Miksi sairaalaosastoilla on terveitä ihmisiä potilaina?
Olen ollut kaksi kertaa osastolla keskussairaalassa ja molemmilla kerroilla melkein kaikki muut olivat hyvässä kunnossa, esim. katsoivat TV, juttelivat, kävivät kahviossa jne. Itse makasin sängyssä kipulääkittynä ja oksensin koko viikon kun siellä olin. Ne muut olisivat ihan hyvin voineet olla kotona ja tulla polille vastaanotolle/tutkimuksiin. Ihme rahan hukkaan heittämistä, ei sairaala mikään hotelli ole!!
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Mun syöpäsairas isäni katseli televisiota tuntia ennen kuolemaansa ja jutteli kaikessa rauhassa. Kotiin olisi joutanut, kun ei edes oksentanut.
Moni haluaa kuolla kotona, tutussa ympäristössä, tuttujen ihmisten seurassa.
Muut ilmeisesti kipulääkitsevät itsensä ja oksentavat kotona? Eivätkä ehdi laskemaan muiden kahviokäyntejä.
Olin sairaalassa viikon, iv ab neljän tunnin välein (kotisairaanhoidossa ei onnistu). Kävin kahviossa ja tupakalla aina kun voin vaikka crp oli yli 450 mutta vointini oli ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Olin sairaalassa viikon, iv ab neljän tunnin välein (kotisairaanhoidossa ei onnistu). Kävin kahviossa ja tupakalla aina kun voin vaikka crp oli yli 450 mutta vointini oli ihan ok.
Lisään vielä että pyysin kotihoitoa mutta lääkäri ei suostunut eikä se meilläpäin olisi onnistunutkaan.
Vierailija kirjoitti:
AP on idiootti
Ei mulla muuta.
Samaa mieltä.
Ihan hyvin pystyt tänne kumminkin raportoimaan näkemästäsi,mitä sinä siellä teet?kotiin siitä. /sarkasmia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä että pyysin kotihoitoa mutta lääkäri ei suostunut eikä se meilläpäin olisi onnistunutkaan.
Aika monessa kommentissa näkyy tämä, että sairaalassa olon vaihtoehdot ovat olemassa mutta ei onnistu jostain syystä.
Jonkun kannattaisi laittaa mietintämyssy päähän ja selvittää, miten onnistuisi ja mitä kustantaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monessa kommentissa näkyy tämä, että sairaalassa olon vaihtoehdot ovat olemassa mutta ei onnistu jostain syystä.
Jonkun kannattaisi laittaa mietintämyssy päähän ja selvittää, miten onnistuisi ja mitä kustantaisi.
Jonkun pitäisi tehdä töitä asian eteen js sehän ei käy kenellekään. Työtunteja on saatava käyttää juoruiluun ja jutteluun. Töihin vain silloin kun itseä huvittaa.
Itselle lääkkeet olisi olleet vaihtoehto, mutta ei ole käynyt. Ties kuka on kuollut siksi että mut on pakolla laitettu sairaalaan (ja sitä ennen kuluttamaan päivystystä).
Vierailija kirjoitti:
Ap, kaikilla ei ole noin heikko kipukynnys kuin sinulla. Voivat siis olla hyvinkin kipeitä, mutta eivät tee siitä numeroa muille.
On myös sairauksia, jotka eivät aiheuta varsinaisesti kipua, mutta vaativat jatkuvaa tarkkailua ja lääkitystä. Syöpä, munuais- ja maksasairaudet ovat sellaisia, jotka eivät näy aina päälle päin ainakaan kaikissa vaiheissa.
Sairaaloita ei pitäisi edes olla. Lääkärit ja hoitajat voisivat mennä ihmisten koteihin hoitamaan ihmisiä.
Olin useamman päivän sairaalassa koska kotisairaanhoidosta en saanut paikkaa. Lääkkeen jouduin ottamaan suonensisäisesti 3xpäivässä. Olisin todella mielelläni antanut paikkani jollekkin oikeasti sitä tarvitsevalle