Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nenäluun näkyvyydestä

28.11.2006 |

Kuinka aikaisin/myöhään teillä on ultrassa nähty vauvan nenäluu? Vai kerrotaanko sitä yleensä kysymättä?...riippuu tietysti varmaan lääkäristäkin...Mietityttää kuitenkin ku toi down-riski nyt on, ultra oli 11+5, eikä silloin ainakaan mainittu mitään nenäluun näkyvyydestä tai näkymättömyydestä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta voi olla ettei siittä automaattisesti sanota. Mä kysyin np-ultrassa ite, ja jos oikeen muistan niin esikoisen aikaan siittä en tienny kysyä eikä lääkäri mitään maininnu erikseen.

Uskosin, että lääkärit kummiskin aina mainitsee, jos jotain " poikkeavaa" näkyy ultrassa. Ole huoleti :)

Vierailija
2/4 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai sen nenäluun pitäisi niskapoimu-ultrassa näkyä eli juuri noilla sun viikoilla. Oon samaa mieltä kuin edellinen kirjoittaja, että kaikki ultraajat ei varmaankaan mainitse asiasta, jos kaikki on ok. Meidän tosi puhelias ultralääkäri kertoi, että nenäluun korreloimisesta esim. downin kanssa ei oo ihan selkeää tutkimustietoa, joten monet lääkärit ei asiaa kummemmin esittele ultratessaan. Uskon kyllä, että ihan varmasti ultraaja olis kyllä sanonut, jos hän olis huomannut nenäluun puuttuvan. Voisitko yrittää sitä ultraajaa esim. puhelimitse kiinni, jos asia vaivaa sua kovasti?

A.A. rv 20+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä viikoilla näkyy. Ite kävin OYSin perinnöllisyyspolilla/sikiötutkimusklinikalla NP-ultrassa ja siellä mulle sanottiin, että nenäluun esiintyvyyttä täytyy itse kysyä, jos sen haluaa tietää. Sitä ei siis kirjata mihinkään ylös. Eikä mitään laskimon virtauksia (uusi juttu). Joten ole huoleti. Ei sitä sanota, jos ei itse kysy.

Vierailija
4/4 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin nt-ultrassa kun minulla oli viikkoja 13+2, ja silloin ultraaja (joka oli kätilö) sanoi, että hyvä kun näkyy tämä nenäluukin tässä. En sitten kummemmin ajatellut sitä, enkä miettinyt, mutta täällä on näemmä joskus ollut puhetta. Kai se on sitten hyvä asia, että se näkyi. Sikiön koko vastasi viikkoja.

Hyviä jatkoja sulle!

sämpyläinen 14+1