<3 <3 KESÄKEIJUJEN VIIKKO 12 <3 <3
Uutta viikkopinoa kehiin taas...kauheen nopeesti nää viikot meneekin...!!
Kommentit (40)
hanna83 ja muut lääkäreistä kyselleet: Meillä on ainakin niin että jokaisessa raskauskolmanneksessa on yksi neuvolalääkäri-käynti...Mulla oli eka joulun sotkemana joskus viikolla 15 ja nyt ensi viikolla on seuraava lääkäriaika..ja sitten loppuvaiheessa vielä yksi.
sinniäinen: Onneksi vauva voi hyvin...!!oon kuullut tosta parvorokosta ja päiväkodissa kun olen töissä niin olen ollut kovin varuillani josko sellasta on liikkeellä...onneksi ei ole täällä jyllännyt!!!
emmariina77: tervetuloa mukaan juttuihin:)) Oletko menossa naistenklinikalle vai kättärille synnyttämään?!
Tervetuloa myöskin pioni75 ja AnumaamunA :) Kyllähän meidän joukkoon uusia kirjottelijoita mahtuu:))
Niin joo pioni75, minä olen menossa sokerirasituksee myös huomenna...! Ite meen "ihan mielellään" siinä mielessä, että saa sitten suljettua senkin pois, ettei ole mitään hälyyttävää niissä ja ettei ihan jättivauvaa olis tulossa sitten;)
Täällä mukava viikonloppu takana, vaikkakaan liitoskivut ei oo minneen kadonneet ja ne vähän hankaloittaa elämää, mutta muuten menee mukavasti. Vauva on ollut mukavasti hereillä ja potkinut. Alkanut myöskin herättämään äitiä siinä kuuden ja seittemän välillä...sitten ilmesesti riittää äidin nukkuminen...!Öisin vessassa juostaan tiheään tahtiin, pahimmillaan 5 kertaa yössä, argh!! Tänään ois tarkotus soittaa neuvolaan ja kysellä, että pääsenkö lääkäriin jo tällä viikolla, kun neuvolalääkäri ois vasta ensi viikon tiistaina, mutta kun töihin pitäs mennä maanantaina ja siihen en usko. N. 15min kävely teettää jo sellaset kivut, et huh...ei siis toivoakaan lähtee kyykkäämään minnee päikkäriin lasten kanssa.... =/
Mutta mukavaa maanantaita kaikille, kirjotellaanhan taas ahkerasti!!! =))
Anneh ja muru 25+1<3
Täällä hurahti 30. viikko sitten vauhtiin, huhhuh! :)
Yöt menee kyllä ihan ohi jotenkin, heräilee painajaisiin ja pikkuisen koviin potkuihin tai sitten pissalle. Melkoinen väsymys siis jo senkin takia lähes joka päivä.
Tulevana viikonloppuna saadaan miehen siskolta otettua kyytiin kaikki vauvanvaatteet, mitä heillä on ollut. Heillä on onneksi poika ja tyttö, joten me otetaan molempien sukupuolien vauvavaatteet, on sitten varalla. Eikä edes tarvii pestä niitä kun ne on jo pesty valmiiks, helppoa.. :D Toivottavasti ne vaan jonnekin sopii, kun meillä on täällä tämmönen rempanpoikanen menossa talossa, ikuisuusprojekti! :D Parit listat puuttuu katosta, makkareissa ei oo vielä laminaattia, ja seinät pitäis laittaa uusiks joskus ku on rahaa ja aikaa.. :P Nii, ja kai tää meidän lankkulattiakin pitää hiotuttaa, ku ei oo koskaan hiottu ja on tässä n. 15 vuotta asunu miehen äiti aikoinaan.
Huh, tulipa taas tarinaa.. :D Mut siis kaikki hyvin täällä, potkut on ihan vallattomia nykyään masuasukilla. Selkä on vähän parantunut, kun oon aina pitänyt tukivyötä kun oon seissyt kauan, esim. kokatessa. :)
Kirjotelkaahan muutkin itsestänne, kiva lukea muiden kuulumisia! :)
-Meevi ja pikkuinen 29+0-
Viikonloppu on mennyt kohtalaisen vaihtelevasti. Selkä alkaa olla jo hyvin loppu välillä, varsinkin, jos pidempiä aikoja kerrallaan seisoo. Jospa jaksaisi työssä vielä huhtikuun loppuun.
Sovin juuri aamulla pomon kanssa, että pidän tämän vuoden lomarahat vapaana pois. Näin ollen saan pari extra-viikkoa kesälomaa. Varsinainen äitiysloma alkaa 23.5.
Mulla sokerirasitus edessä huhtikuun alussa. Hyvä se on tietysti tehdä, niin näkee, että kaikki on kunnossa. Muutoin meillä onkin odotus mennyt kaikkien kirjojen mukaan ja kohtukin kasvaa ihan käyrien tasolla. :) Lääkärineuvoloita mulla on ollut viikolla 12 sekä nyt sitten viikolla 28 seuraava. Ja ymmärtääkseni sitten vielä on yksi jäljellä.
Viikonloppuna oltiin kaverin luota hamstraamassa vaatteita, jotka nyt sitten odottavat pesua ja kaappiin viikkaamista kotona. Josko ensi viikonloppuna ehtisi perehtyä siihen. Välillä vain on niin uskomatonta, että meitä on kohta kolme! Kaikki suurimmat hankinnat on meillä kohtalaisen hyvällä mallilla. Pinnasänky odottaa kunnostusta ja reunapehmusteita vielä, niin saadaan sekin mummolasta kotiin.
Vatsa tuntuu päivittäin isommalta ja olo tukalammalta. Kävely on ihmeellistä töpötystä ja mua harmittaa, kun korkokenkiä ei enää voi kunnolla pitää. Olen niin tottunut viipottamaan joka paikkaan koroissa. :)
Nauttikaa odotuksesta!
Divinity+masuasukki rv 25+0
Mulla on siis la.30.6,joten mietin,että liitynkö kesäkuisiin vai heinäkuisiin,mutta sitte kumminki ajattelin tähän.
Pohjois-Pohjanmaalla asun eli synnytyssairaala on OYS. Seittemäs lapsi tulossa. Olen 29vuotias.
Ihan on todella hyvin mennyt. Alussa ei pahemmin ollut pahoinvointia. Armoton väsymys vain. Vieläkin joskus se tuntuu väsymys iskee päälle.
Viimesin neuvola oli viimeviikolla. Sillon kaikki oli hyvin. Joku kirjotti,että on sokerirasitusta vastustanut. Minä oon joka raskaudessa käynyt siinä ja aina arvot olleet hyvät. Mulla on ylipainoa siksi laitetaan. Nyt sit sanoin ekaneuvolassa,että en mielellään mene,muttta siltikin mulla on 1.4 aika sinne. Lääkäri on sitte 2.4. Mutta menen taas sillä mielellä sinne,että normaalit arvot on kuten ennen.
Mulla nyt on viikkoja 24+6. (piti ihan laskee,kun ei pysy perässä).
Jatketaan taas joskus,jos mut tähän joukkoon lasketaan mukaan.
Kyllähän tänne mahtuu vielä kesäkeijulaisia:) Mukava et porukkaa riittää...tää meidän ryhmä kun on välistä ollut aika hiljainenkin, mutta loppua kohden luulen et porina lisääntyy;))
sasa79: Millä ikähaitarilla sulla on lapset?! Mäkin mietin alkujaan et kumpaan liityn kesä- vai heinäkuisiin kun la on 28.6, mutta kivempi kuulua kuitenkin tähän kesäkuisiin ku la silloin kuitenkin on:))
Enpä ole tooosi pitkään aikaan tänne kirjoitellut. Nyt tuntui kuitenkin siltä, että voisi taas jotain kuulumisia kirjoitella...
Viikonloppuna (vasta siis nyt!) havahduin ensimmäistä kertaa siihen, että niitä vauvan tarvikkeita pitää oikeasti kohta alkaa hankkia. Meillä ei ole nimittäin ensimmäistäkään asiaa vielä hankittu. Tokihan tässä vielä ehtii, mutta lähinnä kauhistuttaa se vaihtoehtojen runsaus mikä kaikissa vaunuissa ja turvakaukaloissa sun muissa on!
Olotila on ollut ok tähän asti. Aamuisin on selkä ja kyljet kipeät, mutta sen kanssa vielä tulee toimeen. Välillä mulla puutuu kesken päivän toinen jalka, onko kellään muulla sellaista?
Supistuksia on alkanut olla. Tosin olen niin tietämätön, etten edes ole varma miltä supistukset tuntuvat, mutta olen tullut siihen tulokseen että se olotila mikä mulle vatsaan tulee aikaajoin on jotain supistuksiin liittyvää. Etenkin jos on tullut puuhailtua koko päivä jotain, niin ilta kuluukin sitten sängyssä maaten. Toivotttavasti ei ole vaarallista? Jos supistukset ei ole kivuliaita, niin eikö silloin ole kuitenkin kaikki ok?
Lääkärikerroista on ollut puhetta. Mulla oli eka lääkäri 26. viikolla ja seuraava kai vasta huhtikuun loppupuolella, ellei jopa toukokuussa. Näin siis Helsingissä.
Ai niin, yhtä asiaa on pakko vielä ihmetellä ja kysellä että onko kellään muulla näin outoa vaivaa... Mulla nimittäin kutiaa kainalot aivan sairaasti! Onko kukaan kuullut että se olisi merkki mistään?? Eikö raskausmyrkytyksen yhteydessä puhuta kämmenten ja jalkapohjien kutinasta?
WlimaL 26+6
Kamala kun te ootte olleet ahkeria! Mä oon ollut poissa kokonaista neljä päivää ja tänne on jo tullut uusiakin vaikka kuinka paljon.. Tervetuloa tasapuolisesti kaikille!
Matkasta.. Lennot meni hyvin, ilman supisteluita, mitä vähän etukäteen jännitin. Mulla oli kyllä varmuuden vuoksi mukana kätilöltä saatuja homeopaattisia pillereitä supistuksiin, muttei niihin tarvinnut turvautua.
Kaksi päivää käveltiin aamusta iltaan ja jalat olivat aivan tuusannuuskana illalla. Ja kyllä sitä jo huomasi, että painoa on tullut lisää, sillä kävely oli tosi paljon hitaampaa kun ennen eikä oikeen jaksanut keskittyä mihinkään pitkää aikaa. Mutta kahvilla istuttiin sitten hyvällä omalla tunnolla ja syötiin muffinsseja :) Iltaisin ei ollut ongelmaa saada unen päästä kiinni.
Eilen kotiin tullessa jaksoin juuri ja juuri laittaa ruokaa ja kävellä lähileipomoon ostamaan patongin. Nukkumaan mentiin puoli kymmenen ja heräsin vasta yhdeltä iltapäivällä! (toki kävin monta kertaa vessassa ja havahduin potkuihin..) Mutta onni on kun saa nukkua eikä tarvitse muuta miettiä!
Mutta sen huomasin, ettei Soma juuri liikkunut reissussa ollessa. Vaan sillon kun istuttiin kahvilla, syömässä ja sitten iltasin kun olin jo sängyssä. Tänään se onkin sitten ottanut takasin oikeen kunnolla..
Noista liikkeistä en ollut yhtään huolissani, vaikka vähentyivät siis paljon loman aikana. Mun kätilö (ja britti lehdet, joita olen lukenut) sanoi, että jos koko päivänä tuntee yli 10 liikettä, kaikki on hyvin. Ja Soman kohdalla liikkeet tulee täyteen kyllä jo tunnissa :)
Anneh: Mee makaamaan selälle ja painele sillain reilusti mahaa. Pää tuntuu heti häpyluun jälkeen ihan kivikovana muutaman sormen leveydellä. Tai ainakin näin mulla, tietysti se helpottaa etsimistä, kun se on kerran näytetty.. Mutta kokeile. :)
Keväistä alkuviikkoa kaikille!
m_maitoparta ja Soma 28+1
Joukko senkun kasvaa. Olen taustalla seuraillut jonkin verran, mutta nyt sitten liityn itsekin mukaan.
Ikää 28v, Tampere (eli TAYS), esikoinen tulossa, laskettu aika 13.6. Viikot menee niin nopeasti, että raskausviikot pitää oikein tarkistaa kalenterista: 27+2 näyttäisi olevan.
Alkuraskaus on ollut käytännössä melkein oireeton. Jotain pientä aina on, että tietää olevansa raskaana, mutta siis niin pientä, ettei mistään voi valittaa. Nyt pikkuhiljaa oireet lisääntyy: Närästyksestä on tullut jokapäiväinen vaiva ja tuntuu olevan ihan sama mitä syön, niin silti närästää. Onneksi Rennie auttaa! Jalat turpoo iltaa kohti, niin että on melkein pakko vaihtaa miehen sukat jalkaan kun omien kuminauha painaa syvän uurteen nilkkaan. Alaselkä väsyy helpommin, enää ei voi touhuta menemään koko päivää, vaan on pakko ottaa rauhallisemmin. Mutta todella pieniä nämä vaivat edelleen on, etenkin kun kuuntelee muiden juttuja alkuraskauden pahoinvoinnista tai loppupuolen liitoskivuista - kummastakaan ei minulla ole mitään tietoa.
Vauvalle on nimi jo tiedossa, poikaa odotellaan. Tyttö olisi aikamoinen ylläri, sillä 3 eri ultraajaa päätyi samaan sukupuoliarvioon ja itselläkin on koko ajan ollut "poika-olo". Hankintojakin on jo tehty: yhdistelmävaunut, turvakaukalo, pinnasänky, hoitopöytä, iso pino vaatteita (lähinnä kirppiksiltä) ja jonkin verran kestovaippoja.
Töissä jaksan hyvin, kiitos oireettomuuden ja vaihtelevan työn. Teen pääosin istumatyötä koneen ääressä ja asiakkaiden kanssa keskustellen, mutta pari kertaa päivässä vedän isompaa porukkaa, jolloin voi seistä tai istua mielensä mukaan.
Maha on iso. Lähtökohtana ylipainoa (bmi 28) ja kiloja on tullut n. 7, josta oikeastaan kaikki vatsaan ja rintoihin, lantio ei ole levinnyt vielä ollenkaan. Rinnat ovat kasvaneet jo ihan liikaa! Lähtötilanteena oli kuppikoko E/F ja nyt liivimerkistä riippuen jopa J. Pelkään jo, että jos ne vielä paisuvat loppuraskaudesta tai maidon noustessa, niin en löydä sopivia imetysliivejä mistään. Ja vaikka mies nyt tykkääkin niistä, niin ajatus imetyksen jälkeisistä "patalapuista" ei tunnu kovin hehkeältä. Mitenkäs teillä muilla on kuppikoolle käynyt?
Hmm... Mitäs muuta vielä? Kyselkäähän mitä haluatte tietää.
Mä tässä oon elätellyt toiveita kelien lämpenemisestä ja lumen sulamisesta, alkaa nimittäin olla ulkoiluvaatteet VÄHÄSSÄ. Miehen 56 numeron talvihaalarit on enää ainoot jotka mahtuu päälle... ja äippähousuja kyllä löytyy mut alle ei mahu välihousuja -niillä ei tarkene olla muksujen kera ulkona. Mä sanoin kyllä jo heti plussa-testin jälkeen että pitkä ja kylmä talvi edessä...
Pissassa oli valkuainen plussalla viime neuvolassa ja valkovuotoo on ihan hirveesti. Eilen neuvolasta sit soitettiin että viljelystä on tullu tulos joka kertoo tulehduksesta. Sain siihen sit lääkekuurin, mut ihmettelen sitä mistä mulle on se virtsatulehdus tullu: ei oo ikinä ennen ollu eikä toisaalta vaivaa mitenkään. Eikä se kai valkovuotoo lisää...? Outoo, mut syyäänpä kuuri pois ja katotaan katoaako valkuainen. Niin siis neuvolasta ilmoitettiin että tulehdus löytynyt, tarkempaa ei kerrottu ja sit lääkepurkissa luki että virtsikseen.
Äh, nyt tulis tekstiä mut juniori ei anna kirjoittaa :o/
päevänjatkoja, t. tonttis
vastaanpa nyt ensin tuohon minä80 kysymyksiin miten kuppikoolla on käynyt imetyksen jälkeen. MInä nyt en mikään suuririntainen ole, normaalisti B/C, mutta kerron kuitenkin. Eli imetyksen ajaksi siirryin kuppikokoon D, täysimetin 6 kk ja kokonaan lopetin pojan ollessa jotain 1v 1,5kk. Imetyksen jälkeen palasi kuppikoko sitten normaaliksi. Tässä raskaudessa mulla on toistaiseksi kuppikoko vielä normaali, eli en ole joutunut vielä liiviostoksille. Imetysliivit pitänee ostaa jossakin vaiheessa valmiiksi, otan jotkut mukavat ja pehmeät, inhoan kaaritukia. En niitä kuitenkaan taida ihan vielä ostaa.
Minä kaivelin sitten viime perjantaina varastosta kaikki sinne esikoisen jälkeen varastoidut vauvan vaatteet. Ja kyllä niitä iso pino onkin. Olen pessyt kaiken kahteen kertaan, ensin lievän varastonhajun poiston vuoksi pikapesu etikalla ja sitten tehopesu niin kuumassa kuin olen uskaltanut, normaalit puuvillavaatteet pesin kaikki 90 asteessa. Ja kummasti ne vaan vaatteet tällä käsittelyllä muuttuivat puhtaammiksi kuin ennen pesua vaikka olivatkin pestyjä varastoon viedessä. Halusin vain pestä ne oikein kunnolla kun ovat kuitenkin olleet jo 4v siellä varastossa. Vielä pitäisi pestä yksi koneellinen vaatteita ja pari koneellista harsoja. Sitten alkaisi systeemit olla siltä osin kunnossa.
Viikonloppuna vaihdoimme myös makuuhuoneen järjestystä ja veimme jo hoitopöydän sinne valmiiksi. Tämä sillä että sain sitten pestyt vaatteet viikata suoraan hoitopäydön laatikoihin. Pinnasängyn kokoamme vasta sitten lähempänä, tarvittaessa vasta vauvan kotiuduttua. Sillä ei ole mitään kiirettä koska vauva nukkuu kuitenkin erittäin suurella todennäköisyydellä minun vieressäni, kuten isoveljensäkin aikoinaan teki.
Äitiysavustus- ja päivärahahakemuksen vein eilen Kelalle. Venytin sitä tarkoituksella ja laitoin siihen vielä toivomuksen että jos mahdollista niin haluaisin vuoden 2009 pakkauksen, vaikka sen vuoksi saisinkin pakkauksen vasta toukokuussa. Aika näyttää kuinka käy. Ei minulla sinällään ole mitään tuota 2008 pakkaustakaan vastaan, ihan kivan näköinen se on, mutta haluaisin vain sen vuoden pakkauksen jona vauva on syntynyt. Tarkoituksenani kun on säästää joitakin vaatteita annettavaksi lapselle sitten kun (jos) hänelle on omia lapsia tulossa.
Eli summa summarum meillä alkaa olla kaikki kunnossa vauvan tuloa varten. Ainoa puuttuva isompi kapistus on sitteri ja senkin saamme miehen kaverilta sitten kesällä. Vaipat ja muu pikkutilpehööri ostetaan sitten myöhemmin. Vaippojen suhteen aion alkuhäslingin jälkeen mennä osittaiskestoiluna sitten että öisin ja kodin ulkopuolella käytämme kertiksiä ja kotioloissa kestoja. Tämä systeemi pelasi ainakin esikon kanssa hyvin. Ja kestoina käytin pääosin harsoja. Ne ovat näppäriä koska kuivuvat nopeasti ilman kuivausrumpuakin, jota meillä ei edelleenkään ole. Pitää vain kaivaa jostain se harson oikea taittelutapa, kun on päässyt tässä vuosien saatossa unohtumaan. Taidankin yrittää löytää sen heti ja aloittaa työt vasta sitten.
Heinäminkki ja kaveri rv 28+1
Ihan alkuun tervetuloa munki puolestani kaikki (monta) uutta tulokasta!
Täällä päässä kaikki valmistelut on vauvan tuloa ajatellen yhä aloittamatta... Me kun ollaan muuttamassa vielä ennen kesäkuuta... Saatiin 4H+K, joka vaikuttais semmoiselta, missä on hyvä olla sit... Oma piha ja niin päin pois. Vuokra tosin on suolainen, 1022/kk, mut jospa siitä selvittäis.
Ja kun ne vauva-vaatteetki on siellä Pohjanmaalla, niin hankala niitä on sit pestä minnekään valmiiksi :D
Mut toisaalta meillä kaikki tarvittava on yllättäen jo olemassa, ettei tarvis saada kuin se nyytti enää...
Ja Heinäminkin tavoin meilläki tullaan osakestoilemaan kotosalla päiväsaikaan. Näin tehdään tuon 1v:n kanssa tälläkin hetkellä kotona. Meillä tosin käytetään Hilin K-neppejä pääsääntöisesti (kuivuvat ihan nopsaan, vaikkei rumpua olekaan).
( . ) Oiva on edelleen poikittain massussa ja ympärysmittani on sitä mukaa aika massiivinen... Käytössä on samat vyönreiät kuin kakkoselta oli laitokselle lähtiessä... Phuuh! Ja kaikki potkut ja nyrkiniskut saan yhä tuonne alas lantioon... Kelan laput odottelee viejäänsä. Tänään oli ajatuksena käydä paikan päällä toimittamassa asiaa, mut meillä ollaan vatsataudissa... Joten viime tinkaan menee lappujen vienti (eiks se ole, et 2kk ennen laskettua ne pitäis toimittaa)...
Tosta kuppikoosta meilläpäin... Normisti olen aika tasan B, mut imetyksen alussa jopa D hetken aikaa... Ja tasoituttuaan sit takas siihen B:hen palataan... Mut kyllähän siinä väistämättä niin tahtoo käydä, et ei niistä rinnoista enää samanlaiset tule, ko ennen ekaa raskautta, ei auta... Pitää ostaa sit nättejä liivejä joskus vuoden päästä ja niin päin pois...
Mut nyt on kai alettava lounaan laittoon ja lopetettava jaarittelu :P
Hyvää vointia Keijut!
Luuk@ ja Oiva 25+4
Heippa!
Ihmeempiä ei kuulu. Vauvan tuleva huone on vielä vaatehuoneena ja kaikki tarvikkeet ja vaatteet varastossa. Lääkärin tarkastus on meillä nt-ultran yhteydessä ja sit viikolla 36.
Tuntuu että kesäkuuhun on vielä tosi paljon aikaa. Alkaispa kevät kunnolla niin ehkä se vähän helpottais. Ei uskois että kolmatta odotan kun oon niin kärsimätön. :)
t. Kanervankukka ja kaveri kippura 26+4
Jee, meidän pino on aktivoitunut...nytkin oli tullut monta uutta kirjotusta=) Niitä on aina niiin mukava lueskella!!
Tosta lääkäri-jutusta vielä...että siis tosissaan vantaalla asun ja täällä 3 kertaa se neuvolalääkäri-käynti raskauden aikana!!Toinen on mulla ens viikon tiistaina, jos ei huominen lääkäri sisätutkimusta tee...
m_maitoparta: Olipa kiva kuulla et teidän Lontoon reissu oli sujunut mukavasti:)) Ja kiitos vinkistä...täytyypi yrittää tunnustella, jos vauvan pään tuolta bongaisi:))
Tervetuloa minä80 joukkoomme kirjottelemaan:)
tonttis, parantumisia sulle!!
heinäminkki: Mä laitoin juuri eilen kelaan kyselyn äitiyspakkauksesta, että koska kuvia julkistetaan, koska pakkaus tulee jakoon ja saako esittää toiveen, että haluaisi 2009 pakkauksen!!?! Mulle vastattiin, että vuoden 2009 pakkauksen kuvat julkistetaan kun 2008 pakkaus on loppumaisillaan...ja uutta aletaan jakamaan kun 2008 pakkaus on loppunut! Valitettavasti ei kuulemma saa toivoa tiettyä pakkausta!!
Eli aika suurpiirteinen vastaus sanoisin...Ei mullakaan periaatteessa 2008 pakkausta mitään vastaan ole, mutta periaatteessa haluisin "oikean" vuoden pakkauksen lapselleni!!
Luuk@: koskas teillä on muutto edessä!? Kuulostaa kivalle, vaikkakin vuokra on aikamoinen....! Mihin päin muutatte, jos saa udella!?;)
Meillä alettiin eilen kanssa suunitella vähän muutosta kodissa...me asustellaan tällä hetkellä isommassa makuuhuoneessa ja pienempi huone on työhuone...Nyt suuniteltiin jos pienempään huoneeseen hankittaisiin liukuovikaapit ja sitten kun vauva ei enää nuku meidän kanssa samassa huoneessa niin me muutettaisi pienempään huoneeseen ja vauvan huoneeseen mahtuisi silloin täl hetkel työhuoneessa oleva vuodesohva ja muutenkin kaikki hänen tavaransa...! Mä olen ihan intona, että pääsisin vähän järjestelemään täällä, vaikka siihen vielä on aikaa...haluan kuitenkin et vauva nukkuu ainakin ekat puol vuotta meidän kanssa samassa huoneessa!! Mut kun pääsee suunnittelemaan, niin se on jo puoli hommaa!!!;))
Tänään aamulla kävin siinä sokerirasituksessa...ihan hyvin meni, vaikka se sokerilitku oli kyllä kamalan makusta!!YÄK!! Viimisellä verikokeella, ei meinannut tulla verta enää suonesta, vaan joutu sitten hoitsu pyörittelee ja painelee suonta...onnex sitten pulpahti sitä verta. Sit jonkunlainen raskaus-dementia ilmesesti iskenyt, että en sitten muistanut sitä lähetettä siihen veriryhmän määritykseen ottaa mukaan, niin huomenna on mentävä uudestaan piikiteltäväksi!!
Lähti vähä liian aikasin tuo teksti tonne...mutta eiköhän tossakin nyt ollut tekstiä kerrakseen...palaillaan taas ja voikaa hyvin!! <3
Anneh ja muru 25+2
Ja Hei myös tonttis! Onhan täällä muitakin keskisestä suomesta! :)
Meillä meni hetken aikaa taas vähän huonommin..eilen oli aamulla neuvola..joka laittoi lääkärille heti iltapäiväksi pyrrytyskohtausteni takia! Menin lääkäriin ja kerroin myös supisteluistani, jotka ajoittain aikas kivuliaitakin! Lääkäri katsoi kohdunsuun tilanteen ja siitä lähdettiinkin sitten kiireesti kohti keskus-sairaalaa! Polilla tutkivat ja jouduin jäämään osastolle yöksi..yön aikana supistelut onneksi rauhoittuivat, eikä supistusten estolääkitystä tarvinnut aloittaa! Huimaukseen ei varsinaista yhtä syytä löytynyt! Ikävä vaiva vaan meinaa olla..kun yölläkin herää monta kertaa huimaukseen, eikä huone meinaa millään lakata silmissä pyörimästä!!! Nyt vaan TODELLAKIN rauhallisempaa loppuodotusta!!!
Vauva on aktiivinen ja voi hyvin! Saa mielen niin iloiseksi aina kun alkaa vallaton myllerrys vatsassa :x
Ja voi miten haltioissani istuin osaston käytävällä vuoteessani ja katselin ympärilläni niitä vastasyntyneitä nyyttejä, pidättelin itkuani kaikin keinoin :D
Vauvalleni mielessä juttelin että sinä saat luvan kyllä vielä pysyä siellä! Mutta kyllä odotan kesää ja syntymääsi päiviä laskien!
Aurinkoiset terveiset täältä kaikille! Kyllä se kevät ja kesä sieltä näyttää tulevan
:)
Terveisin: sinniäinen 26+5
Moikkelis!
Arvelin miekin liittyä joukkoonne kirjoittelemaan.. :)
Tuosta neuvolalääkäriasiasta olen vähän ihmeissäni, meillä joensuussa ei nimittäin ole vielä ollut yhtään lääkärineuvolakäyntiä, vaikka viikkoja jo kohta 27(!). Muutenkin on vähän omituista tuo meidän neuvolatoiminta, mutta aina siellä käydessä iskee dementia eikä muista selvittää puolikaan mietityttävistä asioista.
Onneksi anoppi on terveydenhoitaja ja omalla paikkakunnallaan äitiysneuvolassa töissä, niin on edes jostain saanut vastauksia askarruttaviin kysymyksiin. Sokerirasitustestistäkään ei ole ollut puhetta, vaikka suvussani sairastetaan paljon diabetestä.
No, 1.5 olisi tarkoitus muuttaa toiselle puolelle Pohjois-Karjalaa, toivon kovasti että sieltä löytyy "parempi" äitiysneuvola, kun kerkeää sielläkin sitten useampaan otteeseen käydä kun la 18.6.
Mutta ihanaa tiistain jatkoa kaikille toivottavat ellu ja pieni potkunyrkkeilijä rv 26+5
Onpa kivaa tosiaan kun näin paljon on tarinaa nyt täällä. Minulta kysyttiin minne olen menossa synnyttämään, eli Kätilöopistolle menen. Josko sinne sitten pääsee... kuulin nyt että täällä pääkaupunkiseudulla kun syntyy nyt nuo juhannuksena alkunsa saaneet vaavit, niin viime viikolla oli lähetetty jossain vaiheessa Helsingistä Hyvinkäälle synnyttämään... (sekä Kättärillä, Naistenklinikalla, että Jorvissa oli sulut!) Mutta, päivä kerrallaan, ja sitten se menee niin kuin menee.
Miehen sisko sai viime yönä tytön, ja mennään sitä huomenna katsomaan, ihanaa! Kova olisi edelleen tarve saada koti vauvakuntoon, malttia ei ole yhtään, mutta ei auta, kun huonekaluja saa nyt odottaa jonkun viikkoa syystä ja toisesta. Täällä on vauva kyllä onneksi aivan rauhassa eikä osoita supisteluin tai muuten merkkejä tulostaan, että pitäisi ajan kyllä riittää valmisteluihin. Toisaalta, mieleen tuntuu tulvivan myös monia asioita, joita en alkuun ollut ajatellut: kantoliina, sitteri, tuttipulloja jne... On sitä rekvisiittaa yllättävän paljon lopulta sitten mitä toivoisin että olisi valmiina.
Sellainen kurja vaiva ilmestyi kun hiivasienen aiheuttama (?) ihottuma masuun, rintojen alle, ja siitä menen huomenna lääkäriin. Toivon, että paranee helposti ja nopeasti, että iho on kunnossa hyvissä ajoin ennen imetystä. Hoisin vaivaa aluksi ihan väärin: paksulla rasvalla (kun luulin sitä kuivaksi ihoksi, mitä on ollut koko aika mahassa), ja sehän hermostui siitä ihan täysin ja on nyt punainen kuin ferrari.
Vauva ei kyllä ole ollenkaan pää alaspäin vielä, vaan mun mielestä aika paljon poikittain, tai milloin mitenkin. Jostain kirjasta muistaakseni luin, että tuossa viikon 30 tietämillä yleensä kääntyy??
Kivaa viikkoa, kirjoittelemisiin!
Emmariina 27+5
Tervetuloa kaikki uudet kesäkeijut! Mukavaa, että porukkaa tulee lisää=)
Mulla oli eilen toi sokerirasitustesti ja tänään sain tulokset, kaikki oli kunnossa. Myös hiivanäyte ja virtsis ok, ne otetaan täällä rutiinisti jos supistelee.
Popi tuntuu nauttivan täysillä masussa olemisesta ja pyörii & potkuttelee siellä miten milloinkin.
Selkä ja supistukset ei oo vaivanneet nyt muutamaan päivään, mut olenkin yrittänyt ottaa mahdollisimman rauhallisesti. Arkisin se on aika helppoa kun esikoinen on päiväkodissa päiväsaikaan.
Viikonloppuna saan kaverilta hoitopöydän niin sitten pääsen pesemään ja laittamaan vauvan vaatteet valmiiksi. Sänky tuodaan varastosta vasta lähempänä h-hetkeä.
Mukavaa viikkoa keijut!
-Rainy ja Popi 26+4-
Mukava lukea miten muilla kesämammoilla menee! :)
Mulla ja masu-asukilla on kaikki hyvin eikä mitään ihmeempiä vaivoja ole. Tai miten sen nyt ottaa, närästää joka päivä - mutta siihen auttaa rennie, iltaisin on jalat turvoksissa töiden jälkeen -mikä nyt ei iso juttu oo eikä vaivaa muuten ja toista lonkkaa on alkanut särkemään - mikä menee kipulääkkeillä sitten ohitse. :) Mulla on tuossa lonkassa vanha murtuma joka nyt sitten on alkanut ärtymään.
Eli pientä vaivaa on mutta en osaa niitä ajatella ja kaikille kysyjille vastaan aina ettei mulla mitään. :) Tänään oli toinen lääkärineuvola ja sielläkin ensin vastasin ettei mulla mitään vaikka olin jo monta päivää ajatellut että pitää tuosta lonkasta sanoa kun se vaivaa jo sen verran että välillä ihan onnun. Sain kuin sainkin sanottua ja sain vahvemmat särkylääkkeet joilla varmasti pärjään.
Sokerirasitus oli maanantaina ja arvot olivat oikein hyvät. SF- mitta tänään 27 ja yläkäyrällä tasaseen mennään. Paineet 112/68 ja pissa puhdas. :)
Painoa tullut nyt yhteensä 7,2 kiloa ja sais jo riittää, kiitos! Olen kyllä yrittänyt pitää herkuttelut minimissä mutta ruokahalua riittää. Stressiä en ota, mutta kun lähtöpainoakin on niin yritän katsoa vähän tarkemmin mitä syön.
Vauvan sykkeet olivat 135-140 luokkaa. Liikkuu kovasti joka päivä ja välillä liikkeet tuntuu jo vähän ikäviltä.
Ei tässä enää kovasti ole matkaa jäljellä! Viikkoja 27+1 ja työpäiviä 20 jäljellä. Mulla on seisomatyö joten jään äitiyslomalle 50 päivää ennen laskettua, mikä oli oikein hyvä ratkaisu lonkankin takia.
Tavaroita ja vaatteita meilläkin on jo mutta kaikki on vielä varastossa. Ystäviltä ja sukulaisilta saatuja, 3 vaatekappaletta olen itse ostanut enkä enempää osta. Hoitopöydän saan lainaan ystävältä, sen haen varmaan tuossa ensi kuun lopulla kun olen jo jäänyt töistä pois. Sitten varmaan alan noita vaatteitakin pesemään ja lajittelemaan. Uskon, että sitten on enemmän aikaa paneutua noihin.
Tämmöistä tänne. Kevätsäistä nautin ja käynkin koirien kanssa joka päivä vähintään tunnin kävelemässä metsässä. :) Kirjoitelkaahan muutkin kuulumisia!
[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]