Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi työpaikka ja tuleva leikkaus

Vierailija
11.04.2023 |

Moi!

Osaisiko joku vastata minulle :) Aloitan kesätyöt (työsopimusta ei ole vielä tehty, tehdään vasta ekana päivänä) toukokuun puolivälissä. Minulle sanoi lääkäri, että leikkaus olisi touko- tai kesäkuussa. Pitääkö minun nyt kertoa työnantajalle, että mitä lääkäri sanoi? Olen myös ilmoittanut, että voin ottaa peruutusajan. Leikkauksen jälkeen sairasloma lähtee noin kahdesta viikosta minimissään. Voiko työnantaja vielä perua koko jutun, jos kuulee leikkauksesta?

Kiitos!

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit pyytää jo nyt että leikkaus on töiden loputtua

Vierailija
22/60 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet työsopimuksen normaalisti ja menet töihin

Sinulla ei ole oikeasti tietoa vielä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että leikkaus on kuulemma viimeistään elokuussa. Työ kestäisi elokuun viimeiseen päivään asti.

Ap

Vierailija
24/60 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ole tehnyt työsopimusta vielä??

Vierailija
25/60 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En siirtäisi leikkausta, koska kiputilanne on sen verran paha. Minulla on päivittäiset, voimakkaat alavatsakivut (endometrioosi). Kipulääkityksellä ja hormoneilla ei ole vastetta, siksi leikataan.

Ap

En olisi sinun tilanteessa edes hakenut kyseistä työpaikkaa, oli leikkaus tai ei. Miten pystyt siihen työhön jos on niin paljon kipuja?

Vierailija
26/60 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et ole tehnyt työsopimusta vielä??

Minulle tarjottiin paikkaa haastattelun jälkeen puhelimessa, ja otin sen sitovasti vastaan. Mitään sopimusta ei ole tehty ja oletan, että se tapahtuu ensimmäisenä työpäivänä sitten. Ja mainittakoon, että työnantaja on eräs kaupunki.

Vierailija
27/60 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon kommentteja täällä on, kiitos. Osaisiko joku vastata siihen, että olenko velvoitettu ilmoittamaan työnantajalle?

Ap

Vierailija
28/60 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että leikkaus on kuulemma viimeistään elokuussa. Työ kestäisi elokuun viimeiseen päivään asti.

Ap

No sittenhän kerkeät tekemään töitä kun leikkaus olisi vasta työsopimuksen loppupuolella. Ehkä voit neuvotella lyhyemmän työsuhteen?

Vierailija
29/60 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En siirtäisi leikkausta, koska kiputilanne on sen verran paha. Minulla on päivittäiset, voimakkaat alavatsakivut (endometrioosi). Kipulääkityksellä ja hormoneilla ei ole vastetta, siksi leikataan.

Ap

En olisi sinun tilanteessa edes hakenut kyseistä työpaikkaa, oli leikkaus tai ei. Miten pystyt siihen työhön jos on niin paljon kipuja?

Monet kärsivät vuosia endometrioosista ennen kuin pääsevät hoitoon. Niin varmaan ap:nkin tapauksessa. Vastaus ei varmaan ole työttömyydessä, vaan sairauden paremmasta hoidosta.

Ap:n tapauksessa en ilmoittaisi työnantajalle, kun on noi epämääräinen leikkausaika. Tessistä riippuen saikku menee todennäköisesti omaan piikkiin lyhyen työsuhteen takia..

Vierailija
30/60 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon kommentteja täällä on, kiitos. Osaisiko joku vastata siihen, että olenko velvoitettu ilmoittamaan työnantajalle?

Ap

Mielestäni pitäisi ilmoittaa sitten kun tiedät varmaksi milloin leikkaus on. Muutenhan siinä jää työnantajalle kuukausi ilman työntekijää eikä ole asiaan varautunut

Vierailija
31/60 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotat siihen että leikkausaika varmistuu ja kerrot sitten, voi olla että ehdit olla töissä koko kesän kuitenkin. 

Vierailija
32/60 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin sitä mieltä, että ilmoittaa sitten kun tulee tarkempaa tietoa. Toinen vaihtoehto on, että kertoo että tilanne on tällainen, en tiedä vielä tarkkaa aikaa. Mutta milloin voin odottaa tarkempaa leikkauskutsua.. 

Ap

Vierailija
33/60 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkkäri käskee hakemaan työpaikkoja neljä kuukaudessa vaikka olisikin leikkauksia tai muita tärkeämpiä asioita

Lääkäri kyllä kirjoittaa sairauslomaa leikkauksen jälkeen, työttömällä on oikeus myös sairaslomaan, eli toipumiseen.

Mitä työtön tekee sairaslomalla?

Vierailija
34/60 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jossain ketjussa naureskellaan naisten pienille kuukautiskivuille ja toisaalla pitäisi roikkua työttömänä. Koittakaa nyt päättää.

Vierailija
35/60 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin sitä mieltä, että ilmoittaa sitten kun tulee tarkempaa tietoa. Toinen vaihtoehto on, että kertoo että tilanne on tällainen, en tiedä vielä tarkkaa aikaa. Mutta milloin voin odottaa tarkempaa leikkauskutsua.. 

Ap

Joskus liika rehellisyys voi kostautua ja työ voi mennä sivu suun. Inhimillisyys on katoava luonnonvara. En osaa sanoa mitä kannattaisi tehdä. Teet minkä koet itse oikeaksi.

Vierailija
36/60 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ilmoita etukäteen koska leikkaus on varmaan vasta loppukesästä. Jos leikkaus olisikin alkukesästä et varmasti toivu työkuntoon enää tuohon hommaa koska on kuitenkin sen laatuinen operaatio.

Vierailija
37/60 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkkäri käskee hakemaan työpaikkoja neljä kuukaudessa vaikka olisikin leikkauksia tai muita tärkeämpiä asioita

Lääkäri kyllä kirjoittaa sairauslomaa leikkauksen jälkeen, työttömällä on oikeus myös sairaslomaan, eli toipumiseen.

Silloin ei tarvitse hakea töitä kun ei ole työmarkkinoiden käytettävissä eikä kykenevå työhön. Ilman sairaslomaa pitäisi hakea töitä velvotteiden mukaisesti.

Siksi sairasloma

Vierailija
38/60 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi purkaa työsopimuksen, olet antanut harhaanjohtavaa tietoa. Leikkaustieto ei tule kellekään pyytämättä ja yllättäen.

Peruutuspaikat tulevat useinkin yllärinä. Alun perin saat tiedon, että leikkaus on aikaisintaan 4 kk päästä, sitten tuleekin peruutusaika kahden kk päähän. Jos et ota sitä, se alunperäinen suunniteltu aika voi siirtyä vielä toisen kerran 4 kk. Kiireettömät leikkaukset voivat myös siirtyä esim koronatartunnan vuoksi jopa vuodella, kirurgit vaihtua kun alunperin sovittu kirurgi päättääkin vaihtaa työpaikkaa jne. Eli ei ole ollenkaan niin yksinkertaista kuin luulit.

Vierailija
39/60 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin ei tarvitse hakea töitä kun ei ole työmarkkinoiden käytettävissä eikä kykenevå työhön. Ilman sairaslomaa pitäisi hakea töitä velvotteiden mukaisesti.

Siksi sairasloma

Jos kyse on parista viikosta, se ei mjuuta käytänössä tilannetta mitenkään.

Vierailija
40/60 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnaisten päivien kertyminen keskeytyy. Tosin täytyy olla pidempi saikku kuin Kelan omavastuuaika.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä