Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruotsalaisartisti Carola otti kantaa Suvivirteen Meidän pitää herätä

Vierailija
09.04.2023 |

"Minun mielestäni ei voi sanoa, että tulkaa maahamme, eläkää kuten tahdotte. Ei ole heikkoutta puolustaa ruotsalaisia perinteitä ja laulaa Suvivirsi (ruotsiksi Den blomstertid) koulujen kevätjuhlissa"

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/b45af7cd-6a02-4a65-b04e-8e083e…

Kommentit (104)

Vierailija
1/104 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en myöskään ymmärtä, miksi maiden pitää luopua omista perinteistään muualta tulleiden vuoksi. Saa tänne tulla, mutta antakaa meidän elää niin kuin olemme ennenkin eläneet.

Vierailija
2/104 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"SvD:n toimittaja huomauttaa, että Carolan näkemykset voidaan tulkita muukalaisvihamielisiksi"

🤦

Carolahan lauloi aikonaan muukalaisista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/104 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en myöskään ymmärtä, miksi maiden pitää luopua omista perinteistään muualta tulleiden vuoksi. Saa tänne tulla, mutta antakaa meidän elää niin kuin olemme ennenkin eläneet.

Yleensä tämä "antakaa meidän elää kuten olemme ennekin eläneet" yrittää pakottaa kaikki muutkin hoilamaan suvivirsiä ja harrastamaan vastaava toimintaa.

Vierailija
4/104 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suvivirren muuttamista tai poistamista ovat vaatineet suomalaiset uskonnottomat.

Lopettakaa toi rasittava uhriutuminen.

Minä en ymmärrä tuotakaan. Miksi pitää luopua perinteistä ja kulttuurihistoriasta. Suvivirren ensimmäisessä säkeistössä ei edes ole mitään uskonnollista sanastoa. Eikä se muutenkaan nyt luulisi niin vakavaa olevan.

Vierailija
5/104 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä tämä "antakaa meidän elää kuten olemme ennekin eläneet" yrittää pakottaa kaikki muutkin hoilamaan suvivirsiä ja harrastamaan vastaava toimintaa.

No ei ole mikään pakko, kuka niin väittää.

Vierailija
6/104 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen vanhaan jos et hoilamnut suvivirsiä yms niin jouduit opettajan silmätikuksi ja sait raggarin leiman.

Vierailija
7/104 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en itse laula suvivirttä mutta on silti mukava kuunnella sitä, koska se herättää lapsuusmuistoja.

Vierailija
8/104 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen vanhaan jos et hoilamnut suvivirsiä yms niin jouduit opettajan silmätikuksi ja sait raggarin leiman.

Ennen vanhaan, ei nykyään.

Vierailija
9/104 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla virret uhkaavat muualta tulleita? Jumalaahan niissä ylistetään. Ateistitkin voi vaan kuunnella hiljaa.

Vierailija
10/104 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on niin vaikeaa antaa jokaisen täällä elää niin kuin itsestä tuntuu hyvältä ja oikealta (jos se ei riko lakia), ilman että tarvitsee muita pakottaa siihen. Kyllä tänne mahtuu monenlaisia lauluja.

T.Yksi, jolle suvivirsi on itselleen tärkeä, mutta ei tulisi mieleenkään vaatia ketään laulamaan sitä vastoin tahtoaan.

Vierailija
11/104 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin Carola puolustaa uskonnollisia lauluja kun hihhuli on. Minua suvivirsi ateistina on aina vituttanut.

Vierailija
12/104 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kuulin kun Ylen toimittaja lupasi mukavia peli- ja ruoanlaittohetkiä. Niitä täs edelleenkin odottelen. Milloin sitä pääsis Mustafan kotiin pelaamaan Kimbleä ja laittamaan cuscus-avokado-kanaa nuudeleilla. Aina kun olen naapurin Abdilta kysynyt, niin Kimblestä on puuttunut kuulemma nappuloita ja cuscusia ei ole ollut afromarketissa.

Mitä sekoilet?

Vierailija
13/104 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se lauletaan edelleen. T. Ope Itä-Helsingistä

Vierailija
14/104 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla virret uhkaavat muualta tulleita? Jumalaahan niissä ylistetään. Ateistitkin voi vaan kuunnella hiljaa.

Uskovat voivat ylistää taruhahmojaan keskenään, ei julkisessa koulussa. 

Vierailija
15/104 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi silakat sentään ymmärtävät kuinka hienoa ovat mm pakkoavioliitot, kunniaväkivalta ja fanaattinen islam.

Ihmisoikeuksien ja lain rikkomiset on eri asia. Maan lakeja on noudatettava.

Vierailija
16/104 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt sontaa suolla.

Vierailija
17/104 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suvivirren muuttamista tai poistamista ovat vaatineet suomalaiset uskonnottomat.

Lopettakaa toi rasittava uhriutuminen.

Eikä ole.

Vierailija
18/104 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle sano vasta muslimituttu että suomalaiset kuolee sukupuuttoon ja oikeassa on.

Heikot yksilöt saavat väistyä vahvan kollektiivisuuden edessä.

Vierailija
19/104 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on niin vaikeaa antaa jokaisen täällä elää niin kuin itsestä tuntuu hyvältä ja oikealta (jos se ei riko lakia), ilman että tarvitsee muita pakottaa siihen. Kyllä tänne mahtuu monenlaisia lauluja.

T.Yksi, jolle suvivirsi on itselleen tärkeä, mutta ei tulisi mieleenkään vaatia ketään laulamaan sitä vastoin tahtoaan.

Kunniakulttuuri ja islam ovat sosiopaattisia ajattelumalleja eikä niiden kulttuurien edustajilla ole useinkaan aikomustakaan muuttaa arvojansa tässä meidän uudessa sallivassa "moniarvoisessa" yhteiskunnassamme.

Pelkkää pinnan alla kytevää kulttuurista vastakkainasettelua. Puhumattakaan rotujen välisestä.

Eivät kantasuomalaiset miehetkään aio koskaan luopua väkivallasta naisia kohtaan, vaikka se on laissa kiellettyä.

Vierailija
20/104 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle sano vasta muslimituttu että suomalaiset kuolee sukupuuttoon ja oikeassa on.

Heikot yksilöt saavat väistyä vahvan kollektiivisuuden edessä.

Onneksi ei ole salaliitto vaan päättäjät ja media puolustaa meitä suomalaisia 😉

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme