Kuka saa ostaa punalappuja?
Taas oli lehdessä juttua punalapputuotteista ja joku oli pahastunut siitä että HÄN juuri ei ollut saanut parhaita lapputuotteita.
Ei kai punalaputetut mitään köyhäinapua ole? Luulisi että kaikilla on sama oikeus ostaa alennustuotteita.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Köyhille" ei kelpaa punalaputetut kasvistuotteet eikä vielä halvemmat kuivat linssit ja soijarouheet. Joten minä keskituloisena käärin ne kärryyni ja naureskelen lihaville alejauhelihahounille.
Minä ostan lähinnä laadukkaimpia lihoja, niissä alennus on merkittävä.
No ne laadukkaat lihat ei ole enää ihan parhammillaan silloin kun niissä punainen tarra on.
Juuri silloinhan ne on parhaimmillaan.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä oliko ehkä 55v henkilö menossa ostamaan punakappuisia tuotteita, mutta tulivat kaksipaikkaisella urheilumersulla ja parkkeerasi perhepaikalle. Nuori vaimo oli mukana, niin onhan kahden hengen perhekin perhe ja saavat parkkeerata perhepaikalle?
Kuulostaa meidän perheen kaltaiselle perheelle. Ehkä sen urheilumersun takapenkillä oli vaikka kaksi lasta, jotka halusivat jäädä pelaamaan kännykällä.
Se, joka aiemmin kertoi, että lähes 5000 € palkasta huolimatta ostaa punalapputuotteita, kun vaimolla on kallis maku ja 4 lasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Köyhille" ei kelpaa punalaputetut kasvistuotteet eikä vielä halvemmat kuivat linssit ja soijarouheet. Joten minä keskituloisena käärin ne kärryyni ja naureskelen lihaville alejauhelihahounille.
En halua p*skoa housuihini. Se on seuraus soijarouheesta. Kasvistuotteet muuten ovat todella usein laputettuna. Eikö ihmisiä median hypestä huolimatta innosta ostaa pahan makuista eineskasvislättyä?
Vihannesosastolla muuten ei näy alelaputettuna muuta kun kuivahtanutta valmiiksi pilkottua salaattipohjaa. Ei kiitos.
Joo muuten voisi soijarouheesta tehdäkin jotain, mutta ei oikein viitsi kärsiä ripulista ja mahakivusta jonkin soijarouheen takia.
Kaikki saa ostaa punalaputettuja tuotteita. Mutta mielesätni törkeää eilen että kaupassa joku ulkkis otti 2kpl niitä 2 euron hävikkilaatikoita, niin että yksi haluakas jäi nuolemaan näppejään. Myyjä ei välittänyt. Täytyy seuraavaksi mennä ekana kun kauppa avaa ovensa ja videä tämän miehen nenän edestä kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki saa ostaa punalaputettuja tuotteita. Mutta mielesätni törkeää eilen että kaupassa joku ulkkis otti 2kpl niitä 2 euron hävikkilaatikoita, niin että yksi haluakas jäi nuolemaan näppejään. Myyjä ei välittänyt. Täytyy seuraavaksi mennä ekana kun kauppa avaa ovensa ja videä tämän miehen nenän edestä kaikki.
Kaikki saavat ostaa paitsi ulkkis? Haha
Vierailija kirjoitti:
En tiedä oliko ehkä 55v henkilö menossa ostamaan punakappuisia tuotteita, mutta tulivat kaksipaikkaisella urheilumersulla ja parkkeerasi perhepaikalle. Nuori vaimo oli mukana, niin onhan kahden hengen perhekin perhe ja saavat parkkeerata perhepaikalle?
Mitäpä jos keskittyisit omaan elämääsi vain? Ihme kyttääjiä. On teillä mielenkiintoinen elämä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se aika inhottavalta näyttää kun kalliin auton pihaan ajanut kaappaa kärryynsä lapputuotteita. Toiset laskeskelevat riittääkö rahat kun 10 sekuntia liian myöhään ehti paikalle...
Tämä vaatii jo next level kyttäämistä, jos tarkkailee millaisella autolla kukin tulee kauppaan ja mitä kärryyn hyllyistä poimii. Onko nyt asiat niin huonosti, että ei mitään mielekkäämpää tekemistä kuin tehdä vertailututkimusta miten ihmisen käyttämä auto vertautuu hänen pubalappuostoksiin?
Ja mistä tiedät, onko se uusi sporttimersu kuskin oma, työnantajan vai onko hänellä siitä menopelistä vielä maksamatta? Velkaa on usein myös näillä, joilla on ns. kulissit kunnossa.
Mietinmie kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa meidän perheen kaltaiselle perheelle. Ehkä sen urheilumersun takapenkillä oli vaikka kaksi lasta, jotka halusivat jäädä pelaamaan kännykällä.
Se, joka aiemmin kertoi, että lähes 5000 € palkasta huolimatta ostaa punalapputuotteita, kun vaimolla on kallis maku ja 4 lasta
Seuraavassa kommentissa palkkasi on 6000 € ja vaimon nuori ikäkin kerrottu.
Kuka saa ostaa kaupasta tuotteita?
Vierailija kirjoitti:
Tällä logiikalla kukaan ei saa ostaa kaupasta mitään, että jää muillekin ostettavaa.
Nopeimmat ostavat hävikkilaatikon, hitaat eivät. Melko yksinkertaista.
Se voi ostaa joka on siihen riittävän viitseliäis. Olen todella hyvätuloinen. Ostan silti kaikki mahdolliset ruuat -30% koska en halua käyttää rahaa arkiruokaan yhtään pakollista enempää. Mieluummin esim matkustan ja sijoitan.
Minua sitten ärsyttää laiskojen köyhien kitinä, jos et jaksa olla oikeaan aikaan oikeassa paikassa täyttääkseen pakastintasi, ole valittamatta.
Minulle on tullut rikkaus kovalla työllä, olen valmis myös näkemään vaivaa säästääkseni ruokakuluissa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö niitä aletuotteita voisi jättää niille jotka enemmän tarvitsevat? Aika ahneelta kuulostaa...
Työtön ja köyhä on ahne, jos luulee, että verohyötynsä päälle pitäisi saada muilta lähes ilmainen ruoka. Mua kuvottaa tuollaiset ahneet vähävaraiset pummit, jotka saa jo yhteiskunnalta tosi paljon ja sit vinkuu, jos varakaskin saa jotain.
Vierailija kirjoitti:
Eikö niitä aletuotteita voisi jättää niille jotka enemmän tarvitsevat? Aika ahneelta kuulostaa...
Miten määrittelet sen, että kuka tarvitsee enemmän?
Minä olen osa-aikatyössä ja palkka ei päätä huimaa. Saisin lisäksi jotain tukia, mutta en ole niitä hakenut kun pärjäämme ihan hyvin näinkin mieheni tulot mukaan lukien.
Lapset ovat maailmalla, joista 2 opiskelee. 2 ovat jo töissä, mutta nuorena sitä rahaa kuluu enemmän kun on kaikkea hankittavaakin.
Kun käyn ilta-alessa, niin ostan kerralla paljon, jos vain on niitä punalappuja. Kotona laitan ruokia pakkaseen ja kun lapset käyvät kylässä niin he ottavat sieltä itselleen ruokaa. Toki siis itsekin niitä käytämme, mutta suurin osa menee nuorille.
Minulla on aikaa käydä siellä kaupassa iltaisin, joten tämä on meidän tyylimme. Olen kyllä huomannut, että joskus joku katsoo kiukkuisesti kun kärryssäni on paljon punalappuja, mutta en anna sen häiritä.
Pitäisikö sinne ilta-aleen mennä remonttivaatteet päällä? Ei kiitos, kuljen ihmisten ilmoilla aina siisteissä vaatteissa.
Ostan ja pakastan. Tyhmää maksaa liikaa.
T. 4800€/brutto.
Vierailija kirjoitti:
Kuka saa ostaa kaupasta tuotteita?
Rikkaiden pitäisi hoitaa se ruoka itse maasta pöytään ja pistää tehtaat pystyyn, koska heillä on enemmän varaa. Rikkaiden pitäisi maksaa ruoasta enemmän vain ja ainoastaan, koska ovat rikkaita. Muille ruoka pitää antaa lähes ilmaiseksi ja tukia.
Olen itse pienituloinen osa-aikatyöläinen ja kyllä minun mielestä ihan jokainen saa niitä ostaa, oli sitten suurituloinen, keskiluokkaa tai pienituloinen. Ei ne punalaputetut ole mitenkään köyhiä varten. Tärkeintä on se, että mahdollisimman vähän menisi hävikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten määrittelet sen, että kuka tarvitsee enemmän?
Minä olen osa-aikatyössä ja palkka ei päätä huimaa. Saisin lisäksi jotain tukia, mutta en ole niitä hakenut kun pärjäämme ihan hyvin näinkin mieheni tulot mukaan lukien.
Lapset ovat maailmalla, joista 2 opiskelee. 2 ovat jo töissä, mutta nuorena sitä rahaa kuluu enemmän kun on kaikkea hankittavaakin.
Kun käyn ilta-alessa, niin ostan kerralla paljon, jos vain on niitä punalappuja. Kotona laitan ruokia pakkaseen ja kun lapset käyvät kylässä niin he ottavat sieltä itselleen ruokaa. Toki siis itsekin niitä käytämme, mutta suurin osa menee nuorille.
Minulla on aikaa käydä siellä kaupassa iltaisin, joten tämä on meidän tyylimme. Olen kyllä huomannut, että joskus joku katsoo kiukkuisesti kun kärryssäni on paljon punalappuja, mutta en anna sen häiritä.
Pitäisikö sinne ilta-aleen mennä remonttivaatteet päällä? Ei kiitos, kuljen ihmisten ilmoilla aina siisteissä vaatteissa.
Sokoksella mummot sanoi minulle, että älä nyt mene kassalle, kun kohta alkaa ilta-ale ja saat ne tuotteet halvemmalla. Siellä odottelin mummojen kanssa kassan lähettyvillä, että alkaa ilta-ale. Kiitin mummoja ja kerroin, että enpä olisi itse hoksannut ja heidän ansiosta sain tuotteet halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se aika inhottavalta näyttää kun kalliin auton pihaan ajanut kaappaa kärryynsä lapputuotteita. Toiset laskeskelevat riittääkö rahat kun 10 sekuntia liian myöhään ehti paikalle...
KENELLÄ, siis aidosti kyselen, on mielenkiintoa seurata että millä autolla kukin asiakas "kurvailee pihaan" ja varsinkin mitä sen jälkeen kaupasta ostelee.
Hullulla halvat huvit. "audikuski, mustat housut ja nahkatakki, ostaa punalappujauhelihaa. Skodakuski, siniset farkut ja huppari, ostaa sandels kaljaa."...
Vierailija kirjoitti:
Joku turkkiin pukeutunut rouvashenkilö juuri eilen osti monta purkkia punalappujogurttia ja jauhelihaa. Laittoi suututtamaan kyllä... Vei kaikki eikä jättänyt muille.
Tuliko mieleen, että se parjattu turkki saattoi olla äidin/isoäidin jättämä perintötakki? Turkki kun kestää vuosikymmeniä. Saattoi olla tämän naisen ainoa lämmin takki.
En halua p*skoa housuihini. Se on seuraus soijarouheesta. Kasvistuotteet muuten ovat todella usein laputettuna. Eikö ihmisiä median hypestä huolimatta innosta ostaa pahan makuista eineskasvislättyä?
Vihannesosastolla muuten ei näy alelaputettuna muuta kun kuivahtanutta valmiiksi pilkottua salaattipohjaa. Ei kiitos.