Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laskin juuri S-mobiilista että mun talousostokset Prismaan (ainoa kauppa jota käytän) Olivat 378e/kk keskiarvolla viimeisen 4kk aikana...Nyt kertokaa että miten muka tulisin enää mitenkään toimeen jos perustoimeentulotukea leikattaisiin???

Vierailija
13.04.2023 |

Tuossa on mukana siis ruoka, pyykinpesuaine, mausteet, shampoot, hammastahnat, polttimot, yms. kaikki "perusjutut".

Jos pelkästään nuo maksavat minulle 378e/kk, niin MITEN IHMEESSÄ minä voisin enää mitenkään tulla toimeen jos perustoimeentulotukea leikattaisiin...Kuten on nyt uhkailtu monelta taholta.
Täytyyhän minun myös esimerkiksi ostaa bussilippu, ja joskus myös vaatteita...Kaikesta muusta puhumattakaan.

Ja asun siis yksin ja saan perustoimeentulotukea joka on 555e/kk.

Sillä ei tosiaan juhlita.

Kommentit (114)

Vierailija
1/114 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites työt?

Vierailija
2/114 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No luuletko että Me työssä käyvät juhlitaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/114 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti: opettele laittamaan itse ruokaa. Minä saan vastaavaa kauppalaskua vähän alle 150 e/kk, joten ei se ole sinullekaan mahdotonta. Tosin tuloni ovat vähän yli 3000 e/kk, joten minulla on mahdollisuus olla ostamatta kaikkea, mitä mieli tekee.

Vierailija
4/114 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menemällä töihin

Vierailija
5/114 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi veronmaksajien pitäisi ostaa sinulle ruokaa, bussilippu, ja joskus myös vaatteita...Kaikesta muusta puhumattakaan.

Vierailija
6/114 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se vajaa 200 ei riitä loppuihin kuluihin? Saathan sähkön, terveyskulut yms. hakea erikseen vielä päälle. Sitä paitsi melkein 400 mainitsemiisi asioihin yhden hengen taloudessa tuntuu aika isolta. Se tarkoittaisi, että nelihenkisellä perheellä kauppalaskut olisi 1600. Sen verran toki menee, jos syö hyvin ja ei katso hintoja, mutta luulisi tt-tuella asuvan osaavan myös säästää.

Tuttu nuorimies elää toimeentulotuella ja hänellä menee ruokaa noin 250 Euroa/kk ja siihen mahtuu jo useampi kebab tai Mäkkäri-käynti.

Vierailija
7/114 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat duunin ja puolitat ostokset

Vierailija
8/114 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ILMALEIKKURI

Vierailija
9/114 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
10/114 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdeksalla eurolla tunti tuplaat jo kuukausitulosi.

Vierailija
11/114 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pienituloinen yksinasuva työssäkäyvä, ja ruoka- ja päivittäistavaraostoksiin menee hieman yli 200 euroa kuussa. Saisin summaa pienemmäksikin, jos se olisi tarpeen.

Vierailija
12/114 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteita saat ilmaiseksi roskalava palstoilta. Bussilippua et tarvi jos olet työtön. Puuroa ostat ja vaikka kaalia. Kalastat itse proteiinisi. Marjoja ja sieniä. Kestää leikata vaikka ja kuinka.

Vierailija
13/114 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee kuukausittain rahaa s-markettiin vastaaviin ostoksiin (ruoka, shampoot, pesuaineet, polttimot) n. 550 €/kk. Mekään ei käytetä muita kauppoja.

Ja meidän perheeseen kuuluu siis äiti, isä, ja kaksi poikaa, toinen saa vielä kouluruoan mutta toinen on koulunsa jo käynyt ja sapuskoi kaikki ateriat kotona.

Juuri syötiin myöhäinen päivällinen; 2 kg perunapussista muusi, ja alennusjauhelihasta kastike. Kylkeen omatekoista puolukkahilloa.

Vierailija
14/114 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tt-tuella pitäisi juhlia? Joskin ap taitaa jo juhlia jos ruokaan yms menee noin paljon kuukaudessa.

Vierailija
15/114 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sitä rahaa saa tekemättä mitään, ei ehkä osaa tai viitsi ajatella kovin säästäväisesti. Kaikki maksetaan. Tuo on vain se raha, jonka saat ihan itsellesi ruokaan ja muihin juttuihin mitä päähän tulee.

Vierailija
16/114 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen pienituloinen yksinasuva työssäkäyvä, ja ruoka- ja päivittäistavaraostoksiin menee hieman yli 200 euroa kuussa. Saisin summaa pienemmäksikin, jos se olisi tarpeen.

Ihan kuin itse olisin kirjoittanut tuon yläpuolella olevan, olemme samiksia

😉

Vierailija
17/114 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatteita saat ilmaiseksi roskalava palstoilta. Bussilippua et tarvi jos olet työtön. Puuroa ostat ja vaikka kaalia. Kalastat itse proteiinisi. Marjoja ja sieniä. Kestää leikata vaikka ja kuinka.[/quote

Kuule kun kaikilla ei ole mahdollisuutta kalastaa ja siihenkin tarvitsee luvat ja veden olisi oltava puhtaampaa, mistään satama-altaasta ei puhdasta kalaa tule. Metsät, joissa on edes vähän puhtaita marjoja, ovat kaukana. Niistä saatava säästö menee sitten matkakuluihin. Ja miten niin ei tarvitse bussilippuja. Kaikilla ei se lähikauppa ole nurkan takana. Ja ne ilmaisvaatteet ovat lähes aina huonokuntoisia. Hoida ensin omat asiasi kuntoon ja tule vasta sitten tänne neuvomaan

Vierailija
18/114 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostamalla halvempaa ruokaa ja tekemällä ruokaa itse.

Vierailija
19/114 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatteita saat ilmaiseksi roskalava palstoilta. Bussilippua et tarvi jos olet työtön. Puuroa ostat ja vaikka kaalia. Kalastat itse proteiinisi. Marjoja ja sieniä. Kestää leikata vaikka ja kuinka.[/quote

Kuule kun kaikilla ei ole mahdollisuutta kalastaa ja siihenkin tarvitsee luvat ja veden olisi oltava puhtaampaa, mistään satama-altaasta ei puhdasta kalaa tule. Metsät, joissa on edes vähän puhtaita marjoja, ovat kaukana. Niistä saatava säästö menee sitten matkakuluihin. Ja miten niin ei tarvitse bussilippuja. Kaikilla ei se lähikauppa ole nurkan takana. Ja ne ilmaisvaatteet ovat lähes aina huonokuntoisia. Hoida ensin omat asiasi kuntoon ja tule vasta sitten tänne neuvomaan

Ne kalat uivat, ovat siis saattaneet jopa Ruotsista eli Virosta asti uida. Ihan samaa kalaa saa kaupasta.

Vierailija
20/114 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on jälleen hyvä todiste liian antelijaiden sosiaalitukien puolesta kun vieläkin jaksaa vinkua ja valittaa tukien pienuudesta eikä etsi töitä