Mitä työttömyystuelleni tapahtuu, jos muutan Kilpisjärvelle?
Voin kyllä mielelläni tehdä matkailuhommissakin töitä, mutta en usko että minua palkataan, olen 45-vuotias yhteiskuntapuolen maisteri, jolla on kremppainen selkä ja polvet. Mutta jos todella tuonne muutan, niin mitä saanko suoraan jonkun pitkän karenssin, kun menin tuonne muuttamaan? Haen kyllä mielelläni töitä, mutta miten tuolla voi oikeasti työllistyä? Maksaako ne käytännössä pakosti tukia, koska ei tuolla mitään työttömien kurssejakaan ole. Ekaluokalle meevä lapsi muuttaa mukanani, hånelle siellä on koulu onneksi.
Kommentit (11)
Eipä tuo haittanne. Tervetuloa tänne jänkhäälle...meillä olis tarvetta jäkälän kerruuseen 10,-/tunti. Eikhöhän sulle töitä löödy täältä
Sinut muilutetaan sieltä Norjaan, missä sinua odottaa suuri tulevaisuus alkuperäiskansojen saniteettiolojen tutkijana. Onnea matkaan!
Työttömyystukesi ropsahtavat tilillesi samoin kuin ennenkin. Suomessa kansalaisella on oikeus muuttaa sinne minne haluaa.
Etsit kivan poromiehen ja rupea paimentamaan poroja.
Välillä käyt hillassa ja pussailet poromiestä. Muuten teet samaa kuin ennenkin.
Muuttaa saa niin kuin itse haluaa. Työttömyystukesi jatkuu entiseen malliin.
Siellä saa kilpikonnatuen koska ollaan Kilpis Järvellä. Matkailu on hyvä ala.
Mutta jos muutan tämän alan ihmisenä Helsingistä tuonne niin tulkitaanko se, että en ole enää työmarkkinoiden käytettävissä? Kun muutan paikkaan, jossa käytännössä työmarkkinoita ei ole. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos muutan tämän alan ihmisenä Helsingistä tuonne niin tulkitaanko se, että en ole enää työmarkkinoiden käytettävissä? Kun muutan paikkaan, jossa käytännössä työmarkkinoita ei ole. Ap
No ei tulkita jos olet edelleen työnhakijana ja haet niin monta paikkaa kuin vaaditaan.
Siivoomaan kelpaa ja hoiva-avustajan työvoimakoulutukseen
Vierailija kirjoitti:
Siivoomaan kelpaa ja hoiva-avustajan työvoimakoulutukseen
Ei siellä järjestetä hoiva-avustajien työvoimakoulutuksia. Lähin on varmaan Rovaniemellä, mutta en minä pysty sinne ajokortittomana kulkemaan ja jättämään ekaluokkalaista lasta yksin Kilpisjärvelle. Ap
Ei vaikuta mitenkään.