Suomen kaunein kesämökki 2023 Official
Taas alkaa ja eka jakso tänään. Ekassa jaksossa näyttää olevan puisia aika moderneja rantamökkejä
Kommentit (934)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä ohjelmalla on kyllä aivan väärä nimi, tai sitten väärät kohteet. Pitäis olla erikseen kaunein mökki ja kaunein kakkoskoti/luksushuvila ohjelmat.
Tätä mä en ole koskaan ymmärtänyt. Siis, että joku ulkopuolinen sanoo, että "väärin mökkeilty".
Jos minä teen mökin ja laitan sinne kaikki haluamani mukavuudet, niin se on silloin minun MÖKKI. Ihan turha on jonkun metsämökin Marjatan tulla vinkumaan, että ei tuo ole mikään mökki, kun vettä ei tartte kantaa järvestä, eikä p*skallakaan tarvitse käydä metsänlaidassa riu-ulla.
Jos SINUN mielestä oikea mökki on 40-luvulla jämälaudoista kyhätty hökkeli, niin ei se tee jonkun toisen nykyaikaisesta mökistä mitään "epämökkiä". Jos omistaja sen on tehnyt tai ostanut mökikseen, niin silloin se on sen ihmisen mökki ja piste.
Sinulle luksus on jollekin toiselle perus arkinen. Nallekarkit ei aina mene tasan. Elämä on.
Luksushuvila nyt vain ei ole "mökki". Huomaa, että juontajillakin on välillä vaikeuksia käyttää tuota termiä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä näissä luxusmökeissä sitten tehdään. Kun on tiskikoneet ja kauheasti ikkunoita-valoisat kesäyöt-ei kiva nukkua. Ennen mökki oli puuhastelupaikka missä kaikki tehtiin itse, jopa se mökki. Nautittiin siitä että on erilaista, luonto lähellä, puuhataan asioita eri tavalla kuin kaupunkiasunnossa. En kadehdi näitä luxus juttuja mutta kyllä kertoo meidän suomalaisten eriarvoisuudesta. Itse en kehtaisi ajaa edes hienolla autolla, tuo oman rikkauden korostaminen ei ole suomalaista perinnettä.
No minä kehtaan ajaa hienolla autolla. Olen sen omilla rahoillani ostanut omaksi ilokseni. Mökki on rakennettu ( ei itse ) rentoutumispaikaksi. Kyllä siellä saa puuhatakin, jos huvittaa. Pääpaino on kuitenkin nimenomaan siinä rentoutumisessa, eli kaikki pakollista työtä teettävät asiat on karsittu minimiin. Erilaista siellä on, kuin kotona ja se onkin se koko idea.
Kun kysyit, mitä siellä mökillä tehdään, niin meillä esim. tehdään usein hyvää ruokaa, istutaan nuotiolla, löhöillään riippumatossa, samoillaan metsissä koiran kanssa, pelaillaan lautapelejä ja pihapelejä, seuraillaan vesilintuja järvellä, saunotaan, uidaan, paljuillaan, pyöräillään, soudellaan, kalastetaan, luetaan kirjoja. Joskus joku katsoo tv:tä. Polttopuita tehdään sillon kun huvittaa. Hyvin siellä ainakin meidän aika kuluu. Ei yhtään haittaa, ettei tarvitse tiskata käsin tai pestä pyykkejä jossain saavissa. Tai leikata nurmikkoa. Ikkunoissakin on pimennysverhot, kuten on kotonakin ollut varmaan sen 30 vuotta jo. Toki kaikesta voi vääntää myös vaikeaa, mutta itse teen elämästä mielummin helppoa ja kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Luksushuvila nyt vain ei ole "mökki". Huomaa, että juontajillakin on välillä vaikeuksia käyttää tuota termiä.
Kuka tämän määrittelee? Missä kohtaa "mökki" on liian luksus ollakseen mökki?
Mökki on mökki, jos omistaja sitä mökkinä käyttää tai mökiksi kutsuu. Oli luksus tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Kesähuvila ja kakkosasunto on ympäristörikos, eikä mitään muuta. Usein vielä tapetaan kaikki talossa ja puutarhassa, ja vielä hyvän matkaa muualtakin. Tärvellään luonnontilaiset rannat. Mistään luontosuhteesta on turha puhua kun mukavuus ja sosiaalinen näyttävyys on etusijalla. Joku peritty mökki on ymmärrettävä jos siellä luonnonläheinen elämä on tärkeintä. Voi saapastella kumppareilla sisään ja laskea mustikkasangon huoletta pöydälle. Istua metsähousuissa eikä tarvi varoa designin arvon menetystä. Mökkeily pitäisi itse asiassa kieltää. Jos haluaa hetken erakkoutta, voi menna hiljaisuusretriitteihin.
Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista. Koita kestää. Kyllä säkin vielä jonain päivänä saat oman mökin hankittua, kun ensin pääset johonkin töihin. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä ohjelmalla on kyllä aivan väärä nimi, tai sitten väärät kohteet. Pitäis olla erikseen kaunein mökki ja kaunein kakkoskoti/luksushuvila ohjelmat.
Tätä mä en ole koskaan ymmärtänyt. Siis, että joku ulkopuolinen sanoo, että "väärin mökkeilty".
Jos minä teen mökin ja laitan sinne kaikki haluamani mukavuudet, niin se on silloin minun MÖKKI. Ihan turha on jonkun metsämökin Marjatan tulla vinkumaan, että ei tuo ole mikään mökki, kun vettä ei tartte kantaa järvestä, eikä p*skallakaan tarvitse käydä metsänlaidassa riu-ulla.
Jos SINUN mielestä oikea mökki on 40-luvulla jämälaudoista kyhätty hökkeli, niin ei se tee jonkun toisen nykyaikaisesta mökistä mitään "epämökkiä". Jos omistaja sen on tehnyt tai ostanut mökikseen, niin silloin se on sen ihmisen mökki ja piste.
Sinulle luksus on jollekin toiselle perus arkinen. Nallekarkit ei aina mene tasan. Elämä on.
Meillä sattuu olemaan mökkinä vanha tiilitalo. Talojen puolella se oli myynnissä, mutta mökiksi se meille ostettiin ja sellaisena pysyy. Keittiöön oli joitakin nykyaikaisia kodinkoneita laitettu, olisiko sun mielestä pitänyt ne purkaa pois? Laitapa valot päähäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Justiinsa miehelle kerroin näistä mökeistä(mies ei ohjelmaa katso) ja ihmettelin, miten niitä voi pitää talvella lämpimänä, kun yhdessäkin oli ovetkin lasia ja melkein kaikki seinät pelkkää lasia. Miten ne pitäämitenkään lämpöä? Mutta ehkänämäon vain kesäkäytössä.
Ja onko noissa mökeissä, mitä on enimmäkseen pelkkää lasia seinät, minkäänlaisia systeemejä, että ikkunat saa pimeän tullen peitettyä?
Itse en ikinä voisi olla mökissä, joka on pelkkää lasia ja pimeiden iltojen myötä ikkunan takana kummittelisi pelkkää mustaa. Ja itse olisit kuin näyteikkunassa sisällä valoissa.
Enkä nyt tarkoita,että naapuri näkisi sisälle, vaan, että se pimeys ikkunoiden takana on aika hurjaa syysmyrskyllä ja muutenkin syksyisin.Hui.
Meillä on mökillä koko seinän kokoiset ikkunat tuvassa ja makuuhuoneessa. Hyvin pysyy lämpö sisällä, vaikka hirsivahvuus meidän pikku mökkerössä on vain 135mm. Nykyaikaisissa, kiinteissä laseissa on tosi hyvät energia-arvot. Meidän mökki on tehty ihan ympärivuotiseen käyttöön.
Lisäksi me ei kaikki pelätä pimeää, joten mökillä voi hyvin olla verhot auki myös pimeällä. Ollaanhan meillä ainakin myös ulkona pimeän aikaan. Ei siellä pimeässä mitään pahuutta ole. Ja ne metsäneläimet, jotka siellä elelee, satavarmasti pelkäävät ihmistä enemmän, kuin esim. minä niitä. Monin kerroin enemmän. Näköetäisyydellä ei ole yhtään muuta mökkiä, joten ikkunassa voi rauhassa vaikka seistä alasti, jos sellaisesta tykkää.
Se pimeän uhka on vain ihmisen mielikuvituksen tuotosta ja itselläni se ei ainakaan mitään pelkotiloja aiheuta. Pimennysverhot ikkunoissa on, helpottaa kesäisin nukkumista, kun ei ole niin kirkasta sisälläkin jo aamuyöstä.
🥱😴
Jaa tänään tulee taas. Täs jaksossa woltilla rikastunut miljonääri. On kyllä kivoja mökkejä juu. Onko tää jo toinen vai kolmas jakso missä moderneja, mustia laatikoita mitkä sisustettu vepsäläisen katalogista? Sitten nää taunot tulee taas "ihanaa, onpa upee, kattokaa tota marimekkoa, tässä sielu lepää, ja punainen matto aah vauu". Kyllä, sapettaa kun tää on vaan fleksausta lomakodeilla, mitään ei ole tekemistä mökkien kanssa.
En tykkää näistä liian hienoista kesäasunnoista joita tässä mökki ohjelmaksi nimetyssä näytetään. Minulle mökki on vaatimaton, pieni paikka. Viime kaudella suosikki oli se pieni, merellä saaressa sijaitseva uudehko mökki, jossa pihakin oli luonnontilassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä sattuu olemaan mökkinä vanha tiilitalo. Talojen puolella se oli myynnissä, mutta mökiksi se meille ostettiin ja sellaisena pysyy. Keittiöön oli joitakin nykyaikaisia kodinkoneita laitettu, olisiko sun mielestä pitänyt ne purkaa pois? Laitapa valot päähäsi.
Tiilitalo ei ole mökki. Toki se voi teillä mökkinä toimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvila ja mökki on tavallaan synonyymejä suomen kielessä ja voi olla "luksus"huvila tai "luksus"mökki, mutta kyllä ne silti on huviloita/mökkejä.
Ja tässä ohjelmassa on aina samassa jaksossa samantyyppisiä mökkejä, eli luksushuvila ja erämaamökki ilman mukavuuksia painii tässä ohjelmassa eri sarjassa ja joka jaksossa yksi pääsee jatkoon ja kansalaiset saa sitten äämestää, onko hänen mielestään se erämaamökki ilman mukavuuksia se kaunein ja paras vai se ökyhuvila kaikilla herkuilla.
Nuo ökyhuvilat on tainneet harvemmin voittaa koko kilpailua?
Mutta kyllä ihmisellä on oikeus mökkeillä huvilalla jossa on kaikki mukavuudet, jos kerran haluaa, mitäs me ollaan sitä kieltämään.
Jos ei kestä katsella ökyhuviloita pistää tv:n kiinni tai vaihtaa kanavaa ja kastoo vain ne jaksot, joissa esitellään risumaja ilman mukavuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Jaa tänään tulee taas. Täs jaksossa woltilla rikastunut miljonääri. On kyllä kivoja mökkejä juu. Onko tää jo toinen vai kolmas jakso missä moderneja, mustia laatikoita mitkä sisustettu vepsäläisen katalogista? Sitten nää taunot tulee taas "ihanaa, onpa upee, kattokaa tota marimekkoa, tässä sielu lepää, ja punainen matto aah vauu". Kyllä, sapettaa kun tää on vaan fleksausta lomakodeilla, mitään ei ole tekemistä mökkien kanssa.
Marimekko ja Marimekko..... Eikös sillä yhdelläkin ollut isänsä 70-luvulla ostamat Marimekon verhot ikkunassa? Roskiinko ne olisi pitänyt heittää? Marimekko kestää aikaa ja käyttöä.
Onko pakko katsoa, jos noin ärsyttää :D
Vaihtakaa kanavaa, ei tämä ole ohjelma jota on pakko katsoa, jos ei tykkää.
Itse nautin joka jaksosta ja innolla odotan taas iltaa, että pääsen tutustumaan uusiin mökkeihin.
Jos ohjelma laittaa otsasuonen pullistumaan ja nostaa sykkeen 200 ärsymyksestä kannattaa vaihtaa kanavaa.
Tämä ohjelma on kuitenkin tarkoitettu hyvänmielen ohjelmaksi jossa päästään tutustumaan toisten ihmisten kesänviettopaikkoihin.
Tämä keskustelu on juuri sitä varten, että voi kertoa oman mielipiteensä näistä mökeistä. Sitä odottaa josko sieltä tulisi vielä sellaisia mökkejä joista itse tykkää. Kyllähän täällä saa kritisoida, jos joku ei noissa mökeissä miellytä juuri nähdyssä jaksossa. Muutenhan tämä menee ihan hymistelyksi koko keskustelu.
osa on noista nk vapaa-ajan asuntoja/koteja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jo on ylimielistä. 🤨🙄
Vierailija kirjoitti:
Ja valmistumisvuosi tietysti 2022, vai olisiko sentään jo 2021?
🙄🙄
Vierailija kirjoitti:
osa on noista nk vapaa-ajan asuntoja/koteja
Jotka kuuluisivat ohjelmaan Suomen kaunein vapaa-ajan asunto/koti.
Mökit sitten erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesähuvila ja kakkosasunto on ympäristörikos, eikä mitään muuta. Usein vielä tapetaan kaikki talossa ja puutarhassa, ja vielä hyvän matkaa muualtakin. Tärvellään luonnontilaiset rannat. Mistään luontosuhteesta on turha puhua kun mukavuus ja sosiaalinen näyttävyys on etusijalla. Joku peritty mökki on ymmärrettävä jos siellä luonnonläheinen elämä on tärkeintä. Voi saapastella kumppareilla sisään ja laskea mustikkasangon huoletta pöydälle. Istua metsähousuissa eikä tarvi varoa designin arvon menetystä. Mökkeily pitäisi itse asiassa kieltää. Jos haluaa hetken erakkoutta, voi menna hiljaisuusretriitteihin.
Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista. Koita kestää. Kyllä säkin vielä jonain päivänä saat oman mökin hankittua, kun ensin pääset johonkin töihin. Tsemppiä!
No jo on ylimielistä. 🤨🙄
Pride comes before a fall.
Mökki on mökki johon duunari-perheelläkin on varaa, ökyhuvilat perintömasseilla ja läänityksillä sitten erikseen.
Wolt miljönääri Aalto, just esiteltiin.