Suomen kaunein kesämökki 2023 Official
Taas alkaa ja eka jakso tänään. Ekassa jaksossa näyttää olevan puisia aika moderneja rantamökkejä
Kommentit (934)
Keskimmäinen oohde "ihanan tuore ja fressi..."
Tuore kyllä lopputarkastus tekemättä kaiteet laittamatta. Jos tuossa vaiheessa olis tunkkainen....
Vierailija kirjoitti:
Möhkäleessä ei ollut saunaa eikä lähellä ilmeisesti mitään järveä. Tylsä mökkinä. Omistajat kertoivat että siellä voi tehdä töitä???
Ainakin mies taisi olla muusikko. Muusikolle työ on monesti myös harrastus/huvi/intohimo ja sitä voi tehdä lomalla ja mökilläkin. Soittaminen on ihana tapa kuluttaa aikaa ja samalla "tekee töitä".
Kyllä monella luovaa työtä tekevällä menee työ ja loma sekaisin. Varsinkin jos kirjoitat biisejä, ei inspiraatia katso aikaa eikä pikkaa.
Eikö tuo mies sanonut sanoittavansa, säveltävänsä ja soittavansa musiikkia?
Meteoriitti varmaan sopii musiikin ja taiteen tekemiseen. Siellä on varmaan hyvä akustiikka ja luovuus pääsee kukoistamaan. Se on kiva, että ovat pystyneet rakentamaan mieleisensä lomakodin. Ovat nuoria ja terveitä, joten useampi kerros ja rappuset eivät haittaa elämää.
Itse tykkään käytännöllisestä ja sopivan kokoisesta ja kauniista mökistä. Luulen, että suurin osa ihmisistä arvostaa ihan tavis asioita. Rahalla ei aina saa kauneinta lopputulosta.
Tuo möhkäle on ihan järkyttävän ruma! Jos nuo tuomarit sais mennä koko kesäksi johonkin noista jakson kolmesta mökistä kesäänsä viettämään, niin takuulla eivät itsekään valitsisi tuota pökälettä! Sehän oli ihan surkealla paikallakin. Ja luotaantyöntävän euma sisältäkin.
Meteoriitti oli kauniissa suomalaisessa luonnossa. Kaikkien mökkien ei tarvitse olla rannalla eikä kaikissa mökeissä tarvitse olla saunaa. Kaikki suomalaiset eivät rakasta saunaa ja tässä pariskunnan mies oli vielä ulkomaalainen. Meteoriitti oli hieno rakennus, jossa oli rauhoittavia erilaisia tiloja eri kerroksissa. Kyllä siellä sielu ja mieli lepäisi.
Mitä näissä luxusmökeissä sitten tehdään. Kun on tiskikoneet ja kauheasti ikkunoita-valoisat kesäyöt-ei kiva nukkua. Ennen mökki oli puuhastelupaikka missä kaikki tehtiin itse, jopa se mökki. Nautittiin siitä että on erilaista, luonto lähellä, puuhataan asioita eri tavalla kuin kaupunkiasunnossa. En kadehdi näitä luxus juttuja mutta kyllä kertoo meidän suomalaisten eriarvoisuudesta. Itse en kehtaisi ajaa edes hienolla autolla, tuo oman rikkauden korostaminen ei ole suomalaista perinnettä.
Juontajista tulee mieleen hajuvesi lihapullalla. Niin yliampuvia kommentteja joka huvilasta.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka suurinmalla osalla on se, se ei ole se kaunein.
Siis ulkoa haalistunut ja sisältä kusenkeltainen pyöröhirsimökki pusikoituneen sinilevävesistön äärellä.
Kateus vie kalatkin järvestä. Ei taida sinulla olla edes sellaistakaan.
Tuossa kammottavassa möhkäleessä ei ole mitään kaunista. Miten on saanut luvan rakentaa tuollaisen hirvityksen, vieläpä vanhan maatilan viereen =(
Vierailija kirjoitti:
Mitä näissä luxusmökeissä sitten tehdään. Kun on tiskikoneet ja kauheasti ikkunoita-valoisat kesäyöt-ei kiva nukkua. Ennen mökki oli puuhastelupaikka missä kaikki tehtiin itse, jopa se mökki. Nautittiin siitä että on erilaista, luonto lähellä, puuhataan asioita eri tavalla kuin kaupunkiasunnossa. En kadehdi näitä luxus juttuja mutta kyllä kertoo meidän suomalaisten eriarvoisuudesta. Itse en kehtaisi ajaa edes hienolla autolla, tuo oman rikkauden korostaminen ei ole suomalaista perinnettä.
Näillä luksusmökeillä nautitaan elämästä. Ajessa on jo tarpeeksi työtä ja sitä ei kaivata lisää. Eli konkreettisesti: vesiurheilua eri muodoissa (uimista, melomista, purjehtimista jne.), pitkiä saunamaratoneja yhdistettynä paljussa olemiseen ja uimiseen. Kokkaillaan hyvää ruokaa ja nautitaan sitä kiirettömästi, luetaan kirjoja, käydään pyöräretkillä jne.
Vierailija kirjoitti:
Juontajista tulee mieleen hajuvesi lihapullalla. Niin yliampuvia kommentteja joka huvilasta.
Tämä on kuitenkin hyvän mielen ohjelma ja olisi väärin ihmisille jotka ovat ilmoittaneet mökkinsä ohjelmaan jos tuomarit sitten eivät jostakin mökista sanoisi oikesataan mitään. Vähän vain hymisteleisivät, koska eivät nyt voi haukkuakkaan eikä mökistä olisi mitään hyvää sanottavaa. Kaikkihan silloin näkisivät, että mökki oli tuomareiden mielestä täysi paska. Olisi vähän vaisu tunnelma niin katsojien, tuomareiden, kuin etenkin mökin omistajien kannalta.
Ei kukan sitten uskaltaisi mökkiään sinne ilmoittaa, kun ei voisi tietää mollataanko mökki vaikenemalla kamalaksi.
Joka mökissä varmaan löytyy jotakin hyvää ja se voidaan mainita. Ja kyllähän mökkejä myös pisteiden annon aikaan vähän arvostellaankin, mutta ei niitä kokonaan voi lytätä.
Olihan se meteoriitti erikoinen, uudistuksellinen, varmaankin taidokkaasti tehty ja ikäänkuin taideteos koko talo. Mutta sekö on kisan idea että mitä modernimpi ja kummallisempi niin sitä parempi.
Monissa muissa kohteissa arvostellaan myös pihapiiriä. Tässä siitä ei kukaan tuomari sanonut mitään vaikka se pihahan oli ihan hirveä, ihan paljas, laittamattomat huonot nurmikot ja epäsiististi tehdyt hiekoitukset.
En sinällään moiti niitä jotka ovat rakentaneet oman näköisensä kesäasunnon (tai kakkoskodin). Se on heidän oikeus ja kiva että heillä on siihen mahdollisuus.
Itse en pidä tavarapaljoudesta ja krääsän keräämisestä nurkkiin. Pidän hillitystä tyylikkyydestä, mutta tuo talo oli ns tyhjää täynnä, ikäänkuin asuisi taidegalleriassa.
Sänky ja sen puitteet oli hienot mutta siellä ei näyttänyt olevan mitään löhöämispaikkoja (verkkoa lukuunottamatta), sohvia tai nojatuoleja, vain jotain kovia lavereita ikkunasyvennyksissä joissa päällä joku design kangas. Jossain kerroksessa 1 pyöreä pöytä ja 2 tuolia.
Mut jokainen tyylillään.
Seuraava jakso on ihan kamslan tylsä. Lisää mustia mökkejä, niitähän on nähty jo ekassa jaksossa.
Vierailija kirjoitti:
Arkena saa kyllä ihan tarpeeksi tehdä töitä ja tiskata, ei sitä enää lomalla kaipaa.
Mökki ei saa olla työleiri. Ei niin että perheen äiti raataa mökillä tiskin ym kotityön parissa kun kaikki on pakko tehdä vaikeimman kautta.
Ja mökin pihan on paras, kun se on luonnontilassa, eikä tarvitse värkätä murmikon ja istutustan kanssa koko kesää.
Kun ohjelman nimi on kesämökit, miksi sinne laitetaan ympäri vuoden asuttavia huviloita,
omakotitaloja.
Onneksi saadaan joku kesä asuttava mökki ohjelmaan, niin äänestetään..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Möhkäleessä ei ollut saunaa eikä lähellä ilmeisesti mitään järveä. Tylsä mökkinä. Omistajat kertoivat että siellä voi tehdä töitä???
On vanhalla maalaistilalla vierasmajana, joten saunaa ei erikseen tarvita. Lue nuo aiemmat linkit, jospa sitten ymmärtäisit asian. Siinä on muuten lähellä, kävelymatkan päässä yksi maakunnan suurimmista järvistä.
No jopas, vierasmajana. Pakko sanoa että Suomessa ei minkäänlaisen talon (sitä tämä möhkäle jo oli) rakentaminen ole NiiN halpaa, että vierasmajaksi olisi varaa rakentaa, varsinkaan tuollaista utopisen erilaista mikä ei ole mikään 200 keur, avaimet käteen mallipuutalo. Vierasmajaksi tilataan sellainen 15-30m2 aittarakennus.. ei monikerroksista kahdeksankulmiota. Tai sitten on todellakin rahaa, jolle ei ole muuta käyttöä keksinyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arkena saa kyllä ihan tarpeeksi tehdä töitä ja tiskata, ei sitä enää lomalla kaipaa.
Mökki ei saa olla työleiri. Ei niin että perheen äiti raataa mökillä tiskin ym kotityön parissa kun kaikki on pakko tehdä vaikeimman kautta.
Ja mökin pihan on paras, kun se on luonnontilassa, eikä tarvitse värkätä murmikon ja istutustan kanssa koko kesää.
Mulla on lapsuudesta lämpimät muistot, kun sisarusten ja serkkujen kanssa tiskattiin astioita mökin pihassa pesuvadissa auringon lämmittäessä. Se oli hirveän kivaa ja vedellä oli mukava lotrata, kun oli lämmin ilma. Mummon kanssa kannettiin vedet järvestä saunaan ja vaarin kanssa käytiin kalassa ja ruoaksi savustettiin saalis.
Pihatöitä ei meidän mökillä tehty, mutta kaikkea muuta kivaa arkista askaretta. Niiden lisäksi tietenkin pelailtiin erilaisia pelejä, leikittiin, uitiin, herkuteltiin ja syötiin hyvin.
Mökkeilyyn kuuluu omasta mielestäni aktiivinen puuhailu ja askareet sen rentoutumisen lisäksi.
Se voittanut musta pömpeli vaikutti pimeältä sisältä, oli vain vähän ja pieniä ikkunoita. Mutta olihan se erikoinen jos sitä haetaan, itse en siellä haluaisi asua.
Vierailija kirjoitti:
Kesähuvila ja kakkosasunto on ympäristörikos, eikä mitään muuta. Usein vielä tapetaan kaikki talossa ja puutarhassa, ja vielä hyvän matkaa muualtakin. Tärvellään luonnontilaiset rannat. Mistään luontosuhteesta on turha puhua kun mukavuus ja sosiaalinen näyttävyys on etusijalla. Joku peritty mökki on ymmärrettävä jos siellä luonnonläheinen elämä on tärkeintä. Voi saapastella kumppareilla sisään ja laskea mustikkasangon huoletta pöydälle. Istua metsähousuissa eikä tarvi varoa designin arvon menetystä. Mökkeily pitäisi itse asiassa kieltää. Jos haluaa hetken erakkoutta, voi menna hiljaisuusretriitteihin.
Tuo möhkäle on kyllä enemmän arkkitehtooninen kokeilu kuin mikään asuttava kämppä.
Esim. Vaikka se keittiö, oikeestihan se oli ihan surkea ja luotaantyöntävä, mutta noin kokonaisuutena kyllä tykkäsin. Erikoinen ja materiaalit ovat hienot.