Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakoitsija, voisitko lopettaa tupakoinnin parisuhteen takia?

Vierailija
12.04.2023 |

Jos olisit oikein rakastunut ja toinen osapuoli ei pitäisi tupakoinnistasi, niin voisitko lopettaa?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Enkä usko tupakoivalla ja tupakoimattomalla olevan muutenkaan mitään yhteistä.

Huvittava ennakkoluulo. Itse tupakoin ja seurustelin aiemmin kolme vuotta tupakoimattoman kanssa. Nyt jälleen tupakoimaton kumppani ja yhteistä taivalta takana yli viisi vuotta. Joitain kiinnostaa tupakointia enemmän ihmisen ajatukset ja yleinen älykkyys.

Veikkaan useimpien tupakoimattomien pitävän kumppaniehdokkaan tupakointia ratkaisevana tekijänä miksi toista ei nähdä kumppanivaihtoehtona. Poikkeuksia toki on kuten kaikessa. 

Vierailija
22/54 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lopettaa ihan itsensä takia. Ei ole kiva joutua myöhemmin kitumaan loputtoman pitkien hoitojonojen hännille sairauksiensa kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä parisuhteessa nuorena lopetin tupakoinnin vuodeksi. Suhteen loppuvaiheessa aloitin taas tupakoinnin uudestaan.

Vierailija
24/54 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali tupakoiva ei kelpaa, mutta sitten tupakoimattomassa vieraissakävijässä roikutaan loputtomasti 😂

Vierailija
25/54 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin

Vierailija
26/54 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoiminen alkaa olla ihan marginaalin hommaa nykyään. Vuonna 2020 miehistä 14% ja naisista 11% tupakoi päivittäin.

Vierailija
27/54 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakoiminen alkaa olla ihan marginaalin hommaa nykyään. Vuonna 2020 miehistä 14% ja naisista 11% tupakoi päivittäin.

Kansa on köyhtynyt. Ne piirtää joila on liitua.

Vierailija
28/54 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan haluaisi seurustella tupakkimiehen tai naisen kanssa?

Tai päihteen käyttäjän tms? Tai peliongelmaisen

Jos ihmisellä on riippuvuusongelmia niin ei huvittaisi alkaa niitä jakaa jos ei oo itsellä vastaavia

Vierailija
29/54 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voisi. Jos en kelpaa sellaisena kuin olen, niin voi voi.

Tupakoimattomien kannalta on parempi että tupakoitsijat pariutuvat keskenään. Se on samalla pariskunnalle rakas yhteinen harrastus kun päivä alkaa molemmilla rööki suussa. Jos ei ole vakuuttunut tupakoinnan haitallisuudesta,  niin ei varmaankin usko liikunnan hyödyllisyyteen tai edes pyri terveelliseen ruokavalioon. Tupakointi turtuttaa myös haju- ja makuaistia minkä tupakoimattomat huomaavat hyvin helposti.

Vierailija
30/54 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvittelisi että hyvin harva pitää tupakointia enää minään hienona filmitähtien tapana kuten 1950- ja 1960-luvun mainoksissa. Onneksi valistus on toiminut tehokkaasti ja tupakointia tuskin pidetään muodikkaana yhdessäkään kehittyneessä länsimaassa. Kun tupakointi on saatu tehokkaasti vähenemään, ei ole myöskään mitään syytä sallia kannabiksen polttelua sen tilalle tai rinnalle.

Lääkäri rentoutuu töissä:

1960-luvun tupakkamainoksia

Vierailija
31/54 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakoimattomien kannalta on parempi että tupakoitsijat pariutuvat keskenään. Se on samalla pariskunnalle rakas yhteinen harrastus kun päivä alkaa molemmilla rööki suussa. Jos ei ole vakuuttunut tupakoinnan haitallisuudesta,  niin ei varmaankin usko liikunnan hyödyllisyyteen tai edes pyri terveelliseen ruokavalioon. Tupakointi turtuttaa myös haju- ja makuaistia minkä tupakoimattomat huomaavat hyvin helposti.

Miksi kuvittelet, etten tiedostaisi tupakoinnin haittavaikutuksia terveyteen? En minä täällä ikuisesti elä, joten ei minua kiinnosta jotkut muutamat kääkkävuodet lisää elinkaaren lopusta. Lopettaisin tupakoinnin sen takia, että saisin kauemmin hourailla dementikkona ja lyllertää rollaattorilla? No thanks.

Vierailija
32/54 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Enkä usko tupakoivalla ja tupakoimattomalla olevan muutenkaan mitään yhteistä. En kyllä usko mihinkään muihinkaan parisuhteen vuoksi tehtäviin elämänmuutoksiin. Ne pitää lähteä omasta halusta.

Mitä ihmettä, tunnen vaikka kuinka monta pariskuntaa, joista vain toinen polttaa (itseni mukaanlukien). En oikein ymmärrä miten se pelkkä tupakointi ja tupakoimattomuus voi tarkoittaa, ettei olisi mitään yhteistä.

Vierailija
33/54 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siinäpä taas ennakkoluuloja kerrakseen. Millä perusteella tupakoiva ei harrastaisi liikuntaa tai söisi terveellisesti? Tiedän monta tupakoimatonta, jotka vetävät roskaruokaa ja ainoa liikuntamuoto on kotoa kauppaan, ja sitten taas meitä tupakoivia, jotka käy salilla 3-4krt viikossa, pyöräilee/lenkkeilee useamman tunnin viikossa ja syö huomattavasti terveellisemmin.

Ja vastauksena kysymykseen, ei, en olisi valmis muuttamaan tapojani toisen vaatimuksesta. Voisin tehdä sen itse oma-alotteisesti, mutten ikinä toisen vaatimuksen takia.

Vierailija
34/54 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Enkä usko tupakoivalla ja tupakoimattomalla olevan muutenkaan mitään yhteistä. En kyllä usko mihinkään muihinkaan parisuhteen vuoksi tehtäviin elämänmuutoksiin. Ne pitää lähteä omasta halusta.

Mitä ihmettä, tunnen vaikka kuinka monta pariskuntaa, joista vain toinen polttaa (itseni mukaanlukien). En oikein ymmärrä miten se pelkkä tupakointi ja tupakoimattomuus voi tarkoittaa, ettei olisi mitään yhteistä.

Tämä! Täällä on suorastaan ihan ihmeellisiä lähtökohtaisia ajatuksia. Jotenkin tuntuu täällä ajateltavan, että tupakoitsijat ja ei-tupakoitsijat olisivat jotenkin täysin erilaisia ihmisiä. He voivat olla hyvinkin samanlaisia esim luonteenpiirteiltään, kiinnostuksen kohteiltaan jne.

Tupakoitsijoita pidetään jotenkin tyhminä tms, mutta esim töissä olen nähnyt miljoona tyhmempää tupakoimatonta ihmistä kuin työpaikan tupakoitsijat.

Vierailija
35/54 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lopettanut. Ainoa ihminen, kenen takia olen tupakoinnin lopettanut pysyvästi, on oma lapseni. Toki jo heti silloin, kun sain raskaudesta tietää.

Vierailija
36/54 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se monella niin menis että syöpäkääryle ennen kaikkea, ehkä korkeintaan vähentää alkuun mieliksi ja sitten taas uunit täysille kun ollaan sinuiksi päästy. Eräs mainitsi tupakoinnin "typeräksi" syyksi johon suhde voisi kaatua, minusta aikamoista vähättelyä jos ei satu haluamaan tulevaisuutta keuhkosyöpäisen kanssa.

Vierailija
37/54 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lopetin kun kauniisti pyydettiin. Tosi hyvä ja järkevä pyyntö.

Ilmeisesti se esitettiin just oikealla tavalla kun tällainen aski per päivä polttaja lopetti.

Mäkin olen pyytänyt kauniisti: en halua menettää sinua keuhosyövälle, niin kuin sukulaiseni. Voisitko lopettaa? " Lopetti.

Vierailija
38/54 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuvittelet, etten tiedostaisi tupakoinnin haittavaikutuksia terveyteen? En minä täällä ikuisesti elä, joten ei minua kiinnosta jotkut muutamat kääkkävuodet lisää elinkaaren lopusta. Lopettaisin tupakoinnin sen takia, että saisin kauemmin hourailla dementikkona ja lyllertää rollaattorilla? No thanks.

Ei kai ihmiset oikeasti ole näin tyhmiä? Kuvitteletko tosiaan, että tupakoitsijat elää terveinä siihen asti kunnes yht´äkkiä kuolevat pois leikaten sieltä elämänsä häntäpäästä vain ne kääkkävuodet pois?

Kyllä se on kuule niin, että tupakoitsijat sairastuvat nuorempina ja elävät ne kääkkävuodet nuorempina ja huonokuntoisempina kuin muut ja siihen päälle vielä kuolevat aiemmin kuin muut.

39/54 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun Tinder-profiilissani lukee, etten tupakoi, enkä voi sietää tupakointia. Silti saan jatkuvasti tykkäyksiä tupakkamiehiltä. Kerran sitten tahallani matchasin tupakkamiehen kanssa, joka oli löhettäny minulle tykkäyksen. Kirjoitin hänelle, etten voi sietää tupakointia ja että olen sen maininnut profiilissani. Silllin mies suuttui ja kirjoitti, että hän ei pidä siitä, että häntä aletaan käskyttää. Itsehän hän oli lähettänyt minulle tykkköyksen ja sitten hän suuttui siitä, kun minä kirjoitin, etten halua tupakoivaa miestä.

Vierailija
40/54 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisitko laihduttaa normaalipainoon parisuhteen takia..

Ton jos kysys niin kyllä hyökättäs kimppuun tällä palstalla ja jokaisella ois joku harvinainen sairaus mikä lihotti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme