Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksikuinen vauva ei nuku päivällä

Vierailija
15.04.2023 |

Vauva nukkuu vuorokaudessa todella vähän. Päivällä selvästi yliväsymystä mutta jos nukahtaa niin uni todella kevyttä ja lyhytkestoista. Ei auta imetys, pulloruokinta, ulkoilu, leikitys, kaikkea kokeiltu. Öisin nukkuu kohtuullisesti, noin kolmella syötöllä. Unta tulee vuorokaudessa kuitenkin todella vähän ja vauva selvästi väsynyt. Mitä voin tehdä? Missä vika?

Kommentit (185)

Vierailija
121/185 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota sinkkuelämää kikka käyttöön: laitat hieromasauvan vauvan petiin. Se tuottaa värinää ja liikkeen tunnetta (se kun väristää koko vauvan petiä) ja vauva nukahtaa.

Vierailija
122/185 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adhd  ei aina merkitse uniongelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/185 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen otus.

Vierailija
124/185 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vauva nukkui päivällä vain vaunuissa,kävelin n.3 t.päivässä.Liikkuvassa autossa nukahti myös helposti.Aina jos yritti siirtää nukkuvaa vauvaa esim sänkyyn,heräsi.Neuvolassa lohdutettiin,että aktiivinen lapsi ei nuku paljoa päivällä.Yöt menivät aika hyvin n.3 kk.iästä alkaen.

Vierailija
125/185 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun lapset ei ikinä nukkunut kunnon päiväunia vauvoina ja myös huonosti öisin. Kaikenlaisia temppuja tein, mutta mikään ei auttanut. Molemmilla on Adhd

Tätä olin myös itse tulossa sanomaan. Minulla kaksi lasta, joita toinen nukkui huonosti, eikä esim. nukkunut päiväunia käytännössä ollenkaan. Hänellä on ADHD.

Itse olin todella huono nukkumaan lapsena. Adhd löytyy täältäkin.

Vierailija
126/185 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa lapsista nukkuu vain liikkuvissa vaunuissa, meidän kolmas oli sitä tyyppiä. Vein isomman lapsen leikkipuistoon ja kiersin vaunuilla puistoa ympäri. Tai mentiin pulkkamäkeen ja mä kiertelin rinkiä vaunujen kanssa. Semmmoista se vain oli.

Toisaalta olen vahvasti sitä mieltä, että vauvat tarvitsee unensa. Se on olennaista aivojen kehityksen kannalta. Osa lapsista ei esim. vatsavaivojen vuoksi pysty nukkumaan, joten vanhempien vastuulla on tehdä parhaansa, että ne saavat riittävästi unta.

Vierailija
127/185 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis enemmän sillä linjalla, että ADHD on seurausta huonosta nukkumisesta, ei sen alkuperäinen syy.

Vierailija
128/185 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siis enemmän sillä linjalla, että ADHD on seurausta huonosta nukkumisesta, ei sen alkuperäinen syy.

Se ei ole mielipideasia. Adhd näkyy jo geeneissä.

Vierailija
129/185 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille sanottiin, että kannattaa lopettaaa ne D-vitamiini tipat. Neuvolassa tämä kerrottiin ja siihen loppui kitinä. Eipä ole mitenkään kasvultaan keskenjäänyt eikä adhd.

Vierailija
130/185 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADHD:lla on tietty geneettinen alttius, mutta ympäristötekijöiden vaikutus on suuri. Esim. unenpuute voi niin sanotusti triggeröidä sen.

Vierailija
131/185 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boomerin vinkki: laita vauva yöksi nukkumaan toiseen huoneeseen, jos on mahdollista. Hän tarvitsee oman rauhan ja oppii pian, että kunnioitat hänen yksityisyyttään, kun hän nukkuu. Hereillä ollessa sitten hellyys ja leikittely. Näin toimimme jo kaksiviikkoisesta lähtien. Jotkut ihmiset kauhistelevat tätä, mutta kyllä äiti toiseenkin huoneeseen kuulee, kun vauva ilmoittaa, jos on asiaa.

Vierailija
132/185 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauva nukkuu päikkärit vain ulkona. Yleensä riittää, kun työntelen vaunuja pihamaalla muutaman minuutin, sitten siirrän ne terassille ulko-oven viereen ja laitan itkuhälyttimen päälle. Yleensä nukkuu noin neljän tunnin päikkärit. Kovilla pakkasilla "huijasin" eli puin hänet ulkovaatteissa vaunuihin, heijasin vaunuja siällä ja kun nukahti,  riisuin varovasti ulkokamppeita pois, ettei tullut liian kuumaa. Silloin unta tosin riitti korkeintaan kolme tuntia.

Nyt vauvalla siis ikää 7 kuukautta.

Vierailija
133/185 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mahtava neuvola juuri sitä varten tukevat äitejä. Kysy sieltä mieluummin kuin täältä.

Vierailija
134/185 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi herranjumala, vasta vauva ja täällä jo diaksonoidaan ADHD!!!! Antaa vauvan edes varttua ja totutella elämään!!!

Vierailija
135/185 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi herranjumala, vasta vauva ja täällä jo diaksonoidaan ADHD!!!! Antaa vauvan edes varttua ja totutella elämään!!!

Päh, korjaan ennenkuin pilkunviilaajat iskee, siis diaknosoidaan.

Vierailija
136/185 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä unet lähti maistumaan paremmin kun piti ruokinnan jälkeen vauvaa pystyasennossa rintaa vasten ja röyhtäytti kevyesti. Maitoa imiessä sitä ilmaa voi helposti niellä samalla, aiheuttaa pikkuiselle vatsakipuja.

Allergioita koittaisin kans seuloa ruokavaliomuutosten avulla. Imetätkö itse? Kokeile olla hetki ilman maitotuotteita, ehkä myös ilman viljatuotteita ja vertaile auttaako asiaan.

Vierailija
137/185 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille sanottiin, että kannattaa lopettaaa ne D-vitamiini tipat. Neuvolassa tämä kerrottiin ja siihen loppui kitinä. Eipä ole mitenkään kasvultaan keskenjäänyt eikä adhd.

Älkää missään nimessä tätä neuvoa noudattako!!!!!

Vierailija
138/185 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää missään nimessä tätä neuvoa noudattako!!!!!

Äiti asettaa oman mukavuutensa lapsen terveyden edelle.

Vierailija
139/185 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin ja miten yrität saada vauvan nukahtamaan?

Kaikkea kokeiltu: syliin, rinnalle, pinnikseen, ulkona/sisällä vaunuihin (nukahtaa kävellessä mutta herää heti jos liike pysähtyy), sänkyyn vierelle jne. Ei huuda/itke mutta kitisee ja kiehnäilee ja on levoton.

Siinähän se vastaus tuli. Vaunujen kanssa liikkeelle vaan, vähintään 1,5h kerrallaan. Nyt on hyvät kelit ja kuntokin nousee.

En voi kävellä sen 16h päivässä mitä kaksikuinen unta kaipaisi. Lisäksi mukana 6-v joka ei jaksa aivan noin pitkiä lenkkejä. Kiitos kuitenkin.

6-vuotias on eskarissa.

Mutta asiaan. Vauvalla on selvästi kroppa sekaisin. Vauvahieronta ja homeopatia voisi auttaa.

Hieronta ok,mutta homeopatia on täyttä humpuukia. Veden "muisti", lääkkeet vahvistuu, kun aineiden pitoisuus alentuu yms. soopaa.

Vierailija
140/185 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sen vauvan pitäisi nukkua koko ajan? Suuri muutos vauvan virkeyteen on juuri n. 3 kk kohdalla.  Vauva oppii ensimmäisen vuoden aikana kaikki fyysiset taidot: mieti sitä.  Ei niitä opi nukkumalla.  Anna vauvan olla mukana elämässä!  Iloitse että sinulla on terve vauva joka haluaa olla seurassasi ja oppia kaikkia hienoja taitoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi