Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Julma deittailutrendi "hiivuttaminen" yleistyy

Vierailija
11.04.2023 |

https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/9fbcbc1f-16f2-432a-8966-9126ddf86e77

"Käytännössä hiivuttamisella tähdätään samaan lopputulemaan kuin ghostaamisella; yhteydenpidon lopettamiseen. Siinä missä ghostaaja vain katoaa savuna ilmaan, "hiivuttaja polttaa liekin loppuun vähitellen. Asiasta kertoo esimerkiksi Mirror-lehti."

Joko sinä olet kokeillut hiivuttamista tai joutunut hiivutetuksi?

Kommentit (221)

Vierailija
121/221 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten toimesta todella yleistä.

Esim vedotaan kiireeseen tai laitellaan harvoin lyhyitä viestejä kun ei voida rehellisesti kertoa, että kiinnostusta ei ole.

On olemassa miestyyppi, jonka kanssa on pakko toimia näin: hullu. Jos sanot suoraan, niin saat miehestä stalkkaajan. Noita on miehissä yllättävän paljon, eikä se näy päällepäin. Ihan normaalilta vaikuttava mies saattaa olla sellainen.

Vierailija
122/221 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko siis niin, että kaikkien deittailujen täytyy aina päätyä automaattisesti onnistuneeseen parisuhteeseen, tai muuten on aina kyseessä joku salamyhkäinen "taktiikka"?

Ei saa lopettaa nopeasti, ei saa lopettaa hitaasti kuihtuen, aina pitäisi onnistua?

Mikä siinä toisen kunnioittamisessa edes sen verran, että päättää asiat arvokkaasti, on niin vaikeaa?

Kun mitään ei ole aloitettukaan yhteisellä sopimuksella niin ei sitä mitenkään virallisesti tarvitse lopettaakkaan. Tapailu on sellaista tutustumista ja tunnustelua, että voiko tästä kehkeytyä seurustelua vai ei.

Sillä toisella saattoi kehkeytyä.

Eikun niin, ne tapaikumppanit eivät ole ihmisiä, he ovat vain hyödykkeitä.

Tuntuu todella kaukaa haetulta ajatukselta ottaa vastuu pari kertaa tavatun henkilön tunteista. Kyllä ne ovat ihan sillä ihmisellä itsellään. Jos puolituntemattoman ihmisen kiinnostuksen puute kirvelee pahasti, kannattaa miettiä onko deittailu sellaista puuhaa mihin kannattaa lähteä. Valtaosa kun ei kiinnostu toisistaan, kuten tässäkin ketjussa on monesti sanottu.

Eikä se kiinnostumattomuus tee kenestäkään hyödykettä. Ihan absurdi ajatus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/221 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kun näille pitää aina olla joku trendikäs nimi. Se nyt vaan on fakta, että monet suhteet hiipuu. Sitä haluaa ehkä uskoa, mutta tunteet ei vaan lähde sillä tavalla kuin niiden kuuluisi. Sitten se suhde hiipuu pois.

Vierailija
124/221 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jestas, pitäisikö siis väkisin ylläpitää tapailusuhdetta täysin epäsopivaan tai epäkiinnostavaan henkilöön koska "hiivuttaminen" on rumasti tehty? Kyllä jokaisella on vapaassa maassa oikeus valita seuransa, sanoivat iltapäivälehdet mitä tahansa. 

Eihän kukaan ystävysty aivan eri aaltopituudella olevan ihmisen kanssa eikä siinä ole mitään väärää. C'est la vie. 

Et siis ymmärrä sellaista, että ihan vaan päätetään se suhde. Siinä vaiheessa, kun itseä oli hiivutettu kuukausi, mutta leikitty hurmuria aina hetkittäin niin, että pääsee panemaan, lopetin suhteen sinä päivänä, kun silmät avautuivat. Jotenkin minulle se oli ihan mahdollinen ja toimiva toimintatapa nostaa asia edelle ja todeta, että tämä homma loppuu nyt.

Vierailija
125/221 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa mitää uutta ole. Se on se hienotunteisin tapa kertoa miehelle, ettei ole yhteistä tulevaisuutta. Fiksu tajuaa vähemmällä, ap ei millään. Ap sitten ryhtyy vainoamaan.

Vierailija
126/221 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt ghostaamisen ja tämän "hiivuttamisen" kauhistelua itsekin. On mielestäni järjetöntä olettaa, että toinen olisi minulle tilivelvollinen siksi, että on päättänyt alkaa keskustelemaan tai tavannut muutaman kerran. Juuri siis vaikka siinä mielessä, että olisi velvollinen tarjoamaan selityksen miksi ei enää halua nähdä. Mielestäni ghostaaminen tai muuten tällainen selkeä keskustelun viilentäminen ovat aivan selkeitä merkkejä, ettei enää kiinnosta. Suurin osa ihmisistä ei sovi eikä päädy yhteen, en ymmärrä miksi asiasta tarvitsisi erillistä selitystä.

Sen sijaan olen pari kertaa törmännyt ihmeelliseen "jojotteluun". Tapailukumppani ei siis enää yhtäkkiä vastaa viesteihin, mistä päättelen että ok, kiinnostus loppui. Jossain vaiheessa hän laittaa viestiä, ehkä jopa ehdottaa tapaamista. Sitten peruu viime hetkellä, ei taas vastaa viesteihin ja kohta ottaa uudelleen yhteyttä. Tämä on mielestäni inhottavaa käytöstä, en tiedä miten tyypillistä nykyajan deittailussa.

Vierailija
127/221 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiivuttaminen on normaalia, kun kipinä puuttuu. Silloin pitää Paulin mennä itseensä ja tajuta, ettei nainen käy kuumana häneen.

Kun sinä Pauli et kuitenkaan kestä sitäkään, että se sanotaan sulle päin naamaa.

Suurin osa miehistä ei kestä. Ne ei kestä sitä, että ne jätetään.

Vierailija
128/221 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tota aina ollut, tosin varmasti pienemmässä mittakaavassa kuin nyt. Ennen tähän ei vaan tarvittu lapsellisia termejä.

Vierailija
129/221 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päin hemmettiä on asiat menossa.

Vierailija
130/221 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se niin vaikeaa vain sanoa suoraan, ettei kiinnosta. Naurettavaa pelleilyä aikuisilta ihmisiltä.

Vierailija
131/221 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onhan tuo ihan järkyttävää käytöstä, jos kuukausi tolkulla luvataan kuuta taivaalta ja jopa enemmän ja sitten alkaa yhtäkkiä alamäki... Ei varmasti tule vaan ihan yhtäkkiä "emmä haluukkaan" tyyliin puolen vuoden jälkeen, vaan koko ajan on kelvannut tyyliin pelkkä alapää ja koko ajan etsinyt muuta siinä sivussa.

Eihän tässä puhuta mistään kuun taivaalta lupailusta tai puolen vuoden tapailusta, vaan orastavasta tapailusta. Eli ihan vaan tutustumisvaiheesta, joka on se vaihe mihin suurin osa mahdollisista suhteista kosahtaa.

Vierailija
132/221 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska koskaan ei voi tietää, minkälainen hullu siitä toisesta kuoriutuu, jos sille kertoo, että tää oli täsä.

Pikku vinkki: mitä aiemmassa vaiheessa kerrot, sitä todennäköisemmin sieltä ei paljastu mitään hullua.

Ja näin kätevästi taas käännetään mahdollisen hullun sekopäisyys mahdollisen uhrin viaksi.

Jos kohtelet muita hyvin, todennäköisesti tulet myös itse hyvin kohdelluksi. Jos olet kusipää niin voit odottaa muilta samanlaista kohtelua. Se on lopulta aika yksinkertaista.

Se, että ei ole kiinnostunut toisesta, ei ole huonoa kohtelua. Hullua edes olettee tuollaista.

Ai niin...

Ei olekaan, mutta se on että väittää olevansa kiinnostunut vaikkei oikeasti ole ja roikottaa toista mukana vaikka tietää, että jutulla ei ole tulevaisuutta. Sitähän nämä "hiivuttajat" tekevät.

Siinä voi olla myös taustalla sellaista ettei haluta laittaa kokonaan poikki vaan pidetään ikään kuin varalla, jos ei löydykään heti kiinnostavampaa seuraa.

Vierailija
133/221 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt ghostaamisen ja tämän "hiivuttamisen" kauhistelua itsekin. On mielestäni järjetöntä olettaa, että toinen olisi minulle tilivelvollinen siksi, että on päättänyt alkaa keskustelemaan tai tavannut muutaman kerran. Juuri siis vaikka siinä mielessä, että olisi velvollinen tarjoamaan selityksen miksi ei enää halua nähdä. Mielestäni ghostaaminen tai muuten tällainen selkeä keskustelun viilentäminen ovat aivan selkeitä merkkejä, ettei enää kiinnosta. Suurin osa ihmisistä ei sovi eikä päädy yhteen, en ymmärrä miksi asiasta tarvitsisi erillistä selitystä.

Sen sijaan olen pari kertaa törmännyt ihmeelliseen "jojotteluun". Tapailukumppani ei siis enää yhtäkkiä vastaa viesteihin, mistä päättelen että ok, kiinnostus loppui. Jossain vaiheessa hän laittaa viestiä, ehkä jopa ehdottaa tapaamista. Sitten peruu viime hetkellä, ei taas vastaa viesteihin ja kohta ottaa uudelleen yhteyttä. Tämä on mielestäni inhottavaa käytöstä, en tiedä miten tyypillistä nykyajan deittailussa.

Jaa. Mulle tämän teki tyyppi, jonka kanssa oli seurusteltu viisi kuukautta, tunnettu sitä ennen vuosi. Olin tavannut hänen lapset, oli vietetty joulu yhdessä, puhui yhteisestä pitkästä vakiintuneesta tulevaisuudesta. Hiivutti selkeästi viimeisen kuukauden (oli kiireinen) ja sitten lopulta ghostasi.

Vierailija
134/221 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi jestas, pitäisikö siis väkisin ylläpitää tapailusuhdetta täysin epäsopivaan tai epäkiinnostavaan henkilöön koska "hiivuttaminen" on rumasti tehty? Kyllä jokaisella on vapaassa maassa oikeus valita seuransa, sanoivat iltapäivälehdet mitä tahansa. 

Eihän kukaan ystävysty aivan eri aaltopituudella olevan ihmisen kanssa eikä siinä ole mitään väärää. C'est la vie. 

Et siis ymmärrä sellaista, että ihan vaan päätetään se suhde. Siinä vaiheessa, kun itseä oli hiivutettu kuukausi, mutta leikitty hurmuria aina hetkittäin niin, että pääsee panemaan, lopetin suhteen sinä päivänä, kun silmät avautuivat. Jotenkin minulle se oli ihan mahdollinen ja toimiva toimintatapa nostaa asia edelle ja todeta, että tämä homma loppuu nyt.

Nyt ei kuitenkaan puhuta suhteen päättämisestä, vaan orastavan tapailun nuupahtamisesta.

Vierailija
135/221 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toksisilla ihmisillä on toksiset tavat toimia. Hyvät ihmiset toimivat oikein.

Vierailija
136/221 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Mulle tämän teki tyyppi, jonka kanssa oli seurusteltu viisi kuukautta, tunnettu sitä ennen vuosi. Olin tavannut hänen lapset, oli vietetty joulu yhdessä, puhui yhteisestä pitkästä vakiintuneesta tulevaisuudesta. Hiivutti selkeästi viimeisen kuukauden (oli kiireinen) ja sitten lopulta ghostasi.

Tai sinä olit seurustellut, ei mies. Mies pelasi kuvion ihan oikein. Seksiä vähän aikaa ja sitten seuraavaan naiseen. Näin sen tulee mennäkin.

Vierailija
137/221 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo mikään trendi ole vaan valitettavan yleinen tapa päättää suhde. Yleensä tuossa vaiheessa on jo toinen kiikarissa mutta sitä edellistä ei halua kokonaan lopettaa jos tämän uuden kanssa ei natsaakaan.

Just näin. Pääasia, että joku on.

Tämä tapahtui kauan sitten, olin itse umpirakastunut enkä tietenkään osannut kokemattomana lukea hiipumisen viestejä. Kunnes kerran sitten mies jäi kokonaan tulematta. Oli ennen kännykkä aikaa. Huoli tietysti mitä on tapahtunut. Päivien kuluttua lähdin asunnolle katsomaan ja siellä hääräsi uusi emäntä raskaana. Kaikki oli hyvin. Voitte kuvitella miltä tuntui. No tietysti siitä selvisin ja elämä jatkui. Olen jo isoäiti, joten se oikea löytyi ja onneksi tämä luuseri jäi kelkasta. Onni onnettomuudessa. Mutta näin jälkikäteen olisi ollut reilua suora puhe. Ilman syyttelyä tai mollaamista.

Vierailija
138/221 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mullekin tehty noin, paskamainen juttu, mutta ei jäänyt suurempia traumoja. Kannattaa ymmärtää vihje ajoissa, eikä jäädä yksipuolisesti roikkumaan johonkin, jota ei edes ole.

Vierailija
139/221 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska koskaan ei voi tietää, minkälainen hullu siitä toisesta kuoriutuu, jos sille kertoo, että tää oli täsä.

Pikku vinkki: mitä aiemmassa vaiheessa kerrot, sitä todennäköisemmin sieltä ei paljastu mitään hullua.

Ja näin kätevästi taas käännetään mahdollisen hullun sekopäisyys mahdollisen uhrin viaksi.

Jos kohtelet muita hyvin, todennäköisesti tulet myös itse hyvin kohdelluksi. Jos olet kusipää niin voit odottaa muilta samanlaista kohtelua. Se on lopulta aika yksinkertaista.

Se, että ei ole kiinnostunut toisesta, ei ole huonoa kohtelua. Hullua edes olettee tuollaista.

Ai niin...

Ei olekaan, mutta se on että väittää olevansa kiinnostunut vaikkei oikeasti ole ja roikottaa toista mukana vaikka tietää, että jutulla ei ole tulevaisuutta. Sitähän nämä "hiivuttajat" tekevät.

Siinä voi olla myös taustalla sellaista ettei haluta laittaa kokonaan poikki vaan pidetään ikään kuin varalla, jos ei löydykään heti kiinnostavampaa seuraa.

Onko se sitten asiallista käytöstä? Ei minusta.

Vierailija
140/221 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä uutta tai julmaa tuossa on? Pikemminkin tuollaista käyttävät kaikissa ihmissuhteissa (ei vain deittailussa) ihmiset, jotka eivät osaa sanoa suoraan ei koska eivät halua aiheuttaa pahaa mieltä.

Ghostaaminen on paljon julmempaa.

Väittäisin, että valtaosa kaveruussuhteista yms. loppuu hiipumalla muutenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän