Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ratkaisuksi terveyssideallergiaan, kun kuukuppia ei voi käyttää ja on todella runsaat kuukautiset?

Vierailija
11.04.2023 |

Olen allerginen jollekin, jota on terveyssiteissä. Jokin kemikaali tms. Alapää menee ihan rikki, sekä limakalvot että iho, punoittaa, kutisee ja polttelee ihan sietämättömällä tavalla. Mikä ihme tähän ratkaisuksi?

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itse kestositeitä

Asetuta hormonikierukka

Vierailija
2/74 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitekäs estositeet? Voit tehdä niitä itsekin niin voit valita materiaalit. Tai jos raskaus ei ole toiveissa kokeile josko hormonikierukka/minipillerit lopettaisivat kuukautiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitekäs estositeet? Voit tehdä niitä itsekin niin voit valita materiaalit. Tai jos raskaus ei ole toiveissa kokeile josko hormonikierukka/minipillerit lopettaisivat kuukautiset.

Siis kestositeet 😄

Vierailija
4/74 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukautissieni

Vierailija
5/74 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kuparikierukka. En saa käyttää hormoniehkäisyä.

Pitääkö nuo kestositeet varmasti runsaan vuodon sisällään? Ja pysyykö side paikoillaa kun kävelee, kumartelee, nostelee ym? En halua olla töissä housut veressä, vessaan pääsee vain parin tunnin välein.

Ap

Vierailija
6/74 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kannattaa kääntyä gynekologisi puoleen. Ehkä pääset sllergiatestiin tai hän ehdottaa muita toimenpiteitä.

Vierailija
7/74 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormoni kierukka.

Vierailija
8/74 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään saa sellasia menkkapikkareita esim lindexiltä, suosittelen todella, en muita kuukautissuojia enää käytäkään!

Vierailija
9/74 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kestositeet 😄

Arvasin että tarkoitit kestoja. Mutta joku estoside olisi runsaisiin kuukautisiin varmaan parempi. Mistähän sellaisia saisi 😅 . Ap

Vierailija
10/74 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
11/74 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään saa sellasia menkkapikkareita esim lindexiltä, suosittelen todella, en muita kuukautissuojia enää käytäkään!

Olen nähnyt mainoksia niistä. Imeekö ne oikeasti runsaan vuodon?

Ap

Vierailija
12/74 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tena

Vierailija
13/74 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautisalushousut. Oma elämä ainakin parani kun aloin käyttämään. Niitä on monenlaisia. Itselläni ei ole ollut kertaakaan ohivuotoja. Eivät tunnu märiltä tai muuten epämiellyttävirltä kuten siteet jne.

Vierailija
14/74 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamponi? Menkkapikkarit?

Vierailija
15/74 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö terveydenhoitajalta tai lääkäriltä saisi jotain apua? Kysyisin enemmin sieltä kuin tältä palstalta :)

Vierailija
16/74 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niihin laitetaan joku kemikaali, sitten muitakin kirvelee ja karhentaa. Entä lasten kangaskestovaipoista joku viritelmä. Vaatisikohan se kankaan sisälle vanua tai siteen. Miten sen virittelisi tai ompelisi. Kangas pitäisi voida pestä pesukoneessa, mutta taas pesuaine ei saisi aihettaa yliherkkyyttä. Entä ekokauppojen vaihtoehdot, onko mitään.

Vierailija
17/74 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenvuotoa hillitsevä lääke, kysy gynekologilta. Todennäköisesti tyrkyttää sinulle kierukkaa, mutta kun oikein vaatii niin reseptin saa.

Vierailija
18/74 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi niihin laitetaan joku kemikaali, sitten muitakin kirvelee ja karhentaa. Entä lasten kangaskestovaipoista joku viritelmä. Vaatisikohan se kankaan sisälle vanua tai siteen. Miten sen virittelisi tai ompelisi. Kangas pitäisi voida pestä pesukoneessa, mutta taas pesuaine ei saisi aihettaa yliherkkyyttä. Entä ekokauppojen vaihtoehdot, onko mitään.

Oletko koskaan haistanut avatessa vauvojen vaippapaketin sisään? Sieltä lehahtaa vahva kemikaalin haju.

Vierailija
19/74 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä vain! Osta niitä kaikista imutehokkaimpia. Mun kuukautisista tuli järkyttävän runsaat kuopuksen syntymän jälkeen, ja niin vain niistäkin noilla selviän. Kerran yön jälkeen meinasi aamulla vuotaa ohi, mutta olen itsekin siis ollut ällistynyt näiden tehosta ja kätevyydestä. Oon kokeillut paria merkkiä ja tykännyt eniten Lindexiltä ostetuista. :)

Vierailija
20/74 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä vain! Osta niitä kaikista imutehokkaimpia. Mun kuukautisista tuli järkyttävän runsaat kuopuksen syntymän jälkeen, ja niin vain niistäkin noilla selviän. Kerran yön jälkeen meinasi aamulla vuotaa ohi, mutta olen itsekin siis ollut ällistynyt näiden tehosta ja kätevyydestä. Oon kokeillut paria merkkiä ja tykännyt eniten Lindexiltä ostetuista. :)

Rupesi kiinnostamaan. Onko ne kovin toppahousujen tuntuiset päällä? Onko niissä joku muovi, joka estää läpivuodon?

Eli ne vaihdetaan aamulla ja illalla ja heitetään pyykkiin. Kestääköhän hyvinä kymmeniä pesuja, ovat näköjään aika kalliita?

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän