Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No nyt lähtee depopulaatiosuunnitelmat ihan uudelle tasolle. Yle: Hollanti sallimassa eutanasian myös alle 12-vuotiaille lapsille

Vierailija
14.04.2023 |

Hollanti sallimassa eutanasian myös alle 12-vuotiaille lapsille

Hollannissa hallitus päätti perjantaina sallia eutanasian eli armokuoleman myös alle 12-vuotiaille lapsille, jotka kärsivät "sietämättömästi ja ilman toivoa" esimerkiksi parantumattomasta sairaudesta tai loukkaantumisen vuoksi.
https://yle.fi/a/74-20008814/64-3-148408

Kommentit (139)

Vierailija
61/139 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten täällä perustellaan eutanasian kielto? Kamalaa, että ihminen joutuu kärsimään

Se on kamalaa. Mutta yhtä kamalaa on, jos hoitohenkilökunta ja/tai omaiset painostavat eutanasiaan. Sekin mahdollisuus on otettava huomioon.

Sitten kieltäytyy

Ei se ole välttämättä helppoa. Sinä(kään) et ilmeisesti halua ymmärtää, että eutanasiaa voidaan käyttää väärin. Sairas voi olla painostettavissa tai manipuloitavissa haluamaan eutanasiaa. Hoitajat voivat kohdella julmasti - johan asiatonta kohtelua tapahtuu hoitolaitoksissa nykyisinkin - tai lääkäri voi tehdä todellista synkemmän diagnoosin paranemismahdollisuuksista tai omaiset voivat painostaa tai uhata, etteivät tule enää käymään tai eivät enää hoida sairaan asioita tms. Kaikki tällainen on otettava huomioon, jos eutanasian haluaa laillistaa Suomessakin. Muutenkin meidän yhteiskunnassa tuntuu olevan ajattelua, jonka mukaan iäkäs ihminen on turha taakka. Terveydenhoito toimii vajailla resursseilla. Vaikka eutanasia helpottaisi monen kärsimyksiä, se ei välttämättä aina olisi yksilön oma toive eikä välttämättä tarpeellistakaan.

Vierailija
62/139 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten täällä perustellaan eutanasian kielto? Kamalaa, että ihminen joutuu kärsimään

Se on kamalaa. Mutta yhtä kamalaa on, jos hoitohenkilökunta ja/tai omaiset painostavat eutanasiaan. Sekin mahdollisuus on otettava huomioon.

Sitten kieltäytyy

Ei se ole välttämättä helppoa. Sinä(kään) et ilmeisesti halua ymmärtää, että eutanasiaa voidaan käyttää väärin. Sairas voi olla painostettavissa tai manipuloitavissa haluamaan eutanasiaa. Hoitajat voivat kohdella julmasti - johan asiatonta kohtelua tapahtuu hoitolaitoksissa nykyisinkin - tai lääkäri voi tehdä todellista synkemmän diagnoosin paranemismahdollisuuksista tai omaiset voivat painostaa tai uhata, etteivät tule enää käymään tai eivät enää hoida sairaan asioita tms. Kaikki tällainen on otettava huomioon, jos eutanasian haluaa laillistaa Suomessakin. Muutenkin meidän yhteiskunnassa tuntuu olevan ajattelua, jonka mukaan iäkäs ihminen on turha taakka. Terveydenhoito toimii vajailla resursseilla. Vaikka eutanasia helpottaisi monen kärsimyksiä, se ei välttämättä aina olisi yksilön oma toive eikä välttämättä tarpeellistakaan.

Eutanasia on silti joka tapauksessa ihmisoikeus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/139 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kieltäytyy

Anna esimerkki tilanteesta, jolloin eutanasia ei olisi tarpeellinen?

Vierailija
64/139 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap ikinä ollut oikeasti pitkäaikaisesti niin kivuliaasti sairas, että... et tietenkään. Jumalauta teitä liian helpon elämän eläneitä ei saisi päästää päättämään yhtään mistään.  Eutanasia on ihmisoikeus.

Vierailija
65/139 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kieltäytyy

Mutta jos eutanasia olisi laillista, sitten myös päinvastaiseen suuntaan voisi olla pakotusta ja manipulointia. Lääkäri voisi valehdella paranemisen olevan hyvinkin mahdollista ja perhe uhata, että eivät tule käymään, eivätkä hoida kunnollista hautausta. Eihän toive ja päätös silloinkaan olisi yksilön oma.

Vierailija
66/139 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo koskee noin kymmentä lasta vuosittain. Lapset ovat vakavasti sairaita eikä heillä ole toivoa parantumisesta. Lääkkeet eivät auta kunnolla oireisiin ja kipuihin. Eutanasia on armollinen vaihtoehto sen rinnalla että lapsi kärsii loppuun asti.

Vierailija
67/139 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tilanteessa jossa haluaisin kuolla. Lapsen takia en vain viitsi tehdä itsemurhaa.

Olisi jotenkin kamalaa, että hän saattaisi miettiä oliko itse syypää. Luulen, että hänen omilleen muuttaessa voin päättää elämäni.

Olisi kätevää, jos yhteiskunta tarjoaisi palvelun, jossa homman voi hoitaa siististi ja kivuttomasti. Sekä järjestää muut käytännön järjestelyt.

Itsemurhassa jää varmasti paljon asioita jälkeenjääville hoidettavaksi joita ei itse osaa ajatella, joten olisi hyvä olla ammattilaisia apuna.

Vierailija
68/139 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylen Perjantai-dokumentissa haastattelussa lääkäri-isä, joka kannattaa eutanasiaa seurattuaan vierestä pienen poikansa pitkän ja tuskallisen kuoleman:

https://areena.yle.fi/1-50307342

Miten te eutanasian vastustajat perustelette sen, että kannatatte lapsen turhaa kärsimystä?

Ja paikalla hurskastelemassa myäs Päivi Räsänen.

Millä tavalla tuo hivuttamalla (kiduttamalla) toteutettu kuolema eroaa armokuolemasta? - No, siten, että se on julma ja armoton.

Tässä ovat siis vastakkain armokuolema (nopea, kivuton, mutta rikos) ja armoton kuolema (laillistettu kidutus, joka päättyy uhrin kuolemaan, mutta näännyttämällä).

Vierailija
69/139 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eutanasiahan on ihmisen tappamista.

Mitä sitten jos näitä tappamiseen tarkoitettuja myrkkyjä ei kukaan valmista niinkuin nyt on jo merkkejä näkyvissä.

Niin mitä sitten tehdään, onko ampuminen tai mestaaminen jotenkin muuten yhtä kaunis tapa?

Vierailija
70/139 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:( Tässä on isot riskit. Jo nyt sairaita vanhuksia painostetaan Hollannissa haluamaan eutanasia, koska tulevat nyt niin kalliiksi yhteiskunnalle.

Ihmettelen kaikkia, jotka eivät suostu näkemään tässä isoja eettisiä ongelmia ja haasteita. Elämän itseisarvo on kohta noin nolla.

Eutanasian pitäisi olla itsestäänselvyys. Kun et saa itse päättää sairaana loppuasi, elämän itseisarvo on nolla.

Vierailija
71/139 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on sairas, antikristuksen henki vaikuttaa jo vahvasti.

Vierailija
72/139 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten jos näitä tappamiseen tarkoitettuja myrkkyjä ei kukaan valmista niinkuin nyt on jo merkkejä näkyvissä.

Niin mitä sitten tehdään, onko ampuminen tai mestaaminen jotenkin muuten yhtä kaunis tapa?

Eihän ole. Ihminen tekee sen itse.

Vierailija
73/139 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarjoaisit vaihtoehdoksi kärsivälle? Toimimattomia lääkkeitä, turhaa toivoa ja rukousta?

Vierailija
74/139 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap ikinä ollut oikeasti pitkäaikaisesti niin kivuliaasti sairas, että... et tietenkään. Jumalauta teitä liian helpon elämän eläneitä ei saisi päästää päättämään yhtään mistään.  Eutanasia on ihmisoikeus.

Kyllä minä sinällään olen eutanasian kannalla per se. Mutta tämä eutanasian normalisointi tuntuu olevan globaalin eliitin suunnitelmaa tällä hetkellä. Ajetaan ihmiset toivottomiksi ja sitten tarjotaan "ratkaisua" että hei voit tap**a itsesi!

Vierailija
75/139 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua eutanasiaa, älä tee sitä. Älä kuitenkaan puutu muiden elämään!

Vierailija
76/139 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

rationaali_M kirjoitti:

Itse olen tilanteessa jossa haluaisin kuolla. Lapsen takia en vain viitsi tehdä itsemurhaa.

Olisi jotenkin kamalaa, että hän saattaisi miettiä oliko itse syypää. Luulen, että hänen omilleen muuttaessa voin päättää elämäni.

Olisi kätevää, jos yhteiskunta tarjoaisi palvelun, jossa homman voi hoitaa siististi ja kivuttomasti. Sekä järjestää muut käytännön järjestelyt.

Itsemurhassa jää varmasti paljon asioita jälkeenjääville hoidettavaksi joita ei itse osaa ajatella, joten olisi hyvä olla ammattilaisia apuna.

Mielenterveystapauksissa näkisin hyvänä asiana että he hakeutuisivat lääkärin puheille halutessaan kuolla sen sijaan että tekevät sen yksin. Tähän voisi kuulua ensin kaiken avun tarjoaminen sieltä terveydenhuollosta ennen itse lopullista päätöstä eutanasiasta. Se olisi inhimillisenpää kaikille joita hänen kuolemansa koskettaa kun ei tarvitsisi jäädä pohtimaan "mitä jos".

Vierailija
77/139 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ole. Ihminen tekee sen itse.

Eutanasiasta lääkäri aktiivisesti laittaa kuoleman aiheuttavan aineen ihmiseen. Avustetussa kuolemassa henkilölle annetaan nämä aineet, mutta hän itse ottaa ne.

Ja minä Kannatan sekä eutanasian, että avustetun kuoleman oikeutta.

Vierailija
78/139 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä sinällään olen eutanasian kannalla per se. Mutta tämä eutanasian normalisointi tuntuu olevan globaalin eliitin suunnitelmaa tällä hetkellä. Ajetaan ihmiset toivottomiksi ja sitten tarjotaan "ratkaisua" että hei voit tap**a itsesi!

Eutanasian saa tilanteessa missä tulet kuolemaan pitkän ja tuskallisen kuoleman joka tapauksessa tai voit valita valita kauniin tavan lähteä.

Vierailija
79/139 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

rationaali_M kirjoitti:

Mielenterveystapauksissa näkisin hyvänä asiana että he hakeutuisivat lääkärin puheille halutessaan kuolla sen sijaan että tekevät sen yksin. Tähän voisi kuulua ensin kaiken avun tarjoaminen sieltä terveydenhuollosta ennen itse lopullista päätöstä eutanasiasta. Se olisi inhimillisenpää kaikille joita hänen kuolemansa koskettaa kun ei tarvitsisi jäädä pohtimaan "mitä jos".

Muistaakseni joku tutkimus näytti, että kun kuolemasta on tehty ihmiselle olemassaoleva vaihtoehto, näiden itsetuhoisuus ja masentuneisuus jopa laski.

Vierailija
80/139 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

rationaali_M kirjoitti:

Miksi minun pitäisi elää, jos en halua?

Elämäni on kurjaa olla vain muiden resussina. Työnantajan ja läheisten. Elämässäni ei ole yhtään miellyttävää asiaa pelkkää raatamista muiden hyväksi.

Olen orja omassa elämässäni, joten miksi en saisi poistua olemasta. Uskon, että mielenterveyteni on paremmassa ja realistisemmassa kunnossa, kuin sinun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi