Auttakaa deitti-ilmoituksen kanssa
En ole saanut yli puoleen vuoteen ainuttakaan vastausta, joten tässä on nyt jotain pahasti vialla. Auttakaapa vähän. Mitä kannattaisi muuttaa?
"Olen lapseton keski-ikäinen mies, enkä halua lapsia myöskään tulevaisuudessa yhtäältä ikäni vuoksi ja toisaalta siksi, että teen työtä lasten parissa, enkä tahdo lapsiarjen rinnalle toista lapsiarkea. Olen introvertti ja tarvitsen palautumista hälystä ja häiriöstä. Koti on minulle lepoon ja rentoutumiseen.
Kouluja olen käynyt maisterintutkinnon verran. Vapaa-aikanani laitan ruokaa, leivon, kirjoitan ja luen. Lapin vaellukset ja kajakkimelonta ovat minulle mieluista puuhaa, enkä kameraakaan vierasta.
Talvisin hiihtelen umpihankea ja kesäisin kävelen maastoissa, joihin kumisaappaat ovat omiaan. Harrastan myös kotitarvekalastusta sekä viihtyäkseni että lihantuotannon haittojen välttämiseksi ja vähentämiseksi. Joskus käyn lintu- tai jänismetsällä, joskin se on harvinaista.
Toivon, että sinulla ei ole alle kouluikäisiä lapsia eikä kiire muuttaa yhteen. Mukavaa olisi, jos jokin harrastuksistani tai kiinnostuksen kohteistani viehättäisi sinuakin, koska puhumisen tarpeeni täyttyy töissä, joten vapaa-aikaa viettäisin mieluummin yhdessä puuhastellen kuin sosialisoiden.
Täytyy vielä lopuksi varoittaa, että luontomatkailua lukuun ottamatta en ole matkusteluhaluinen. Reissaaminen väsyttää minua. Parhaimmat matkani teenkin kirjojen sivuilla.
Jos haluat tutustua, ota toki yhteyttä, niin vaihdetaan muutama rivi ja tavataan vaikka nuotiolla. Etsin pitkää parisuhdetta, enkä halua tavata pelkästään ihon ilojen vuoksi."
Lisäksi on kolme kuvaa, joihin ei liity eläinten riiputtamista, moottoripyöriä, autoja tai vastaavia, joita monet naiset kai vieroksuvat. Kuvista näkyy selvästi sekä kasvot että vartalo. Olen normaalipainoinen ihan tavallisen näköinen mies. En mikään komistus, mutta en omasta mielestäni rumakaan.
Kommentit (41)
Asetat aika paljon rajoitteita kumppanille. Ei saa olla lapsia, ei saa puhua, ei saa matkustaa, pitää antaa sinulle omaa rauhaa, pitää hyväksyä omituiset harrastuksesi. Mitä se kumppani saa vastapainoksi?
Vaihda alaa, niin jaksat panostaa myös parisuhteeseen, jos sitä haluat. Täytyyhän sitä kumppanin kanssa keskustella ja jakaa ajatuksia, muutenhan koko homma on alusta lähtien tuhoon tuomittu.
Ihan oikeasti, deittisovellukset ovat kuolinisku tavallisille miehille. Myös niille, joilla ei ole samanlaisia rajoitteita tai erikoisia vaatimuksia kuin ap:lla.
Tavismiehet löytävät naisen huomattavasti helpommin tosielämästä, joko baareista tai muista riennoista, kaveripiirin kautta, harrastuksesta tms. Jotenkin vain syntyy mielikuva, ettei ap:lla ole kavereitakaan. Ja yöelämässä hän ei tietenkään halua liikkua. Että aika hankalaksi menee.
Ja kun mietitään, kuinka pieni osa naisista on aistiyliherkkiä, lievästi autistisia tapauksia, joille verbaalinen kommunikointi ei merkitse mitään, jotka viihtyvät erakkoina ja ovat erähenkisiä ja joilla ei ole lapsia ennestään tai jotka eivät halua lapsia, niin aika mahdottomaksi menee ap:n kumppanihaku.
Oletko koskaan aiemmin edes ollut parisuhteessa, ap?
Siis onko tämä Tinderissä?
Sille alustalle aivan liian pitkä. Puolet pois ja edes jotain koukkua mukaan, jolla erotut. Lisäksi pois kaikki edes vähän negatiiviseen viittaava ja tuollainen anteeksipyytelevä pohjavire. Ole oma itsesi, mutta paras itsesi.
Hyvä ilmoitus. Totuudenmukainen ilman joutavanpäiväisiä vaatimuksia. Tiedät mitä haluat ja tiedät mitä olet. Noin juuri. Kyllä se sieltä ajallaan tulee.
Vierailija kirjoitti:
Musta ei ole järkeä puhua hankihiihdosta taikka metsästyksestä taikka kalastuksesta naisille, koska et sä naisista niihin kuitenkaan saa seuraa, vaan ne tulee olemaan sun omia juttuja tai sun mieskavereiden kanssa tehtäviä juttuja. Ketään naista ei noi kiinnosta, ne ei ole relevanttia informaatiota. Samaten turha pelotella sillä ettet koskaan matkusta - too much information tässä vaiheessa kun ette vielä tunne. Luet vaan itse naisten profiileja toi mielessäsi, ja jätä ne innokkaat matkustelijat tykkäämättä. Voit sitten kolmansilla treffeillä sanoa, että oikeestaan haluat harrastella vaan luontomatkailua, ja katsot sopiiko se naiselle. Ja kai sitä nyt joskus kerran parissa vuodessa vois käydä viikonlopun jossain, jos iso rakkaus osuisi kohdalle ja hän näin toivoisi? Rakkaus on kuitenkin vastavuoroisuutta.
Minusta taas ehdottomasti pitää mainita. Jos ilmoitus olisi positiivisempi ja olisin sinkku, niin saattaisin kiinnostua. Se ei kuitenkaan johtaisi mihinkään, koska siinä kohtaa, kun kävisi ilmi että ap metsästää ja kalastaa, meidän tutustumisemme loppuisi siihen.
Mutta ehdottomasti positiivisen kautta, nyt syntyy mielikuva negatiivisesti elämään suhtautuvasta hiljaisesta jörrikästä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ilmoitus. Totuudenmukainen ilman joutavanpäiväisiä vaatimuksia. Tiedät mitä haluat ja tiedät mitä olet. Noin juuri. Kyllä se sieltä ajallaan tulee.
Eipä näytä tulevan. Liikaa selitystä ja negatiivisuutta.
Hiljaisuutta arvostavan miehen tulisi osata kiteyttää.
Innostunut sonni kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä näytä tulevan. Liikaa selitystä ja negatiivisuutta.
Hiljaisuutta arvostavan miehen tulisi osata kiteyttää.
Ei tosiaankaan tule nettideittisivustoilla. Tinderissä 75 % käyttäjistä on miehiä, OkCupidissa 65 %.
Ja mitä enemmän on ikää, sitä vaikeampi on saada kumppania. Keski-ikäisistä naisista 85 - 90 %:lla on lapsia. Ja siihen vielä nuo ap:n kriteerit sekä neuroepätyypilliselle kuuluvat luonteenpiirteet ja muut vaatimukset... Ei hyvältä näytä.
Ilmoitus oli tosi negatiivissävytteinen, kaikki tulee ilmi sen kautta mitä et halua ja joustamattomuus ei lupaa tasapainoista parisuhdetta. Toki se karsii tehokkaasti epätoivottavat kumppanit, mutta tällaisella ehdottomuudella en usko että edes ne luonnossa ja hiljaisuudessa viihtyvät naiset viehättyvät tekstistäsi.
Olisin laittanut vasemmalle jo ensimmäisen kappaleen jälkeen. Liikaa negatiivisuutta ja kuulostaa että haluat olla vain yksin omassa rauhassa lukemassa kirjoja. Mykkä mies on kiva kämppiksenä opiskelijasolussa mutta ei siitä parisuhdetta tehdä.
Deitti-ilmoitus ei myöskään ole työnhakukirje. Vähennä virallista otetta ja ole persoonallisempi.
Christiiina kirjoitti:
Minun mielestäni yleistuntuma tuossa tekstissä oli aika negatiivinen. Aloitus kappaleessa kannattaa vaan mainita lyhyesti, että olet lapseton, etkä halua omia lapsia, eikä mitään syitä tarvitse siihen lisätä
Sama kalastuksen kanssa. Ellei halua vegaanipuolisoa lihantuotantopuheet kannattaa jättää sinne deiteille.
Vierailija kirjoitti:
Teksti on todella pitkä, ikä puuttuu, tekstistä korostuu voimakkaasti se, että et halua minkäänlaisia muutoksia elämääsi ja mennään täysin sinun ehdoillasi. Jokaisen kappaleen sisältö on se.
Tämä juuri. Itselleni tuli välittömästi sellainen reaktio, että etsiikö henkilö edes oikeaa ihmistä, koska on täysin utopistista kuvitella toisen aikuisen sopivan noin ahtaaseen muottiin. Aivan kuin seura olisi pääasia, ihmisellä itsellään ei ole mitään väliä, koska hänen on vain sovitta kuin hansa aloittajan valmiiseen maailmaan.
Minulla itselläni on aivan sama juttu. Olen muovannut elämästäni sellaisen, jossa viihdyn, enkä halua siihen muutoksia. Tämän takia en myöskään hae seuraa, koska on täysi mahdottomuus sovittaa aito ihminen elämään siten, ettei se muuttaisi perusasioita mitenkään.
Mikä on tuo eläinten riiputtamiskohta? Ei kai ny sellaista tarvii erikseen mainita.
Mihin haluat ja kaipaat kumppania? Korosta sitä.
Istumaan vieressä, mukaan kulkemaan patikointireissuille???
Puolasta saa vasektomian sperman säilytystä vastaan. Ettei tule ylläreitä.
Seeking hoito. Grindr.
Vakituisen kanssa on AINA olemassa vaara raskautumisesta. Grinderissä meet top hakijasta.
Saanko kysyä, mistä ilmoituksesi voi löytää? Voisin vastata sinulle, jos ikä ja paikkakunta on sopiva.
N47
Ihmettelen ketjun tulkintoja. En näe ilmoituksessa kielteisyyttä tai vaativuutta. Toiveet ovat.
-Ei alle kouluikäisiä lapsia.
-Yhteistä tekemistä.
Lisäksi ilmoittaja kertoo, ettei tahdo matkustella.
Siinähän nyt olisi sellainen järkevä ja koulutettu mies, joka harrastaa henkisiä ja luontoa eikä istu sohvalla tissuttelemassa.
Myönteistä on, että lauseet ovat kokonaisia, on välimerkkejä ja kirjoitusvirheet loistavat poissaolollaan. Vielä kun hiot sisällön - ja hyviä neuvojahan jo saitkin kosolti.