Vauva 5kk ja multa lähtee hiukset!!
imetän, johtuukohan siitä. koska tämä loppuu??
joka kerta kun hiukset kampaa, saa viedä hirveät tupot roskikseen. hiukset harventuneet tosi paljon :(
Kommentit (13)
Raskausaikana ei irronnut ollenkaan
Enkä voinut imettää, että kai se johtuu muista syistä toi hiusten irtoaminen kuin imettämisestä (hormoneista) Mene ja tiedä
ei kuulu asiaan. 2-3 kk synnytyksestä kuuluu asiaan.
kilpirauhasen toimintakokeisiin. Vajaatoiminta alkaa erittäin usein synnytyksen jälkeen
terv neuvolaterkkari
Vierailija:
kilpirauhasen toimintakokeisiin. Vajaatoiminta alkaa erittäin usein synnytyksen jälkeenterv neuvolaterkkari
No entä, jos niitä hiuksia ei ole lähtenyt ollenkaan vauvan ollessa 2-3 kk? Kyllähän ne raskausaikana säästyneet hiukset jossain vaiheessa täytyy lähteä, multa lähti, kun vauva oli 4 kk. Tuskin vajaatoimintaa tarvitsee pelätä, jos ei muita ongelmia ole, esim. väsymystä ja selvää painon nousua.
Vierailija:
kilpirauhasen toimintakokeisiin. Vajaatoiminta alkaa erittäin usein synnytyksen jälkeenterv neuvolaterkkari
kyllä niitä hiuksia lähtee kaikilla jatkuvasti. Jos kuitenkin ihminen kokee, että niitä lähtee runsaasti, ei se ole normaalia.
Lapsi oli sen suurin piirtein 0,5 v. Aikansa lähti ja sitten loppui.
Minulla on pahimmillaan ollut hiusten lähtö aina n. puolen vuoden kuluttua synnytyksestä. Olen imettänyt viisi lasta, kaikkia yli vuoden ikäiseksi, ja jokaisen kanssa sama juttu.
No kyllä on! Raskausaikana ei todella hiuksia juurikaan irtoa, sulkasato tulee ennemmin tai myöhemmin hormonitoiminnan tasoituttua. Imetyksen kestolla on hyvin vähän merkitystä. Ihmisiltä irtoaa " vakiomäärä" hiuksia ja jos raskausaikana ei hiuksia ei tipu, niin ne tippuu synnytyksen jälkeen jossain vaiheessa.
Terv. toinen neuvolaterkkari
minulla oli synnytyksestä 6 kk ja ainoa oire oli runsas hiustenlähtö. Kilpirauhaskokeet otettiin, ja kappas kappas, vajaatoimintahan se oli ja lääkitys päälle.
jota imetän vielä ja mulla lähtee aina hiuksia hirveesti pestessä ja pesun jälkeen kammatessa. Mulle kampaaja sanoi että johtuu imetyksestä. Vaikuttaahan se imetys hormonitoimintaan.
Vauva on nyt 6,5 kk ja vasta nyt alkaa hiustenlähtö _vähenemään_, ei ole kuitenkaan loppunut vielä. Otsatukka näyttää kivalta, kun hiusrajassa kasvaa 2 cm siili. Onneksi kasvaa, on siis toiveita etteivät hiukset jää tällaiseksi hiirenhännäksi.
alkanut silloin kun olen lopettanut imetyksen. Eli lapset on
olleet vähän päälle 1-vuotiaita
Raskausaikana ei lähde jostakin hormonisyistä (hienosti kirjoitettu taas...) hiuksia juuri ollenkaan ja nyt ne lähtee. Imettäminen ei vaikuta! :)
terv. kolmas puolikalju