HUHTIKUISET 08, haluaako kukaan kirjotella täällä?
 Olen käynyt katselemassa  niitä yhteisön sivuja, mutta minusta tuntuvat jotenkin vaikeilta?!?
 Tai ehkä en osaa käyttää sitä. Lähinnä se, että pitää koko ajan klikkäille eri ikkunoita auki, jotta viestit näkee. Täällä kun on niin kivan selkeitä nämä pinot.
 Esikoistani odottaessa kirjoittelin täällä ja se tuntui ihan hyvältä.
 Haluaako kukaan muu kirjoitella täällä?
 mam80
Kommentit (65)
 Heippa kaikille!
 Täällä yksi vajaa viikko sitten plussannut ensiodottaja:) Kuudes viikko vauva-sivujen laskurin mukaan menossa..laskettu aika n. 4.4:)
 Olo on epätodellinen, mutta erittäin onnellisia ollaan!
 Mille ajalle saitte ensimmäisen neuvolan?
 -Nyyni
 käyn täällä, vaikka käyn myös tuolla suljetussa yhteisössäkin.
 Mulla eka neuvola jo ma 20.8. eli sillon rv 7+4. Laskettuaika on 3.4. Täällä on nykyisin käytäntönä, että rv 9-10 neuvolalääkäri tekee ultran, joten siitä syystä ensimmäinen neuvola on noin aikaisin. Kahdesta aiemmasta lapsesta olen käynyt ekassa neuvolassa rv 9+. Sinänsä tylsä tämä neuvolakeikka nyt sitten, kun ei voi edes sydänääniä kuunnella, mutta onneksi sitä sitten pääsee kohta jo ultraan ihastelemaan. Toivottavasti on pienellä kaikki hyvin!
 Itse haluan olla kuitenkin luottavaisin mielin. Meillä rankat pari vuotta takana. On ollut lähipiirissä kaikenlaista, sairautta ja muuta ja viime vuonna miehenikin sairastui syöpään. Hänet onneksi saatiin hoidettua hyvin terveeksi ja kaikki on nyt hyvin. Haluan siis uskoa, että nyt on tarkoitus tapahtua jotain hyvääkin meille. Toivottavasti asia on näin. Minusta on myös ihanaa, että laskettuaika on veljeni syntymäpäivä. Kiva kertoa asia sitten hänelle. Hän niin rakastaa lapsiamme. :)

Minä myös tykkään täällä pyöriä, sen mitä esikoiselta ehdin. Laskettu aika taitaa sittenkin olla 4.4, eikä 1.4 kuten aikaisemmin ilmoitin. Tuo vauva-lehden laskuri kun ei ota tuota kierron pituutta huomioon.
 En tiedä miksi, mutta minulla on tämän raskauden suhteen sellainen olo, että en usko ennenkuin näen... Toisin sanoen ultraa ootellaan. Olinhan kylla esikoisestakin perin epäilevä ja piti käydä alkuraskauden ultrassa yksityisellä ennenkuin uskoin, että oikeasti olen raskaana.
Eli la olisi 3.4, ja minulla myös jotenkin olo, että ollaankohan siellä oikeasti, masussa siis! Eli ajattelin mennä ultraan yksityiselle. Eka neuvola mulla jo 24.8, oisko viikkoja 8+1 sillon. Onko muita Kättärille meneviä?
 Hei taas!
 Minkä hintainen toi yksityisellä tehtävä ultra suunnilleen on?
 Myös minulla on niin epäuskoinen olo tämän raskauden suhteen, että pitäisi saada jotain vahvistusta testien lisäksi:)
 -Nyyni
 Tänä aamuna testi näytti plussaa ja huhtikuun alulla 11.4 omien laskujen mukaan olis sittan la. Olo on vielä epätodellinen vaikka toivottu onkin kolmas olisi nyt tulossa isoveikat -00 ja -02. Mutta hiljaisuudessa tätä vielä tässä odottelen pidemmälle ennekuin kenellekään kerrotaan.

Mun alkuraskauden ultra maksoi yksityisellä kelakorvausten jälkeen muistaakseni aikas tasan 50¿. Oli ihan perinteinen, ei mikään 3D/4D. Ja aikaa tuosta on suunnilleen 1,5 vuotta. Tietenkin hinnoissa paikkakunta-, lääkärikeskus- ja lääkärikohtaisia eroja.
Me ollaan myös menossa Kättärille. Siellä oltiin viimeksikin ja hyvä mieli jäi. Ainoa ketä en halua nähdä on Martta. Hän otti meidät vastaan siellä päivystys osastolla ja oli niin tympee. Nimi on siitä omasta tokkuraisesta olosta huolimatta jäänyt mieleen... Meillä laskettu olis 1.4. Mutta tod.näk. menee pitkäksi. On suvussa ollu tapana.
 Mäkin pysyn mieluummin täällä, kun en kauhean säännöllisesti kirjoittele. Mulla on eka neuvola vasta 4.9., jolloin rv 10+0. Mutta olen varannut yksityisen ultran 21.8. Mulla on ollut yksi tuulimunaraskaus, joka ilmeni vasta rv 11+5 ja sen jälkeen ei ole hermot kestäneet odottaa niin pitkään epätietoisuudessa. Meillä on myös 02 ja 03 syntyneet lapset ja laskettua aikaa en ole saanut vielä selväksi, mutta ilmeisesti se on 3.-5.4.08. Tuohon ultraan asti on olo täällä vielä melko epäuskoinen, toki onnellinen sellainen  :)
 Eppu2, rv 5+2
siis kerran sen täällä näin, mutta silloin ei vielä plussa ollut tullut, ja nyt en löydä mistään. Ja tuo hakukaan ei toimi tai en osaa käyttää. Voisiko joku laittaa linkkiä tänne uudelleen
Itse olen kysellyt kanssa hinnoista täällä, olen saanut käsityksen, että muutaman kympin alle sata euroa. Ajattelin mennä parin viikon sisään itse, viikkoja olisi silloin 6-8 välillä, miten nyt sitten ajan saan.
 Kiitokset tiedoista:)
 Taidan tehdä niin, että soitan huomenna lääkari aikaa yleiselle ja jos se menee syyskuulle asti, niin menen yksityiselle ennen sitä (siis jos sieltä aikaa ennemmin sais)
 -Nyyni

Heippa!
 Uskaltaiskohan sitä jo liittyä tänne joukkoon mukaan... Niin jos mukaan huolitte ;-)
 Viikoista ja lasketusta ajasta ei mitään tietoa, mutta todennäköisesti on menossa kuudes rv. (tai sitten viides tai jo seitsemäs). Tiistaina tein vahvan plussatestin (ja vielä eilen varmistukseksi, joka myös tod. vahva -> heti pamahti viivat " näyttöön" ). Vajaa kolme viikkoa sitten tein negan, joten jossain siinä välissä mennään :-o Kierto ollu epäsäännöllistä kierukan oton jälkeen, joten siksipä en varmaksi osaa LA:ta laskeskella, mutta varmaan tuonne maaliskuun loppuun - huhtikuun alkuun osuisi...jos nyt vauvelin alku mukana pysynee tai edes sellainen onkaan masussa kasvamassa...
 Mulla siis myös hyvin epätodellinen olo koko raskauden suhteen, että onko siellä kumminkaan oikeasti mitään. Ajattelin myös, että varailen maanantaina aikaa yksityiselle alkuraskauden ultraan, josko sitten selkiytyisi mahdollinen LA ja mahdollisesti oma olotilakin hiukan (jos siis vauvelin allu löytyisi).
 Niin siis täällä kirjoittelee 27-v.  09/05 syntyneen pojan äippä Hämeestä.
 Mikäs tuo toinen yhteisö on, josta ollut puhetta? Myös se kiinnostaisi, vaikka ehkä täällä voisin alkaa enemmän kirjottelemaan ;-) Jotenkin tuntuu nyt, että voisi kaipailla enemmän tällaista " yhteisöllisyyttä"  nyt kuin ekassa raskaudessa... :-)
 En itse paljoa ehdi kirjoitella töiltä ja lapselta, mutta todella mukava seurata muiden kuulumisia ja itsekin välillä avautua :)
 Mulla LA joskus huhtikuun alkupäivinä. Hieman epätodellinen ja varovainen olo... mulla oli keskenmeno toukokuun lopussa viikolla 12+ ja nyt en uskalla kovin vielä iloita... Tai siis oon TOSI onnellinen, että tärppäsi uudelleen näin nopeasti, kun tätä pikkukakkosta on tehty jo yli kaksi vuotta, mutta sormet ja varpaat pystyyn, että pikkuinen pysyy nyt mukana!
 Olen ajatellut varata alkuraskauden ultraa jonnekin elokuun loppupuolelle. En tiedä onko siitä mitään " hyötyä" , mutta kuitenkin.
 Ja jos siis huhtikuulle asti päästään, niin Kättärille suunnataan ehdottomasti!
 Onnea kaikille huhtikuisille!
http://groups.msn.com/huhtikaarot08 sinne vain hakemusta niin hyväksyn :) Mukana on jo kivasti mammoja ja kaikki halukkaat tervetulleita!! ;)
 En ehtinyt kirjoittamaan edelliseen pinoon plussanneista. Kolmonen olisi ilmeisesti tulossa ja la 7.4. laskureitten mukaan! Kaksi raskaustestiä tehty hieman haalealla plussalla, vähän huolestuttaa. Ennen toisen lapsen syntymää oli yksi tuulimunaraskaus. Ajattelin ma varata neuvola-aikaa, meillä ainakin ennen ultrattiin heti. Meillä jo tytöt 2/04 ja 6/06.
 En hinkua tuonne yhteisöön, täällä helpompaa.
 Muistaako kukaan aiemmin vauvan saanut, että millä viikoilla pahoinvointi alkoi? Mulla ei ole minkäänlaista muistikuvaa.
 Mulla on vielä tosi epävarma olo tästä raskaudesa, kun ei vaan yhtään tunnu siltä ja myös mulla oli tosi vaaleat ne plussaviivat.
 Kirjoitellaanko nyt sitten viikkopinoissa?
 Minkä nimisiä ollaan?
 mam80
Minäkin kirjoittelisin mielelläni täällä. Katselin edellistä aloitusta huhtikuun odottajista ja se tuntui kuihtuvan kokoon se keskustelu, vai siirtyivätkö kaikki sinne suljetulle puolelle !?
Tarvittaisiin varmaan joku taitava laatimaan koontia kaikista odottajista pinon alkuun ja aina pitäisi jonkun nostaa keskustelua, ettei jäädä vanhoille sivuille.