Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sydän hakkaa pienestäkin

Vierailija
09.04.2023 |

Olen 30v normaalikuntoinen terve mies. Hain äsken pyykit alakerrasta (yhdet portaat) ja kävelin pyykkikorin kanssa portaat ylös. Huomasin että sydän hakkaa ja haukon henkeä. Näin käy aika usein tällaisista pienistäkin asioista. Toisinaan voin tehdä paljonkin kaikenlaista ilman tällaista. Mitä tämä voisi olla? Sydänvaivoja?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatte k-piikin vaikutukset itseenne myös jos puolisonne on ottanut piikit. Kyseessä kuitenkin b i o a s e.

Kuolenko, kun bussikuski on ottanut neljä rokotusta.

Vierailija
22/51 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan mitään vakavaa, mutta kannattaa kuitenkin käydä lääkärillä niin tutkivat. Itsekin kävin vasta lisälyöntien takia ja todettiin ne ihan normaaleiksi kammiolisälyönneiksi eli jäi sen rajan alle mikä on normaalia. Mulla nyt on muutenkin taipumusta niihin. Otettiin monta ekg- käyrää + se holter vuorokauden mittaus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatte k-piikin vaikutukset itseenne myös jos puolisonne on ottanut piikit. Kyseessä kuitenkin b i o a s e.

Kuolenko, kun bussikuski on ottanut neljä rokotusta.

Jos harrastat suojaamatonta s***** hänen kanssaan

Vierailija
24/51 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronapiikistä on tullut paljon sydänongelmia, itse tunnen 4 jotka ovat joutuneet käydä lääkärissä rytmihäiriöiden takia piikkien jälkeen. Että älkää vähätelkö näitä haittavaikutuksia.

Myös koronasta tulee täysin samat pitkäaikaisoireet. Itselleni tuli koronasta diabetes.

Vierailija
25/51 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koronapiikistä on tullut paljon sydänongelmia, itse tunnen 4 jotka ovat joutuneet käydä lääkärissä rytmihäiriöiden takia piikkien jälkeen. Että älkää vähätelkö näitä haittavaikutuksia.

Myös koronasta tulee täysin samat pitkäaikaisoireet. Itselleni tuli koronasta diabetes.

Diabetes on kansantauti, ei liity koronaan.

Vierailija
26/51 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en ole ottanut ensimmäistäkään k-piikkiä. t ap

Toistan kysymykseni, oletko käynyt lääkärissä?

En ole.

Ja tätä esiintyy aina silloin tällöin tehdessä jotakin fyysistä. En sanoisi rytmihäiriöksi, vaan tunne on ihan kuin olisin noussut isommankin mäen vaikka kyseessä voi olla muutamat portaat. Sydän hakkaa kovempaa ja olo on rasittunut ja tekee mieli vain hengitellä ja istuskella. Ei pyörrytä tai mitään sellaista.

t. ap

Vierailija
27/51 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en ole ottanut ensimmäistäkään k-piikkiä. t ap

Toistan kysymykseni, oletko käynyt lääkärissä?

Aivan, tämä olikin korona-trolliketju, missä ap ei vastaa kysymyksiin.

Vierailija
28/51 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan samanlaista. Nousin saunanlauteilta ja menin suihkuun, niin yhtäkkiä pulssi hakkaa että tuntuu tulevan rinnasta pihalle. Tämmöinen on ihan uutta.. Sydänfilmi otettiin ja verikoe. Kaikki sen mukaan ok.

Vierailija
29/51 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli samoja oireita, kun oli alhainen ferritiini. Käypä mittaamassa.

Vierailija
30/51 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ihan samanlaista. Nousin saunanlauteilta ja menin suihkuun, niin yhtäkkiä pulssi hakkaa että tuntuu tulevan rinnasta pihalle. Tämmöinen on ihan uutta.. Sydänfilmi otettiin ja verikoe. Kaikki sen mukaan ok.

Tuttu tunne, mutta ilman saunaa. Kuuma suihku saa mun pulssin koholle, sydän tutkittu, eikä mitään ongelmaa siinä. Mulla pitää olla oli vauki suihkussa ollessa jotta se kuuma höyry ei täytä koko huonetta, muuten en saa happea :D

Vierailija
31/51 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttu tunne, mutta ilman saunaa. Kuuma suihku saa mun pulssin koholle, sydän tutkittu, eikä mitään ongelmaa siinä. Mulla pitää olla oli vauki suihkussa ollessa jotta se kuuma höyry ei täytä koko huonetta, muuten en saa happea :D

Siis OVI AUKI 

Vierailija
32/51 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin aamuyöllä vessaan ja siellä alkoi huippaamaan ja tuli kylmä hiki. Sitten oli pakko istua hetkeksi alas ja hörppiä vettä.

t. ap

Vierailija
33/51 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kokeilemaan karnosiinia. Se on dipeptidi jota on eniten joissakin lihatuotteissa. Vaikuttaa siltä että itse sain sillä turhan tiheään esiintyneet lisälyönnit kuriin. En ainakaan mitään muuta syytä ole keksinyt tuolle avun saannille. 

Päätin kokeilla karnoa kun Tri Tolonen sitä kehui jossakin plokikirjoituksessaan. Siitä on nyt jo yli kolme vuotta.

Wiki:

Karnosiini - Wikipedia

Karnosiini (ß-alanyyli-L-histidiini) on beta - alaniini - ja histidiini aminohapoista muodostunut di peptidi. Sen kemiallinen kaava on C 9 H 14 N 4 O 3, moolimassa 226.23 g/mol, sulamispiste 253 °C ja CAS-numero 305-84-. Ihmisessä karnosiinia esiintyy erityisesti lihas - ja aivokudoksissa .

https://tinyurl.com/mrxapfnt

Vierailija
34/51 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa oikea toimenpide on hakeutua lääkärin vastaanotolle, jotta asia saadaan tutkittua asiallisesti. Sitä ei kannata jättää tekemättä ja yrittää vain pärjätä tuon kanssa. Kun syy saadaan selville, saadaan homma hoidettua.

Vierailija
35/51 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heräsin aamuyöllä vessaan ja siellä alkoi huippaamaan ja tuli kylmä hiki. Sitten oli pakko istua hetkeksi alas ja hörppiä vettä.

t. ap

Epäsäännöllinen pulssi voisi olla yksi syy ja epäsäännöllinen pulssi voi tulla sydänongelmista. Mene lääkärin vastaanotolle viipymättä ja selvitä asia lääkärin kanssa.

Vierailija
36/51 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsättärin vastaus, ilman pakollista loppukaneettia:

Auttaako karnosiini sydänvaivoihin?

Karnosiini on aminohappo-yhdiste, jota löytyy ihmiskehon soluista, erityisesti aivoista ja lihaksista. Sitä on tutkittu monien terveysvaikutusten suhteen, mutta sen rooli sydänvaivojen hoidossa ei ole täysin selvä.

Joissain tutkimuksissa on viitattu siihen, että karnosiinilla voi olla positiivisia vaikutuksia sydän- ja verisuoniterveyteen. Karnosiini on antioksidantti, joka voi auttaa neutraloimaan vapaiden radikaalien haitallisia vaikutuksia ja suojata sydän- ja verisuonijärjestelmää oksidatiiviselta stressiltä. Karnosiinin on myös ehdotettu voivan edistää verisuonten terveyttä parantamalla verisuonten seinämien toimintaa, vähentämällä tulehdusta ja alentamalla kolesterolin hapettumista.

- Tri Tulonen $$$

Vierailija
37/51 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krapulassa hakkaa sydän mullakin pienestäkin rasituksesta.

Vierailija
38/51 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magnesium auttoi minulla vastaaviin oireisiin kun urheilin paljon.

Vierailija
39/51 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anemia yleisin syy. Kaikki nyt muutenkin portaissa saa sykkeen ylös. Itse kantanut kuukausia portaissa pyykkejä eikä kunto nouse aina sydän piippaa ja henki ei kulje edes anuksen kautta.

Vierailija
40/51 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Magnesium auttoi minulla vastaaviin oireisiin kun urheilin paljon.

Kannattanee päätyä Magnesium Pentaan* jossa on viisi erilaista Mg-yhdistettä, mikä parantaa imeytymistä suoliston seinämitse!

* kr. = viisi (esim. pentagrammi, viisisakarainen tähti?)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan