Ei hääkutsua, mitä lahjaksi
Kummityttö menee naimisiin heinäkuussa. Kolmekymppinen sosiaalialan nainen. Häihin kutsutaan 40....50 henkeä, eikä minua kutsuta koska vain sukulaisia ja läheisiä. Äitinsä kertoi. En olisi mennytkään. Meillä on hyvät välit äitinsä kanssa mutta häät on pienet. En ole nähnyt tyttöä aikuisena.
Miten muistaisin morsiusparia. Minkähintainen lahja. Hän on allerginen monelle. Ei syötävää. Ei kukkia. Raha liian arkista. Mitä ostan mikä helppo lähettää. Stokkan lahjakortti 100€?
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Satasella ei saa mitään. Jos kummi olet, 500e?
100€ on ruhtinaallinen, koska ei saanut kutsuakaan.
Vierailija kirjoitti:
En muistaisi mitenkään, koska on noloa antaa lahja, jos ei haluta juhlistamaan suurta päivää. Jos ei tule kutsua, niin ei ole tarkoitus antaa lahjaa.
Hyvin riittäisi kaunis hääkortti muistamisena tässä tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
En muistaisi mitenkään, koska on noloa antaa lahja, jos ei haluta juhlistamaan suurta päivää. Jos ei tule kutsua, niin ei ole tarkoitus antaa lahjaa.
Noloa? Ei ole - jokainen päättää itse.
Ystävällinen kummitäti haluaa muistaa lasta.
Vierailija kirjoitti:
Toki saa halutessaan lahjalla ilahduttaa 😀
100,- ainakin sopiva ; lahjan antajan tilanteesta riippuu summa..
Ei ikimaailmassa satasta, jos ei juhliin kutsuta! Ei yhtään mitään muuta kuin onnittelukortti, eikä sekään ole välttämätön.
Sokeria kirjoitti:
Antamisesta tulee hyvä mieli jos on rahaa. Lahjan pitää olla helposti käytettävä. Vaikeaa on jos on kovin allerginen perhe. Lahjakortti hyvä. Akateemisen lahjakortti? Ravintolaan? Spa? Jalkahoito. Hammastarkistus? Bikinirajaus? Sokerointi molemmille alapäähän hääyöksi?
Kehtaako joku antaa hammastarkastuksen lahjaksi? Eikö se hiukan vihjaa jostakin...
Vierailija kirjoitti:
No ei kukaan todellakaan odota saavansa lahjaa henkilöltä jota ei kutsuta. Se lahja on tavallaan osallistuminen juhlien kustannuksiin, jotka on vieraita varten järjestetty.
Ai saakeli, onko joku niin moukka, että järjestää häät sillä ajatuksella, että lahjat kattaa kulut. Voi pojat, onpa sitä suurempi ilo vastata kutsuihin, että emme pääse osallistumaan, on muuta mukavaa tiedossa juuri häittenne aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se lahja on tavallaan osallistuminen juhlien kustannuksiin, jotka on vieraita varten järjestetty.
No ei kyllä todellakaan ole.
No, todellakin on.
No mitå helvettiä. Ei ole. Sitäpaitsi morsiamen vanhemmat yleensä kustantaa juhlat.
Millä summalla luulet syöväsi, sillä summalla ostat lahjan.
Ai saakeli mikä moukka olet. Jos minä menen häihin vaadin, että ruoka pitää olla Michelin luokkaa ja viinien laatua, sun moukkahäihisi en tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä!! Jos ei ole kutsuttu juhliin, niin ei tarvitse lahjaakaan antaa. En usko, että morsiuspari edes odottaa sitä.
Ei tarvitse eikä odota, mutta av:n ulkopuolella on ihmisiä joiden ainoa päämäärä ei ole olla mahdollisimman m*kku kanssaihmisilleen. Aloittajalle, ihan mikä tahansa muistaminen on kaunis ajatus. Oma kummityttöni meni naimisiin myös pienimuotoisesti, häissä oli vain vanhemmat ja sisarukset paikalla. Annoin parille lahjaksi kylpylälahjakortin, pääsivät pienimuotoiselle "häämatkallekin". Olivat kiitollisia ja iloisia, vaikka tietenkään mitään eivät odottaneet.
Ei se mulkku ole, joka ei lähetä lahjaa, koska ei ole kutsuttu.
Ei välttämättä mutta jos ajatusmalli on sellainen kuin useassa kommentissa täällä, niin menee mun kirjoissani ihmiseksi, jonka ei tarvitse ihmetellä, miksi ystäviä ei ole. Kuten sanoin, mitenkään pakollista ei lahjan antaminen tietenkään ole, mutta kaunis ajatus muistaa haluamallaan tavalla vaikkei häihin osallistu.
Häh? Minulla on paljon ystäviä, mutten silti antaisi lahjaa sellaiselle parille, joka ei kutsu minua häihin :D
Miksi lahjoisit naista ja ilmeisesti tuntematonta miestä, joita et ole tavannut yli 10 vuoteen ja hän ei katso tarpeelliseksi kutsua Sinua hääjuhlaansa?
Lähettäisin vain onnitteluviestin. Meillä oli myös pienet häät, koska iso suku enkä ole kaikkien kanssa tekemisissä. Oli kiusallista saada jälkikäteen eräältä sukulaiselta lahja (vieläpä äitini ollessa välikätenä) ja onnittelukortti, jonka kirjoituksesta tuli mieleen lähinnä katkeruus kun kyseistä ihmistä ei kutsuttu.
Eli älä lähetä mitään. Onnittelu riittää viestitse, koska siihen voi vastata pelkällä kiitoksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se lahja on tavallaan osallistuminen juhlien kustannuksiin, jotka on vieraita varten järjestetty.
No ei kyllä todellakaan ole.
No, todellakin on.
No mitå helvettiä. Ei ole. Sitäpaitsi morsiamen vanhemmat yleensä kustantaa juhlat.
Joskus sata vuotta sitten vanhemmat kustansi lastensa häät, ei enää nykyään :D
Vierailija kirjoitti:
Lähetä kuitti, että olet heidän häiden kunniaksi osallistunut johonkin hyväntekeväisyyteen. johonkin, josta toivot heidän ilahtuvan.
Vaikka vuohi tai kaivo Afrikassa.
Entäs kun miehen rikas kummi tuli miehensä kanssa viime kesänä häihimme ja söivät ja joivat koko rahan edestä mutta kortti tai lahja vain unohtui ? Minusta oli kyllä todella moukkamaisuuden huippu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noloa? Ei ole - jokainen päättää itse.
Ystävällinen kummitäti haluaa muistaa lasta.
Ihmettelen miksi, kun ei ole ollut kummilapsen kanssa enää edes yhteydessä tai tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Lähettäisin korkeintaan kukkukimpun ja kortin.
Hääparille ei ole tapana antaa tai lähettää kukkia.
Ei kutsua, ei tietenkään lahjaakaan. Äitinsä kautta voi välittää sanallisesti onnittelut.
Vierailija kirjoitti:
Lähettäisin korkeintaan kukkukimpun ja kortin.
Ei kukkia. Usein hääpari lähtee häämatkalle
Mä oon vuosikausia tehnyt yhteistyötä yhden naisen kanssa ja kun meni naimisiin, vein hänelle lahjan.
Meidän työpaikat ovat suht lähellä, pieni bussimatka välissä.
Mä jätin neuvontaan, kun oli jo mennyt naimisiin ja odotti sitten, kun tuli takaisin.
Aika kummallinen ajatus ei saa antaa lahjaa
No lähetä vaikka valikoima niitä asioita, joille on allerginen. Oppiipahan olemaan.
Ei tarvitse antaa rahaa, se voi olla kummitytölle vähän noloakin, kun häihin ei ole kutsuttu. Onnittelukortti riittää.