Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pohjois-Karjalalaiset, Herran kansalaisista kysyisin.

Vierailija
11.07.2010 |

Sielläpäinhän on tuota Herran Kansa -nimistä hengellistä yhteisöä aika paljon. Ja hehän eivät käytä ehkäisyä eli on isot perheet. Miten se näkyy siellä elämisessä ja olemisessa?

Olen lukenut, että myös Järvenpää, Mäntsälä, Pukkila seudulla on tuota liikettä paljon.

Mietin vain, kun vanhoillislestadiolaiset herättävät aika paljon keskustelua yleensä, niin miten nämä Herran Kansalaiset sielläpäin, missä niitä on paljon. Ja kun molemmilla on isot perheet.

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ne niin erityisiä ole. Keskustelevat uskontonsa asioista jos kysytään, pystyvät olemaan kavereita muiden uskontolaisten kanssa, katsovat telkkaria ja ovat tietokoneella. Ainoa vaan, etteivät he vietä mitään jouluja tai syntymäpäiviä.

Vierailija
42/92 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei poikkea tavallisesta perheestä muuten kuin että perinteisin menoin eivät joulua vietä ja lapsia ei ole kastettu eivätkä kirkkoon kuulu.

On televisiot ja tietokoneet vapaassa käytössä. Alkoholia käyttävät myös.

Eivät tuputa uskontoaan eivätkä pidä sitä ainoana oikeana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti kaikki ihmiset pitävät omaa uskontoa oikeana, mihin kuuluvat. Mitä se toisilta on pois jos joku uskoo johonkin. huolehtisitte vain omasta elämästänne ihmiset rakkaat. Ja tiedän että herran kansalaiset uskovat että kaikilla ihmisillä on mahdollisuus pelastukseen, kuuluipa mihin hyvänsä seurakuntaan.. tuntuu vain tänä päivänä että ihmisiä vain ärsyttää jos jotkut ihmiset haluavat ja uskovat viellä raamattuun. Eiköhän olisi tällaiset viestiketjut syytä lopettaa, koska täältä ei ikinä täysin oikeaa totuutta saa, herjaajia ja pilkkaajia on niin paljon.

Vierailija
44/92 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olet kyllä ymmärtänyt jotain vääräin. En tunne enkä tiedä päin yhtään isoa perhettä. Ensimmäistä kertaa kuulin sinulta koko Herran kanssa nimityksen yhdistettynä Pohjois-Karjalaan. Olen aina ajatellut että Vanhoillislestaadiolaiset on sitä Herran kansaa ja hehän asuvat yleensä Länsi-Suomessa.

Vierailija
45/92 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukas se semmoinen näyttelijä on?

Vierailija
46/92 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaaleja ihmisiä ne herran kansalaiset on. Minun luokallani oli koko peruskoulun ajan 5 herran kansalaista, eikä ne eronnut muista mitenkään muuten kuin että eivät osallistuneet EV. Lut uskon opetukseen eikä joulu juttuihin. Ja nykyään suhmuran vanhainkodissa EV.lut uskonnon vanhuksilla on mahdollisuus kuunnella virsiä ja muuta omaan uskontoon liittyvää. Eikä herran kansalaisilta minun mielestä ole TV:n katselua kielletty se kuuluu lestadiolaisuuteen.

Vierailija
47/92 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
48/92 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leirikeskus on täällä polvijärven Kinahmossa...ei kihnamossa,niin ku tuolla uskonnot sivulla sanotaan! Itse en tienny tästä ennen ku luin aiheesta..mutta tähän mualimaan mahtuu kaiken näköstä. :D

Vierailija
49/92 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 05:13"]Kukas se semmoinen näyttelijä on?
[/quote]

Oiskohan Pamela Tola? Ainakin on Pyhäselän Suhmurasta kotoisin.

Vierailija
50/92 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 20:03"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:17"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 05:13"]Kukas se semmoinen näyttelijä on?
[/quote]

[/quote]
on ruotsinpyhtäältä kotoisin. ei kaikki joensuulaiset tai pyhäselkäläiset kuulu hk:an.
jos johtajat ilmoittavat että me herran kansalaiset emme tee sitä ja tätä niin eikös se ole silloin kiellettyä?
[/quote]

Olipa syntynyt missä hyvänsä niin Pyhäselässä kuitenkin asunut lapsena/nuorena, ja tiedän kyseisen perheen.

Vierailija
51/92 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, nimi Kovapohja tuo kylmät väreet. Karmiva hoitaja, joka haukkui opiskelijoita ja lähes tappoi katseellaan. Ankara ja tuomitseva sh, jonka olin sujuvasti unohtanut.

Vierailija
52/92 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossaki keskustelus luki et naisten roolina on äitiys ja synnyttäminen ja ettei tyttöjä siks kouluteta.Eihän kaikki herran kansalaiset ja uskovat voi millään saada yli kymmentä lasta.Kokeeks sellaset ihmiset sitten epäonnistuneensa tehtävässään jos lapsia tuleeki yks tai kaks tai ei yhtään?Sukulaisten keskinäiset avioliitot ei oo pidemmän päälle hyvä .Sellaseen ei pidä kannustaa ihmsii.Perinnölliset sairaudet lisääntyy ku samoja geenejä sekotetaan yhteen aina uudelleen ja uudelleen.Onks sit oikein et joku kärsii koko elämänsä jostain vaikeasta perinnollisest sairaudest koska vanhemmat eivät muuta puolisoo saaneet ottaa ku ns omasta kuormasta.

Vierailija
53/92 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vähättele äitinä olemista mut jos se on ainut tehtävä ja identiteetti niin?hk miehet on isiä mut myös työelämässä eli heillä on kaksi roolia isänä ja puolisona himassa ja sitten työrooli kodin ulkopuolel.Hk naiset on äitejä ja puolisoita.Mut mitä muuta?tää on miesten mieleen tietty et nainen on kodinkone ja synnyttäjä.sit on äitienpäivän vietto kielletty.on tääki.

Vierailija
54/92 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herran Kansa ry. ei ole lahko!

Vierailija
55/92 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:17"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 05:13"]Kukas se semmoinen näyttelijä on?
[/quote]

[/quote]
on ruotsinpyhtäältä kotoisin. ei kaikki joensuulaiset tai pyhäselkäläiset kuulu hk:an.
jos johtajat ilmoittavat että me herran kansalaiset emme tee sitä ja tätä niin eikös se ole silloin kiellettyä?

Vierailija
56/92 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama johtaja kuulema on edelleen kuin viimeiset 40-50 vuotta. Kirjoitit varmast jostaki muusta lahkosta.älkää sekottako eri lahkoja!!!!!!!!!!!!!

Aidot hk:n jäsenet voitteko kertoo miten raamattu suhtautuu tai te suhtaudutte äpäryyteen eli jos lapsi syntyy äidille joka ei ole biologisen isän kans naimisissa?

Vierailija
57/92 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marraskuun loppupuolella ke 23.11. on tv:ssa Yksinäisyys-ilta. Siitä muistui mieleen että tähänkin seurakuntaan kuuluu yksinäisiä ja yksin asuvia ihmisiä. On leskiä, eronneita ja niitä joille Jumala ei ole jostain syystä (vielä?) antanut puolisoa. Yksinäisen tai lapsettoman elämä näinkin perhekeskeisessä seurakunnassa voi ajoittain tuntua todella raskaalta. Olen kohta 30 vuotta etsinyt ja pyytänyt Luojalta puolisoa itselleni. Viime aikoina olen miettinyt että tuliko jossain kohtaa käveltyä sen ihmisen ohi. Minne tuli silloin katsottua kun en häntä huomannut vai eikö minulle alunperinkään ollut elämänkumppania varattuna? Olen jo niin iäkäs että puolison ilmaantuminen on jokseenkin epätodennäköistä koska oman ikäluokkani edustajat ovat pääosin naimisissa. Puhekaveritkin ovat vähissä. Joskus kuluu päiviä etten puhu juuri sanaakaan. Korkeintaan tervehdin naapuria. Heikkeneekö jossain vaiheessa kyky puhua kun ei enää tarvitse suutaan avata? Ajatuksena oli ensin kirjoittaa tästä lehteen mutten halua nimeäni julkisuuteen. Sillä ei ole mitään merkitystä kuka tämän kirjoituksen teki. Kun taas sillä on suuri merkitys jos käytte tervehtimässä seurakuntaan kuuluvia ja miksei yhtälailla seurakunnan ulkopuolisiakin yksinäisiä ihmisiä. Muistakaa myös meitä rukouksilla niin kuin mekin rukoilemme teidän ja lastenne puolesta.

http://yle.fi/uutiset/3-9293580

Vierailija
58/92 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herran kansan kokouksissa voi käydä ulkopuolisetkin sapattina eli siis lauantaina. Ei siellä kukaan katso kieroon, eikä tule tuputtamaan uskoaan. Olen joskus käynyt.

Isoja perheitä on, olen kokenut herrankansalaiset ystävällisinä ja vieraanvaraisina. Suhmuran hoivakodissa on sydämellinen tunnelma. Hoitohenkilökunta ja hoidokit ovat jakautuneet sekä seurakuntalaisiin että ulkopuolisiin.

Vierailija
59/92 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäntsälässä tiedän Herrankansalaisia perheitä. Olen vain nimen kuullut ja sen, että on monta lasta. Näistä ei ole juuri mitään tietoa.

Vierailija
60/92 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Herran kansa-seurakunta lähtöisin Jenkeistä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän