Vain elämää 2023
Neloselta on vuotanut tieto, että kesällä Satulinnaan matkaa mm. Jouni Hynynen, Ellinoora ja Anna Puu. Osa on siis jo aiemmin ohjelmassa nähtyjä. En voi ymmärtää. Jos Hynynen on todella lupautunut mukaan, eikö muutkin osallistujat olisi pitänyt olla uusia? Nelosella jokin pakko tuputtaa omia artistejaan kerta toisensa jälkeen? Puu ja Ellinoora on molemmat Nelosen artistilistoilla.
Katso lähetysajat : Vain Elämää - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (2759)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Olipahan haalea jakso,mutta haalea on Jannakin. Joku särmä uupuu, tuntui,että pidättäytyi jaksossa näyttämästä todellista itseään.
...ja varmasti paras niin 👍
Juuri näin. Tietäjät tietää.
Mitä? Mitä se piilotti? Onko se joku kuspää? Vähän alkoi epäilyttää, kun kukaan ei suostu tekemään sille kunnon biisejä. Mutta miksei kukaan tee kunnon biisejä Robinille?
Ne enkkubiisitkin on hyviä, mutta lioen hiottuja. Niistä on hiottu kaikki se räjähtävä ilo ja impulsiivisuus pois.
Vierailija wrote:
Olipahan haalea jakso,mutta haalea on Jannakin. Joku särmä uupuu, tuntui,että pidättäytyi jaksossa näyttämästä todellista itseään.
Janna vaikutti siltä esiintymisiä kuunnellessaan ettei ne koskettaneet häntä ollenkaan, mutta kiitteli sitten kovinkin kauniisti esiintyjiä siellä ulkona. Ihan hämmästyin, että noinko hän ajatteli oikeasti. Jouni Hynysen lookki oli hirveä. Hän kyllä vaikuttaa kivalta, mutta hirvittää nuo puheet, että jos elämänkumppanin kanssa menisi poikki niin se olisi hänen loppunsa. Raskasta kuunnella tuollaisia juttuja. Vähän kuin itsarilla kiristettäis, että älä jätä mua. Erittäin itsekästä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Janna näyttää aina koppavalta ja vaikuttaa kylmältä ja ylimieliseltä.
Tarkoititko Anna?
En, vaan Janna, kuten kirjoitin. Anna puolestaan on erittäin teennäinen, muttei koppava ja kylmä .
Mulla jäi Jannan itsetuhoiset ajatukset voimakkaimmin mieleeni koko jaksosta.
Pisti kyllä ajattelemaan, että kaikki voisi olla mukavampia toisilleen. Kuten täälläkin voisi paljon asiallisemmin ja kunnioittavammin puhua toisista. Olisi kaikilla paljon parempi tällä maailmalla olla, kun oltaisiin kunnioittavampia toisia kohtaan.
Jannan päivän parhaat olivat Ellinoora, Robin + Ege Zulu ja A.W.
Tykkäsin Ellinooran, Robinin ja Hynysen esityksistä.
Aktiviteettiin liittyen jäin miettimään, että kyllä nuo kaikki ovat siinä ikähaarukassa että pitäisi voida osallistua. Terveysremontti käyntiin jollei pysty tekemään edes kuperkeikkaa. Filosofian lueskelu aamunkoittoon on ylevä ajatus, mutta tulee ylimielinen ja typerä (viisauden, ei älykkyyden vastakohtana) kuva ihmisestä joka ei ylläpidä peruskuntoaan millään tavalla.
Akin versio Tahdon kappaleesta oli huikea. Jo biisin alku kuulosti täysin CMX biisiltä. Ja taisi olla kauden eka biisi joka sai Hynysen lopussa seisomaan, ja taputtaa seisaaltaan.. :) 😀
Taas spotifylistalle oli noussut vaan Robin ja Ellinoora uusien VE-biisien kanssa. Mahtaa Puuta ketuttaa.
On jäänyt mieleen, kun täällä sanottiin, että Virve Rosti tuntuu välillä ylimieliseltä. No, en tiedä onko hän ylimielinen, mutta näin vanhemman naisen näkökulmasta ajatellen - hän on varmasti tyytyväinen nykytilanteeseensa ja aiheesta. Hän on voittaja. Hän on selviytyjätyyppi, niin kuin itsekin mainitsi - 'minä pärjään kyllä'.
-mielenkiintoinen elämänkaari - nuoruuden tähtivuosista tipahdus vähän unholaan, taviselämään, josta pikkuhiljaa töitä painaen takaisin pinnalle
-hänen habituksensa on vuosien varrella pysynyt melkoisen samana - ja tämä ei todellakaan ole itsestään selvyys. Monella nuoruuden kuvasta sanotaan, että 'oletko se todella sinä'. Virven kohdalla ei ja eiköhän hänelle mahdu samat farkut kuin 18-vuotiaana. Plussana se, että ehkä Rosti ei nuorempana ollut kedon kaunein kukkanen, mutta vuodet tasoittaa ja kun häntä nyt vertaa ikätovereihinsa, on hän erittäin kuosissa ja ikäistään nuoremman näköinen botoxilla tai ilman.
-hänellä on ilmeisen hyvät välit lapsiin ja kaikkiin muihinkin ihmisiin, hän ei ole ryvettynyt skandaaleissa, ei suurissa päideongelmissa
-hänellä on itseä nuorempi mies
Ja juu, en ole Virve Rosti -fani, vaikka samoja ikiä ollaan. En juuri kuuntele iskelmää.
Mutta Virve Rosti on huonosti käyttäytyvät jatkuvine ala-arvoisine ronskeine heittoineen. Lisäksi hänen lauluäänensä oli nuorempana ok, mutta nyt kuulostaa kamalalta raakkumiselta.
Vierailija wrote:
Janna näyttää aina koppavalta ja vaikuttaa kylmältä ja ylimieliseltä.
Samaan kiinnitin huomiota, mutta ajattelin, että hän ei vaan voi naamalleen mitään. On kauniit säännölliset piirteet ja vahva (kova) meikki ja totinen ilme helposti näyttää tuolla combolla tylyltä. Veikkaanpa, että hän kadehtii rennosti jutustelevia ja tunteita näyttäviä kollegoitaan ja on epävarma
Kun ensi kertaa näin Jounin ilta-lookin, katsoin että joku on tuonut Will Ferrellin Satulinnaan.. :D
Jannasta tuli mieleen, että kerran on nähty festareilla jokunen vuosi sitten ja livenä hyvin flegmaattinen ja aneeminen esiintyjä. Heittelehti vaan ihan veltosti pitkin lavaa ja välillä antoi mikkiä yleisöön, että laulakaahan siihen. Päälle vielä kun oli päivän ekoja esiintyjiä niin yleisöäkään ei ollut kuin kourallinen sillä keikalla.
Tiedä onko joukossa muita Jannan keikkoja nähneitä, että millainen muuten olisi, mutta oma kokemus tuo.
Tämä kausi on pohjanoteeraus. Toinen toistaan heikompitasoisia karaoke-renkutuksia, jotka eivät tunnu herättävän mitään vastakaikua muissa pöydän ympärillä istuvissa, vaikka heille ns. eläytymisestä maksetaankin. Hajutonta ja mautonta.
Robsukka on vaan paras; spotifysta kuuntelen vain hänen Vain elämää-biisejä, no välillä Janna Säännöt rakkaudelle. Robin suorittaa omalla tasollaan koko ajan. Ymmärrän miksi Hynynen ei tuonne ole aiemmin halunnut, ei ole yhtään luonteva jutustelemaan; kun jotain sanoo niin muut jää miettimään, että miten tämä liittyy puheenaiheeseen. Jouni ei vaan kuulu porukkaan, ja sama ehkä Robin, liian nuori tähön porukkaan.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Anna Puu pilasi Tytöt lähtee tanssimaan biisin. Sovitus outo renkutus.
Mitä Anna oikein lauloi siinä kertsin ekassa välissä, sen "katso ettet soittele mun perään" kohdan jälkeen? Siis se itse väsäämänsä lisäys sinne. Soita mun numeroon? Poista mun numero?
Kumpikaan vaihtoehto ei tunnu järkevältä. Kuuliko joku sen oikein?
Vieläkin kaipailen tätä, mitä Anna lauloi? Poista mun numero?
Vierailija wrote:
Miks täällä haukuttiiin Virven versiota? Ihan älyttömän hyvä, Virve oli saavuttanut tekstin idean,toisin kuin alkuperäinen.
Biisihän on kuin pubiruusulle tehty.
Vähän samaan tapaan kuin Erinin Vanha nainen hunningolla, joka heräsi eloon vasta, kun Katri Helena esitti sen kaudella yksi.
Vierailija wrote:
Mulla jäi Jannan itsetuhoiset ajatukset voimakkaimmin mieleeni koko jaksosta.
Pisti kyllä ajattelemaan, että kaikki voisi olla mukavampia toisilleen. Kuten täälläkin voisi paljon asiallisemmin ja kunnioittavammin puhua toisista. Olisi kaikilla paljon parempi tällä maailmalla olla, kun oltaisiin kunnioittavampia toisia kohtaan.
Mulla tais mennä ohi, mutta mitkä Jannan itsetuhoiset ajatukset? Hynynenhän siellä uhkaili narun jatkoksi heittäytymisellä, jos parisuhde loppuu.
Vihdoin Vain Elämää parhaimmillaan! Ennakkoon ajattelin että Jannan jakso on tylsin koska hän on niin ujo ettei varmaan synny keskustelua. Mutta ai että miten voimakkaasti meidän kotisohvalle välittyi Jannan aito empaattisuus. Hän on vahva ja samalla herkkä, mahtava tyyppi. Ne versiot oli myös tosi kauniita, varsinkin A.W:n, Ellinooran, Virven ja Jounin (kamalalla tavalla kaunis). Mä itkin melkein koko jakson putkeen, koska heillä oli niin koskettavia juttuja ja versioita. Ainoastaan Annan versio jäi jotenkin ontoksi. Robinin kanssa laulavaa Egeä olis voinut kuunnella pidempään.
Ei aina tarvitse puhua hölöttää niin kauheasti, välillä muutama sana riittää, jos ne on aitoja sanoja, niin tunne sieltä välittyy.
Hienoa, että hyödyntää pianonsoittotaitoaan. Ja on yllättävän hyvä laulamaan. Ehkä liian ujo. Pientä eloisuuden pirskahtelua näkyi pinnan alta omana päivänään, mutta hyvin esti niiden esiintulon.
Tiedän, että Robin on myös lahjakas pianisti. Ottaisikohan hänkin pianon osaksi joitakin esityksiään.