Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hävettää mennä ulos lenkille juoksemaan

Vierailija
12.04.2023 |

Tuntuu jotenkin siltä, että näytän todella tyhmältä ja vien tilaa muilta lenkkeilijöiltä. Mitä te tekisitte tässä tilanteessa?

Kommentit (175)

Vierailija
41/175 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin lohduttava ketju. Juuri kävin toissapäivänä kävelyllä ja mietin, että onpa kurja, kun on näin valoisat kevätillat - kaikki näkee kun minä tässä kävelen. Ja mietin myös, miten itsetunto voi olla näin huono vielä näin 42-vuotiaana. Mietin, että voisi vaikka juosta joskus, mutta se nyt vasta hävettäisikin. Pyöräily on kuitenkin ok, sitä teen paljon ja se ei jostakin syystä aiheuta häpeää.

En ole ylipainoinen eli ei ole edes siitä kiinni. Jotenkin oma olemus on aina vaan hävettänyt.

Vierailija
42/175 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ratkaissut tämän AP:n ongelman pyöräilemällä. Muutenkin pyöräilyssä pääsee tilanteista nopeammin ohi, ja jos saman ajan pyöräilee, kuin lenkkeilee, niin kaloreja kuluu samalla tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/175 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti, miten paljon itse lenkkeillessäsi kiinnität huomiota muihin lenkkeilijöihin. Arvosteletko mielessäsi jotakuta hänen tyylistään, vauhdistaan tai ulkonäöstään? Tuskin. 99 % muista kulkijoista kiinnittää sinuun huomiota tasan yhtä vähän kuin mitä sinä muihin lenkkeilijöihin. Toki joukossa saattaa olla joku yksittäinen idiootti, mutta miksi välittää hänestä. Todennäköisesti kysymys on henkilöstä, joka yrittää nostaa omaa huonoa itsetuntoaan hakemalla jonkun, jota paremmaksi hän voi kokea itsensä.

Vierailija
44/175 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan ajattele suurimmasta osasta lenkkeilijöitä yhtään mitään. Enkä kenestäkään mitään pahaa. Jos näen ylipainoisen ja selvästi tuskastuneen, mutta päättäväisen lenkkeilijän, olen ylpeä hänestä. Jos näen jonkun hölkkäävän hassunnäköisesti, saatan hymyillä, mutta en ajattele että hän tekee mitään väärin.

Vierailija
45/175 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse näyttäisin tyhmältä, se on muiden ongelma, jos haluavat katsoa. Laissa ei myöskään ole juuri sinulta tietääkseni kielletty lenkkeilyä.

Vierailija
46/175 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yritän välillä juosta, joo en ole vuosiin juossut ja kyllä muiden juoksu näyttää niin helpolta ja kevyeltä, itse läähätän punaisena ja tuntuu että askel on todella raskas. Jollain tasolla kyllä ymmärrän ettei ne muut välitä miltä näyttää se minun juoksu, mutta kun itse tiedostan. Ja kyllä ymmärrän senkin, entisenä urheilijana juoksijana, että kaikki hengästyy ja hikoilee, mutta oma tuntuu niin liioiteltulta.

Vierailija
47/175 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä tän ketjun idea nyt oikein on?

Vierailija
48/175 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kans hieno kello ..silti naisii ei kiinnosta..ei tuu juttelee..ärsyttää..

Vierailija
49/175 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse lenkkipolulla oikeassa reunassa niin et ole tiellä. Nopeammat ohittaa vasemmalta ja et tuki vastaantulijoiden reittiä.

Eilen näin jonkun mamman lyllertämässä joka ei tätäkään osannut.

Vierailija
50/175 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron jotain vielä nolompaa: saman mäen kävely ylös ja alas useamman kerran viikossa kotini lähellä välillä reippaammin ja välillä laiskemmin.

Olen aika varma, että moni pitää minua aivan kahelina, mutta hölkkä saati juoksu ei ole enää mahdollista keuhkojen takia, joten pitää löytää muita keinoja kuormittaa itseäni. Talvella kylmä ottaa keuhkoihini aivan liikaa ja keväästä syksyyn vaivaavat kaikki mahdolliset allergiani.

Tämän päivän suoritus oli normaaliakin surkeampi. Laiskasta kävelystä huolimatta keuhkot totesivat, että riittää tämä ulkona pölyssä olo eikä avaavakaan auttanut, joten tulin kotiin yskimään.

Vierailija
51/175 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntopyörän hankit kotiin. Ei rasitu polvet.

Vierailija
52/175 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt jo noin 20 v lenkillä ja myöskin kuntosalilla ja erilaisilla ryhmäliikuntatunneilla.

Oikeasti, kaikennäköisiä ja -kokoisia ihmisiä näkee tekemässä noita kaikkia asioita, eikä kukaan (paitsi ehkä joku imbesilli teinin tasolle jäänyt idiootti, josta ei tarvitse välittää) ole kiinnostunut siitä, miltä muut ihmiset näyttävät. Jokainen keskittyy omaan suoritukseensa ja korkeintaan mielessään tsemppaa toisia, jotka ovat innostuneet samasta hommasta, olivat sitten aloittelijoita tai konkareita.

Eli sekaan vaan nauttimaan liikunnan ilosta!

Vierailija
53/175 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäkedonkkki

Vierailija
54/175 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ratkes sillä että hankin itselleni juoksumaton https://www.vitamiini.org/paras-juoksumatto/ Eipähän ole enää tarvinnut miettiä sitä mitä muut ajattelee ja pystyy juoksemaan huonolla kelilläkin. Toki hintava ostos.

Mua hävettää ehkä eniten se juoksutyyli ja tekniikka. Jotenkin tuntuu siltä että olen ihan naurunalainen :(

Mä nauran aina kun mies juoksee naisten juoksutekniikalla :D eli jalat osuu peppuun :D:D

NYT mua hävettää! Kuka sä olet arvostelemaan kenenkään juoksutyyliä, menköön vaikka karhunjuoksua!

AINa saa hävetä näitä tämmösiä, miks ei sua ole kasvatettu!

Jokainen juoskoon/kävelköön just ihan omalla tyylillä/vaatteissa. Tai maatkoon sohvalla. Jokaisen oma asia.

Vierailija
55/175 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Juoksu tuntuu myös välineurheilulta, että pitäisi olla säähän sopivat vaatteet (enkä käytä pyllyhousuja) ja mulla on myös vain polkujuoksukengät, jotka varmaan näyttävät tyhmiltä tavallisella alustalla.

Vierailija
56/175 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuisin paikassa jossa on vähemmän ihmisiä. Tai pääsee kauas muista, johonkin kellon aikaan. Ei ole tuijottajia sitten niin montaa.

Vierailija
57/175 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtasin juuri häpeäni! Aargh! Mutta mitään pahaa ei tapahtunut, tämän lisäksi. Nyt odotan, että se laantuu.

Muista, meitä on muitakin!!! :)

Vierailija
58/175 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänen aika.

Vierailija
59/175 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Filmi katkee Biiffis

Vierailija
60/175 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut koko ketjua mutta ainakin jossain viestissä mainittiin että hävettää koska ylipaino.

Olen itse normaalipainoisena aloittanut lenkkeilyn tänä vuonna, ja näytän varmasti ihan yhtä huonolta/hyvältä kuin kuka tahansa muukin jäätävän punaisine ja hikisine kasvoineni sekä tuskainen irve naamalla.

Monesti tulee vastaan muita juoksioita, osa normaalipainoisia, osa todella hoikkia ja osa ylipainoisia. Kaikki juoksevat omaa menoa eikä kukaan herätä sen kummempia tunteita. Paitsi ehkä nuoret miehet jotka ilman hikeä vetävät 5 krt nopeudella.

Joskus olen kiinnittänyt hieman huomiota isompikokoiseen lenkkeilijaan. Vain hyvin lyhyeksi hetkeksi ja silloin olen ihaillut sitä ihmistä. Että vau, hän jaksaa juosta ja yrittää. Juoksemisen aloittaminen on ollut jo itselläkin tarpeeksi vaikeaa ja raskasta, ja oletan että jos kiloja on runsaasti niin se on sitäkin epämukavampaa ja polville kivuliasta.

Älä missään nimessä anna kuvitellun paheksunnan estää itseästi elämästä terveellisemmin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan