Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä työttömyystuelleni tapahtuu, jos muutan Kilpisjärvelle?

Vierailija
14.04.2023 |

Voin kyllä mielelläni tehdä matkailuhommissakin töitä, mutta en usko että minua palkataan, olen 45-vuotias yhteiskuntapuolen maisteri, jolla on kremppainen selkä ja polvet. Mutta jos todella tuonne muutan, niin mitä saanko suoraan jonkun pitkän karenssin, kun menin tuonne muuttamaan? Haen kyllä mielelläni töitä, mutta miten tuolla voi oikeasti työllistyä? Maksaako ne käytännössä pakosti tukia, koska ei tuolla mitään työttömien kurssejakaan ole. Ekaluokalle meevä lapsi muuttaa mukanani, hånelle siellä on koulu onneksi.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta mitenkään.

Vierailija
2/11 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo haittanne. Tervetuloa tänne jänkhäälle...meillä olis tarvetta jäkälän kerruuseen 10,-/tunti.  Eikhöhän sulle töitä löödy täältä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinut muilutetaan sieltä Norjaan, missä sinua odottaa suuri tulevaisuus alkuperäiskansojen saniteettiolojen tutkijana. Onnea matkaan!

Vierailija
4/11 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyystukesi ropsahtavat tilillesi samoin kuin ennenkin. Suomessa kansalaisella on oikeus muuttaa sinne minne haluaa. 

Vierailija
5/11 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsit kivan poromiehen ja rupea paimentamaan poroja.

Välillä käyt hillassa ja pussailet poromiestä. Muuten teet samaa kuin ennenkin.

Vierailija
6/11 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaa saa niin kuin itse haluaa. Työttömyystukesi jatkuu entiseen malliin.

Vierailija
7/11 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä saa kilpikonnatuen koska ollaan Kilpis Järvellä. Matkailu on hyvä ala.

Vierailija
8/11 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos muutan tämän alan ihmisenä Helsingistä tuonne niin tulkitaanko se, että en ole enää työmarkkinoiden käytettävissä? Kun muutan paikkaan, jossa käytännössä työmarkkinoita ei ole. Ap

Vierailija
9/11 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos muutan tämän alan ihmisenä Helsingistä tuonne niin tulkitaanko se, että en ole enää työmarkkinoiden käytettävissä? Kun muutan paikkaan, jossa käytännössä työmarkkinoita ei ole. Ap

No ei tulkita jos olet edelleen työnhakijana ja haet niin monta paikkaa kuin vaaditaan.

Vierailija
10/11 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoomaan kelpaa ja hoiva-avustajan työvoimakoulutukseen

Vierailija
11/11 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoomaan kelpaa ja hoiva-avustajan työvoimakoulutukseen

Ei siellä järjestetä hoiva-avustajien työvoimakoulutuksia. Lähin on varmaan Rovaniemellä, mutta en minä pysty sinne ajokortittomana kulkemaan ja jättämään ekaluokkalaista lasta yksin Kilpisjärvelle. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi