Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rv34 ja hillitön väsymys ja "epäsosiaalinen" olo

Vierailija
09.08.2010 |

Raskaus mennyt hyvin, mutta nyt tuntuu että olen koko ajan tosi väsynyt. Jonkun aikaa jaksan jotain touhuilla omissa oloissani, sitten tekee mieli vaan pötköttelemään ja jotenkin olemaan omassa rauhassa. Välillä tuntuu, että tulee oikein sellainen voimaton olo, käsistä loppuu voimat tyystin jne. Ei jaksaisi miehenkään kanssa hirveästi jutella, tekee ennen kaikkea mieli olla omissa oloissa. Välillä mietin, ei kai Hb ole voinut romahtaa, mutta ainakin joku viikko sitten neuvolassa se oli ihan hyvä ja rautaa olen syönyt sen jälkeenkin. Helteet nyt toki rasittavat ja yöllä heräilen useasti. Mutta onko tällainen jatkuva väsymysuupumusolo normaalia tässä vaiheessa? Vielähän pitäisi yli kuukausi jaksaa..

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olette selvinneet isompien lasten hoidosta tämän tolkuttoman väsymyksen kanssa? Itselleni se meinaa jo olla liikaa..

Vierailija
2/7 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin piti ihan pyytää tarkistamaan hb, kun oli niin ankea olo. Oli kuitenkin 120, eli ihan ok (joskus aikaisemmin oli ollut 115, joten oli noussutkin). Toisaalta mulla on ollut jo pidempään paljon turvotusta (myös kasvoissa), ja terkan mukaan se turvotus myös väsyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin voinu nukua 24/7. Ensin oli muutama viikko sellaista että siivosin KOKO talon, järjestin kaapit yms. ja sitten olisin voinut vain nukkua,nukkua, nukkua...

Vierailija
4/7 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mulla on reilun kuukauden ollut todella epäsosiaalinen olo, ei kiinnosta oikein ketään nähdä. Yhdelle tuttavapariskunnalle jo sanoin, että nähdään sitten vasta kun vauva on syntynyt, nyt ei jaksa.

Vierailija
5/7 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki on fyysisesti kunnossa, mielestäni tuo on synnytykseen henkisesti valmistautumista. Naisen tavallaan "kuuluukin" kääntyä sisäänpäin, ajatella itseään, vauvaa ja synnytystä. Se valmistaa sinua henkisesti tulevaan koitokseen.

Kokemuksesta voin sanoa, että pelkojenkin käsittely läpi auttaa synnytyksessä, itselleni jäi tosi hyvä mieli koko tapahtumasta, kun sen oli jo moneen kertaan ehtinyt mielessään käsitellä. Itse synnytyksessäkin on vaihe, joilloin muu maailma katoaa ja nainen tarvitsee omaa rauhaa (ei nyt välttämättä yksinoloa, mutta rauhaa ja kunnioitusta).

Luonto on ihmeellinen ja ohjailee meitä usein oikeaan suuntaan :-)

Ole siis itsekäs, lepää kun voit ja ole itseksesi, jos siltä tuntuu. Läheiset joko ymmärtävät, tai sitten eivät; useimmin riippuen siitä, onko heillä itsellään lapsia. Sama koskee muuten elämää vastasyntyneen kanssa, ainakaan itse en pahemmin kaivannut vieraita ympärille pörräämään ensimmäisinä viikkoina.

Vierailija
6/7 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki on fyysisesti kunnossa, mielestäni tuo on synnytykseen henkisesti valmistautumista. Naisen tavallaan "kuuluukin" kääntyä sisäänpäin, ajatella itseään, vauvaa ja synnytystä. Se valmistaa sinua henkisesti tulevaan koitokseen.

Kokemuksesta voin sanoa, että pelkojenkin käsittely läpi auttaa synnytyksessä, itselleni jäi tosi hyvä mieli koko tapahtumasta, kun sen oli jo moneen kertaan ehtinyt mielessään käsitellä. Itse synnytyksessäkin on vaihe, joilloin muu maailma katoaa ja nainen tarvitsee omaa rauhaa (ei nyt välttämättä yksinoloa, mutta rauhaa ja kunnioitusta).

Luonto on ihmeellinen ja ohjailee meitä usein oikeaan suuntaan :-)

Ole siis itsekäs, lepää kun voit ja ole itseksesi, jos siltä tuntuu. Läheiset joko ymmärtävät, tai sitten eivät; useimmin riippuen siitä, onko heillä itsellään lapsia. Sama koskee muuten elämää vastasyntyneen kanssa, ainakaan itse en pahemmin kaivannut vieraita ympärille pörräämään ensimmäisinä viikkoina.

Sitten kun se vauva syntyy voit siirtää katseesi vauvaan.

Tuo on tärkeää, että pystyy ja oma keho kehoittaa kuuntelemaan itseä ja rauhoittumaan tavanomaisesta hössötyksestä. Rakentamaan vauvalle kaiken valmiiksi ja olemaan omissa oloissaan. Mulla on ollut aina ihan samanlaista.

Vierailija
7/7 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tolkuton uupumus ollut helteen ja raskauden takia viikkotolkulla. Mitään ylimääräistä ei jaksa. Ihan tarpeeksi siinä kun koittaa esikoista hoidella arkipäivät. Minulla ainakin tämä helle vie mehut ihan kokonaan. Onhan helle rasitus sydämelle ihan ilman raskauttakin, saati sitten raskauden lisäämän verimäärän ja sydämen sykkeen kanssa. Vähän kuin vetäisi jotain urheilusuoritusta koko ajan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi