Suomen kaunein kesämökki 2023 Official
Taas alkaa ja eka jakso tänään. Ekassa jaksossa näyttää olevan puisia aika moderneja rantamökkejä
Kommentit (934)
Katson pyöröhirsimökkijaksoa. Mökki 2 teilattiin sisustuksen osalta. Itse olisin antanut mökille 10p , myös sisustuksen osalta.
Eka hirsimökki oli kokonaisuutena ehdottomasti paras. Harvoin omat valinnat osuu samaan kuin tuomareilla.
Vierailija kirjoitti:
Siirtolapuutarhamökit - jaksossa ei ollut yhtään sisältä kivaa mökkiä. Ensimmäisessä mökissä oli ihana piha, mutta varsin sekava sisustus. Olohuoneen sohvan eteen olisin laittanut pöydän.
Tokassa mökissä oli väritön piha, sisätilat oli kivat vaikkei tuomareiden mieleen. Harmi kun kellarikerrosta ei näytetty. Kolmas mökki, no, sekava sisustus jäi lähinnä mieleen. Kaikenlaista kaappia jotka eivät edes sopineet yhteen.
Mielestäni se keskimmäinen siirtolapuutarhamökki oli hieno juuri niiden lautaseinien takia. Näin se kauneus on katsojan silmässä. Puun värisiö elementtejä oli sekä eteisessä että vintillä, joten mielestäni ne sitoivat kokonaisuuden yhteen.
Lasilaatikoita, kuten nykyiset ns. omakotitalotkin,
Vierailija kirjoitti:
Eka hirsimökki oli kokonaisuutena ehdottomasti paras. Harvoin omat valinnat osuu samaan kuin tuomareilla.
Aivan kauhea halpismuotiremontti, upea ajaton hirsipinta peitetty järkyttävästi maalilla, ja m u s t a t ulkopinnat sekä liiallinen tontin raivaus, tehden tönöistä mustia rumia huutomerkkejä järven suuntaan! Anteeksiantamatonta sopusuhtaisen mökin ja ympäristön raiskausta
Käsittämätön tuomarilinja jatkuu näköjään. Jatkoon 13 huoneen kaikkea muuta kuin mökki :O Ei jaksa kohta enää tuota järjetöntä tuomarointia!
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätön tuomarilinja jatkuu näköjään. Jatkoon 13 huoneen kaikkea muuta kuin mökki :O Ei jaksa kohta enää tuota järjetöntä tuomarointia!
Kai nyt jokaisella on 13 huonetta mökillään?
Onkohan tuo iso "mökki" vain kesäkäytössä, talvet peruslämmöllä?
Olen muuten sitä mieltä, että tuomarit voisi vaihtaa, tulisi eri näkökantoja.
Asuntokaupassa haluttavuuden monesti ratkaisee sijainti
Vapaa-ajan asunnoissa mielestäni tärkeimmät kriteerit ovat vesistön puhtaus ja veden laatu missä runsasmuotoinen kalakanta (monesti voi päätellä että vesistö on puhdas) sekä juomakelpoinen järvivesi ja ettei naapurit ole ihan vieressä, mökin ominaisuuksiin ja sisustukseen voi aina vaikuttaa.
Ei ole kivaa jos mökki on rannalla mutta vesistö on huonolaatuinen tai jopa täynnä levää ettei uimaan voi mennä.
Vierailija kirjoitti:
Asuntokaupassa haluttavuuden monesti ratkaisee sijainti
Vapaa-ajan asunnoissa mielestäni tärkeimmät kriteerit ovat vesistön puhtaus ja veden laatu missä runsasmuotoinen kalakanta (monesti voi päätellä että vesistö on puhdas) sekä juomakelpoinen järvivesi ja ettei naapurit ole ihan vieressä, mökin ominaisuuksiin ja sisustukseen voi aina vaikuttaa.
Ei ole kivaa jos mökki on rannalla mutta vesistö on huonolaatuinen tai jopa täynnä levää ettei uimaan voi mennä.
Itse valitsin paikan aikoinaan järven ja kalakannan perusteella sekä sen että tontti/metsäpalsta on vähintään hehtaarin kokoinen jotta yksityisyys ja rauha toteutuvat sekä mahdollistaa polttopuun hankinnan omasta metsästä., kolmesta vaihtoehdosta karsiutui ja yksi jäi jäljelle.
Vierailija kirjoitti:
Nuo valtavat designhuvilat kauhistuttaa mua, kun vaan ajattelenkin sitä kaikkea huoltamista ja siivoamista, mikä niihin sisältyy. Isot ikkunat ja lasiset seinät täytyy pitää puhtaina, nehän on kauhean näköisiä, jos ne likaantuu ja kyllä ne vaan likaantuu. Joku linnunpaska siellä korkeuksissa pilaa kyllä koko maiseman, vaikka se kuinka upea olisi. No näillähän on tietysti siivoojat erikseen. Mutta silti, ei se siivooja heti paikan päälle pääse sekään.
Se mikä minua huolettaa noissa lasimökeissä on lintujen törmäily ikkunoihin. Valtavat ikkunat useampaan suuntaan, varmasti löytyy kuolleita lintuja jatkuvasti ikkunoiden edestä. Yhdessäkään mökissä en ole nähnyt minkäänlaisia varoittimia, petolinnun kuvia tms. Kun kuitenkin mökit ovat luonnonkauniilla paikoilla joissa paljon lintuja. Harmi.
Hauskaahan sitä on katsella erilaisia mökkejä muttei monikaan noista ole oman mielen mukainen. Ei tarvitsekaan, jokaisella oma maku. Haluavat uusia mökkejä mukaan, design huonekaluilla sisutettuja. OK noin, muttei niissä näy mitenkään ihmisten, perheiden ja sukujen, historia, luonto usein piilotetaan nurmikoiden ja puuterassien alle. Usein ei edes näy mitä ihmiset mökillään tekevät - ei näy kalastusvälineitä, ei marjasankkoja tai kottikärryjä, ei urheiluvälineitä. Istutaan ja ihaillaan maisemia ja kauniita sisäkalusteita? Tai katsotaan netflixiä? No, sekin jokaisen oma asia. Mutta hajuttomia ja mauttomia monet esitellyt paikat ovat, joitakin poikkeuksia, joissa esim. lapsille on rakennettu monenlaisia tiloja harrastusmahdollisuuksiin, nuo on pistänyt minulla positiivisesti silmään. Kuitenkin mökki erityisesti on paikka jossa ihmiset saavat tehdä mitä haluavat, toteuttaa itseään, luulisi sen olevan muutakin kuin huippukesäkeittiössä kokkailu tai poreammeessa lojuminen?
Jakso 7/12 eli siirtolapuutarhamökit. Kolmas eli jatkoon päässyt mökki oli siitä kiva, että se oli tehty niin toiminnallisekti kuin suinkin mahdollista. Voin hyvin kuvitella, että tuolla lähes asutaan kesäisin. Mutta oliko H. Sumari kilpailijoiden ystävä, kun kertoi käyneensä siinä mökissä ennenkin?
Vierailija kirjoitti:
Hauskaahan sitä on katsella erilaisia mökkejä muttei monikaan noista ole oman mielen mukainen. Ei tarvitsekaan, jokaisella oma maku. Haluavat uusia mökkejä mukaan, design huonekaluilla sisutettuja. OK noin, muttei niissä näy mitenkään ihmisten, perheiden ja sukujen, historia, luonto usein piilotetaan nurmikoiden ja puuterassien alle. Usein ei edes näy mitä ihmiset mökillään tekevät - ei näy kalastusvälineitä, ei marjasankkoja tai kottikärryjä, ei urheiluvälineitä. Istutaan ja ihaillaan maisemia ja kauniita sisäkalusteita? Tai katsotaan netflixiä? No, sekin jokaisen oma asia. Mutta hajuttomia ja mauttomia monet esitellyt paikat ovat, joitakin poikkeuksia, joissa esim. lapsille on rakennettu monenlaisia tiloja harrastusmahdollisuuksiin, nuo on pistänyt minulla positiivisesti silmään. Kuitenkin mökki erityisesti on paikka jossa ihmiset saavat tehdä mitä haluavat, toteuttaa itseään, luulisi sen olevan muutakin kuin huippukesäkeittiössä kokkailu tai poreammeessa lojuminen?
Ei kait kukaan estä menemästä sieneen, marjaan tai kalaan, jos omistajissa hinkua löytyy?
Vierailija kirjoitti:
No se oli heidän mökki. Ja se oli upea. Olen nähnyt nyt 2 upeaa mökkiä tällä kaudella; meteoriitti ja tämä kansallisromantiikan helmi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan kauhea halpismuotiremontti, upea ajaton hirsipinta peitetty järkyttävästi maalilla, ja m u s t a t ulkopinnat sekä liiallinen tontin raivaus, tehden tönöistä mustia rumia huutomerkkejä järven suuntaan! Anteeksiantamatonta sopusuhtaisen mökin ja ympäristön raiskausta
Minun mummi ja pappa rakensi 60-luvulla mökin pyöröhirrestä. Ulkoa se maalattiin mustan ruskeaksi, ja sellaisena se on pysynyt. Moni saman rannan samoihin aikoihin rakennettu mökki on yhtä tumma ulkoväriltään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kait kukaan estä menemästä sieneen, marjaan tai kalaan, jos omistajissa hinkua löytyy?
Ei estä, mutta mökeissä ei näy mitään tarpeistoa mikä siihen viittaisi - minkäänlaiseen aktiiviseen harrastamiseen. Joskus sentään on näkynyt kanootteja. Mutta nämä esitellyt, monissa säilytystilaakin ihan minimit, ei edes vaatteille. Voi harrastaa, mutta tuotko kaikki harrastusvälineet mukanasi? Tätä minä ihmettelen noissa mökeissä, missään ei näy mitä ihmiset mökillä tekevät, ei yhtään kirjahyllyn pätkää mihin kirjoja laittaa, ei varastoa jossa säilyttää harrastevälineitä. Mutta ehkä ihmiset vain kuljeskelevat viinilasi kädessä pitkin puuterasseja ja makoilevat aurinkotuoleissa, OK niin.
En tiedä onko varsinaista unelmien mökkiä vielä tullut tässä tämänvuotisessa ohjelmassa vastaan, mutta kyllä muutama kiva on ollut.
Pyöröhirsimökeistä tykkäsin siitä keskimmäisestä, siinä oli moni asia kohdallaan. Minua ei haittaa myöskään se, ettei joka huone ole samalla tavalla tai tyylillä sisustettu, vaan kokonaisuus ratkaisee ja tunnelma. En myöskään ole erityisemmin modernin mökin perään.
Siirtolapuutarhamökeistä tykkäsin siitä ekasta, koska siinä oli ihanin piha ja sisältäkin mökki oli avarasti laitettu, että mahtuu kunnolla liikkumaan törmäilemättä koko ajan kaikenlaisiin viritelmiin.
Se keskimmäinen, punainen mökki oli ilmapiiriltään vähän kylmä ja pihakin enimmäkseen karu. Olisin kyllä minäkin tehnyt niille puuseinille jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo valtavat designhuvilat kauhistuttaa mua, kun vaan ajattelenkin sitä kaikkea huoltamista ja siivoamista, mikä niihin sisältyy. Isot ikkunat ja lasiset seinät täytyy pitää puhtaina, nehän on kauhean näköisiä, jos ne likaantuu ja kyllä ne vaan likaantuu. Joku linnunpaska siellä korkeuksissa pilaa kyllä koko maiseman, vaikka se kuinka upea olisi. No näillähän on tietysti siivoojat erikseen. Mutta silti, ei se siivooja heti paikan päälle pääse sekään.
Se mikä minua huolettaa noissa lasimökeissä on lintujen törmäily ikkunoihin. Valtavat ikkunat useampaan suuntaan, varmasti löytyy kuolleita lintuja jatkuvasti ikkunoiden edestä. Yhdessäkään mökissä en ole nähnyt minkäänlaisia varoittimia, petolinnun kuvia tms. Kun kuitenkin mökit ovat luonnonkauniilla paikoilla joissa paljon lintuja. Harmi.
Ihanaa, kun joku ajattelee myös lintuja. Itselläni käynyt mielessä ihan sama huoli noista nykyisistä "lasitaloista".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, kun joku ajattelee myös lintuja. Itselläni käynyt mielessä ihan sama huoli noista nykyisistä "lasitaloista".
Meillä -90 rakennettu pyöröhirsimökki missä ikkunat ovat senajan mukaiset ja kokoiset
Katson nyt parhaillaan hirsimökkijaksoa ja tykkään tällaisista mökeistä, tulee jotenkin se oikea kesämökkitunnelma näistä.