IS: Mika Aaltola pohtii, pitäisikö presidenttiehdokkuutta sittenkin harkita
https://www.is.fi/politiikka/art-2000009511534.html
Osaa tuo Mika kyllä lypsää kun moneen otteeseen sanoi jo ei. Onko tuleva kepulainen kenties?
Kommentit (275)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten on mahdolista että tehtävistään eronnut sanna teki ranskassa valtiovierailun ja tapasi vihattua macronia? Näin twiittasi. Mikä oli tapaamisen sisältö??
???
Vierailija kirjoitti:
Apropos, mutta miten on mahdollista, että tohtorismies kirjoittaa kuin apina? Siis ihan oikeasti.
"Kannustavan sitkeää on kannatukseni presidentikyselyissä, vaikka olen käytännöllisen ”ei” moneen kertaa todennut. Se perustui siihen, että puolueiden ulkopuolelta asia käytännössä mahdotonta. Pitäisikö harkita asiaa syksymmällä uudelleen, jos kannatus säilyy?"
180 merkkiin mahtuu laskujeni mukaan neljä kirjoitusvirhettä, enkä muista nähneeni häneltä ainoatakaan twiittiä tai Facebook-kirjoitusta, joka ei kuhisisi kirjoitusvirheitä...
Lukihäiriö? Puhuessaanhan hän ei tee tuollaisia virheitä.
Mika Aaltola heittelee noita täkyjä tviiteissään, ja jää odottelemaan puolueiden yhteydenottoja. Ja jos niitä yhteydenottoja tulee, niin sitten tviittaa olevansa yllättynyt. Vaikka juna meni jo. Ja Aaltola jää laiturille vilkuttamaan.
Kunhan maahan on saatu hallitus, niin eiköhän muutkin puolueet vähitellen ilmoita omista ehdokkaistaan. Nythän vasta Liike Nyt on nimennyt ehdokkaansa, muut tulevat perässä.
Todennäköisin nyt on Pekka Haavisto, ja häntä en itsekään vastustaisi.
Mika Aaltola on jo pelattu pois ja kannatus laskee, vaikka selvästi itse elättelee vielä haaveita presidenttiydestä (twiittailut mm. Mannerheimista, joka tuli politiikan ulkopuolelta presidentiksi vaikeina aikoina). Mutta jos kokoomus saa Stubbin, niin ei ne ota Aaltolaa.
Stubb on mahdollinen myös, jos itse haluaa. Ei huono vaihtoehto, mutta ottaisin mielummin Haaviston.
Olli Rehn - ei kiitos.
Muita varteenotettavia ehdokkaita ei käsittääkseni ole. Marinit sun muut päivänpolitiikassa olevat Haavistoa lukuun ottamatta on aika epätodennäköisiä. Kaikkonen jos tulee valituksi Keskustan ehdokkaaksi, niin voi menestyä ihan hyvin.
Onko presidentti instituutio kokenut länsimaisissa demokratioissa romahduksen, kun siihen ei tunnu löytyvän missään kunnollisia ehdokkaita. Jenkkien repuplikaaneillakin ainoana vaihtoehtona tuntuu olevan joku mielisairas rikollinen (Trump).
Vierailija kirjoitti:
Mika Aaltola heittelee noita täkyjä tviiteissään, ja jää odottelemaan puolueiden yhteydenottoja. Ja jos niitä yhteydenottoja tulee, niin sitten tviittaa olevansa yllättynyt. Vaikka juna meni jo. Ja Aaltola jää laiturille vilkuttamaan.
Kunhan maahan on saatu hallitus, niin eiköhän muutkin puolueet vähitellen ilmoita omista ehdokkaistaan. Nythän vasta Liike Nyt on nimennyt ehdokkaansa, muut tulevat perässä.
Juuri näin + kesällä ja syssymmällä valtapuolueilla on omat puoluekokouksensa joissa ehdokkaat nimitetään. Kyllä tää Aaltola-kortti on läpikotaisin käsitelty jo siihen mennessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta alkoi jo twiittien perusteella vaikuttamaan siltä että Mikalla on pää ruvennut pehmenemään, koska alkoi lähettelemään jotain uskontoaiheisia viestejä. Joko pahasti väsähtänyt tai pää pehmenee paineessa.
En uskaltaisi äänestää presidentiksi.Joo, aika kummallisia twiittejä. En myöskään pidä siitä, että twitterissä kuvia lapsestaan ja vaimostaan milloin minkäkinlaisilla kommenteilla. Muut alustat noille perhejutuille, kiitos. En myöskään ymmärrä, mistä toi presidenttihomma häneen liittyen on saanut alkunsa.
Sehän alkoi asiaohjelmassa yhtäkkiä puhumaan Geo pojasta. Mikä Geo poika? Ei minulla kiinnosta pätkääkään Aaltolan yksityiselämä. Todella epäammattimaista. Varmasti myös muiden ohjelmaan osallistuneiden vieraiden mielestä.
Sanoi tuon vielä siten, kuinka on itsestään selvää, että kaikki tietävät, minkä nimisiä tenavia juuri hänellä on.
Itse mietin, että onko kyseessä joku hanke. Asiaohjelmassa kun tosiaan olivat.
Aaltola taas flirtailee ihmisten suuntaan, pitäisikö lähteä ehdolle vai en lähde ehdolle.
Vierailija kirjoitti:
Seuraavissa pressavaaleissa todella nähdään, onko maassa homofobiaa vaiko ei. Haavistohan on huipputyyppi, ei nouse kusi päähän vaikka mikä olisi. Olisi niin hienoa näyttää esim. kuninkaallisen jäykälle Ruotsille, että meillä ei valtion johdon tarvitse noudattaa aateluuteen perustuvaa normatiivista puoliso- tai perheroolia, vaan tasavallasta voi kuka vain osaava ihminen. Äänestin Haavistoa jo aiemmin, koska hän todella on sivistynyt ja diplomaattinen. Tykkään hänen huumoristakin.
Homofobiaa, mitä ihmettä? Ai kaikki kritiikki johtuu tästä, kuten SM:n kohdalla naiseudesta?
Mulle on aivan se ja sama hänen homoutensa, itse asiassa se olisi ihan hyvä juttu presidentillä. En vaan pidä Haavistosta sen Al-Ho* -kohun ylimielisyyden takia enkä niiden juttujen, joita UM:stä kerrottiin. Enkä siksi, että näyttää vahvasti valikoivan itseään nuorempia ja vähäisemmässä asemassa olevia. Pätemishaluinen vaikutelma tulee siitä seuran valinnasta. Jos olisi samantyyppisiä (koulutus, kiinnostuksen kohteet, ikä jne.) heilastelukumppaneita, tulisi ihan eri fiilis tästä ihmisestä. (Ikäero sinänsä ei ole huono merkki, mutta kyllä jos jatkuvasti paljon nuorempia.)
Onko tuota siis pyydetty joltain taholta ehdokkaaksi vai itsekö on keksinyt tuon mahdollisen ehdokkuutensa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta alkoi jo twiittien perusteella vaikuttamaan siltä että Mikalla on pää ruvennut pehmenemään, koska alkoi lähettelemään jotain uskontoaiheisia viestejä. Joko pahasti väsähtänyt tai pää pehmenee paineessa.
En uskaltaisi äänestää presidentiksi.Joo, aika kummallisia twiittejä. En myöskään pidä siitä, että twitterissä kuvia lapsestaan ja vaimostaan milloin minkäkinlaisilla kommenteilla. Muut alustat noille perhejutuille, kiitos. En myöskään ymmärrä, mistä toi presidenttihomma häneen liittyen on saanut alkunsa.
Sehän alkoi asiaohjelmassa yhtäkkiä puhumaan Geo pojasta. Mikä Geo poika? Ei minulla kiinnosta pätkääkään Aaltolan yksityiselämä. Todella epäammattimaista. Varmasti myös muiden ohjelmaan osallistuneiden vieraiden mielestä.
Sanoi tuon vielä siten, kuinka on itsestään selvää, että kaikki tietävät, minkä nimisiä tenavia juuri hänellä on.
Itse mietin, että onko kyseessä joku hanke. Asiaohjelmassa kun tosiaan olivat.
Aaltola oli kommentoimassa Ylen suorassa lähetyksessä silloin, kun Niinistö oli Turkissa saamassa viimeisen vahvistuksen Turkilta Suomen Nato- jäsenyyteen. Kesken lähetyksen Aaltola nousi ylös ja sanoi lähtevänsä lapsenhoitajaksi. No eihän siinä sitten.
Mika, ehdottomasti toivoisin, että lähdet mukaan. Sinua tarvitaan<3
Aaltola on tietääkseni kokoomuslainen.
Stubb kieltäytyi ehdokkuudesta.
Mix ei?
Ei ole liikaa hyviä ehdokkaita.
Vierailija kirjoitti:
Tällä mediapelillään ja tutkijalle omituisella henkilöbrändäyshankkeellaan en yhtään ihmettelisi jos tämä olisi kuitenkin ollut suunnitelmissa jo sieltä ensimmäisistä gallupeista asti. En vain ymmärrä miksei voinut suoraan myöntää että pesti kiinnostaa?
Täysin samaa mieltä. Juupas eipäs, niin pysyy otsikoissa.
Vierailija kirjoitti:
Seuraavissa pressavaaleissa todella nähdään, onko maassa homofobiaa vaiko ei. Haavistohan on huipputyyppi, ei nouse kusi päähän vaikka mikä olisi. Olisi niin hienoa näyttää esim. kuninkaallisen jäykälle Ruotsille, että meillä ei valtion johdon tarvitse noudattaa aateluuteen perustuvaa normatiivista puoliso- tai perheroolia, vaan tasavallasta voi kuka vain osaava ihminen. Äänestin Haavistoa jo aiemmin, koska hän todella on sivistynyt ja diplomaattinen. Tykkään hänen huumoristakin.
Eli jos kansan enemmistö ei halua Haavistosta pressaa, Suomi on homofobinen maa? Hohhoijaa. Mulle on ihan sama onko presidentti homo, hetero vai bi. Minusta tuollainen ajattelu on jotenkin vanhanaikaista ja tunkkaista, että valitaan homo presidentti että voidaan näpäyttää Ruotsia. Ihan kuin homo poliitikko ei voisi olla ihan tavallinen ihminen vaan hän on kuin jokin kummajainen, jolla voidaan näyttää naapurimaalle ettei olla heteronormatiivisia.
Presidentti tulisi valita asiantuntemuksensa ja osaamisensa ja kokemuksensa jne. perusteella, ei sen perusteella tykkääkö hän tytöistä vai pojista.
Mikäli ryhtyy ja tulisi valituksi, niin ainakin Suomi saisi arvojohtajan jonka sanomisia/ info-puheita ei tarvitsi kenenkään ulkopuolisen asiantuntijan jälkikäteen selventää, mistä ns. oli kyse, mitä hän nyt muminallaan oikeasti tarkoitti. Ehkä hänellä on nyt kuitenkin pikkulapsen tärkeä arkinen vaihe elämässään. Tuskin pienen(ten) lasten paras paikka olisi asua / kasvaa "laito*elämää" eli pressa-linnassa. No en tietysti tiedä, eihän mulla ole siitä kokomusta, vain mielipide.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apropos, mutta miten on mahdollista, että tohtorismies kirjoittaa kuin apina? Siis ihan oikeasti.
"Kannustavan sitkeää on kannatukseni presidentikyselyissä, vaikka olen käytännöllisen ”ei” moneen kertaa todennut. Se perustui siihen, että puolueiden ulkopuolelta asia käytännössä mahdotonta. Pitäisikö harkita asiaa syksymmällä uudelleen, jos kannatus säilyy?"
180 merkkiin mahtuu laskujeni mukaan neljä kirjoitusvirhettä, enkä muista nähneeni häneltä ainoatakaan twiittiä tai Facebook-kirjoitusta, joka ei kuhisisi kirjoitusvirheitä...
Lukihäiriö? Puhuessaanhan hän ei tee tuollaisia virheitä.
Mitä nyt sanoi ollessaan siskonsa kanssa maikkarin haastattelussa, että ovat aina siskonsa kanssa rakastelleet. Korjasi sitten, että rakastaneet väittelyä.
Omahyväinen ja julkisuudesta nauttiva pelle. Vain punainen pellenenä puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Mikäli ryhtyy ja tulisi valituksi, niin ainakin Suomi saisi arvojohtajan jonka sanomisia/ info-puheita ei tarvitsi kenenkään ulkopuolisen asiantuntijan jälkikäteen selventää, mistä ns. oli kyse, mitä hän nyt muminallaan oikeasti tarkoitti. Ehkä hänellä on nyt kuitenkin pikkulapsen tärkeä arkinen vaihe elämässään. Tuskin pienen(ten) lasten paras paikka olisi asua / kasvaa "laito*elämää" eli pressa-linnassa. No en tietysti tiedä, eihän mulla ole siitä kokomusta, vain mielipide.
Siis, tarkoitin kokemusta ;)
Ei mitään Kekkosen takaumia kiitos. Diktatuuri on jo niin nähty.