Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko keittiöremontti maksaa?

Vierailija
11.04.2023 |

Mihin kannattaa varautua?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle uusittiin juuri kaikki: kaapit, tasot, välitilat, laitteet. Mitään rakenteita ei muutettu, vesipisteet ja muut pysyi ennallaan. 20 tonnia kaikkineen.

Samanlainen remppa kolmen vuoden takaa: 30.000€.

Kyllä kai se maksaa jos on itsellä peukalo keskellä kämmentä eikä osaa itse tehdä mitään. Kallein osuus remontista on työmiesten palkat.

Yksi työmies, lisäksi sit se pakollinen sähkäri niitä kytkentöjä, joita itse ei saa edes tehdä, varten. Maksoi 2500€ eli 8,3% kokonaiskulusta. Ei tuossa kokonaislaskussa paljon tuo tuntunut ja itse sain senkin ajan tehdä töitä ihan rauhassa. Mutta en tiedä mitä sulta on laskutettu rempoissa, mä käyn noi läpi aina ihan todella tarkkaan, milloin tultu ja milloin lähdetty, mitä on ostettu ohi urakan jne.

Vierailija
22/25 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mahdoton arvioida. Meneekö kaapit runkoineen vaihtoon? Muutetaanko toimintojen järjestystä eli tarviiko putki/sähkötöitä? Kelpaako Ikea vai tarviiko olla Puustelli? Kodinkoneet, mitä kaikkea ja minkä tasoista vai kelpaako vanhat? Teettekö osan töistä itse vai avaimet käteen? Minkä kokoinen keittiö?

Helpoiten ehkä pääset alkuun kokeilemalla Ikean suunnitteluohjelmaa, sieltä saa hyvää suuntaa materiaalien kustannuksista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hintahan riippuu siitä, mitä on valmis tekemään itse ja mitä hienouksia sinne keittiöönsä haluaa. Onko työtasot ja välitilat tarjouskaakelia, tuontimarmoria vai laminaattia.......Aika vaikeaa on päästä alle 10000 euroa, itse pääsin just ja just ja verkostoja piti hyödyntää. 

Meille tuli taloyhtiön patteriremppa ja siinä piti purkaa joka tapauksessa keittiökalusteita edestä pois. Keittiö oli tehty u-malliseksi, mutta lisää työtilaa saadakseen tee-se-itse asentaja oli katsonut viisaaksi kaapittaa myös patterien edustan, (jota ei saa kaapittaa, jotta ilma pääsee kiertämään ja mahdolliset putkivuodot tsekkaamaan), oli jätetty vaan pieni 40 cm rako. Tee-se-itse asentaja oli tehnyt useita asennusvirheitä ja mm. tiskikaapin paikka suhteessa tiskialtaaseen heitti metrin, oli kaapit menneet väärin päin.  Keittiökoneet jatkojohtovirityksillä....

Pamautettiin koko 90-luvun keittiö roskalavalle. 

Tämä oli jo 3 keittiö, jonka remppasin. Kalusteet ostin Ikeasta. Vesipisteitä ei siirretty, ne oli ihan ok. Kaakelilattiaa ei purettu, koska se oli asennettu 20 vuotta sitten seinästä seinään ja  edelleen hyvässä kunnossa, yksi pieni kolhu. Koneista meni vaihtoon kaikki, eli pakastin, jääkaappi, tiskari ja liesi. Päädyin siinäkin lattiaversioon induktioliedestä, koska pöydälle asennettava levytaso vie lisää työtilaa. Sähkäri kävi lisäämässä tarpeelliset pistokkeet ja asensi uudet valaisimet, putkari hoiti putkityöt. Kaapit kasasin ja asensin itse velipojan kanssa, ja tein kaikki tasoitukset, maalaukset ja silikonit ja listoitukset yms. Tuttu laatoitti välitilat. Patteriseinälle ei tullut kaapistoa, ainoastaan 60 cm leveä ja 140 cm pitkä pyörillä liikuteltava apupöytä, jonka voi laittaa miten päin tahtoo, joko kaappien väliin tai saarekkeeksi poikittain ja ne reunimmaiset nurkkakaapit jätin ilman ovea, saa tavarat sieltä ilman ovien kolinaa. Siellä on tavaraa tyyliä harvemmin tarvittavat.

Mitään aamiaiskaappia ei laitettu, en tajua mihin sitä tarvitaan.....Ehkä sitten pienessä keittiössä haluaa tavarat piiloon, isossa mahtuu kyllä kahvinkeitin ja leivänpaahdin olemaan ihan työtasolla. 

Mieti mitä oikeasti sinne tarvitset, jotta se on toimiva keittiö. Kyllä nuo markkinatyypit kaikkea tyrkyttää....Sitten otat tarjouksia. 

Vierailija
24/25 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hintahan riippuu siitä, mitä on valmis tekemään itse ja mitä hienouksia sinne keittiöönsä haluaa. Onko työtasot ja välitilat tarjouskaakelia, tuontimarmoria vai laminaattia.......Aika vaikeaa on päästä alle 10000 euroa, itse pääsin just ja just ja verkostoja piti hyödyntää. 

Meille tuli taloyhtiön patteriremppa ja siinä piti purkaa joka tapauksessa keittiökalusteita edestä pois. Keittiö oli tehty u-malliseksi, mutta lisää työtilaa saadakseen tee-se-itse asentaja oli katsonut viisaaksi kaapittaa myös patterien edustan, (jota ei saa kaapittaa, jotta ilma pääsee kiertämään ja mahdolliset putkivuodot tsekkaamaan), oli jätetty vaan pieni 40 cm rako. Tee-se-itse asentaja oli tehnyt useita asennusvirheitä ja mm. tiskikaapin paikka suhteessa tiskialtaaseen heitti metrin, oli kaapit menneet väärin päin.  Keittiökoneet jatkojohtovirityksillä....

Pamautettiin koko 90-luvun keittiö roskalavalle. 

Tämä oli jo 3 keittiö, jonka remppasin. Kalusteet ostin Ikeasta. Vesipisteitä ei siirretty, ne oli ihan ok. Kaakelilattiaa ei purettu, koska se oli asennettu 20 vuotta sitten seinästä seinään ja  edelleen hyvässä kunnossa, yksi pieni kolhu. Koneista meni vaihtoon kaikki, eli pakastin, jääkaappi, tiskari ja liesi. Päädyin siinäkin lattiaversioon induktioliedestä, koska pöydälle asennettava levytaso vie lisää työtilaa. Sähkäri kävi lisäämässä tarpeelliset pistokkeet ja asensi uudet valaisimet, putkari hoiti putkityöt. Kaapit kasasin ja asensin itse velipojan kanssa, ja tein kaikki tasoitukset, maalaukset ja silikonit ja listoitukset yms. Tuttu laatoitti välitilat. Patteriseinälle ei tullut kaapistoa, ainoastaan 60 cm leveä ja 140 cm pitkä pyörillä liikuteltava apupöytä, jonka voi laittaa miten päin tahtoo, joko kaappien väliin tai saarekkeeksi poikittain ja ne reunimmaiset nurkkakaapit jätin ilman ovea, saa tavarat sieltä ilman ovien kolinaa. Siellä on tavaraa tyyliä harvemmin tarvittavat.

Mitään aamiaiskaappia ei laitettu, en tajua mihin sitä tarvitaan.....Ehkä sitten pienessä keittiössä haluaa tavarat piiloon, isossa mahtuu kyllä kahvinkeitin ja leivänpaahdin olemaan ihan työtasolla. 

Mieti mitä oikeasti sinne tarvitset, jotta se on toimiva keittiö. Kyllä nuo markkinatyypit kaikkea tyrkyttää....Sitten otat tarjouksia. 

Miten tasoon asennettava liesitaso vie enemmän tilaa kuin lattialiesi? Ei oo moista tullu vastaan, tosi usein uuni ja liesi päällekkäin vaikka erilliset, niin saman tilan vie kuin lattialiesi.

Vierailija
25/25 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle vaihdettiin vain kaappien ovet, välitila ja kaikki koneet, koska kaikki on hyvin suunniteltu aikoinaan ja kaapit ovat erittäin hyvässä kunnossa. Maksoi noin 10 000 €.