Miten lihava voi pukeutua klassisesti mutta halvalla?
Onko mahdoton yhtälö?
Tähän tyyliin
https://fi.pinterest.com/pin/582864376776629267/
Pituutta 178cm ja painoa 92kg sekä isot rinnat.
Paino ei putoa millään vaikka olisin syömättä.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Kenenkään ei kannattaisi yrittää pukeutua klassisesti halvalla. Klassinen tarkoittaa nimenomaan laatua, yksinkertaista ja hillittyä tyylikkyyttä. Kapselivaatekaappi voisi toimia kivasti tuossa, ei tarvitse massiivista määrää vaatteita. Osta ensin vartalollesi sopivat siistit housut ja hame, joku kauluspaita tai muu siisti yläosa ja bleiseri/jakku/siisti neuletakki. Mene jonnekin ihan kunnon kauppaan ostamaan, ei mitään halpaketjurytkyjä (niistäkin voi tehdä kyllä löytöjä, mutta täytyy olla ymmärrystä materiaaleista ja leikkauksista).
Rintavana ja harteikkaana omppuna helpommin sanottu kuin tehty. Etenkin kun ei halua näyttää 60-vee tädiltä tai vaihtoehtoisesti punkerolta mieheltä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mahdotonta. Käytän itse tuon tyylisiä housuja ja tykkään eniten joustavista, joissa on eniten viskoosia ja lisäksi joku tekokuitu ja elastaania. Näitä olen ostanut ihan perusketjuliikkeistä, viimeksi Cittarista. Laadukas klassikkovaate. En nyt tiedä kokoasi, mutta uskoisin löytyvän.
Sen lisäksi tarvitset muutamia jakkuja ja toppeja. Jakkuja löytää kirppiksiltäkin ja niitä voi sitten ompelijalla muokkauttaa, joka takaa sen, että vaate istuu juuri sinulle. Kiinitä huomiota siihen, että pituus, napitus ja olkapäät sopivat juuri sinun kropallesi. Villa tai villasekoite on materiaalina paras. Joillekin sopivat miestenkin puvuntakit oversize-mallina.
Sitten toppeja: puuvillaa, viskoosia, silkkiä, villaa.. Vähitellen etsit itsellesi sopivia.
Kenkiin kannattaa satsata ja niitä huoltaa. Minä olen niistäkin tehnyt löytöjä kirppiksiltä. Loafer- ja balleriinamallit ovat parhaita ja mieluusti kunnon korolla, ei piikkiä.
Omassa vaatekaapissani on lisäksi neuletakkeja, neuleita ja rentoja, löysiä kauluspaitoja (pellava, puuvilla, silkki) ja huiveja, korviksia ja monenvärisiä käsilaukkuja. Nahkatakki, villakangastakki, trenssi, iso poncho parissa värissä jne.
Toki vie aikaa, jos haluaa toteuttaa edullisesti, mutta vähitellen alat koota ja ostat harkiten.
Laihduttaminen vaikuttaa helpommalta ratkaisulta vaikka aivan saakelin vaikeaa sekin on.
/sivusta
Vierailija kirjoitti:
Täällä toinen lihava. Hyviä vinkkejä mutta bleisereitä ei löydy kyllä käytettynä meidän koossa. Eikä paljon muutakaan klassista. Olisi kiva saada enempi vinkkejä ostos paikoista ja tuotteista.
Tosiaan tuossa kirjoitinkin, että kiloissa olen samaa kokoa ja löydän hyvin vaatteita ihan perusmallistoista ja bleisereitä kirppikseltä. Tosin tarvetta juuri nyt ei ole, kun vaatevarasto on hyvässä kuosissa.
Olen siis tuo 11, joka täydensi viimeksi housuvaraston Cittarissa, nyt en ole käynyt katsomassa. Ihan KappAhlista olen ostanut pellavapaitoja, pari mekkoakin viime keväänä. Lindexiltäkin olen tehnyt löytöjä (muutama neule), samoin Prismasta viime talvena neuleita, merinoa ja kashmiria. Silkkitoppeja ostin M&S joitain vuosia sitten alesta -70%.
Joku kysyi, onko mieheksi pukeutuminen klassista pukeutumista. Viittasikohan minun kommenttiini. On ihan tunnettua, että osa naisista on ajat sitten keksinyt miesten vaatteiden laadun olevan usein parempi kuin naisten. Miesten paidat (ja myös puvun takit, tarvittaessa ompelijalla muokattuna) oikein valittuna näyttävät todella hyviltä monen naisen päällä. Itse valitsen tällaisen rennon neuleen tai kauluspaidan kanssa kapeat housut, naiselliset kengät, korut, tyylikkään laukun jne. Ja kyllä, tyyli on klassinen ja kerää kovasti kehuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mahdotonta. Käytän itse tuon tyylisiä housuja ja tykkään eniten joustavista, joissa on eniten viskoosia ja lisäksi joku tekokuitu ja elastaania. Näitä olen ostanut ihan perusketjuliikkeistä, viimeksi Cittarista. Laadukas klassikkovaate. En nyt tiedä kokoasi, mutta uskoisin löytyvän.
Sen lisäksi tarvitset muutamia jakkuja ja toppeja. Jakkuja löytää kirppiksiltäkin ja niitä voi sitten ompelijalla muokkauttaa, joka takaa sen, että vaate istuu juuri sinulle. Kiinitä huomiota siihen, että pituus, napitus ja olkapäät sopivat juuri sinun kropallesi. Villa tai villasekoite on materiaalina paras. Joillekin sopivat miestenkin puvuntakit oversize-mallina.
Sitten toppeja: puuvillaa, viskoosia, silkkiä, villaa.. Vähitellen etsit itsellesi sopivia.
Kenkiin kannattaa satsata ja niitä huoltaa. Minä olen niistäkin tehnyt löytöjä kirppiksiltä. Loafer- ja balleriinamallit ovat parhaita ja mieluusti kunnon korolla, ei piikkiä.
Omassa vaatekaapissani on lisäksi neuletakkeja, neuleita ja rentoja, löysiä kauluspaitoja (pellava, puuvilla, silkki) ja huiveja, korviksia ja monenvärisiä käsilaukkuja. Nahkatakki, villakangastakki, trenssi, iso poncho parissa värissä jne.
Toki vie aikaa, jos haluaa toteuttaa edullisesti, mutta vähitellen alat koota ja ostat harkiten.
Laihduttaminen vaikuttaa helpommalta ratkaisulta vaikka aivan saakelin vaikeaa sekin on.
/sivusta
Laihduttaminen on toisille paljon vaikeampaa kuin toisille. Mutta kenellekään perusterveelle se ei ole mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Koko minulla xl-xxl / 46-48
Ap
1
En suoraansanoen ymmärrä ongelmaasi. Lähes kaikki perusvaatemerkit tekevät vaatteita koossasi, ja joku Lindex yms on täynnä tuollaisia aloituskuvan mukaisia vaatteita. Olen sinua ainakin yhden koon jos en kaksi isompi ja hyvin löytyy. Ostan Lindexiä, Zizziä, Henkkamaukkaa verkosta jossa on isoja kokoja ja bleisereitä joka läntöön, joskus kalliimpaa Second Chancea, Excuse my bonbonia jne. Ostan mieleistä ja harvoin joten kulut eivät ole pahat. Ostan myös fb kirppiksiltä, siellä on isojen tyttöjen palstoja joka lähtöön.
Tuossa linkkaamassasi kuvassa oli vähän luksusfiilistä, joka tuli Chanelin laukusta, kellosta, koruista ja vyönsoljesta.
Joistain vaatteista voi pihistää, joihinkin kannattaa panostaa. Kannattaa panostaa takkiin, laukkuun ja kenkiin. Ja myös yksityiskohtiin kuten huiviin ja muihinkin asusteisiin.
Bleiseri ja isot rinnat on hankala yhtälö. Jos on ylipainoa, niin olisi ehkä hyvä jos bleiseri olisi hieman vartalonmyötäinen, mutta isorintaisille ei välttämättä istuvaa bleiseriä kovin helposti löydy.
Kapealahkeiset mustat housut on hyvä valinta, niillä tulee siroutta siluettiin. Ja huoliteltu olemus myös erittäin tärkeää eli siistit hiukset, kynnet ja muu olemus. Ei tarkoita että kynnet pitäisi olla lakattu, mutta aina siistit kuitenkin.
Pyydät lekurilta laihdutus lääkkeet ja terveys paranee
Paino putoaa jos on kalorivajeella. Kyse ei ole mistään mystiikasta vaan puhtaasta matematiikasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile XXXXXXXL jätesäkkiä
Olisi mielenkiintoista kuulla ap:n koko. Itsellä nimittäin paino on sama ja housukoko viimeksi Cittarista M. Ostin kolmea eri mallia ja yksi oli kokoa s/m, kahdet kokoa M ja jo L olisi ollut todella iso. Joten tosiaankaan ei ole tarvetta turvautua säkkeihin, tuskin ap:nkaan.
Olisi mielenkiintoista nähdä, millaiset mielestäsi ovat hyvin istuvat housut. 92-kiloinen ei millään ole kokoa S/M, paitsi ehkä jossain merkissä millä on todella törkeä "vanity sizing"-mitoitus.
Vierailija kirjoitti:
Lihavilla ei suostuta tekemään istuvia vaatteita, vaikka heillä olisikin varaa maksaa niistä.
Moni käy päiväristeilyllä talina ja löytää ylipainoisena sietä todella hyvän näköisiä vaateita kuin alusasuja ymm.Sinulle jolla rahaa sinne vaan.Sama eurooan lomakohteet.Muut jotka vingutta luttokorttia: Halonen,Stokmman .Soko.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ok. Edelleen 11 jatkaa. En osaa oikein housuissa auttaa, kun itsellä vähän pienempi housukoko. Oletko etsinyt/löytänyt jo tuontyyppisiä housuja? Millaisetkohan valikoimat olisi esim. Zizzissä?
Itseäkin kyllä ärsyttää, että tyylikkäät, mustat, kapeat housut ovat ihme tuote. Välillä ei oikein mistään löydy kunnollisia ja sitten ihan ihme paikoista.
Ketjussa myös mainittiin, että bleiseriä olisi vaikeaa käytettynä löytää. Itse en ole näin kokenut, mutta neuletakki tai auki oleva/vyöllä sidottu kauluspaita sopii myös monelle tuohon tyyliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavilla ei suostuta tekemään istuvia vaatteita, vaikka heillä olisikin varaa maksaa niistä.
Moni käy päiväristeilyllä talina ja löytää ylipainoisena sietä todella hyvän näköisiä vaateita kuin alusasuja ymm.Sinulle jolla rahaa sinne vaan.Sama eurooan lomakohteet.Muut jotka vingutta luttokorttia: Halonen,Stokmman .Soko.
Mistä löytyy Stokmman ja Soko kaupat? Voi näissä kaupoissa maksaa myös käteisellä tai pankkikortilla? Luttokortista en ole kuullutkaan..onko joku bonuskortti?
Vierailija kirjoitti:
Paino putoaa jos on kalorivajeella. Kyse ei ole mistään mystiikasta vaan puhtaasta matematiikasta.
Ymmärrätkö että energiantarve vaihtelee suuresti yksilöiden välillä? Samoin se, millä tavoilla kehon energiankulutus muuttuu ruokavalion seurauksena.
Kalorivajeella tietenkin, mutta miten helposti siihen päästään ja sitä ylläpidetään järkevästi, on hyvin yksilökohtaista.
Minkä ikäinen ap olet, et tiedä mikä on luottokortti????
En skräddare är svaret. De är de enda som kan göra snygga plagg för folk som inte är mittemellan. Per plagg är det inte billigt, men då materialen och jobbet är av högsta kvalitet, blir det ändå förmånligt.
Köp hellre lite och perfekt än en massa "ditåt" som du alltid är missnöjd med. Samma gäller skor.
Et sä Ap kyllä ole kauhean lihava. Olin sun painoindeksiluvuissa vielä jokunen vuosi sitten, nyt koitan päästä niihin takaisin. Olen pitkä, kuten sinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap1
En suoraansanoen ymmärrä ongelmaasi. Lähes kaikki perusvaatemerkit tekevät vaatteita koossasi, ja joku Lindex yms on täynnä tuollaisia aloituskuvan mukaisia vaatteita. Olen sinua ainakin yhden koon jos en kaksi isompi ja hyvin löytyy. Ostan Lindexiä, Zizziä, Henkkamaukkaa verkosta jossa on isoja kokoja ja bleisereitä joka läntöön, joskus kalliimpaa Second Chancea, Excuse my bonbonia jne. Ostan mieleistä ja harvoin joten kulut eivät ole pahat. Ostan myös fb kirppiksiltä, siellä on isojen tyttöjen palstoja joka lähtöön.
Joo hyvin löytyy mutta vaatteiden pitäisi olla myös laadukkaita ja hyvin istuvia. Isot koot eivät juuri koskaan istu hyvin päällä.
Vierailija kirjoitti:
Et sä Ap kyllä ole kauhean lihava. Olin sun painoindeksiluvuissa vielä jokunen vuosi sitten, nyt koitan päästä niihin takaisin. Olen pitkä, kuten sinäkin.
Jos ihminen käyttää kokoja 46-52 niin kyseessä on vaarallinen ylipaino.
Ap