Uusi työpaikka ja tuleva leikkaus
Moi!
Osaisiko joku vastata minulle :) Aloitan kesätyöt (työsopimusta ei ole vielä tehty, tehdään vasta ekana päivänä) toukokuun puolivälissä. Minulle sanoi lääkäri, että leikkaus olisi touko- tai kesäkuussa. Pitääkö minun nyt kertoa työnantajalle, että mitä lääkäri sanoi? Olen myös ilmoittanut, että voin ottaa peruutusajan. Leikkauksen jälkeen sairasloma lähtee noin kahdesta viikosta minimissään. Voiko työnantaja vielä perua koko jutun, jos kuulee leikkauksesta?
Kiitos!
Kommentit (60)
Töitä hakiessani en tiennyt, että saisin lähetteen leikkaukseen näin nopeasti.
Ap
No minä peruisin ainakin, jos olisin se työnantaja.
Voi purkaa työsopimuksen, olet antanut harhaanjohtavaa tietoa. Leikkaustieto ei tule kellekään pyytämättä ja yllättäen.
Työkkäri käskee hakemaan työpaikkoja neljä kuukaudessa vaikka olisikin leikkauksia tai muita tärkeämpiä asioita
No olisiko sitten hyvä olla työtön leikkauksen takia, josta palautuminen kestää sen kaksi viikkoa? En ymmärrä teitä.
Ap
Turha näitä on murehtia. Todennäköisesti tuonkin työpaikan Kokoomus leikkaa pois niin nopeasti kuin pystyy.
Työ olisi minulle erittäin mieluinen, mutta valitettavasti siinä seisotaan ja liikutaan paljon.
Ap
Nyt en tiedä, uskallanko ilmoittaa työnantajalle mitään leikkauksesta. Eikä virallista aikaa ole edes tullut vielä..
Ap
Voi periaatteessa vielä purkaa, mutta on se silti rehellisempää kertoa tulevalle työnantajalle, että tilanne on muuttunut. Jos leikkaus on kesäkuun alussa & sairasloma vaikka kolme viikkoa, jää tuossa silti n. puolitoista kuukautta kesätyöaikaa (olettaen, että olet opiskelija pitkillä lomilla). Voitko pyytää alkuperäisen idean muutosta; olisit töissä lyhyemmän aikaa?
Jos sulla ei ole vielä edes leikkausaikaa niin en sanoisi mitään
Ja voit sinä ilmoittaa sairaalaan että sopii siirtolaiseksi syksylle
Suosituksia on sitten turha siitä paikasta odottaa saavansa. Tai kesätöitä tulevaisuudessa.
Leikkauksia tuskin tehdään kesällä ollenkaan
Hus tekee vain hätäleikkaukset
Kerro leikkauksesta vasta sitten, kun leikkausaika varmistuu.
Vaikka lääläri onkin nyt antanut arvion leikkausajasta, niin se voi hyvinkin siirtyä paljon myöhemmäksi.
Sairaanhoidon tila on sellainen että leikkaus ei ole kyllä kesällä
Työsuhde ei joka tapauksessa käynnisty ennen kuin olet työkykyinen.
Vierailija kirjoitti:
Työkkäri käskee hakemaan työpaikkoja neljä kuukaudessa vaikka olisikin leikkauksia tai muita tärkeämpiä asioita
Lääkäri kyllä kirjoittaa sairauslomaa leikkauksen jälkeen, työttömällä on oikeus myös sairaslomaan, eli toipumiseen.
Sairausajan palkkaan ei ole oikeutta sitten, kannattaa tutustua työsopimuslakiin.
Onko leikkausta mahdollista siirtää hyvällä syyllä? Itse olen ollut 1,5 vuotta HUS:n leikkausjonossa ja siinä oli mahdollisuus siirtää aikaa muistaakseni 2 kertaa.
Tarkoitan, että menisit leikkaukseen vasta syksyllä. Jos et pysty tekemään töitä ilman leikkausta, silloin sinun ei kannata ottaa tuota kesätyöpaikkaa vastaan.
En siirtäisi leikkausta, koska kiputilanne on sen verran paha. Minulla on päivittäiset, voimakkaat alavatsakivut (endometrioosi). Kipulääkityksellä ja hormoneilla ei ole vastetta, siksi leikataan.
Ap
Minkä vuoksi olet ylipäätään hakenut kesätöihin, kun joudut olemaan ties kuinka kauan sairaslomalla? Eikö ihmisillä ole enää mitään moraalia?