Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi työpaikka ja tuleva leikkaus

Vierailija
11.04.2023 |

Moi!

Osaisiko joku vastata minulle :) Aloitan kesätyöt (työsopimusta ei ole vielä tehty, tehdään vasta ekana päivänä) toukokuun puolivälissä. Minulle sanoi lääkäri, että leikkaus olisi touko- tai kesäkuussa. Pitääkö minun nyt kertoa työnantajalle, että mitä lääkäri sanoi? Olen myös ilmoittanut, että voin ottaa peruutusajan. Leikkauksen jälkeen sairasloma lähtee noin kahdesta viikosta minimissään. Voiko työnantaja vielä perua koko jutun, jos kuulee leikkauksesta?

Kiitos!

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä vuoksi olet ylipäätään hakenut kesätöihin, kun joudut olemaan ties kuinka kauan sairaslomalla? Eikö ihmisillä ole enää mitään moraalia?

Vierailija
2/60 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä hakiessani en tiennyt, että saisin lähetteen leikkaukseen näin nopeasti.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä peruisin ainakin, jos olisin se työnantaja.

Vierailija
4/60 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi purkaa työsopimuksen, olet antanut harhaanjohtavaa tietoa. Leikkaustieto ei tule kellekään pyytämättä ja yllättäen.

Vierailija
5/60 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri käskee hakemaan työpaikkoja neljä kuukaudessa vaikka olisikin leikkauksia tai muita tärkeämpiä asioita

Vierailija
6/60 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisiko sitten hyvä olla työtön leikkauksen takia, josta palautuminen kestää sen kaksi viikkoa? En ymmärrä teitä.

Ap

Vierailija
7/60 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha näitä on murehtia. Todennäköisesti tuonkin työpaikan Kokoomus leikkaa pois niin nopeasti kuin pystyy.

Vierailija
8/60 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ olisi minulle erittäin mieluinen, mutta valitettavasti siinä seisotaan ja liikutaan paljon. 

Ap

Vierailija
9/60 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en tiedä, uskallanko ilmoittaa työnantajalle mitään leikkauksesta. Eikä virallista aikaa ole edes tullut vielä..

Ap

Vierailija
10/60 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi periaatteessa vielä purkaa, mutta on se silti rehellisempää kertoa tulevalle työnantajalle, että tilanne on muuttunut. Jos leikkaus on kesäkuun alussa & sairasloma vaikka kolme viikkoa, jää tuossa silti n. puolitoista kuukautta kesätyöaikaa (olettaen, että olet opiskelija pitkillä lomilla). Voitko pyytää alkuperäisen idean muutosta; olisit töissä lyhyemmän aikaa?

Vierailija
11/60 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla ei ole vielä edes leikkausaikaa niin en sanoisi mitään

Ja voit sinä ilmoittaa sairaalaan että sopii siirtolaiseksi syksylle

Vierailija
12/60 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosituksia on sitten turha siitä paikasta odottaa saavansa. Tai kesätöitä tulevaisuudessa.

Vierailija
13/60 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkauksia tuskin tehdään kesällä ollenkaan

Hus tekee vain hätäleikkaukset

Vierailija
14/60 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro leikkauksesta vasta sitten, kun leikkausaika varmistuu.

Vaikka lääläri onkin nyt antanut arvion leikkausajasta, niin se voi hyvinkin siirtyä paljon myöhemmäksi.

Vierailija
15/60 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoidon tila on sellainen että leikkaus ei ole kyllä kesällä

Vierailija
16/60 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsuhde ei joka tapauksessa käynnisty ennen kuin olet työkykyinen.

Vierailija
17/60 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkäri käskee hakemaan työpaikkoja neljä kuukaudessa vaikka olisikin leikkauksia tai muita tärkeämpiä asioita

Lääkäri kyllä kirjoittaa sairauslomaa leikkauksen jälkeen, työttömällä on oikeus myös sairaslomaan, eli toipumiseen.

Vierailija
18/60 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairausajan palkkaan ei ole oikeutta sitten, kannattaa tutustua työsopimuslakiin. 

Vierailija
19/60 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko leikkausta mahdollista siirtää hyvällä syyllä? Itse olen ollut 1,5 vuotta HUS:n leikkausjonossa ja siinä oli mahdollisuus siirtää aikaa muistaakseni 2 kertaa. 

Tarkoitan, että menisit leikkaukseen vasta syksyllä. Jos et pysty tekemään töitä ilman leikkausta, silloin sinun ei kannata ottaa tuota kesätyöpaikkaa vastaan.

Vierailija
20/60 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siirtäisi leikkausta, koska kiputilanne on sen verran paha. Minulla on päivittäiset, voimakkaat alavatsakivut (endometrioosi). Kipulääkityksellä ja hormoneilla ei ole vastetta, siksi leikataan.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän