Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No nyt lähtee depopulaatiosuunnitelmat ihan uudelle tasolle. Yle: Hollanti sallimassa eutanasian myös alle 12-vuotiaille lapsille

Vierailija
14.04.2023 |

Hollanti sallimassa eutanasian myös alle 12-vuotiaille lapsille

Hollannissa hallitus päätti perjantaina sallia eutanasian eli armokuoleman myös alle 12-vuotiaille lapsille, jotka kärsivät "sietämättömästi ja ilman toivoa" esimerkiksi parantumattomasta sairaudesta tai loukkaantumisen vuoksi.
https://yle.fi/a/74-20008814/64-3-148408

Kommentit (139)

Vierailija
101/139 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

rationaali_M kirjoitti:

Itse olen tilanteessa jossa haluaisin kuolla. Lapsen takia en vain viitsi tehdä itsemurhaa.

Olisi jotenkin kamalaa, että hän saattaisi miettiä oliko itse syypää. Luulen, että hänen omilleen muuttaessa voin päättää elämäni.

Olisi kätevää, jos yhteiskunta tarjoaisi palvelun, jossa homman voi hoitaa siististi ja kivuttomasti. Sekä järjestää muut käytännön järjestelyt.

Itsemurhassa jää varmasti paljon asioita jälkeenjääville hoidettavaksi joita ei itse osaa ajatella, joten olisi hyvä olla ammattilaisia apuna.

Se lapsi on syy, miksi elät.

Kun hankkii lapsen, sitoutuu elämän kanssa huolehtimaan lapsesta kunnes tämä selvityy elämästä ilman huoltajaa.

Jos muu elämäsi on p*skaa, tee asialle jotain muuta kuin sen, että jättäisit lapsesi pulaan. Koska kyllä hän itseään syyttäisi ja tekosi vaikuttaisi häneen koko iän.

Asiasta jotain tietävänä, voin vakuuttaa, että jälkeenjääville jää todellakin paljon erilaisia asioita hoidettavaksi. Sekä ne miettimiset, miksi ja oliko myös minun syyni.

Vierailija
102/139 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten täällä perustellaan eutanasian kielto? Kamalaa, että ihminen joutuu kärsimään

Eutanasiahan on ihmisen tappamista.

Mitä sitten jos näitä tappamiseen tarkoitettuja myrkkyjä ei kukaan valmista niinkuin nyt on jo merkkejä näkyvissä.

Niin mitä sitten tehdään, onko ampuminen tai mestaaminen jotenkin muuten yhtä kaunis tapa?

Eihän ole. Ihminen tekee sen itse.

Eutanasiasta lääkäri aktiivisesti laittaa kuoleman aiheuttavan aineen ihmiseen. Avustetussa kuolemassa henkilölle annetaan nämä aineet, mutta hän itse ottaa ne.

Ja minä Kannatan sekä eutanasian, että avustetun kuoleman oikeutta.

Niin Niin mutta kun näitä "aineita" ei tulevaisuudessa ehkä ole saatavilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/139 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eutanasia on jo iso bisnes Kanadassa missä on mainoskampanjoita siten että tee eutanasia se on kaunista ja ihanaa... mitähän nuo mainokset vaikuttavatkaan hauraisiin nuoriin mieliin?

Vierailija
104/139 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan suurta ihmisryhmää tuo koskee? Ei liene kovin tehokas depopulaatiometodi. Varsinkin kun nuo lapsiparat eivät aikuisinakaan tule saamaan jälkeläisiä.

Ne lapsiparat tuskin eläisivät aikuisikään saakka ilman eutanasiaakaan.

Vierailija
105/139 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten täällä perustellaan eutanasian kielto? Kamalaa, että ihminen joutuu kärsimään

Eutanasiahan on ihmisen tappamista.

Mitä sitten jos näitä tappamiseen tarkoitettuja myrkkyjä ei kukaan valmista niinkuin nyt on jo merkkejä näkyvissä.

Niin mitä sitten tehdään, onko ampuminen tai mestaaminen jotenkin muuten yhtä kaunis tapa?

Eihän ole. Ihminen tekee sen itse.

Eutanasiasta lääkäri aktiivisesti laittaa kuoleman aiheuttavan aineen ihmiseen. Avustetussa kuolemassa henkilölle annetaan nämä aineet, mutta hän itse ottaa ne.

Ja minä Kannatan sekä eutanasian, että avustetun kuoleman oikeutta.

Niin Niin mutta kun näitä "aineita" ei tulevaisuudessa ehkä ole saatavilla.

En nyt vieläkään ymmärtänyt mihin ne on katoamassa?

Vierailija
106/139 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otetaanko sitten elimiä elinsiirtoon?

Varmasti ihan siinä missä otettaisiin muutama viikko myöhemminkin, kun sama ihminen on kokenut luonnollisen mutta paljon tuskallisemman kuoleman.

Vierailija
107/139 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otetaanko sitten elimiä elinsiirtoon?

Varmasti ihan siinä missä otettaisiin muutama viikko myöhemminkin, kun sama ihminen on kokenut luonnollisen mutta paljon tuskallisemman kuoleman.

Vähemmän niitä elimiä on sen jälkeen kunnossa sitä paitsi. Elinvaurio kerrallaan johtaa sit kuolemaan.

Vierailija
108/139 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eutanasian saamiseksi riittää, että lapsi sanoo haluavansa tappaa itsensä.

Vierailija
109/139 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

rationaali_M kirjoitti:

Itse olen tilanteessa jossa haluaisin kuolla. Lapsen takia en vain viitsi tehdä itsemurhaa.

Olisi jotenkin kamalaa, että hän saattaisi miettiä oliko itse syypää. Luulen, että hänen omilleen muuttaessa voin päättää elämäni.

Olisi kätevää, jos yhteiskunta tarjoaisi palvelun, jossa homman voi hoitaa siististi ja kivuttomasti. Sekä järjestää muut käytännön järjestelyt.

Itsemurhassa jää varmasti paljon asioita jälkeenjääville hoidettavaksi joita ei itse osaa ajatella, joten olisi hyvä olla ammattilaisia apuna.

Kun hankkii lapsen, sitoutuu elämän kanssa huolehtimaan lapsesta kunnes tämä selvityy elämästä ilman huoltajaa.

Jos muu elämäsi on p*skaa, tee asialle jotain muuta kuin sen, että jättäisit lapsesi pulaan. Koska kyllä hän itseään syyttäisi ja tekosi vaikuttaisi häneen koko iän.

Asiasta jotain tietävänä, voin vakuuttaa, että jälkeenjääville jää todellakin paljon erilaisia asioita hoidettavaksi. Sekä ne miettimiset, miksi ja oliko myös minun syyni.

Lapsi on jo reippaasti täysi-ikäinen ja kohta saa valmiiksi maisterin tutkintonsa. Lisäksi hänelle jää suurehko perintö, sekä minulta, että äidiltäni. Joten ihmeempään pulaan hän ei jää.

Alle 30v ihmisellä on yleensä heikompi empatiakyky, joten saattaisi olla helpompaa nyt, kuin myöhemmin.

Lisäksi hän varmasti ymmärtää, että tämä on minun oma päätökseni. Syyllisyyttä kenenkään ei tarvitse tuntea, koska haluan vain vapautuksen elämän kiirastulesta.

Vierailija
110/139 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh aika hurjaa. Etenkin, kun lääketiede ja hoitometodit kehittyvät. Ei sitä tiedä jos parin vuoden päästä keksittäisiin hoito juuri sinun sairauteesi. Pidän sitä myös erittäin surullisena, suorastaan nat sismina, että yhteiskunta näkee sairaat ja vammaiset uuniin tuupattavina kuluerinä. Eutanasiaa ei pitäisi ehdotella kenellekään. Etenkään, kun yleensä ei kokeilla ensin hoitoja laidasta laitaan. Myös niitä kokeellisia hoitoja.

Näiden eutanasiapotilaiden elinaika lasketaan korkeintaan viikoissa ja sairaus on peruuttamattomasti tuhonnut kehon, vaikka itsesairaus saataisiin jotenkin parannettua. Siinä ei paljon lohduta, että jo parin vuoden päästä voisi olla hoito.

Eutanasian saa muutkin kuin kuolemansairaat, jos se on laillistettu ko. maassa. Katsoin yhden dokkarin, jossa esiteltiin eutanasiapotilaita Kanadassa. Yhdellä nuorella pojalla oli sama sairaus, josta minäkin kärsin, mutta joka on parannettavissa. Hänelle ei edes kokeiltu sitä hoitoa ja niitä toimenpiteitä, joilla minä paranin. Ja minä löysin oikean hoidon etsimällä itse kuumeisesti tietoa niin paljon kuin mahdollista. Lääkärit vaan totesivat parikymppiselle, että sinä olet "parantumaton" ja myönsivät eutanasian. Todella surullista myös sen pojan perheelle.

Eutanasian vai avustetun kuoleman? Nämä ovat eri asiat.

Vierailija
111/139 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eutanasia on jo iso bisnes Kanadassa missä on mainoskampanjoita siten että tee eutanasia se on kaunista ja ihanaa... mitähän nuo mainokset vaikuttavatkaan hauraisiin nuoriin mieliin?

Laitatko esimerkin tälläisestä mainoksesta?

Vierailija
112/139 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan että ihminen saa itse laillisesti päättää elämänsä avustettuna vaikka ilman mitään sairauksia. Ainakin minä haluan täältä lihallisesta maanpäällisestä helvetistä mukavaan valoon.

Vierailija
113/139 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hirveää! Arvot on isossa murroksessa, tämä kylmyys on hyytävää.

No pitäisikö se nyt myös eläinten lopettaminen kieltää, ja antaa niiden vaan hitaasti kitua kuoliaaksi?

Vierailija
114/139 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saadaan eutanasia Suomeenkin. Toivotaan että vakavista mielenterveysongelmistakin saisi eutanasia, elämä ei ole elämisen arvoista jos on vaikeasti mt-ongelmainen, kitumista matalalla tk-eläkkeellä, valtava kuluerä valtiolle. Mielestäni eutanasiasta ei ole muuta kuin hyötyä. 

Vierailija
115/139 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eutanasian saamiseksi riittää, että lapsi sanoo haluavansa tappaa itsensä.

Eikä riitä.

Vierailija
116/139 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä nopeammin valkoisten määrää saadaan planeetalla vähennettyä, sen parempi.

t. juutalaiset

Ja paras tapa tähän on lopettaa kuolemansairaiden hollantilaisten lasten elämä muutama viikko ennenkuin sairaus sen päättäisi. Kuolemansairaat hollantilaislapset valkoisen rodun väestömäärän kantava tukipilari.

Vierailija
117/139 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä nopeammin valkoisten määrää saadaan planeetalla vähennettyä, sen parempi.

t. juutalaiset

Jännä miten nä antisemiitit näkee tässäkin jonkun juutalaisten salajuonen. :"D

Valkoinen rotu tuhoutuu kun tapetaan muutama kuolemansairas ihminen, niitä kuolemansairaita on myös juutalaisissa ja muissa värillisissä. Ootte vähän hassuja. 

Vierailija
118/139 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

rationaali_M kirjoitti:

Lapsi on jo reippaasti täysi-ikäinen ja kohta saa valmiiksi maisterin tutkintonsa. Lisäksi hänelle jää suurehko perintö, sekä minulta, että äidiltäni. Joten ihmeempään pulaan hän ei jää.

Alle 30v ihmisellä on yleensä heikompi empatiakyky, joten saattaisi olla helpompaa nyt, kuin myöhemmin.

Lisäksi hän varmasti ymmärtää, että tämä on minun oma päätökseni. Syyllisyyttä kenenkään ei tarvitse tuntea, koska haluan vain vapautuksen elämän kiirastulesta.

Ok. Jotenkin tulkitsin, että lapsi on vielä nuori ja holhoojaa tarvitseva. Itse olen kokenut, että täysin aikuisetkin lapseni yhä tarvitsevat minua, puhumattakaan lapsenlapsista.

Voimia ja tsemppiä kuitenkin, olivat valintasi ja perustelusi mitä tahansa. Ystävällinen ja syyllisyydestä vapauttava jäähyväiskirje ehdottomasti, jos päätyisit äärimmäiseen ratkaisuun.

Lämpöä ja rakkautta sinulle.

Vierailija
119/139 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta ajatella, että eutanasia on sallittu vasta niin harvassa maassa

Vierailija
120/139 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee tännekin kutsuntojen tilalle ikäluokkatarkastukset. Siis seulontaa. Siis eugeniikkaa.

Olet ihan pöpi.

Toivotaan niin.

Pahimmat n atsit pääsi muuten karkuun ja pahimmat n atsitiedemiehet palkattiin töihin.

Ja kuitenkin kaiken sen ajan karmeuden ansiosta lääketiede koki aimo harppauksia joista me kaikki olemme hyötyneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi