Kuka saa ostaa punalappuja?
Taas oli lehdessä juttua punalapputuotteista ja joku oli pahastunut siitä että HÄN juuri ei ollut saanut parhaita lapputuotteita.
Ei kai punalaputetut mitään köyhäinapua ole? Luulisi että kaikilla on sama oikeus ostaa alennustuotteita.
Kommentit (107)
Kaikkien on erittäin suotavaa ostaa punalapputuotteita. Hävikin vähentäminen ympäristö- ja eettisistä syistä on ehdottomasti tärkeintä. Sen sijaan ei ole suotavaa äänestää puolueita, jotka ajavat ihmiset nälkäköyhyyteen.
T. Köyhä
-Kapanteri.- kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mistä kukaan tietää mitään toisen kaupassa käyvän varallisuudesta?
0san köyhistä tunnistaa habituksesta.
Kitupiikkiä on myös rikkaissa. Rikkaiden seassa on myös aliravittuja.
Tiedossa oli tapaus, jossa syövän saanut päätti jonottaa. menemättä säästääkseen kokeilemaan yksityiselle. n. 100 000:- jäi perintöön. -
100 000 perintö ja rikas?
Does not compute.
-Kapanteri.- kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedossa oli tapaus, jossa syövän saanut päätti jonottaa. menemättä säästääkseen kokeilemaan yksityiselle. n. 100 000:- jäi perintöön. -
Niin? Olisi ehkä kuollut vaikka olisi laittanut 100.000.000 hoitoihin ja kärsinyt enemmän.
Ei ne ole korvamerkitty kenellekään. Itse niitä en osta, koska ei ole tarvis, enkä halua ostaa pian pilaantuvaa ruokaa jääkaappiin. Jätän ne heille kellä on oikeasti rahat tiukassa. Ei mulla ole tarvetta olla ilkeä, kuten tässäkin ketjussa jotkut kertovat olevansa.
Vierailija kirjoitti:
Joku turkkiin pukeutunut rouvashenkilö juuri eilen osti monta purkkia punalappujogurttia ja jauhelihaa. Laittoi suututtamaan kyllä... Vei kaikki eikä jättänyt muille.
Venäläisillä on tapana hamstrata ja rakastavat turkkeja.
Ostakoon kuka haluaa. Itse en tuohon rumbaan lähde! Katson aina tuoretuotteista mahdollisimman pitkällä olevan päiväyksen. Ruokaa makuutetaan tukuissa yms.ja päiväyksiä venytetään ylipitkäksi. En tosiaankaan osta samana päivänä vanhaksi menevää lihaa esimerkiksi, koska en sitä ehtisi edes välttämättä heti ruuaksi tekemään. Pakastimessa en haudo muuta kuin marjoja kuukausikaupalla ja onneksi niitäkään ei jää viime kesästä liikaa, kun äsken tein inventaarion.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku turkkiin pukeutunut rouvashenkilö juuri eilen osti monta purkkia punalappujogurttia ja jauhelihaa. Laittoi suututtamaan kyllä... Vei kaikki eikä jättänyt muille.
Venäläisillä on tapana hamstrata ja rakastavat turkkeja.
Toisaalta jokaisen elinkustannukset nousseet. Turkki ei kerro rahasta mitään. Ulosotossakin voi olla.
Minäkin osta niitä, enkä ole käyhä.
Vierailija kirjoitti:
Ostakoon kuka haluaa. Itse en tuohon rumbaan lähde! Katson aina tuoretuotteista mahdollisimman pitkällä olevan päiväyksen. Ruokaa makuutetaan tukuissa yms.ja päiväyksiä venytetään ylipitkäksi. En tosiaankaan osta samana päivänä vanhaksi menevää lihaa esimerkiksi, koska en sitä ehtisi edes välttämättä heti ruuaksi tekemään. Pakastimessa en haudo muuta kuin marjoja kuukausikaupalla ja onneksi niitäkään ei jää viime kesästä liikaa, kun äsken tein inventaarion.
ja vielä sen verran, että töitten jälkeen olen usein sen verran väsynyt, ettei tulisi mieleenkään mennä kyttäilemään kellonaikoja ja punalappuja illaksi hypermarkettiin.
Kaikki saa ostaa punalaputettuja. Mutta koska ei voi kauhalla vaatia, jos on lusikalla annettu, niin joudutaan kuuntelemaan joidenkin kitinää siitä miten punalaputetut pitäisi jättää hänelle tai mennä vaikka roskiin. Kunhan ei vain kukaan hyvätuloinen hyödy mitenkään.
Turkit maksavat huutokaupoissa ja kirppareilla vähemmän kuin henkkamaukan hikipajatakit. Turkki ei kerro rahatilanteesta mitään. No ehkä huonosta mausta se kertoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja vielä sen verran, että töitten jälkeen olen usein sen verran väsynyt, ettei tulisi mieleenkään mennä kyttäilemään kellonaikoja ja punalappuja illaksi hypermarkettiin.
Käyn aina kaupassa yhdeksän aikoihin koiran kanssa, koska en jaksa tehdä sekä kauppareissua että koiran iltalenkkiä erikseen. Siinä samalla ostan ne -60% tuotteet jos niitä on, yleensä löytyy sen verran ettei tarvitse täyteen hintaan lihoja ostaa.
-Kapanteri.- kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mikään rikas tuo. Ihan tavallinen tallaaja. Tuskin tuo edes mihinkään syöpähoitoihin riittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se aika inhottavalta näyttää kun kalliin auton pihaan ajanut kaappaa kärryynsä lapputuotteita. Toiset laskeskelevat riittääkö rahat kun 10 sekuntia liian myöhään ehti paikalle...
Ei näytä.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä oliko ehkä 55v henkilö menossa ostamaan punakappuisia tuotteita, mutta tulivat kaksipaikkaisella urheilumersulla ja parkkeerasi perhepaikalle. Nuori vaimo oli mukana, niin onhan kahden hengen perhekin perhe ja saavat parkkeerata perhepaikalle?
Perhepaikalle saa parkkeerata ihan kuka vaan, se ei ole mikään lainvoimainen liikennemerkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se aika inhottavalta näyttää kun kalliin auton pihaan ajanut kaappaa kärryynsä lapputuotteita. Toiset laskeskelevat riittääkö rahat kun 10 sekuntia liian myöhään ehti paikalle...
Luuletko että se kalliin auton kuski ostaa niitä alennusmaksalaatikoita ja -maitopurkkeja? Itse en vilkaisekaan niitä tuotteita, mitä vähävaraisemmilla näyttäisi kärryissään olevan.
Tämä. Minä ostan hyvällä omatunnolla vastaantulevia punalapputuotteita, vaikka vuositulot n. 60 000€ ja puolisolla enemmän. Ostan niitä tuotteita joita muutenkin ostaisin, luomua, hyviä juustoja, tuoretavaraa ym, jota harvempi oikeasti köyhä ostaa edes alesta. Tai en ainakaan itse niitä ostanut köyhänä opiskelijana ja hoitovapailla.
Vierailija kirjoitti:
Niin , moraalihan on kadonnut ihmisiltä jo aikoja sitten.Minä, minulle lukee suurimman osan otsassa. 🤢
Kuten vanha viisas sananlasku sanoo : Hyvä antaa vähästäkin,paha ei paljostakaan.
Hyvältäkin loppuu kärsivällisyys, jos joka päivä tullaan ruokaa hakemaan, koska rahat on menneet pokeriin.
Punalappuiset tuotteet ovat yksi disinformaatio mitä jaellaan valtamediassa, todellisuudessa niitä ei paljoa ole ja niillä ei ole mitään merkitystä kenenkään talouteen vaikka niin valheellisesti kerrotaan...
Ai jaa... Vuittonin laukun voi ostaa vaikka velaksi, KUKAAN ei kysy tulojasi ostaessasi sitä.
Arvaas minun varallisuuteni. Ulkoinen habitus, Hiukan ylikasvaneet hiukset, edellisestä leikkauksesta noin 1 kk liian kauan, 4 päivän parransänki jota ei siistitty. Lidlstä ostettut olohousut ja huppari, molemmat vähän kulahtaneet. Moisella habituksella kävin eilen kaupassa täydennysostoksilla, ja ostin punalapputuotteen.