (se ilmoitushan vain hetken välähtää tuolla yläreunassa, eikä sen jälkeen ole enää nähtävissä) ja kyllä niissä lukee "jakoi juuri julkaisusi".

Ok, mielenkiintoista. Voikohan olla, että IG:ssä on joku bugi? Sinuna kokeilisin poistaa IG:n ja asentaa uudelleen. Jos joku jakaa tarinasi, siitähän tulee yksityisviesteihin ilmoitus. Kokemukseni mukaan siitä, että joku jakaa feedin puolelta jonkun julkaisun, ei tule mitään ilmoitusta.

Vierailija
4/16 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, mielenkiintoista. Voikohan olla, että IG:ssä on joku bugi? Sinuna kokeilisin poistaa IG:n ja asentaa uudelleen. Jos joku jakaa tarinasi, siitähän tulee yksityisviesteihin ilmoitus. Kokemukseni mukaan siitä, että joku jakaa feedin puolelta jonkun julkaisun, ei tule mitään ilmoitusta.

Kiitos, täytyy kokeilla tätä.

Vierailija
5/16 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on se jakopainike millä voi jakaa jonkun kuvan jollekin toiselle. Ei siinä sen ihmeellisempää tapahdu kuin, että joku haluaa ehkä näyttää, että tällä tyypillä on kiva sisustus, vaate, maisema tms.

Toki kuva on myös mahdollista varastaa ja siksi itse laitan oman tilini nimeni aina kuvan keskelle.

Vierailija
6/16 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/16 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se on se jakopainike millä voi jakaa jonkun kuvan jollekin toiselle. Ei siinä sen ihmeellisempää tapahdu kuin, että joku haluaa ehkä näyttää, että tällä tyypillä on kiva sisustus, vaate, maisema tms.

Toki kuva on myös mahdollista varastaa ja siksi itse laitan oman tilini nimeni aina kuvan keskelle.

Ymmärrän kyllä, että he ovat jakaneet kuviani, mutta minne? Olen käynyt katsomassa, eikä ne näy missään heidän instajulkaisuissaan. Jakavatko siis yksityisviestein jollekin? Mun tili on kyllä julkinen, mutta olen yksityishenkilö. Itse ehkä kysyisin, saanko jakaa... 🤔 Pitäisi varmaan myös alkaa leimaamaan omat kuvat, tosin ei sekään sitä jakoa estä...

Vierailija
8/16 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insta suomentaa huonosti, eivät siis jaa sinun päivitystäsi minnekään, vaan julkaisevat oman. 

Vierailija
9/16 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.instagram.feedback/review-hello-translation-error-instagram-…

täältä löytyy vastaus

Kiitos linkistä. Olen huomannut saman ja ihmetellytkin, että joku looginen selitys pitää olla. 

-ei ap-

Vierailija
10/16 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisviesteihin on tosiaan mahdollista jakaa toisen tililtä kuvia. Itse olen tätä tehnyt joidenkin yritysten (kauppojen jne) postauksista, esim. lähettänyt tyttärelle, että "kato tällanen tarjous" tms. Voisikohan tuo ilmoitus tulla tällaisesta jakamisesta, missä tyyppi x jakaa kuvasi tyypille y.

Vierailija
11/16 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

täältä löytyy vastaus

Jes! Kiitos! Tämä selittääkin!

Vierailija
12/16 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Insta suomentaa huonosti, eivät siis jaa sinun päivitystäsi minnekään, vaan julkaisevat oman. 

Totta, tästä taisikin olla kyse. - ap

Vierailija
13/16 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä, että he ovat jakaneet kuviani, mutta minne? Olen käynyt katsomassa, eikä ne näy missään heidän instajulkaisuissaan. Jakavatko siis yksityisviestein jollekin? Mun tili on kyllä julkinen, mutta olen yksityishenkilö. Itse ehkä kysyisin, saanko jakaa... 🤔 Pitäisi varmaan myös alkaa leimaamaan omat kuvat, tosin ei sekään sitä jakoa estä...

Nyrkkisääntö: Kaikki, mitä jaat julkisesti someen, on, no, julkista. Ei sellaisen jakamiseen mitään lupia tarvita. Jos et halua, että sisältöjäsi jaetaan, muuta yksityisyysasetuksia.

Vierailija
14/16 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

täältä löytyy vastaus

Jes! Kiitos! Tämä selittääkin!

Mutta vielä, mitenköhän insta valikoi näyttää juuri noita tietyiltä henkilöiltä nuo ilmoitukset? En ole heidän kanssaan mitenkään aktiivisesti vuorovaikutuksessa. Ap

Vierailija
15/16 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyrkkisääntö: Kaikki, mitä jaat julkisesti someen, on, no, julkista. Ei sellaisen jakamiseen mitään lupia tarvita. Jos et halua, että sisältöjäsi jaetaan, muuta yksityisyysasetuksia.

Ymmärrän, mutta kun kyse on tällaisista "tätiporukoista tätijuttuineen", niin tapana on ollut kysyä. Tässä selvisi, että kukaan ei taidakaan jakaa luvatta mun julkaisuja, vaan kyseessä on instan suomennosvirhe.

Vierailija
16/16 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselleni tulee myös tätä ilmoitusta ja kenenkään ei pitäisi voida jakaa mitään yhtään minnekään, koska profiilini on yksityinen. Seuraajia on vain muutama hassu tuttu.

Ilmoitus on jokin bugi.